Система державного соціального страхування руйнується, а Мінсоцполітики мовчить
Без зайвих дискусій, повільно, але впевнено, адміністрування єдиного соціального внеску від Пенсійного фонду України перепливає в руки Міністерства доходів та зборів. Відбувається це попри те, що, за правовим визначенням, єдиний соціальний внесок не є доходом і не є збором. Єдиний соціальний внесок – ЦЕ СТРАХОВИЙ ПЛАТІЖ, і ніщо інше. А отже, за правовою логікою, він не має жодного відношення до МінДоЗу і має адмініструватися Пенсійним фондом. То чому ж новоутворене міністерство так прагне підпорядкувати цей платіж собі? Пояснення одне – ціна питання становить майже 230 мільярдів гривень до міністерської скарбниці щороку!
Станом на 2013 рік, кількість пенсіонерів та отримувачів страхових виплат склала більше 14 мільйонів осіб, а це понад третина українського населення. В основу роботи Пенсійного фонду покладено збирання та акумулювання коштів, призначених для виплати пенсій та інших страхових виплат. Щомісячне фінансування цих виплат напряму залежить від виконання доходної частини бюджету Пенсійного фонду та чотирьох фондів державного соціального страхування. А доходи бюджетів цих фондів формуються саме за рахунок єдиного соціального внеску, який сплачують страхувальники-роботодавці та застраховані особи.
Однак, з легкої та нерозумної руки президента, указом від 18 березня 2013 року на новостворене Міністерство доходів та зборів перекладено функцію Пенсійного фонду – адміністрування єдиного соціального внеску. Не маючи досвіду, фахівців чи технічної бази, тепер податкова із митницею вирішуватимуть долю 14 мільйонів осіб пенсіонерів та застрахованих осіб, право яких на майбутню пенсію та страхові виплати постало під великим питанням.
Найдивнішою в такій ситуації є позиція Міністерства соціальної політики як пасивного спостерігача руйнування системи державного соціального страхування. Адже саме воно за своїм статусом мало би захищати соціальні права пенсіонерів, страхувальників та застрахованих осіб. Натомість, повна аморфність Мінсоцполітики ще раз доводить, що загарбання щорічного грошового потоку розміром у 230 мільярдів гривень до своїх кишень – це добре продуманий урядовий план.
І наостанок, тепер зрозумілою стає причина не призначення керівника Пенсійного фонду України протягом останнього року. Адже, був би ризик, що він би не допустив руйнування як системи органів Пенсійного фонду, так і системи державного пенсійного страхування. З огляду на це, я направив депутатський запит до Мінсоцполітики із вимогою надати відповіді на наступні питання:
- Чи був зроблений Міністерством соціальної політики ґрунтовний аналіз ефективності передачі функцій адміністратора єдиного соціального внеску від Пенсійного фонду України до Міністерства доходів та зборів?
- Чи можуть бути спокійними 14 мільйонів отримувачів страхових виплат та 12 мільйонів платників єдиного соціального внеску за свої сьогоднішні та майбутні виплати?
- Хто буде відповідати за втрату інформації (а значить, наявність майбутніх прав) щодо перерахованих сум кожною застрахованою особою?
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.