Єгор Соболєв голова комітету Верховної Ради із запобігання та протидії корупції

Йду з журналістики

01 липня 2013, 14:07

Я більше не редактор "Свідомо". Я взагалі вирішив піти з професії, який присвятив 18 років. Я хочу сконцентруватися на тому, без чого жодна професія в цій країні не буде професійна. Нам треба піднятися, викинути цю владу і – ще важливіше – нарешті заснувати державу Україна, якою можна пишатися.

Я більше не бачу можливості змінити стан справ як журналіст. Останні три роки я вірив в теорію маленьких справ. В поєднання журналістики і активізму. За цей час я організував більше мітингів, ніж підготував якісних текстів. Але перемог все одно в рази менше, ніж поразок. І тенденція – вниз. "Ніжинські робінгуди" сидять, "бізнес" Табачника на чому тільки можна в освіті, чи цинічні закупівлі МОЗу квітнуть... та Ви все знаєте. Розквіт журналістських розслідувань в країні ніяк не заважає її дерибану. Навпаки, дерибан набув небачених масштабів і досконалості. Я в принципі, розумію тих депутатів Київради, які думають, что і ідіот. "Розслідує, пікетує, в двері ломиться... Дурачок такой. А ми собі голосуємо".

Мені здається, за це варто переживати не лише журналістам. В цій країні так само неможливо бути ефективним адвокатом, правозахисником, міліціонером. Не кажучи вже про суддю чи прокурора.

Колись багато з нас вирішили: "Треба стати професіоналом, і з таких складеться нормальна країна". В середині 90-их я захоплено зайнявся фінансової тематикою. Дивився тоді на банківську систему як на кровотворну, яка розганяла еритроцити в жилах бізнесу різного розміру, що народжувався на уламках радянської економіки.

Але в результаті така держава утверджує бізнес лише однієї родини. І сотні, якщо не тисячі бізнесменів – у вигнанні. А інші – придивляються до плану Б.

У 2000-ому, коли рух "Україна без Кучми" подарував журналістиці термін "опозиція", я перейшов на тему політики. Як мене не відмовляла Юля Мостова:)), я вірив – справжня політична конкуренція стане локомотивом поступу усієї країни, буде піднімати нагору найкращих. Був Майдан, був "5 канал". Але в 2007-ому, навіть коли мене ще не відсторонили від ефіру, я зрозумів – ця держава піднімає нагору таких, чию політику нема сенсу описувати, а тим більше – поширювати їхні думки. Їх вичистити треба поганої мітлою, як гору сміття на струмку. І для цього людей треба не розважати шоу "Що Янукович відповів Тимошенко, а Ющенко – їм обом", а змусити замислитися, що ці політики роблять, а скоріше не роблять для нас усіх.

В 2008-ому створив "Свідомо". Зайнявся журналістикою розслідувань, насамперед в трьох найближчих до людей темах – здоров'є, освіта, правосуддя. Під час історії з книгарнею "Сяйво" усвідомив, що розслідування самі по собі теж не працюють. Зайнявся активізмом. А далі – я вже писав. Нічого не виходить за великим рахунком. Ти можеш бути або Іванушкою-дурачком (ну, добре, Дон Кіхотом). Або вбудуватися в гору сміття і шукати сенс в родині, розмірі будинку, вихованні дітей.

Тільки дітям тут жити же ж! Ми всі якщо не усвідомлюємо, то точно відчуваємо, що оця бикувата і одночасно жалюгідна держава, яка, як сказав бард, утворилася "на наших дряблих спинах" – вона невиліковна. Ніякими журналістськими розслідуваннями, ніякими громадськими кампаніями, тим більше ніяким особистим "я чесно роблю свою справу" її не зміниш. Треба або тікати з країни разом з дітьми, або будувати для них нову.

Зрозуміли це ж колись бостонські торговці чаєм, які викинули свої товари за борт, щоб відвоювати своїй країні незалежність.

Для мене це приклад, як треба діяти в подібній ситуації. Притому, що їм не давав нормально жити король Георг – лідер найбільш цивілізованої тоді країни світу. А ми живемо – погоджуємося з цим чи ні – по правилах Януковича.

Я хочу допомогти усім, хто розуміє – його треба арештовувати та судити. Хочу допомогти усім, хто розуміє – скинути владу мародерів замало. Треба спроектувати і домовитися про нові правила правила, причому такі, які дадуть нам можливості стрибка. Як американська Конституція допомогла диким землям стати світовим лідером. Хочу допомогти усім, хто розуміє – шлях до цього – системна і технологічна робота з людьми. Від двору до двору, від району до району, від міста – до міста.

Як буду годувати своїх чотирьох дітей? Це, як і безпека родини – дві речі, які найбільше мене турбують.

