17 січня 2013, 21:16

Головування України в ОБСЄ: Чи скористаємося шансом?

Головування будь-якої країни в міжнародній організації надає цій країні деякі переваги, зокрема, можливість домогтися реалізації своїх ініціатив. Як і у випадку з Україною, це серйозний шанс для того, щоб поставити на порядок денний питання, що хвилюють країну. Для України, на мою думку, це три основні блоки питань: права людини, врегулювання конфліктів та безпека.

На жаль, системні порушення демократії і прав людини нинішньою владою в Україні не дають їй морального права принципово ставити на порядок денний питання дотримання прав людини в країнах ОБСЄ.

Ніхто не буде заперечувати, що головування України в ОБСЄ може додати авторитету нашій державі, але, з іншого боку, покаже й здатність нинішньої влади адекватно реагувати на виклики, які поставатимуть. Якщо під час головування України в ОБСЄ будуть звільнені політв'язні, перш за все Юлія Тимошенко і Юрій Луценко, припиняться репресії проти опозиції, то це вже приведе до зміни ставлення до нашої країни, а відтак- створить передумови до успішного головування в ОБСЄ.

Загалом, позитивно оцінюю те, що Україна головуватиме в ОБСЄ у 2013 році. Таке рішення Організації з безпеки та співробітництва в Європі – результат наполегливої роботи української дипломатії. Ще у 2005 році, коли постала демократична Україна в результаті перемоги Помаранчевої революції, було подано заявку на головування України в ОБСЄ на 2013 рік. Тому теперішня влада не має підстав зараховувати до своїх зовнішньополітичних досягнень головування в ОБСЄ. Рішення міжнародних організацій мають велику "часову інерцію", тому жодною мірою головування України не означає визнання авторитету нинішньої влади, який, як відомо, впав до найнижчого рівня за всі роки незалежності.

Говорячи про можливі результативні ініціативи головуючої України, то до них можна віднести проблему Придністровського врегулювання, одним з гарантів якого була і є Україна. В якості прикладу нагадаю, що у 2005 році, команда Міністерства закордонних справ розробила реалістичний план врегулювання придністровського конфлікту, котрий ще називали "Планом Ющенка". На жаль, цей план так і не був втілений через відсутність політичної волі з боку Росії.

Головування України в ОБСЄ у 2013 році є не тільки шансом для посилення ролі України у переговорному процесі, а й можливістю досягти прогресу у врегулюванні цього конфлікту.

Головування України в ОБСЄ може бути надзвичайно важливим кроком України в контексті нашого внеску до загальної системи безпеки, яка буде формуватися протягом найближчого часу. Вона не підміняє тих структур безпеки, які вже існують, наприклад – НАТО, співпраця з яким, на мою думку, абсолютно відповідає інтересам України. Йдеться про справді не лише політичний, а й суто практичний військовий компонент. Це дасть поштовх для продовження наших контактів і в майбутньому.

Я глибоко переконаний, що наш статус позаблоковості минеться, і ми так чи інакше продовжимо курс на вступ до цієї безпекової структури, бо саме у такий спосіб Україна може забезпечити свою власну безпеку.

У будь-якому випадку, головування в ОБСЄ може позначитися різними результатами, як позитивними, так і негативними.

Серед позитивних можу назвати ініціювання Україною ідей, які будуть прийняті організацією, негативних – в разі, якщо запропонований Україною амбітний порядок денний не буде реалізований. Це свідчитиме про невдачу країни, як головуючої. Об'єктивно, Україна знаходиться в ситуації, коли її головування в ОБСЄ може вилитися в додаткову критику української влади.

Те, чи зможе Україна належно скористатися зі свого головування в ОБСЄ, стовідсотково залежатиме від нинішньої української влади. А чи готова вона на системні рішення у внутрішній політиці, включно у сфері прав людини? Відповідь на це питання дають 3 роки її владарювання!

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Сучасні уроки Волинської трагедії

Цьогоріч річниця Волинської трагедії позначилася низкою нових нюансів в українсько-польських взаєминах. По-перше, поверненням до антиукраїнської риторики в рішеннях польських політиків і парламентарів...

Щодо об'єднання НРУ та УНП

Вважаю за доцільне висловити своє бачення щодо подій, які відбулися у Народному Русі України у зв'язку з проведенням 19 травня цього року з'їзду НРУ...

Щодо професіоналізму в роботі

Сьогодні з легкої руки одного з журналістів у ЗМІ поширено інформацію, яка вводить в оману суспільство. Так, повідомляється, що затверджено "делегацію ВР в Європарламенті" (!?), ""про створення комітету парламентського співробітництва з Європарламентом"...

Вибіркове "пакращення" або "сіла єсть – ума нє надо"

"Пакращення" у нашій країні невідворотньо наступає і захоплює все більше сфер державної діяльності. Цей невблаганний процес досяг критичного рівня після того, як сягнув святая святих кожної держави – зовнішньої політики та національної безпеки...

Хто ж руйнує європейську інтеграцію?

Курс на європейську інтеграцію сформувався практично напочатку 1990-х років. З того часу він залишався практично незмінним. Мінялися лише влада і еліти...

Саміт Україна-ЄС: читайте між рядків або переклад з дипломатичної мови

Саміт Україна-ЄС став надбанням історії. Спільна заява, виступи учасників і коментарі знову дають підстави говорити про дві відмінні оцінки Саміту з боку двох сторін...