Вибори-2015 можуть бути проведені в один тур.
При моделюванні розвитку ситуації на президентських виборах 2015 року чомусь обговорюється досить обмежена кількість варіантів. І в публічних дебатах, і на обговореннях за кавою список сценаріїв включає "Тріумф опозиціонера", "Обрання Президента в парламенті", "Менше зло в другому турі" та ще можливо "Тотальна фальсифікація". Окремі колеги-конспірологи чекають чітких сигналів з Заходу чи Півночі щодо персоналій із відповідними операціями впливу щодо технологій.
Проте насправді варіативність розвитку подій набагато ширша. До прикладу, пропоную розглянути розробку, яка поки що відкладена у верхню шухляду столу та може внести деяку різноманітність у технологічну дискусію.
Отже, законопроектом пропонується змінити окремі положення закону про вибори Президента та відмінити норму про необхідність отримання абсолютної більшості голосів для перемоги на виборах Президента України. Формулюючи по-простому – обирати Президента в один тур, так само як зараз обирають міських голів.
Світова практика показує широку популярність системи First Past The Post на президентських виборах. Саме таким чином обираються президенти в Боснії та Герцеговині, Камеруні, Коморских островах, Экваториальній Гвінеї, Гайані, Гондурасі (а як же без нього!), Ісландії, Кірібаті, Південній Кореї, Малаві, Мексиці, Палестині, Панамі, Парагваї, Філіппінах, Руанді, Сингапурі, Тайвані, Тунісі, Венесуелі та Замбії. Ну і не можна обійти увагою і взірець демократії – США – де, не зважаючи на ускладнену систему підрахунку голосів, Президента також обирають в однотуровому голосуванні. Останній приклад, до речі, значно ускладнить критику з боку США відповідних змін в українській виборчій системі.
Практичний досвід проведення виборів у перерахованих країнах показує, що переможцями ставали і при результаті в 25-30%, за умови грамотно поставленої роботи із мережею опозиційних кандидатів. Такий результат уже зараз цілком досяжний в першому турі для єдиного з українських політиків – читаємо останні результати опитувань.
В обґрунтуванні необхідності прийняття законопроекту акцент робиться на економію бюджетних коштів, яка може сягнути 400 мільйони гривень. Саме цей аргумент мабуть буде ключовим у публічних та медійних дискусіях.
Приймати відповідні поправки рекомендується напередодні початку виборчої кампанії. Задля подібних голосувань можна і розблокувати парламент, і легалізувати всіх "тушок" в опозиційних фракціях, і провести масштабні операції прикриття.
Закордонна реакція не зможе зупинити дану технологію: США знаходяться в "розтяжці" подвійних стандартів, Венеціанська комісія частково нейтралізована ротаціями в українській її часині (та і для офіційного висновку комісії потрібен досить тривалий час), а без цих гравців голоси решти не будуть виглядати як консолідована позиція Заходу.
А якщо серйозно – в умовах політико-географічного поділу України виборча модель повинна давати змогу обирати Президента всієї України, а не її частини.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.