20 квітня 2016, 14:18

Картковий будинок будують із краплених карт

Фракція РПЛ оскаржує процедуру формування уряду у адміністративному суді. І питання не лише в буквоїдстві чи прагненні довести, що закон має бути одним для всіх. Головна проблема – сформований в таких умовах уряд не зможе працювати ефективно. У нас був шанс сформувати нову коаліцію навколо дієвої програми, але її вирішили формувати навколо тушок і портфелів. Ні списку нової коаліції, ані її програми, чи додатку до старої програми – не існує. Уже два дні в парламенті голосують лише технічні рішення, голосів за політичні немає, під кожне голосування будуть звозити депутатів та роздавати цукерки.

Новий уряд одразу ще до формування обклали такими умовами, у яких і Лі Куан Ю не зміг би нормально працювати. Перш за все, цей уряд не має публічної підтримки у Верховній Раді та у суспільстві. Для голосування за його склад та програму нова коаліція залучила колишніх регіоналів, що можна вважати ревізією результатів виборів. Більше того, політичний "камінг-аут" нової ширки буде продовжений. Банкова розконсервовує старий сценарій і найближчим часом планує перейменувати "Волю народу" у "Наш край", докомплектувавши її тушками та залишивши лідером найбільш адекватного і авторитетного із мажоритарників Я.Москаленка. Таким чином і можливі амбіції мажоритарників придавлять, і з Народним Фронтом планують більш жорстко торгуватися. Такий альянс уже можна буде перейменовувати в КПРС та вимагати відповідних змін до Конституції щодо "керівної і спрямовуючої ролі". Президент, премєр, Генпрокурор, Голова Нацбанку від однієї політичної сили – це в наших умовах шлях до політичної узурпації.

Для отримання підтримки своїх законопроектів у Раді уряд буде змушений кожен раз іти на компроміси із олігархами, а це можливо лише за рахунок інтересів громадян.

Першою умовою для формування нового уряду була вимога недоторканості всіх відбудованих корупційних схем, лише забезпечувати перерозподіл потоків відповідно до нових домовленостей. Без зламу корупційної машини уряд не отримає не лише довіри громадян, але не матиме і додаткового ресурсу для проведення реформ. Зараз кожна копійка в потоках розписана, людям залишають прожитковий мінімум, решта іде у офшори.

Додатковим ресурсом залишаються лише кошти МВФ, але вимоги МВФ – це ще одна гиря на ноги новому уряду. Від Ради будуть вимагати прийняти антисоціальні закони. Переговори з МВФ проведені невдало, але громадяни просто не можуть сплачувати вищі комунальні тарифи, система субсидій себе не виправдала, а до збільшеного пенсійного віку люди просто не доживають. Чи зможе уряд без суспільної підтримки зайняти тверду позицію і переглянути проект меморандуму з МВФ?

Ще одним гарантом недоторканості корупційних схем має стати новий Генпрокурор. Якщо його призначають за партійною квотою – це означає, що він не зможе посадити жодного з однопартійців. Саме тому ще є шанс відібрати кандидатуру на відкритому конкурсі, і якщо Президент внесе на розгляд парламенту саме незалежного Генпрокурора – це шанс почати відновлювати довіру суспільства до цього органу.

До новосформованого ураду одразу потягнулися лобісти і корупціонери, із вимогами платити по векселям за голосування, зберігати налагоджені схеми, перепризначити заплямованих кадрів та займатися іншими брудними справами. Уже є публічні заяви міністрів про неможливість працювати в таких умовах і погрози про відставку.

Нестійка політична конструкція, побудована на махінаціцях, не може працювати нормально і тривало. Звичайно, хочеться побажати успіхів новому уряду у подоланні всіх названих та неназваних проблем. Поки що проведено лише перше засідання, будемо ретельно слідкувати за кожним рішенням. Якщо уряд буде працювати на громадян а не на олігархів – опозиція допоможе першою в реалізації кожного з таких рішень. Якщо ні – критика буде нищівною і радикальною.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Гарантії безпеки для України – НАТО, ЄС, двосторонні та регіональні союзи

Україна потребує військової допомоги та гарантій безпеки з боку країн-союзників для стримування Російської Федерації в цій війні на після її закінчення...

Чи вдасться повернути біженців до України і розвинути зв'язки з "новою діаспорою"?

Питання біженців з України у країнах Заходу залишається актуальним від початку повномасштабного вторгнення РФ 2022 року. Масштабне переселення з території України мільйонів людей створює стратегічні проблеми соціального, економічного, демографічного характеру для майбутнього нашої держави, що обумовлює формування політичного дискурсу повернення Українців на батьківщину, який зараз стає все більш популярним...

Гарантії безпеки та країна-фортеця

Навколо Києва посилено будуються фортифікації, це візуально помітно при подорожах особливо у північному напрямку. Робота проводиться масштабна і капітальна, з використанням важкої будівельної техніки, великої кількості бетону та металу...

Безпека, євроінтеграція і відновлення – виклики для аналітичних центрів

Українська держава перебуває на етапі масштабних трансформацій. Повномасштабна війна змінила пріоритети суспільства, висунула нові вимоги до економіки та до державного управління...

Мир в Україні стане основою для післявоєнної архітектури безпеки в регіоні.

Посол Великобританії в НАТО Девід Куоррі заявив, що Україні не варто сподіватися на суттєвий прогрес у питанні членства на саміті НАТО у Вашингтоні...

Оборонні закупівлі мають стати прозорими і ефективними

Під час війни ставлення суспільства до можливої корупції ще більш жорстке, особливо прискіплива увага – до закупівель у сфері оборони. Скандальні журналістські розслідування привели до значного резонансу, кримінальних проваджень та кадрових рішень...