Лікбез по безвізу для Арахамії
Після голосування новою коаліцією (Слуги, ОПЗЖ та Коломойськими) за конкурсну комісію по обранню керівника САП, голова фракції СН Давід Арахамія зявив цитую:
"Я вам напоминаю, что у нас есть ассоциация с ЕС – там сотни, а то и тысячи документов, которые ратифицированы. Там никакого САП нет, там есть независимость антикоррупционной структуры...".
Такі заяви голови президентської фракції є або повним невіглаством, або цинічною брехнею.
Угода про асоцію України та ЄС – це не тисячі документів, а один документ, який передбачає поглиблену співпрацю України та ЄС в, перш за все, економічній, а також політичній сферах.
Про Антикорупційні органи там не йдеться взагалі. Є лише згадка, що сторони будуть вести боротьбу з корупцією.
Але безпосередньо і безвізового режиму угода про асоціацію України та ЄС не стосується.
Діалог про лібералізацію візового режиму між Україною та ЄС – це окремий процес і він був розпочатий 29 жовтня 2008 року.
22 листопада 2010 року було затверджено план візової лібералізації, де, зокрема, йшлося про обов'язковість боротьби з корупцією та затверджувалися необхідні кроки.
Створення САП було умовою візової лібералізації ("отримання безвізу") з ЄС.
- На початку 2015 Україна взяла на себе зобов'язання створити незалежну антикорупційну інфраструктуру: "Створити дієве та незалежне Національне антикорупційне бюро, Спеціалізовану антикорупційну прокуратуру та Національне агентство з питань запобігання корупції з чіткими керівними принципами міжвідомчої співпраці".
- В кінці 2015 Україна взяла на себе зобов'язання забезпечити незалежність САП: "Забезпечити до першого кварталу 2016 року незалежність та цілісність спеціалізованої антикорупційної прокуратури, в тому числі шляхом внесення змін до Закону "Про прокуратуру" належних гарантій для відбору та звільнення керівництва відомства".
А тепер найголовніше. При оцінці виконання цих зобов'язань у 2020 ЄС звернув увагу, що наявний конкурс на обрання голови САП може порушувати вимогу візової лібералізації, а тому рекомендував виправити процедуру призначення:
"Зокрема, звертаємо увагу на постійні занепокоєння щодо незалежності та доброчесності САП, у тому числі шляхом забезпечення надійної процедури відбору для наступного керівника САП. Переконайтесь, що призначення та звільнення керівництва усіх правоохоронних органів відбувається суворо відповідно до закону".
Створення та незалежне функціонування САП, в тому числі незалежна процедура відбору керівника, були також умовою для отримання кредитів від МВФ.
- 2015 рік. Недоліки у процесі відбору керівництва антикорупційної прокуратури, такі як відсутність об'єктивних критеріїв при призначенні членів відбіркової комісії та кандидатів, підкреслили необхідність відповідної законодавчої та інституційної бази для подальшого вдосконалення з метою повного забезпечення незалежності та цілісності САП. З цією метою процедури відбору, призначення та звільнення керівництва та персоналу бюро повинні відповідати вимогам більш суворої незалежності та доброчесності.
- 2020 рік. "Ми розглянемо законодавчу базу для вдосконалення процедур відбору посадових осіб САП". "Крім того, на керівні посади в антикорупційних установах відбір повинен проводити деполітизована комісія з відбору з відповідними процедурами та критеріями відбору".
ЧитайТе!
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.