16 грудня 2011, 12:46

"Паровоз" євроінтеграції вже не спинити

До останньої секунди зберігатиметься інтрига щодо рівня і сили політичних сигналів з боку Європейського Союзу, які ми почуємо у понеділок 19 грудня. Завершення переговорів, парафування текстів, підписання угоди, останні китайські попередження – сторони повинні проявити чудеса дипломатії і висловити необхідні політичні позиції.

Безсумнівно, політичні меседжі Євросоюзу будуть надзвичайно важливими. І будь-які громадські ініціативи, заяви радикальної і кишенькової опозицій, листи і підписи на адресу ЄС повинні посприяти якомога більш вигідним для України формулюванням. Проте, якими б не були тональність фінальних заяв та нюанси політкоректності сигналів – всі вони вплинуть лише на темпи нашої євроінтеграції, але не на власне напрям руху України до Європи.

За останні роки пророблена титанічна робота на виконавчому та міжвідомчому рівні. Проговорено сотні спірних моментів, знайдені технічні вирішення майже всіх економічних, юридичних чи дипломатичних питань у відносинах Україна-ЄС. Так, ми не завжди працювали суперпрофесійно, інколи переважали суб'єктивні чинники чи корупційні інтереси, часто переносилися терміни, проте ми можемо пишатися тим результатом, який врешті досягнуто: майже дві тисячі сторінок тексту Угоди про Асоціацію – це зведення наших спільних рішень щодо подальшого співробітництва – від космосу до фітосанітарії.

Українська прокуратура може посадити до СІЗО, окрім минулого, ще і пару позаминулих урядів, проте на міжвідомчому операційному рівні посадові особи України і Євросоюзу будуть і надалі заключати торгівельні контракти і застосовувати однакову термінологію на переговорах. Євросоюз може скасувати Лісабонський договір чи створити новий бюджетний союз – але це радикально не змінить вже прийняті технічні рішення про механізми співпраці у конкретних галузях.

Україна отримає з наступного року унікальний інструмент для співробітництва із Євросоюзом. Подібної поглибленої Угоди не мають в найближчих планах ані успішно реформована Грузія, ані новий улюбленець брюссельських політиків Молдова. Країни Північної Африки і Близького Сходу мають забаву у вигляді "арабської весни", але їхні Угоди про Асоціацію, підписані на початку століття, є більш рамковими і декларативними. Серед країн Європейської політики добросусідства Україна просунулася найбільше, і інші вже беруть із нас приклад. Так, ми поки не змогли завоювати європейські ринки для всіх галузей економіки, проте наша зона вільної торгівлі з ЄС буде набагато більш глибокою і всеохоплюючою, ніж зараз. А перспектива членства має бути в першу чергу не у "великому" тексті Угоди, а в робочих планах кожного органу влади.

Україна вже кілька років є лідером серед сусідів Європи по використанню інструментів TWINNING та TAIEX, за допомогою яких наші органи влади розробляють законопроекти під європейські стандарти та проводять інституційні реформи своїх структур. "Східне партнерство" найближчим часом має перейти від прикордонних проектів до сприяння реформам на національному рівні.

Ми зробили багато і будемо і надалі будувати Європу у себе. І за це будемо дякувати непомітним для широкої публіки виконавцям та експертам, головним спеціалістам та керівникам управлінь, перекладачам та викладачам. Вони такі ж українці, як і ті мільйони, які щиро підтримують європейські цінності та хочуть високих стандартів життя.

Політики можуть приймати контраверсійні рішення, зважати на політичну кон'юнктуру чи на корпоративні інтереси. Агенти впливу будуть продовжувати провокації і працювати на "не наші" інтереси. Проте Євросоюз поряд, він великий і успішний, значна кількість українців його відвідала, і ми будемо з ними торгувати, ми будемо говорити з ними мовою спільних правил, і потяг євроінтеграції не спинити.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...