23 лютого 2023, 12:12

Який зв'язок між Грузією, штурмовиками Сухого, Тамазом Сомхішвілі та реконструкцією Харківської площі у Києві?

Грузинські журналісти з проєкту "Суботній ефір" провели власне розслідування, яке має дати відповідь на питання, про те, чи причетне грузинське підприємство Тбіліського авіазаводу у зміцненні російської бойової авіації й чи здійснюється ремонт російських штурмовиків "Сухого" в Грузії, та хто може стояти за цим.



Нагадаю, що Росія використовує штурмовики Сухого у війні проти України. Я особисто бачив використання росіянами штурмовиків Су-25 для бомбардування українських міст, зокрема, Бахмута. Тож українці мають право дізнатись про роль підприємства, розміщеного в Грузії, у відновленні бойових можливостей російської фронтової авіації, яка завдає ракетних і бомбових ударів по українській інфраструктурі й містам, вбиваючи й залишаючи каліками багато людей. Росія справді потребує ремонту своєї авіатехніки, пошкодженої силами української ППО в українському небі.



На цьому фото – хвостова частина російського Су-24, який повернувся з бойового завдання із нанесення бомбового удару по українським позиціям із пошкодженнями від влучання української ракети з переносного ЗРК.

Нагадаю, що в українських медіа раніше було оприлюднено інформацію про те, що в Грузії відбувається ремонт російських штурмовиків "Су".

"Яке відношення має Грузія до ремонту російських військових літаків?"

У матеріалі грузинських журналістів оприлюднено витяг з єдиного реєстру Росії, датований 16 січня 2023 року. Про Науково-виробничий концерн "Штурмовики Сухого", власником 20% акцій якого є грузинське підприємство "Тбілавіамшені". У виписці сказано, що концерн займається ремонтом та технічним обслуговуванням літальних апаратів. В тому числі – обслуговуванням, ремонтом, реалізацією військової техніки й боєприпасів. "Уряду Грузії належить 20% науково-технічного центру, який ремонтує та модернізує російські бойові літаки".





Директором держпідприємства "Тбілавіамшені" є Міхеїл Оглішвілі, який заперечує інформацію про грузинську частку "Штурмовиків Сухого", оприлюднену у російському реєстрі. Водночас, українські й грузинські журналісти у своїх розслідуваннях звертають увагу на двох осіб, які мають відношення до грузинської авіаремонтної галузі. Це Тамаз та Гіоргій Сомхішвілі. Тамаз Сомхішвілі є громадянином РФ (вважаю, що громадяни росії колишніми не бувають) й Великої Британії. Адвокат Тамаза Сомхішвілі заперечує факт перебування його клієнта в Росії впродовж останніх 14 років, однак журналісти-розслідувачі поширюють інформацію про дати реєстрації закордонного паспорту Сомхішвілі й реєстрації у Москві, які можуть спростовувати попереднє твердження адвокатів Сомхішвілі. Який працював і гендиректором російської нафтової компанії "Лукойл", був засновником "Лукойл-маркетс" у Москві, й гендиректором "Роснефтеэкспорт" у тій же Москві, засновником переробної Danao Engineering, був акціонером компанії "Томская нєфть". Згадую, як я об'їжджав російські "лукойлівські" заправки десятою дорогою, коли вони ще працювали в Україні. Аби жодна копійка не потрапила в бюджет країни-агресора, з якого фінансується й російська армія. А Тамаз Сомхішвілі раніше розвивав цей російський бізнес.

Натомість, Гіоргій Сомхішвілі входить до наглядової ради держпідприємства Тбіліський авіабудівний завод. Сам Гіоргій Сомхішвілі стверджує, що він є радником директора підприємства. Каже, що опинився на цій посаді після співбесіди, але не пояснює, чи проводили на підприємстві конкурс на цю посаду. В згаданих журналістських розслідуваннях йдеться про ймовірність того, що інтереси Тамаза Сомхішвілі в державній компанії, може представляти саме Гіоргій Сомхішвілі, який є "його родичем". Тут можна додати, що на камеру грузинських журналістів Гіоргій Сомхішвілі розіграв, як на мене, цілий спектакль, але підтвердив, що знайомий з Тамазом Сомхішвілі, і раніше вони "десь перетиналися".

Водночас, один з перших директорів Тбіліського авіабудівного заводу, а нині керівник приватної компанії ТАМ-менеджмент, яка займається ремонтом й відновленням авіатехніки, Пантіко Тордія підтвердив інвестиції Тамаза Сомхішвілі в цей бізнес у розмірі 7 мільйонів, що надало змогу компанії ТАМ-менеджмент, 50% якої належить Тамазу Сомхішвілі, працювати на цьому ринку. Пантіко Тордія оприлюднив цікаву інформацію про те, що на грузинський авіаремонтний завод техніку везуть у контейнерах з Джибуті. Звідки в Джибуті запаси авіатехніки і куди після відновлення і ремонту відправляються відремонтовані машини? Адже ВПС цієї африканської країни, розташованої між Еритреєю, Ефіопією та Сомалі, нараховує... кілька літаків, включно з легкою одномоторною "Цессною", й кілька гелікоптерів. Штурмовиків у цьому списку повітряних суден я не знайшов.

