11 жовтня 2011, 20:00

Вимагаю від Генеральної прокуратури притягнути до відповідальності "беркутівців", які чинили свавілля біля Печерського суду

Мало того, що сьогодні в стінах Печерського суду було проголошено злочинний "вирок" щодо Юлії Тимошенко, який ганьбить Україну на всю Європу, так ще й бійці "Беркуту" вчинили злочин, своїми свавільними діями перешкоджаючи народним депутатам та журналістам потрапити до приміщення суду. У цьому зв'язку я звернувся до Генерального прокурора України та Міністра внутрішніх справ.



Генеральному прокурору України

В.П.ПШОНЦІ

Копія: Міністру внутрішніх справ України

А.В.МОГИЛЬОВУ


Щодо перевірки фактів протидії законній

діяльності народного депутата України


Шановний Вікторе Павловичу!

11 жовтня ц.р. я як народний депутат України мав намір взяти участь у судовому засіданні Печерського районного суду м. Києва з розгляду кримінальної справи за обвинуваченням Тимошенко Ю.В.

Проте, у зв'язку з перекриттям представниками підрозділу МВС України спеціального призначення "Беркут" вулиці Хрещатик на підступах до будівлі суду, я не зміг потрапити не лише до приміщення суду, але й до його внутрішнього двору. При цьому, представники спецпідрозділу МВС України не реагували на мої законні вимоги щодо пропуску мене до приміщення суду, незважаючи на пред'явлення мною посвідчення народного депутата України.

Конституцією України встановлено, що народні депутати України представляють Український народ у Верховній Раді України – єдиному законодавчому органі влади України (стаття 75, частина перша статті 76 Конституції України). Вони мають спеціальний правовий статус (пункт 21 частини першої статті 92 Конституції України).

Згідно з частиною четвертою статті 76 Конституції України повноваження народних депутатів визначаються Конституцією та законами України, а здійснення таких повноважень гарантується шляхом встановлення депутатської недоторканності (стаття 80 Конституції України).

Відповідно до зазначених правових норм Конституції України, Закон України "Про статус народного депутата України" у частині третій статті 17 визначає право народного депутата України при пред'явленні ним посвідчення, безперешкодно відвідувати органи державної влади та органи місцевого самоврядування, право безперешкодного доступу на всі підприємства, в установи та організації, розташовані на території України, незалежно від їх підпорядкування, форм власності, режиму секретності.

Стаття 26 зазначеного Закону України встановлює гарантії непорушності повноважень народного депутата України.

У статті 27 Закону України "Про статус народного депутата України" визначено гарантії недоторканності народного депутата України.

Офіційне тлумачення положень частин першої, третьої статті 80 Конституції України, частини третьої статті 17, частини першої статті 26, частин першої, другої статті 27 Закону України "Про статус народного депутата України" щодо гарантій депутатської недоторканності та гарантій діяльності народного депутата України надав Конституційний Суд України у своїх рішеннях від 27 жовтня 1999 року (справа N1-15/99), від 10 квітня 2003 року (справа N1-14/2003) та від 26 червня 2003 року (справа N1-15/2003).

Згідно з п. 1.1 наведеного Рішення від 26.06.2003, Конституційний Суд України вирішив: "Положення частини першої статті 80 Конституції України, за яким народним депутатам України гарантується депутатська недоторканність, та відповідне положення частини першої статті 27 Закону України "Про статус народного депутата України" треба розуміти так, що депутатська недоторканність як елемент статусу народного депутата України є конституційною гарантією безперешкодного та ефективного здійснення народним депутатом України своїх повноважень і передбачає звільнення його від юридичної відповідальності у визначених Конституцією України випадках та особливий порядок притягнення народного депутата України до кримінальної відповідальності, його затримання, арешту, а також застосування інших заходів, пов'язаних з обмеженням його особистих прав і свобод". У пункті 1.4 цього рішення Конституційним Судом України вирішено: "Положення частини першої статі 26 Закону України "Про статус народного депутата України" про те, що ніхто не має права обмежувати повноваження народного депутата, крім випадків, передбачених Конституцією України, цим та іншими законами України, треба розуміти так, що визначені Конституцією і законами України повноваження народного депутата України не можуть бути обмежені діями чи бездіяльністю органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їх посадових і службових осіб, керівників підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності і підпорядкування, громадян та їх об'єднань. Обмеження повноважень можуть встановлюватись виключно Конституцією і законами України".

Конституційний Суд України у пункті 1.2 свого рішення від 10.04.2003 року встановив, що "Положення частини третьої статті 17 Закону України "Про статус народного депутата України" щодо права народного депутата України діючого скликання при пред'явленні посвідчення народного депутата України безперешкодно відвідувати органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також його права безперешкодного доступу на всі підприємства, в установи та організації, розташовані на території України, треба розуміти так, що ці права не можуть бути обмежені з підстав підпорядкування, форм власності таких об'єктів, встановленого на них режиму секретності".

Отже, на підставі положень Конституції України, законів України та рішень Конституційного Суду України, можна дійти висновку, що народний депутат України при пред'явленні ним посвідчення народного депутата України має право безперешкодно відвідувати органи державної влади та органи місцевого самоврядування, а також користується правом безперешкодного доступу на всі підприємства, в установи та організації, розташовані на території України, незалежно від їх підпорядкування, форм власності, режиму секретності.

Зважаючи на вищевикладене та керуючись статтею 16 Закону України "Про статус народного депутата України", звертаюся до Вас з проханням провести перевірку вищезазначених фактів протидії моїй законній діяльності як народного депутата України та обмеження моїх прав з боку представників підрозділу МВС України спеціального призначення "Беркут", за результатами якої повідомити, на якій підставі мене як народного депутата України не було допущено до приміщення Печерського районного суду м. Києва 11 жовтня ц.р., та, за наявності підстав, притягти винних осіб до відповідальності.

З повагою,

Народний депутат України Б.ТАРАСЮК




Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Сучасні уроки Волинської трагедії

Цьогоріч річниця Волинської трагедії позначилася низкою нових нюансів в українсько-польських взаєминах. По-перше, поверненням до антиукраїнської риторики в рішеннях польських політиків і парламентарів...

Щодо об'єднання НРУ та УНП

Вважаю за доцільне висловити своє бачення щодо подій, які відбулися у Народному Русі України у зв'язку з проведенням 19 травня цього року з'їзду НРУ...

Щодо професіоналізму в роботі

Сьогодні з легкої руки одного з журналістів у ЗМІ поширено інформацію, яка вводить в оману суспільство. Так, повідомляється, що затверджено "делегацію ВР в Європарламенті" (!?), ""про створення комітету парламентського співробітництва з Європарламентом"...

Вибіркове "пакращення" або "сіла єсть – ума нє надо"

"Пакращення" у нашій країні невідворотньо наступає і захоплює все більше сфер державної діяльності. Цей невблаганний процес досяг критичного рівня після того, як сягнув святая святих кожної держави – зовнішньої політики та національної безпеки...

Хто ж руйнує європейську інтеграцію?

Курс на європейську інтеграцію сформувався практично напочатку 1990-х років. З того часу він залишався практично незмінним. Мінялися лише влада і еліти...

Саміт Україна-ЄС: читайте між рядків або переклад з дипломатичної мови

Саміт Україна-ЄС став надбанням історії. Спільна заява, виступи учасників і коментарі знову дають підстави говорити про дві відмінні оцінки Саміту з боку двох сторін...