Вихід один – нам усім потрібна професійна революційна організація, яка буде здатна закумулювати і гроші, і людей, і силу, і ідеї для справді успішних перетворень. Буду робити все що зможу, щоб вона відбулася.

А новим редактором "Свідомо" стала його найкраща розслідувальниця Марія Землянська. Редакційний мейл для новин – info.svidomo@gmail.com, телефон – 050 441 70 50.

Величезна подяка усім, в кого вчився, з ким конкурував, і від кого отримував допомогу в моїй славетній професії. Від Михайла Коломійця, який, мабуть, іронічно, але привітно усміхається з неба. І до людини, яка в останнє "навела" на беззаконне святкування дня народження Гереги.

Дякую, друзі! Просто я більше не вірю, що це можна змінити текстами.

powered by lun.ua
Коментарі — 96
Sergiy Rudenko _ 26.12.2013 05:26
IP: 188.230.56.---
Мафію одним словом не переможеш!
Volodymyr Shevchenko _ 05.08.2013 20:03
IP: 95.135.12.---
Цілком підтримую і готовий співпрацювати.
Anatoly Traxel _ 05.08.2013 18:48
IP: 95.111.176.---
Перший, хто зрозумів,що журналістика в Україні давно немає сенсу. На моєму фейсбуці десь ще з пів року тому я про це писав))
Все правильно, друже! Дякуємо за гарну роботу!
Геннадий Волков _ 17.07.2013 12:38
IP: 81.90.239.---
Думаете, он так просто хлопнул дверью и ушёл в никуда бороться за счастье трудового народа?
Знаете, что самое главное в любой революционной борьбе?
Ум, честь, совесть, жар в груди и других местах?
Ошибаетесь. Главное для революционеров – ДЕНЬГИ! Без них ничего не произойдёт.
По всей видимости, денежки для новоиспеченного агента влияния Федеральной резервной системы (зачёркнуто) революционера и его борьбы нашлись. "Там, на шахте угольной, паренька приметили..."
Ромко Мацюк _ 09.07.2013 20:02
IP: 91.124.250.---
Люди, перестаньте вживати слова "революція", "повстання", "бунт". Це все – підготовка сценарію для масових заворушень, які дозволять Верхівці скористати з угоди з РС про спільні дії проти тероризму. Має відбутися Переворот. За 12 годин Україна повинна отримати Гетьмана і нову рішучу владу. Ізольованими, окрім нинішньої Верхівки, повинні бути перших 10 плутократів.
Здіснять Переворот люди, якиз сьогодні ніхто не знає, і які ніколи не бавилися в громадські акції.
Далі – гляди допис "Моя конституція" за пов'яззю ruthenia.info/txt/matsyukr/my_constitution.htm
Довший спосіб – анонімне усунення послів. які голосували проти України у всіх скликаннях – почавши від позбавлення недоторка́нности Степана Хмари за бійку з кадебістом – через харківські угоди, і аж до закону про мови. Ніхто не повинен здогадатися, за що, хто і кого усуває. Тоді почнуть по одному метушитись і публічно зрікатися Режиму.
лариса надточий _ 06.07.2013 15:20
IP: 217.212.230.---
і хотілося б допомогти вигнати погань з країни в образі дебільного президента, та не знаю як. Добре, що є ще люди, які хочуть і, сподіваюсь, зуміють це зробити.
лариса надточий _ 06.07.2013 15:19
IP: 217.212.230.---
і хотілося б допомогти вигнати погань з країни в образі дебільного президента, та не знаю як. Добре, що є ще люди, які хочуть і, сподіваюсь, зуміють це зробити.
Андрій Волощук _ 05.07.2013 22:05
IP: 95.132.202.---
А висновок один: не можна нове вино наливати у старі міхи. Ваше покоління свою справу зробило і більше ні на що не здатне.
Александр Галас _ 05.07.2013 17:46
IP: 194.44.136.---
неожиданно и смело, по всей видимости просто задавили журналистику в стране поставили всех на колени, а человек просто встал ушел и сказал что думает об журналистике на коленях в три погибели.
ya-ya79 _ 05.07.2013 15:16
IP: 91.193.166.---
ще раз зайшов щоби попрощатися...
до пабачення!!
Ivan Sulima _ 04.07.2013 14:50
IP: 46.203.182.---
Прочиав на одному диханні. Саме такі почуття виникають і у мене. Переконаний і у багатьох інших. Але хочу сказати від себе таке: таким людям треба об'єднуватись і створювати свою державу. Де? А будь де. Яка різниця. І у пустелі можна зробити оазу коли люди об'єднанні однією ідеєю. А лад навести легко законами, коли десь переважна більшість виборців вже не будуть "совками". Це і буде СПРАВЖНЯ Україна. Коли азаровим виплату пенсій поставити в залежність від складання іспитів на лояльнісь, то вони "затарахтять" українською на усі 12 балів.
Юрий Збитнев _ 04.07.2013 12:23
IP: 77.52.91.---
Є протиріччя. Лібертаріанство і революційна організація протирічать одне одному...по духу. Вже краще гандізм. Думаю Дацюк та Матвієнко тобі допоможуть створити проект. Луценко пустий в цьому сенсі. Сам мізки шукає. Статут – це варто роботи та однодумців. Бажаю успіху. Щиро!!
Володимир Торбiч _ 03.07.2013 00:56
IP: 213.174.12.---
Не знаю що й сказати, Єгоре! Бажаю успіху в будь-якій добрій справі!
myhai _ 02.07.2013 23:07
IP: 37.55.145.---
Єгор Соболєв:
Б. ЯКИЙ ПЛАН ДІЙ? Весь досвід громадської діяльності кричить, що творити революційну організацію краще через справи. Інакше вийде ще один бла-бла-бла-проект.
