18 серпня 2018, 19:17

Однорівневе мислення

Київська міська держадміністрація відхилила проект сучасної трирівневої розв'язки на Шулявці. Через невідповідність містобудівним нормам. І це зрозуміло. Певно, що ці самі містобудівні норми затверджували одразу після жовтневого перевороту. Або ще раніше. Коли Києвом їздили, переважно, кінськими возами й броньовиками з кулеметами "Максим" на даху. Тоді ще не було на наших вулицях мільйонів "євроблях". Хіба-що перші моделі щойно запущеного в Америці конвеєру компанії "Форд". А розробляли ці норми, певно, ще інженери імператорської академії наук, які всерйоз вважали, що швидкість в 30 кілометрів на годину є небезпечною для життя. Вони, певно, й гадки не мали про всі ці реверсивні кільця, тунелі й естакади, які зменшують тисняву на дорогах в кілька разів.

Загалом, нічого нового у рішенні КМДА немає. Наші міста десятиліттями розвиваються в одній площині: розв'язки у стилі "кленовий листок" й одно – рівневі магістралі. Це – як типові малогабаритні квартирки в панельних багатоповерхівках на Оболоні й Троєщині. Дуже рідко архітектурна думка конструкторів наших міст виходить за межі цих одновимірних "містобудівних норм" й дивує нас естакадами й тунелями, розводячи транспортні потоки в кілька рівнів. Як вдається "протиснути" такі "новації" (яким, насправді, не менше сотні років) – важко сказати. Пробоїни в системі, контрольованій старою архітектурною мафією можна пояснити тимчасовою втратою знавцями норм пильності. Лише цим пояснюється той факт, що поодинокі сучасні проекти просто не встигають розчавили ще на стадії креслень. Але "традиціоналісти" швидко оговтуються й блискавично наводять порядок, повертаючи концепції нашого містобудування до тих славетних часів, коли вулицями їздили кінські екіпажі.

Адже, коли прибічники багаторівневих рішень встигають якимось дивом реалізувати свої проекти, наші міста втрачають шарм глухої провінції, у якій життя плине повільно й спокійно, а в повітрі, ніби зависають пахощі кінської життєдіяльності. Хоча, насправді, ніяких запахів вже давно немає. Кияни, як й мешканці інших наших міст давно вже дихають суцільним вихлопом бензинових й дизельних двигунів, який концентрується у щільних корках, пробках й багатокілометрових заторах.

І знаєте що: я щодня їжджу крізь ту шулявську розв'язку. І мені справді прикро, що наші з вами гроші будуть вбухані у будівництво нової розв'язки старого типу. Яка, насправді, нічого не змінить. Знову щодня ми газуватимемо у кілометровій черзі бажаючих вчасно потрапити на роботу. А всі ті, давно існуючі багаторівневі винаходи міських архітекторів, залишаться мешканцям інших мегаполісів планети. Звісно, ми бережемо традиції. Й надалі втрачатимемо дорогоцінний час свого життя в автомобільних заторах, але ніколи не порушимо діючі, певно, ще з часів губернатора Бібікова, "містобудівні норми".

Отже, вітаємо представників традиційно-архаїчної школи забудови наших міст. Ви знову отримали просто блискучу перемогу й гроші на реалізацію проекту минулих століть. Треба сказати, все це сталося за активної допомоги КМДА.

Якби ми жили у Парижі, я б сказав, що тим, хто затверджував ретроградний варіант, плювати з Ейфелевої вежі на голови звичайних городян. Але, оскільки ми мешкаємо у Києві, скажу інакше: плювали вони з вікна мерії й департаменту містобудування й архітектури на голови киян, які звернулись до керівництва міста з петицією й проханням підтримати сучасніше транспортне рішення.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

It is Important not to let Donald Trump repeat Neville Chamberlain's mistake

As Donald Trump claimed that his administration had already had "very serious" discussions with the aggressor country Russia, the latter launched another massive missile attack on peaceful cities in Ukraine...

Важливо, щоб Дональд Трамп не повторив помилку Невілла Чемберлена

У той час, коли Дональд Трамп заявив, що його адміністрація вже провела "дуже серйозні" обговорення з країною-агресором Росією, остання нанесла черговий масований ракетний удар по мирним містам України: Одесі, Миколаєву, Харкову, Полтаві...

Парадокс Трампа і помилки нашої зовнішньої політики

47-го президента США, як би це сказати, медійно примітивізовували не лише в Україні. Але парадокс полягає в тому, що відтепер Трамп – ледве не остання надія західної цивілізації у протидії сформованому Москвою альянсу країн-диктатур...

Політична пропозиція на мільйон доларів, принципово новий двигун, знахідка на Місяці, і сили космосу, які зроблять нас сильнішими. Інтерв'ю з українським космонавтом, яке оприлюднюється вперше. (ВІДЕО)

Це інтервʼю я записав 19 грудня 2012 року. Й оприлюднюю його вперше 28 січня 2025 року – через більш ніж 12 років. Першого космонавта (астронавта) незалежної України вже немає з нами...

Дещо про продуктову безпеку країни

Компанія "Глобино" спростовує співпрацю з російським бізнесом Мабуть, не варто пояснювати, що ринок продовольства – це стратегічний ресурс держави...

O que as potências nucleares podem fazer com uma potência livre de armas nucleares. Um exemplo instrutivo, para todos os países do mundo, de uma Ucrânia desarmada que não recebeu suficientes garantias de segurança

Read in English Читати українською A Rússia ameaça lançar um ataque nuclear à Ucrânia. O presidente russo, Putin, testou durante um ataque recente à Ucrânia, um veículo de lançamento projetado para transportar uma carga nuclear...