Реформа ДАІ як приклад і модель.
Грузинська реформа дорожньої поліції була однією із самих успішних і складалася із кількох елементів, як широко відомих, так і більш робочих та не афішованих:
1. Тотальна чистка кадрів і набір персоналу на нових умовах.
2. Серйозне підвищення зарплати.
3. Хвиля тотального терору: провокація хабарів, затримання, фіксація на телекамери і показові суди і вироки. Щовечора в новинах показували засуджених хабарників.
4. Як на мене, ключове – нове керівництво скасувало план збору поборів від кожного патруля "наверх".
Саме останнє для багатьох інспекторів є головним стимулом ховатися в кущах на безпечних ділянках дороги, але із дивними дорожніми знаками. І, відповідно, "косити" готівку. Якщо не назбираєш хабарів – увечері будеш віддавати зі своєї кишені. Напівпублічний сигнал від нового керівництва – і одразу всі хабарники починають працювати на власний ризик. Кожна скарга у внутрішню безпеку – підстава для розслідування і покарання. Кругова порука значно слабшає, бо немає тотального "ліфту конвертів". Широке використання відеореєстраторів та камер у смартфонах дасть доказову базу.
Саме зараз є унікальне вікно можливостей для такої і подібних реформ. Адже і правоохоронці, і журналісти чудово знають всі основні корупційні схеми: від виплати псевдороялті в держреєстрах до тендерів на закупку ліків у МОЗ. Так само відомі шляхи закриття корупційних схем. Об'єм залучених до бюджету коштів буде співставним із сумами закордонних кредитів. Залишається лише включити політичну волю і розставити правильних виконавців.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.