Куди підуть 100 000 000 доларів з бюджету Києва під час війни? Заява в прокуратуру
29 червня 2023 року я оприлюднив матеріал під назвою "Куди підуть майже 100 мільйонів доларів з бюджету міста під час війни" з проханням до компетентних органів розглянути наведені у матеріалі факти на предмет наявності в діях посадових осіб Київської міської Ради, КМДА та товариства "Київ-Термінал" можливих ознак незаконних дій, спрямованих на привласнення грошових коштів громади у великому розмірі.
Пройшло близько 2 тижнів (за законом достатньо 24 години) з моменту оприлюднення цього звернення. На жаль, з невідомих для мене причин, до цього часу відповідна реакція відсутня, що не дозволяє мені поінформувати читачів про результати перевірки. Не виключено, що матеріал ще не потрапив в поле зору правоохоронців.
Тому, мною одночасно подається окрема заява до органів прокуратури, працівники якої, судячи із наведеної у матеріалі постанови Верховного суду, знайомі з висвітленою темою і мають бути в курсі подій.
За будь-яких обставин, вважаю необхідним в інтересах київської громади, отримати відповідь на питання, поставлені в матеріалі від 29 червня 2023 року.
Наприклад, про те, на підставі яких документів і рішень, товариство Київ-Термінал самостійно звернулось з клопотанням про виготовлення проектної документації, в результаті чого було майже вдвічі збільшено площу земельної ділянки, ніж передбачено інвестиційним проєктом; чому не було дотримано всіх обов'язкових процедур для здійснення землевідведення згідно українського законодавства та розпорядження міського голови, чому судом було прийнято рішення про те, щоби зобов'язати Київську міську Раду укласти очевидно незаконний договір оренди земельної ділянки, і чому це рішення суду не було оскаржено органом місцевого самоуправління, а одразу виконано – також без дотримання публічного порядку: зокрема, без зміни цільового призначення земель; чому укладений на підставі визнаного протиправним та скасованого рішення суду та рішення Київської міської Ради, договір оренди земельної ділянки, який порушує публічний порядок та інтереси громади, було розірвано, замість визнання недійсним, та таким, що порушує публічний порядок та інтереси громади, а замість цього укладено угоди про відшкодування збитків у повному обсязі, або виділення інших земельних ділянок. Чому такі дії з боку КМДА продовжились в 2016 р., вже після Революції гідності та зміни керівництва КМР та КМДА. І таких питань ще чимало. Вважаю, що ми, члени київської територіальної громади, маємо право отримати відповіді на них.
Як громадянин України і член київської територіальної громади, вважаю за необхідне наполягати на перевірці дій посадовців КМДА, які мали відношення до укладених угод та приймали особисту участь в цих, як на мене, сумнівних угодах. Це також стосується представників КМДА в суді від двох відповідачів, які дружно подали із запізненням (поза строками, встановлених Верховним судом) відзиви, що відводяться на цю процесуальну дію. Це стало причиною не розгляду позиції КМДА в суді, що могло вплинути на суть судового рішення. Відповідної оцінки, на мою думку, потребують й дії посадових осіб товариства "Київ Термінал". Компанія є резидентом України, її посадові особи – громадянами України, які у випадку доведення вини мають нести відповідальність за свої дії, якщо вони сприяли укладенню угод з порушенням публічного порядку, що шкодять інтересам громади міста.
Наскільки мені відомо (з публікацій у пресі), бенефіціаром компанії "Київ-Термінал" є Тамаз Сомхішвілі – громадянин Великобританії і Росії (Мінюст у своєму листі No 75472/89716-33-23/35.3 від 12.06.2023 підтвердив, що Тамаз Сомхішвілі до 2018 року неодноразово перетинав кордон України за різними російськими паспортами). Питання, пов'язані з російським громадянством Тамаза Сомхішвілі є в компетенції органів національної безпеки і не є предметом обговорення у цьому матеріалі. У даному ж контексті, вважаю необхідним перевірити на предмет відповідності законам України дії посадових осіб товариства "Київ Термінал".
