11 лютого 2021, 10:23

Чому ти можеш збити ''швидку'' і тобі за це нічого не буде?

У грудні в машину Вінницької "швидкої допомоги" врізався "БМВ Х5", за кермом був колишній працівник СБУ. Цікаво, що СБУшник звинувачує у аварії самого водія швидкої. І все йде до того, що водій сам має оплатити ремонт. В середу відбувся черговий суд. Коротко про те, чому такі ситуації з мажорами, які не пропускають швидкі, стають прикрою нормою для України.



Знайомтеся, це Олег. Він працює водієм "швидкої допомоги" "Вінницького обласного центру екстреної медичної допомоги", живе дуже скромно, разом з дружиною виховує донечку, а щоб заробити хоч трохи більше коштів вечорами таксує.

Того вечора Олег поспішав на важливий виклик: жінці, хворій на коронавірус, стало зле – схопило серце. Він їхав по відкритій дорозі з увімкненими маячками та звуковими сигналами, коли з боку в нього раптово врізався водій позашляховика. Хоча за всіма правилами "карету швидкої" треба було пропустити.

Лікарня оплачувати ремонт не збирається, а страховка не покриє водію 120 тисяч гривень збитків за ремонт "швидкої", поки рішення суду не буде на його користь. Сам чоловік не здатний виплатити такі гроші – для його родини ця сума величезна.

Якщо ж Олег програє суд – його ще й визнають винним у аварії, яку він не вчиняв, і йому доведеться відшкодовувати вартість розбитого позашляховика екс-СБУшника.

В свою чергу, на чоловіка, постійно тисне Олександр Іванюк, водій "БМВ", аби справа не мала гучного розголосу. Так, нещодавно він телефонував йому з погрозами "почати вести себе інакше", якщо справу не вирішать "тихо". Цю розмову оприлюднив адвокат потерпілого.

Крім того, СБУшник у середу домігся в суді проведення експертизи за свій рахунок, аби перевірити: чи міг він дійсно пропустити "швидку". Проте вінницькі громадські активісти, адвокат та й сам Олег стурбовані, що результати такої експертизи можуть підробити.

З постаттю СБУшника пов'язано кілька неоднозначних історій: він був квартированій в Києві та працював у відділі фінансового забезпечення механіком-водієм, хоч його ніхто з водіїв не пам'ятає. Зараз він судиться з СБУ за неотримання додаткових виплат з 2011 по 2017 рік, а отже у Службі Безпеки чоловік таки працював.

В Інтернеті є декларація дружини СБУшника за 2016 рік. Там вказано, що її чоловік зміг придбати земельну ділянку за 100 тисяч гривень у 1.5 га. Також на нього записаний недобудований будинок на 300 квадратів. Щастить же комусь працювати водієм в СБУ!

Чому ж Олега потрібно підтримати? Бо тільки за останніх 2 роки на Вінниччині 17 швидких потрапили в ДТП, а більше половини водіїв мали оплачувати ремонт своєї автівки самостійно, навіть коли це була не їхня провина.

Щороку в Україні в ДТП потрапляє близько ста "карет швидких", а за даними Нацполіції з 2018 по 2021 рік, 321 авто "швидкої" стали учасниками аварії.

Люди, що не порушуючи правил, їдуть рятувати чиєсь життя, можуть стати жертвою неадекватного водія позашляховика, і вину свою довести не зможуть. А вся відповідальність за аварію почасти лежатиме на їхніх плечах.

За останні три роки було зареєстровано майже 2 тисячі адміністративних правопорушень за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції. Проте до суду чомусь направлено тільки 209 справ, а штрафи накладено усього на 89 порушників – це лише 4,4 відсотки від всіх протоколів.

Натомість ті, хто можуть "порєшать" в суді, такі справи до суду доводять, мало того – змушують водіїв сплачувати їм ремонт.

Чомусь завжди за неуважність та компетентність державних органів, мають розплачуватися звичайні люди, які й ще мають відчувати тиск з боку місцевих "рєшал". У нашому випадку – водій вінницької "швидкої" Олег.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Хто винен в тому, що на українських дорогах гинуть люди?

26 жовтня 2021 року, Харків. 16-річний водій Infiniti вилітає на червоне світло і на шаленій швидкості зносить Chevrolet, водій якого у результаті гине...

Очищення не для всіх або чому людей Авакова лишають на керівних посадах

Після приходу на посаду очільника МВС Денис Монастирський почав активну заміну начальників обласних управлінь нацполіції. Були звільнені Андрій Крищенко (ГУНП Київської області), Олег Бех (Одеської), Андрій Рубель (Харківської), Водимир Голубош (Прикарпаття)...

Святий Дмитро або як з куратора "скаженого принтеру" зробили головного борця за регламент

Ще кілька місяців тому Дмитра Разумкова всі сприймали як свою людину та куратора "зеленого принтера", який був запущений в парламенті в 2019 році...

Як депутати-"рішали" простих смертних "нагинають"

Рік тому колишній регіонал, смотрящий за "медициною", тепер ще й цілий керівник Інституту раку Андрій Шипко, на повній швидкості протаранив своїм катером моторну лодку звичайних "смертних"...

Як Україна здає своїх захисників російським спецслужбам

Всі ми нещодавно з жахом дивилися, як Лукашенко посадив літак у Мінську, щоб затримати опозиційного журналіста Романа Протасевича, якого згодом піддали тортурам...

Мінус 3 млрд гривень і повальне куріння дітей – нова ініціатива від "Слуг народу"

Цього тижня Верховна Рада має розглянути законопроєкт N4278 про підняття ліміту на посилки з-за кордону зі 100 євро до 150. Здавалося б чудова ініціатива, для народу, яку мають підтримати всі фракції, але в закон, як завжди ведеться "запхали" норми, які не мають нічого спільного з посилками, а насправді знижують податки на так звані "електронні сигарети"...