"Чарівники" в блакитних вертолетах
На тлі останніх подій практично непомітно прослизнула інформація про черговий "геніально-інфраструктурно-інноваційний" проект влади. Донецьк аплодує стоячи, суворі шахтарі по-чоловічому стримано плачуть від радості, емоційні вчителі непритомніють від щастя, розчулені лікарі мрійливо посміхаються, спостерігаючи за хороводами усміхнених пацієнтів... Адже нарешті це сталося – бюджет виділив кошти на будівництво... терміналу для приватних літаків.
Термінал для ВІП-авіації в Донецькому аеропорту буде збудований переважно за державні кошти – 181 млн грн. Уряд затвердив проект будівництва центру ділової авіації на території аеропорту "Донецьк". Загальна кошторисна вартість проекту становить 307 млн грн, причому більша частина суми,181 млн грн, буде виділена з держбюджету.
Новий термінал "Прокоф'єва-2" призначений виключно для адміністративної та ділової авіації. "Термінал буде приймати високих гостей і бізнесменів", – заявляв раніше віце-прем'єр-міністр інфраструктури Борис Колесніков.
Показово, що в Україні (навіть не в Донецьку!) вцілому не більше 60 приватних літаків, а в Донецькому аеропорту вже є кілька приватних терміналів.
Ключове питання: чому платники податків (!) повинні витрачати свої кошти на 60 власників приватних літаків? Власники літаків є найбіднішою верствою населення в країні, тому мільйони платників податків і зборів мають скинутися на життєву потребу цих 60 "знедолених"? У Франції, приміром, практично всі крупні бізнесмени написали листа з проханням брати з них більше податків. Але то Франція, а це Донецьк.
Як кажуть експерти, зараз в Донецьку може відбуватися не більше 3-5 бізнес-рейсів на день. За словами віце-прем'єр-міністра Колесникова, у зоні приватного терміналу планують збудувати готель, яким зможуть користуватися транзитні пасажири. Тоді вже краще одразу відкрити музей марнотратства, бо з таким пасажиропотоком відвідувачів готелю доведеться довго чекати.
Очевидно, що весь цей апофеоз розкоші за народний кошт організовано відомим в країні загоном "вертольотчиків", відповідальним за попередні раунди спустошення державної скарбниці. Як відомо, у 2011 році на реконструкцію держрезиденцій в Криму та будівництво двох вертолітних майданчиків витрачено 156,3 мільйона гривень. Якщо детальніше, то реконструкція будівель держрезиденції та будівництво вертолітного майданчика в Масандрі обійдеться в 41,2 мільйона гривень. Реконструкція і капремонт державних дач, будівництво вертолітного майданчика у Форосі – 64,5 мільйона гривень тощо.
При цьому, приміром, на лікування ветеранів війни та інвалідів, з бюджету 2012 року передбачено виділити в рази менше, ніж на вертольото- і літако-забезпечення – лише 107 млн грн.
І це ще без витрат на авіаперевезення вищих посадових осіб.
Вертолітні майданчики, авіатермінали... Пріоритети бюджетної політики цікаві. Усі зібралися кудись летіти? В Донецьк чи з Донецьку? Чи одразу з України?
А поки, доки не припекло, "чарівники на вертольотах" показують країні таке "кіно" з державною казною, що у Жиглова з Шараповим волосся б дибки стало.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.