Так і вийшло. З Вікіпедії – "Революція (від лат. revolutio – обертання, розвертання) – швидка зміна встановленого політичного, соціального чи економічного порядку суспільства здебільшого насильницьким способом." В революціонери йдуть тихенько, створюючи озброєну підпільну організацію. Кричать провокатори для виявлення активістів, або свині біля корита. Було їх вже крикливих досить – толку нема й не буде ні з третьої республіки Порошенка, ні з лібертеріанства. Якесь все воно підозріло одночасно, як яйця однієї свині в різних кошиках – політпроект однієї кантори.
Аліна Артюх _ 02.07.2013 16:00
IP: 46.203.138.---
Попри те, що зазвичай уникаю пафосу, не можу не відмітити, що Єгор Соболєв серед тих небагатьох людей в країні, які здатні щось змінити. Хоч він скаржиться на нерезультативність попередніх справ, однак насправді результати його діяльності вагомі. Він давно й ефективно допомагає громадянському суспільству здійснитися, стати на ноги. На противагу тим, хто без кінця звинувачує "народ" у бездіяльності, Єгор Соболєв допомагає кожному (і робить це з повагою до кожної людини), хто хоче щось змінити, знайти своє місце у спільній роботі, знайти однодумців і окреслити політичний шлях вирішення проблеми.
ym _ 02.07.2013 13:35
IP: 82.144.216.---
шумовицкий:
ym:
А это уж позвольте мне самому решать, господин "ум",в каком стиле писать, в стиле "агитпропа", или"украинского модернизма", стараюсь реально смотреть на происходящие события и анализировать их. Может это кому-нибудь помогает,а то ведь нивность и зашоренность некоторых комментаторов просто поражает. Вам что-нибудь говорит ник "трубецкой"?
Да Бога ради, можете хоть издать свою газету "Искра" или "Правда", только не надо с умным видом эти "откровения" с ржавым налетом пропаганды подсовывать вполне адекватным людям, да еще и с претензией на то, чтобы кому-то на что-то открыть глаза. А вот эти нелепые конспирологические намеки в стиле "а чтобы это значило – а?" оставьте лучше себе. Вы, очевидно, тоже из тех, кто свято верит в то, что Егор Соболев – американский шпион. А что касается упомянутого ника, то помню, что вроде когда-то видел такой на УП, но не более. Пропаганда – она же, знаете, как шум, проходит и всё.
Ma Ma _ 02.07.2013 13:31
IP: 46.200.234.---
У свій час таку помилку, як автор даної статті, зробив відомий український автогонщик, автомобільний та автоспортивний журналіст, телеведучий, тест-пілот Олексій Юрійович Моча́нов.
Він у своїх блогах на Українській Правді закликав народ вийти на протест до Центральної виборчої комісії, під час голосування та підрахунку голосів у Верховну Раду.
Він якимсь шостим відчуттям діда прадіда, ще раніше за Вас, розумів всю біду, яку несуть в Українське суспільство сили зла, що їх офіційно представляє Партії Регіоналів в Україні.
Головний думка Мочанова, " Якщо Ви поставили хрест на власному житті, то не забувайте, як тут жити нашим дітям".
Після власного досвіду та невдачі повести за собою громадян України, А. Мочанов публічно, як і Ви у блогах УП сказав, що більше не напише ні одного слова.
Докладно його думку можна прочитати у блогах УП.
Відступ це не завжди правильно.
Ви навпаки повинні максимально публічно заявляти про себе, а заодно і вплинути на Мочанова, і його крайню хату
Єгор Соболєв _ 02.07.2013 12:36
IP: 93.75.178.---
Тим, хто пише, що я американський шпійон. Друзі, я ж працював журналістом 18 років. В мене імунітет до ботів – величезний. Як більше нічого не вмієте, Ви робіть, звісно, свою роботьонку. Але я реагувати не буду. Я сконцентруюся на створенні держави і суспільства, в який ви знайдете собі краще застосування. Ми всі знайдемо
Єгор Соболєв _ 02.07.2013 12:32
IP: 93.75.178.---
В. ДЕ БУДЕШ БРАТИ ГРОШІ? На все перелічене з першого дня шукаємо ресурси і однодумців. Розраховуємо на гроші усіх вас:). Серйозно – від бізнесменів, які розуміють, що їм тут нічого не дадуть робити; до бабусь, які до речі, постійно проявляють себе як квіт громадянського суспільства.
Єгор Соболєв _ 02.07.2013 12:31
IP: 93.75.178.---
Б. ЯКИЙ ПЛАН ДІЙ? Весь досвід громадської діяльності кричить, що творити революційну організацію краще через справи. Інакше вийде ще один бла-бла-бла-проект. План перших справ такий: 1. Разом з однодумцями та високочолими експертами почати створювати проект майбутньої України на принципах лібертаріанства (там будуть не такі розумні слова:)). Палко вітаю в цьому сенсі заклик Юрій Луценко творити змісти, а не прокльони. 2. Розробити статут Києва, який би втілював це бачення в рідному місті (Це – пілот по спільному творенню нових правил, який покаже, що і як працює і що і як не працює. Потім гарний досвід треба розповсюджувати на всю Україну) 3. Підняти киян на повернення права вибирати владу, змусити прострочену Київраду піти і домогтися затвердження цього статуту Київрадою, що буде обрана. 4. Перезнайомитися з людьми, які піднімають інші міста і теж бачать, що революція – єдиний вихід.
Єгор Соболєв _ 02.07.2013 12:31
IP: 93.75.178.---
Друзі, радий що ми думаємо і переживаємо за те саме. Прийшло багато листів підтримки, пропозицій та запитань. Три основних:

А. ДО КОГО ЙДУ? З відомих політичних партій в жодну йти не бачу сенсу. Як журналіст, я роками спостерігав, як їхні лідери не мають великого бажання щось змінювати. Взагалі, я вважаю, нам потрібна зараз не партія, а революційна організація. Яка зможе співпрацювати з нормальними людьми в усіх партіях. І- поза ними. І яка буде чітко націлена на винесення влади і встановлення нових правил, а не просто на заміну мародерів.
a_sudi_kto _ 02.07.2013 11:06
IP: 78.25.2.---
Умные журналисты становятся спич-райтерами (свистками) президентов и других чиновников, и плевать вам им на свои принципы, как и на чужие, на клятвы Гиппократам и Гиляровским.
Поэтому свой алтарь любой журналист, как и любой профессионал, может найти в церкви. Этот бизнес согласуется с любыми морально-этическими принципами; так сказать, и брюхо всегда сыто и совесть будет чиста.
Olga Shevchuk _ 02.07.2013 10:48
IP: 193.33.203.---
Що до Ваших тверджень, пане Єгоре, про безрезультатність такої діяльності як журналістика, я тут КАТЕГОРИЧНО НЕ ЗГОДНА. Жодна революція, і це ДОВЕДЕНО історією, не здатна змінити ЯКІСНО свідомість людей, зробити з натовпу націю. Це може зробити лише професійна, патріотична і принципова журналістика. Революція навпаки позбавляє людей індівідуальності перетворючи їх на стадо, яке слухняно йде за лідером і добре, якщо тим лідером не виявиться черговий Гітлер або Ленін зі Сталіним. СЛОВО – це велика зброя, просто цією зброєю треба вміти користуватись.
Olga Shevchuk _ 02.07.2013 10:40
IP: 193.33.203.---
Пане Єгоре, звичайно, кожний має обирати свій шлях. Я так зрозуміла, що Ви обрали політику. От тільки жодна політична особа не є аж надто самостійною. Жодна "професійна революційна організація" також не є аж надто сомостійною. На будь яку діяльність потрібні ГРОШІ, і от в залежності від того, хто буде ті гроші давати, така і буде "революція". Луценківська "революційна" "Самооборона" і "націонал-революційна" "Свобода" тому підтвердження.
Олег Перегон _ 02.07.2013 10:37
IP: 109.87.10.---
Президент США Вільям Тафт казав, що якщо йому доведеться обирати державу без вільної преси, або вільну пресу без держави, він обере друге, бо вільна преса зробить міцну державу у будь-якій ситуації. І навпаки, руйнація вільної преси є руйнуванням держави. Ви йдете з переднього краю боротьби за Україну!
ONLINE
Донбас9 Свобода слова567 Корупція1316 Річниця Майдану79 Aтака Путіна1208
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter