Митна ''ласка''
Читаю: "відповідаючи на питання журналістів, як Росія збирається "заманювати" Україну вступити до Митного союзу, Лавров, жартома, сказав: "Тільки ласкою, тільки ласкою, запевняю вас".
Для тих кому цікаво, як виглядає ця "ласка", прошу дуже, читайте.
В Митному союзі Росії, Білорусі та Казахстану (журналісти обізвали "Казбілрос"), повноваження із зміни казахстанського та білоруського мита, делеговані новому наднаціональному органу – Комісії Митного союзу, в якій 57% голосів належать Росії, а Казахстану і Білорусії – по 21,5%. Іншими словами, їхні голоси не будуть значити нічого і не зможуть зупинити жодне рішення "ласкавої" Москви.
А якщо говорити ще простіше, то тепер Росія буде вирішувати, які мита будуть на кордонах по периметру усієї території Митного союзу.
Єдиний митний тариф на 92% було складено за російським Митним кодексом, тобто, це ті тарифи, до яких "звикла" російська економіка, тарифи в інтересах російської промисловості.
Близько 90% надходжень від усіх митних зборів потраплятиме до російського бюджету, Казахстану буде діставатися лише близько 7%, Білорусі – 3%.
Величезна проблема Митного союзу – контрабанда на зовнішніх кордонах цього союзу. Хто дасть гарантії того, що, наприклад, межа в Находці або Владівостоці, вільна від контрабанди? Ніхто. А товари звідти можуть вільно надходити в різні країни.
Казахстанські депутати заявили, що у результаті входження до Митного союзу, Казахстан більш ніж вдвічі підвищив мита на більш ніж 5 тисяч найменувань товарів народного споживання. Це вже вдарило по кишенях усіх громадян Казахстану. Зростає інфляція.
Україні пропонується вступити до організації, в ключовому органі якої, рішення ухвалювалися б в залежності від розміру економік, тобто, цілковито контролювалися б Росією. При цьому "рішення" цього органу, тобто Росії, мають бути обов'язковими для України.
200% гарантії, що Росія ніколи, за жодних умов не погодилася б на аналогічну угоду, із США чи Китаєм. Тому що економіка США і Китаю більша від економіки Росії, а це значить – що й всі рішення ухвалювалися б у США і Китаї. Російський урядовець ніколи б не допустив такої зради інтересів своєї країни.
І останнє, Митний союз є етапом до вступу країни до Єдиного економічного простору, згідно з текстом угоди про створення ЄЕП. Там говориться, що після поетапного скасування обмежень у торгівлі, що повинно було б відбутися до 2012 року, планувалося створення наднаціональних органів, які б здійснювали скоординовану економічну політику. Зокрема в угоді зазначено, що "регулюючий орган" ЄЕП матиме повноваження ухвалювати рішення, обов'язкові для України: "сторони засновують єдиний регулюючий орган ЄЕП, якому вони на основі міжнародних договорів делегують частину своїх повноважень. Його рішення є обов'язковими для виконання членами ЄЕП".
Водночас, Конституція України прямо заперечує можливість існування наддержавних органів, навіть якщо їх задля маскування названо "регулюючими". Ще більш нівельовано значення угоди про ЄЕП застереженнями Уряду і Верховної Ради, які відзначили, що вона не повинна суперечити не лише Конституції, але й міжнародним угодам України та її рухові до європейської інтеграції.
Саме тому, при підписанні Леонідом Кучмою в 2003 році угоди про утворення ЄЕП, було письмово зафіксовано вимогу, що ця угода не повинна суперечити Конституції України, що нівелювало більшу частину цієї угоди.
Однак, хто його знає який "Мунтіян" визначає сьогодні зовнішню політику і що він собі задумав. Так і Конституцію змінити недовго, тим більш, що цьому майже нічого не заважає – одна команда Чечетову і 300 депутатiв, провладної більшості, негайно беруться до роботи.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.