4 жовтня 2017, 15:51

Жива мова, живі історії

У світі кожна дев'ята людина має порушення слуху. З них в Україні за даними Всесвітньої організації охорони здоров'я близько мільйона. Це актуальний виклик глобального масштабу. В одних країнах на нього відповідають краще, в інших гірше, в третіх імітують діяльність або й ігнорують зовсім.

Міжнародний тиждень нечуючих відзначають в останній тиждень вересня. Таке рішення ухвалила ООН ще 1951 року. Уперше Міжнародний тиждень нечуючих був відзначений у 1958 р. у Римі. Усесвітня федерація нечуючих об'єднує близько 70 мільйонів людей з порушенням слуху із 123-х країн світу. В тому числі і з України.

Цього року Міжнародний тиждень нечуючих відзначається в усьому світі під гаслом "Повна інклюзія у жестовій мові". Громадська організація "Відчуй" провела цей тиждень у незвичайний спосіб. Жодного офіціозу. Тільки живі й практичні речі. Тож "Відчуй" зробила все просто. Взяла й разом з партнерськими організаціями провела навчання жестової мови для школярів Києва, Львова та Вінниці. Усього через навчання пройшло 1600 дітей з 18-ти шкіл.

Жива мова – так називається цей проект, в якому школярі досить охоче взяли участь. Адже для них це незвично, цікаво й пізнавально. Христина Монастирська, яка відповідає у "Відчуй" за проект "Жива мова" і сама особисто проводила тренінги, поділилася кількома історіями.



Історія перша. Школа N196, Київ. "Ми там провели найбільше уроків. Перші заняття були в понеділок, в середу зранку я знову приїхала туди на лекцію. До мене підбігає п'ятикласник, вітається жестовою мовою. Питає, чи його пам'ятаю. Хвалиться: перше, що зробив коли прийшов додому, навчив свою маму написати Дактилем (абеткою жестової мови) слово "МАМА", – згадує Христина.

Друга історія відбулася в тій самій школі. У ній є інклюзивні класи. В одному з них навчається дівчинка на візку. Її клас слухав лекцію раніше, а клас її старшого брата дещо згодом. "Брат дівчинки ще на початку уроку, побачивши на екрані лого нашого проекту, сказав однокласникам, що це буде цікаво. А коли, я почала вчити з учнями деякі речення, то, виявилося, що він уже все знав наперед, бо його навчила сестра. Тому став допомагати мені вчити інших", – каже тренер.

Ще в одній школі разом з учнями навчалися і вчителі. Після занять вони дякували, тому що в їхньому класі є двоє учнів-братів з кохлеарними імплантами і знання жестової дозволить краще їм розуміти цих дітей та розвивати їхні мовні навички вербальної мови, адже кохлеарна імплантація дозволяє таким дітям говорити звичайною мовою. "Ми й не думали, що вони такі ж, як усі ми", – зізнались педагоги.

В іншій школі один із учнів на питання: "Як гадаєте, від чого у людини можуть бути порушення слуху?" відповів, що його батько повернувся з АТО і після контузії довго нічого не чув, а лише після операції слух почав до нього потроху повертатися. "Шкода, що я раніше не почав вивчати жестову. Це б дозволило мені спілкуватися з татом, коли спілкування з ним здавалося уже ніколи неможливим", – сказав хлопчик.



Місія тренерів "Відчуй" у проекті "Жива мова" – донести до педагогів, школярів і суспільства, що порушення слуху не впливають на інтелект людини, що багато нечуючих людей стали видатними митцями, науковцями, підприємцями і державними діячами. А вивчати і розуміти жестову мову для решти людей – ще одна можливість, щоб нечуючі були цілком залучені у соціум, а сам соціум набув інклюзивного рівня.

Інклюзивне суспільство – суспільство без бар'єрів, суспільство вільного доступу, суспільство для всіх, в якому немає відкинутих. Проект "Жива мова" – це ще один внесок у становлення в Україні такого суспільства. Бо наша мета – інклюзивна країна, країна з необмеженими можливостями.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому допомога Україні допомагає всьому людству

Глобальна війна та її прояви Під час останньої Мюнхенської конференції з питань безпеки віцепрезидентка США Камала Гарріс і прем'єр Британії Ріші Сунак визнали, що війна путіна в Україні є глобальною "як з точки зору її впливу на продовольчу та енергетичну безпеку, так і з точки зору її наслідків для міжнародно визнаних норм"...

День Гідності й Свободи

З початком повномасштабної війни для нас кожен день є днем гідності й свободи. Пам'ятаю обидва Майдани. Зрозуміло, що другий – більше. І не через те, що він ближчий до наших днів у часовому вимірі...

Національний банк продовжує непохитно захищати фінансовий фронт

Щодо рішень Правління Нацбанку з монетарної політики – облікова ставка, інфляція, виклики й ризики, макроекономічний прогноз. Правління Національного банку України ухвалило рішення залишити облікову ставку на рівні 25% річних...

Раби не знають Незалежності

Що варто знати і пам'ятати про Українську Незалежність Історія проголошення незалежності Україною 31 рік тому настільки чиста й бездоганна з точки зору конституційного та міжнародного права, що вже за перший рік Незалежності України її визнали понад 130 держав світу...

#СвяткуватиТебеЗавжди

Часом важливі слова непросто промовити вголос. У вас бувало так? Збираєшся, плануєш, подумки вибудовуєш розмову, уявляєш її реакцію і....

Як перемагати Росію

Про досвід Ощадбанку, якому вдалося перемогти РФ у міжнародному арбітражі, здобувши рішення про виплату 1,3 мільярда доларів США компенсації за втрачені внаслідок окупації АР Крим активи плюс майже 100 тисяч доларів відсотків за кожен прострочений Росією день щодо виплат присудженої компенсації...