11 березня 2016, 21:35

На антикорупційному фронті все запущено.

Розпад коаліції та битви за нового прем'єра супроводжуються загостреннями і на антикорупційному фронті. Тим більше, що наближається час перших оцінок роботи НАБУ, є шанс все-таки запустити НАЗК, електронні декларації можна зробити нормальними під прикриттям безвізового режиму, а бродячий антикорупційний рух збирає повні зали – боротьба з корупцією залишається модним і популярним трендом.

Вчора відбулося засідання антикорупційного комітету парламенту, присвячене виконанню закону про очищення влади. Як виявилося, борці з люстрацією місцями перемагають борців із корупцією. Навіть біографічну люстрацію умільці намагаються обдурити, і десятки посадовців, які прямо підпадають під дію закону, продовжують працювати на відповідальних посадах. Особливо показовою є ситуація в столиці України – місті-герої Києві, де недолюстровані особи очолюють МВС, міську прокуратуру та фіскальну службу. Це прекрасне угрупування працює як в останній день, благо що навіть в часи кризи в столиці є що перерозподіляти. І працюють ясно не на себе, в такій підвішеній ситуації вони печуть пиріжки кому потрібно, дякуючи за кожен день перебування на посаді. Звільнити їх до речі досить просто, виконавши пряму норму закону, але суб'єкти призначення з дивних причин того не роблять.

З майновою люстрацією ще гірше – за два роки звільнено з посад 111 чоловік, і то виключно за помилки при заповненні декларацій. Чинна інструкція Мінфіну вимагає при проведенні майнової люстрації перевіряти виключно відповідність відомостей декларації офіційним державним реєстрам. Законність джерел походження статків і відповідність способу життя доходам – перевіряти не потрібно. Антикорупційний комітет вимагає від Уряду все-таки затвердити нову інструкцію, і нардепи готові долучитися до її розробки.

Пшиком мабуть що закінчиться перша резонансна справа Національного антикорупційного бюро. Сьогодні оголосили підозру виконавчому директору Нафтогазу А. Пасішнику. Формулювання прекрасне – "незаконний вплив на державного діяча у формі вмовляння". Тобто, якщо Президент умовляє прем'єр-міністра піти у відставку – це теж претензія на оголошення підозри від НАБУ? Якщо серйозно, то свідчення А.Абромавичуса мали би розкрити механізм тиску "смотрящіх", і навіть викрити канали і механізми збору корупційної "дані". На жаль, увагу слідчого і суспільства переключили на особу А.Пасішника, якому фактично нічого пред'явити окрім тролінга у Вайбері. Більше реальна версія – зачищають місце під потрібну людину. В результаті боюся що ця справа не матиме перспективи навіть для передачі до суду.

Яскравим індикатором для Генпрокуратури стане справа "діамантових прокурорів", розгляд якої в черговий раз перенесли. Наш комітет регулярно заслуховував інформацію про хід слідства, і очевидно, що ця справа стала діагнозом старій прокуратурі. Система кругової поруки для захисту "своїх" збила з посади цілого Першого заступника Голови СБУ В.Тріпака та замгенпрокурора В.Каська. Для тиску на суд відряджали особисто заступника Генпрокурора, а повторні експертизи робили чудеса в стилі Попелюшки – діаманти перетворювалися в кольорові камінці, кокс – у пральний порошок, а кеш – у кредитні кошти. Можна прогнозувати умовний вирок. Генпрокуратура показала своє небажання реформуватися, і тут однією лише відставкою В.Шокіна не обійдешся. Поступове звільнення всіх кадрів етап за етапом, набір нових за конкурсом, відсіяти всіх хто має гріхи і незрозумілі доходи – на часі.

Отож, головні хвороби антикорупційного фронту – багато піару замість посадок, використання корупційних справ для зведення рахунків між кланами і жорстоки спротив системи. Допомагаємо НАБУ, створюємо ДБР і НАЗК, і все це з ретельним очищенням і відсівом кадрів. Тоді індикатор успіху потроху повзтиме від зради до перемоги.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...