Що криється під урядовим "збільшенням фінансування" сектору оборони
Середина вересня, в Уряді вирішили внести зміни до Бюджету на 2023 рік. Як завжди, процес супроводжують гучні заяви, які подекуди не відповідають дійсності. Зміни аргументують необхідністю збільшити фінансове забезпечення сектора оборони. Йдеться про величезні ресурси – понад 328 млрд грн. Судячи з урядових законодавчих ініціатив, частину цієї суми збираються витратити не за тими пріоритетами, які мають бути у воюючій державі.
Спочатку у Парламент подається законопроект N10037, який не витримує жодної критики – про вилучення з місцевих бюджетів ПДФО, яке надходить з виплат військових. Бо в Уряді вирішили створити механізм ручного перерозподілу коштів, їх прагнуть направляти тільки "зручним" і "своїм" лідерам місцевого самоврядування...
Не нагадує 1937 чи 1938 рік? А мені нагадує, особливо після того, як до Парламенту зайшов ще один законопроект N10038.
В Уряді дали йому гучну назву, яка не відповідає наповненню – "щодо фінансового забезпечення сектору безпеки і оборони та вирішення першочергових питань". Ідеться про внесення змін до Бюджету 2023 року.
По факту у законопроекті закладено фінансування власних потреб влади. Мільярди повинні йти на дофінансування, зокрема, БЕБ (+315 млн грн), Секретаріату КМУ (+214 млн грн), МЗС (+1,3 млрд грн), Адміністрації Держспецзв'язку (+570 млн грн), Мінстратегпрому (+4,36 млрд грн), УДО (+230 млн грн) та інших структур.
При всій повазі, але яке відношення Секретаріат Кабміна має до сектору безпеки і оборони?
Не менш абсурдно виглядають додаткові 315 млн грн на БЕБ. Орган, який мав би захищати бізнес і боротися з економічними злочинами, де-факто не робить нічого. Навіть Президент не знає про його існування. Але керівників БЕБ така ситуація влаштовує, більше того, їм вистачає совісті просити більше грошей. При тому що сума, яку вони просять на останні місяці 2023 року, в десятки разів більша ніж та, яку сам БЕБ зміг повернути у бюджет за весь минулий рік.
Очевидно, команда "Розумної політики" за такі зміни голосувати не буде, КАТЕГОРИЧНО. Як і завжди, коли влада пропонує жахливі ініціативи, ми готуємо їм адекватну та розумну альтернативу.
У нашому законопроекті 10038-2, який вже зареєстрований у Парламенті як альтернативний до урядового, пропонуємо дійсно направити всі кошти на безпеку і оборони. Як саме?
Гроші на БЕБ перенаправити:
2/3 на ЗСУ (210 млн грн);
1/3 на ГУР (105 млн грн).
Гроші на Держспецзв'язок перенаправити:
2/3 на ЗСУ (380 млн грн);
1/3 на ГУР (190 млн грн).
Гроші на МЗС перенаправити:
2/3 на ЗСУ (876 млн грн);
1/3 на ГУР (438 млн грн).
Гроші, які в урядовому виділяють на СБУ, перенаправити:
1/3 на ГУР (1,4 млрд грн);
1/3 розділили на дві рівні частини між САП (700 млн грн) та НАБУ (700 млн грн);
1/3 залишити на потреби СБУ (1,4 млрд грн).
Гроші на СЗР перенаправити:
2/3 на ЗСУ (334 млн грн);
1/3 на ГУР (167 млн грн).
Гроші на УДО перенаправити:
2/3 на ЗСУ (153 млн грн);
1/3 на ГУР (76 млн грн).
Гроші, які в урядовому виділяють на забезпечення Кабміну, перенаправити повністю на потреби ЗСУ. Аналогічно зробити із тими ресурсами, які хочуть направити на зарплати Секретаріату Кабміну, Міненерго, Мінфіну, Казначейської служби, Аудит служби, Фонду Держмайна.
Ми також пропонуємо інтегрувати сюди законопроект нашої команди N9577 щодо спрямування 50% дорожнього фонду на потреби ЗСУ, а це близько 13,7 млрд грн. А також додати і законопроект "Розумної політики" N9526 про перенаправлення грошей з серіалів на ЗСУ – це ще плюс 1,2 млрд грн.
Що ми отримаємо в результаті? Реальне і відчутне збільшення фінансування сектору оборони. Наші ЗСУ матимуть додатково понад 206,6 млрд грн, ГУР – структура, яка щодня показує результати, + 4,9 млрд грн. Наші антикорупційні органи НАБУ і САП, кожен по 700 млн грн, щоб і далі боротися з корупцією у вищих ешелонах влади.
Аналогічно зміни ми пропонуємо і до законопроекту N10037 щодо ПДФО, а саме:
- створення можливості місцевим бюджетам фінансувати армію;
- зберегти зарахування ПДФО до місцевих бюджетів на існуючому рівні у 64%;
- зберегти пропозицію щодо перенаправлення коштів з дорожнього фонду і фонду водних шляхів. Але на відміну від основного проекту, ці кошти мають йти не у загальний фонд, а на цільові видатки із модернізації озброєння та на виплату винагороди у військових формуваннях.
Ось це зміни, які дійсно підсилюють український сектор безпеки і оборони. Сьогоднішній пріоритет всім очевидний – підтримка нашої армії та всіх структур, які демонструють реальні результати для Перемоги. Які борются з ворогами зовнішніми і внутрішніми.
На наступному засіданні обов'язково буду наголошувати на всіх ініціативах команди. Сподіваюся, колеги з інших фракцій та груп не займатимуться профанацією і підтримують всі ці ідеї. Кожна бюджетна гривня повинна йти на найголовніше, що сьогодні є в України – наших захисників. Не на чиновників.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.