У зв'язку із вищенаведеним, звертаюсь до органів прокуратури із наступною заявою:
В.о. керівника Київської міської прокуратури
Вдовиченко Марії
Копія: Генеральному прокурору
Костіну А. (у порядку інформації та контролю)
Заява
Про перевірку у порядку Кримінально-процесуального законодавства України наявності в діях посадових осіб Київської міської Ради, КМДА та керівництва товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Термінал" ознак кримінального правопорушення, спрямованого на привласнення грошових коштів у особливо великому розмірі із місцевого бюджету м.Києва.
Мною, в розділі "Блоги" видання "Українська правда", 29 червня 2023 року оприлюднений матеріал під назвою: "Куди підуть майже 100 мільйонів доларів з бюджету Києва під час війни?", що стосується розгляду судами України вимог товариства з обмеженою відповідальністю "Київ Термінал" до КМДА та Київської міської Ради про стягнення біля 100 мільйонів доларів з бюджету Києва.
Постановою Верховного Суду від 13.10.2021 р. у справі N910/17647/18 скасовано постанову Північного апеляційного господарського суду від 27.05.2021 р., справу передано на новий розгляд до суду апеляційної інстанції. У Верховний суд Київською міською прокуратурою подавались заперечення проти задоволення вимог товариства.
Наведені у постанові Верховного Суду факти дають підстави припустити, що угоди, на підставі яких заявлені вимоги, ґрунтуються на рішенні Господарського суду м. Києва зобов'язати Київську міську Раду укласти договір оренди земельної ділянки. Рішення суду було виконано КМР, але у подальшому скасовано Вищим Господарським судом України за ініціативою Генеральної прокуратури, яким задоволено касаційне подання заступника Генерального прокурора. За наслідками повторного розгляду справи рішенням суду відмовлено у зобов'язанні КМР укласти такий договір з підстав, що свідчать про порушення публічного порядку укладання подібних угод.
У подальшому постановою Окружного адміністративного суду Києва визнано протиправним та також скасовано рішення Київради про надання товариству в оренду земельних ділянок.
Встановлено, що ці рішення порушили публічний порядок укладання таких договорів, не були погоджені з відповідними компетентними органами по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини, не було здійснено державної експертизи землевпорядної документації, не приймалось рішення про зміну цільового призначення земельних ділянок лісогосподарського призначення.
Однак, на підставі фактично нікчемних скасованих угод були укладені угоди про відшкодування товариству збитків у повному розмірі. Товариством з 2018 р. заявлено вимоги у розмірі $24 млн прямих збитків та $74,05 млн – упущеної вигоди, що разом з витратами, пов'язаними з судовими процесами, у випадку задоволення позову складе значно більшу суму.
За статтею 228 ЦК України такі угоди, які можуть мати ознаки незаконного заволодіння майном територіальної громади, визнаються нікчемними. Допускаю, що всі укладені на підставі цих угод наступні угоди також є нікчемними та суперечать інтересам громади Києва, а мета заінтересованих посадових осіб в укладанні таких угод має бути перевірена компетентними слідчими органами.
У мене відсутня інформація, чи перевірялись компетентними органами ці угоди на предмет наявності ознак кримінальних правопорушень в діях посадових осіб сторін, але, припускаю, що такі угоди з урахуванням послідовності дій всіх учасників процесу можуть мати на меті привласнення в інтересах заінтересованих осіб під час повномасштабної війни грошових коштів громади в великому розмірі. Певен, що місту є на що витратити ці кошти – наприклад, на якісні укриття для киян та вимушених переселенців, які перебувають у Києві.
Кожна із сторін має юридичний супровід, невідповідність укладених угод законодавству визнано рішеннями судів та підтверджується позицією органів прокуратури. Через суперечність цих угод інтересам Київської громади, за моїм припущенням, є достатньо підстав для перевірки дій осіб, причетних до цих угод.
Прошу розглядати цю заяву у строки, визначені КПК України, про результати поінформувати мене, що надасть мені можливість з цими результатами перевірки ознайомити громаду.
Додаток: публікація "Куди підуть майже 100 мільйонів доларів з бюджету Києва під час війни?".
З повагою,
10 липня 2023 року
Дмитро Тузов
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.