Головне питання виборів: зовнішня легітимність їх результатів
Оскільки стиль менеджменту, спосіб заробляння коштів та результати діяльності основних претендентів на перемогу у жовтні мало чим відрізняються, більш цікавим може виглядати інший аспект виборів: чи визнають наші численні стратегічні закордонні партнери їх результати? І які це матиме наслідки для інтеграційних проектів, міжнародної торгівлі та ролі України у потенційних регіональних конфліктах?
Вже зараз звучать підготовчі публічні заяви політиків другого ешелону щодо того, що українські вибори "вже нелегітимні". Пора експертам (які ще не розібрані в придворні пули) дати відповіді на кілька простих питань.
1. Чи можна визнавати вибори, на яких Ю.Тимошенко і Ю.Луценко не зареєстровані кандидатами? Відповідь на це питання всі коментатори мають дати зараз, коли результат виборів ще не стовідсотково відомий. Юридична логіка показує нам обмеження пасивного виборчого права для засуджених. Якщо "Батьківщина" чітко стоїть на позиції нелегітимності виборів без цих двох політиків, треба вже завтра скликати з'їзд і скасовувати реєстрацію всіх своїх кандидатів. І інші партнери по опозиції мають поступити так само. Білоруська опозиція "не удєльнічала" у виборах 10 років, і тим самим давала привід не визнавати їх результати європейським і американським структурам. Витягувати аргумент недопуску ув'язнених вже після оголошення результатів виборів – буде притягнутим за вуха.
2. Чи можна визнавати вибори, на яких "Батьківщина" не займе перше місце? В нашій ситуації влада має запас козирів у кишені (а точніше в бюджеті) у вигляді соціальних ініціатив і тому прогнозує позитивну динаміку рейтингу. Опозиція може лише сподіватися на економічні катаклізми до виборів, які завалять рейтинг влади. Крім того, ПР, будучи навіть у опозиції, могла організувати транспортування мільйона виборців до дільниць у місцях компактного проживання своїх прихильників. Таким чином, явка 92% може бути дивною, але формально законною у окремих областях, що дасть +3% результату в загальноукраїнському вимірі.
3. Чи можна визнавати вибори, на яких в останні 2 тижні з реєстрації знімуть список прохідної партії або пару десятків потенційних переможців-мажоритарників? А от тут уже ні, бо це реально викривить результат і розклад сил у наступному парламенті. Новий закон попри всі його дірки такі дурниці начебто упередив і зробив неможливими.
На жаль, звинувачення в нелегітимності виборів будуть лунати незалежно від реального стану речей і відповідей на вище приведені чіткі питання. До цього часу не знайдено відповіді, чому напередодні єврочемпіонату була проведена системна антиукраїнська кампанія в західних ЗМІ щодо розгулу расизму в нашій країні. У комплексі з політичним бойкотом чемпіонату це мало свої конкретні цілі.
Що буде наступним? Може, тепер на Йом Кіпур або на Суккот (якраз за місяць до виборів) якісь феменки, до прикладу, спиляють менору у Бабиному Яру, і тоді хвиля критики в антисемітизмі знищить імідж і країни, і її політичного керівництва, і переверне хід виборів? Це недорого для замовника, а розвідка боєм вже проведена.
Міжнародне визнання тісно зв'язане з міжнародними інтересами. Побажання, передані під час приватних візитів Кіссінджера і Лугара, є конкретними і серйозними. ВВП на останній раптовій зустрічі в Сочі також говорив не лише про підручники. Якщо влада не знайде соломонового рішення, то відмиватися після виборів прийдеться довго.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.