Це наштовхує на думку, що "контейнери з Джибуті" можуть містити радянську й російську авіатехніку з інших країн Африки і бути своєрідним хабом для її перевалки в інші країні для ремонту й відновлення. До речі, ви не замислювались, чим пояснюється посилений інтерес росіян до Африканського континенту останнім часом, коли країни ЄС і США запровадили проти Росії жорсткі санкції у зв'язку із вторгненням в Україну? Зброя – ось що цікавить російських емісарів, в тому числі – російського міністра закордонних справ Сєргєя Лаврова у вояжах країнами Африканського континенту. Оскільки запаси російської армії у війні в Україні скорочуються з кожним днем, путінський режим конвульсійно шукає будь-які резерви поза-межами своєї країни. І не зупиняється виключно на іранських дронах. Але зрозуміло, що робити напряму збройові оборудки з Росією ризиковано, оскільки країни – постачальники можуть потрапити під вторинні санкції з боку США та ЄС, що зведе ймовірну вигоду від продажу зброї до нуля, або й взагалі призведе до серйозних збитків. Тож, не виключено, що росіяни вибудовують схеми постачання зброї через треті країни. Звідки авіаційна техніка у контейнерах може надходити на грузинське підприємство. Куди потрапляє ця зброя після відновлення й ремонту? Невже назад у Джибуті, весь парк ВПС якої нараховує лише кілька бортів літаків й гелікоптерів? На це питання мають дати відповідь спецслужби самої Грузії (навряд чи ця країна мріє про те, щоб у несправедливій війні проти України опинитись на боці агресора), України, США і ЄС.

Чому ця історія набуває резонансу? Звісно, у зв'язку з необхідністю розставити всі крапки на "і" й дати відповідь на питання про співпрацю грузинської авіаремонтної галузі з росіянами. Але існує ще один вельми цікавий нюанс: вже згаданий Тамаз Сомхішвілі намагається відсудити у столиці України відшкодування через розірвання контракту на реконструкцію Харківської площі. При цьому представники Сомхішвілі запевняють, що його права київською владою як інвестора порушено і вимагають сатисфакції в $98,51 млн (2,7 млрд грн) "понесених витрат, що складаються з прямих збитків у розмірі $24,46 млн та упущеної вигоди у розмірі $74,05 млн". Натомість, київська влада запевняє, що це компанія Сомхішвілі порушила умови угоди і навіть не почала роботи з реконструкції об'єкту. То ж українці мають знати, з ким саме мають справу.

У зв'язку з усім перерахованим, я надіслав запити у відповідні структури України і Грузії з вимогою перевірки фактів, оприлюднених в медіа. Окрім того, прошу київську владу надати інформацію про те, на підставі яких процедур і рішень було укладено угоди з компаніями Тамаза Сомхішвілі, хто саме з київських чиновників підписував з ними угоди і на підставі яких рішень, конкурсів та експертиз.

Нагадаю, що в Україні, як і в решті цивілізованого світу, запроваджено санкції проти країни-агресора і відбуваються дії, які спрямовано на виявлення й протидію різноманітним схемам співпраці і постачання обладнання, технологій та продукції, які можуть порушувати санкційний режим та сприяти відновленню бойового потенціалу як російської армії, так й економіки країни-агресора. Окрім того, в самій Україні відбувається пошук та арешт активів як власне російського бізнесу та олігархів, так і пов'язаних з ними осіб і компаній.

The mystification of war. What Putin is putting in your brain

The Kremlin's manipulations about the causes and consequences of Russia's war against Ukraine influence political decisions and voter sentiment in Ukraine's partner countries Russia is waging an active hybrid war against the West...

IAEA Director General Rafael Grossi hugging the invaders of the Zaporizhzhya nuclear power plant: "Stockholm" syndrome or official necessity?

The story of hugs and kisses with Russian war criminals, murderers and occupiers continues. After Azerbaijani President Ilham Aliyev, who received Russian dictator Vladimir Putin in a friendly manner, and Mongolian President Ukhnaagiin Khurelsukh, who solemnly rolled out the carpet for Putin, who is wanted by the International Criminal Court, the baton was picked up by IAEA Director General Rafael Grossi...

Обійми Гендиректора МАГАТЕ Рафаеля Гроссі із загарбниками Запорізької атомної станції: "стокгольмський" синдром чи службова необхідність?

Історія обіймів і поцілунків з російськими воєнними злочинцями, вбивцями і окупантами триває. Після президента Азербайджану Ільхама Алієва, який дружньо приймав російського диктатора Владіміра Путіна, і президента Монголії Ухнаагійна Хурелсуха, який урочисто розстелив килими розшукуваному Міжнародним кримінальним судом Путіну, естафету підхопив Гендиректор МАГАТЕ Рафаель Гроссі...

Черговий масований обстріл України. Якою має бути раціональна і холодноднокровна відплата

26 серпня 2024 року росіяни завдали одного з найбільших ракетно-дронових ударів по Україні та її енергетичній мережі у цьому році. В атаці було задіяно більше сотні ракет різних типів й понад сто ударних БПЛА...

The Russians hit children's hospitals. What should the answer be?

The Nazis frequently bombed large cities such as London and Manchester, Liverpool, Birmingham, and Coventry. The Nazis shot Barcelona and Kyiv from the air...

Помста. Відплата. Вендета.

Збір на далекобійні дрони для Головного управління розвідки Міністерства Оборони України: 🔗Посилання на банку https://send.monobank...