Чому ти можеш збити ''швидку'' і тобі за це нічого не буде?
У грудні в машину Вінницької "швидкої допомоги" врізався "БМВ Х5", за кермом був колишній працівник СБУ. Цікаво, що СБУшник звинувачує у аварії самого водія швидкої. І все йде до того, що водій сам має оплатити ремонт. В середу відбувся черговий суд. Коротко про те, чому такі ситуації з мажорами, які не пропускають швидкі, стають прикрою нормою для України.
Знайомтеся, це Олег. Він працює водієм "швидкої допомоги" "Вінницького обласного центру екстреної медичної допомоги", живе дуже скромно, разом з дружиною виховує донечку, а щоб заробити хоч трохи більше коштів вечорами таксує.
Того вечора Олег поспішав на важливий виклик: жінці, хворій на коронавірус, стало зле – схопило серце. Він їхав по відкритій дорозі з увімкненими маячками та звуковими сигналами, коли з боку в нього раптово врізався водій позашляховика. Хоча за всіма правилами "карету швидкої" треба було пропустити.
Лікарня оплачувати ремонт не збирається, а страховка не покриє водію 120 тисяч гривень збитків за ремонт "швидкої", поки рішення суду не буде на його користь. Сам чоловік не здатний виплатити такі гроші – для його родини ця сума величезна.
Якщо ж Олег програє суд – його ще й визнають винним у аварії, яку він не вчиняв, і йому доведеться відшкодовувати вартість розбитого позашляховика екс-СБУшника.
В свою чергу, на чоловіка, постійно тисне Олександр Іванюк, водій "БМВ", аби справа не мала гучного розголосу. Так, нещодавно він телефонував йому з погрозами "почати вести себе інакше", якщо справу не вирішать "тихо". Цю розмову оприлюднив адвокат потерпілого.
Крім того, СБУшник у середу домігся в суді проведення експертизи за свій рахунок, аби перевірити: чи міг він дійсно пропустити "швидку". Проте вінницькі громадські активісти, адвокат та й сам Олег стурбовані, що результати такої експертизи можуть підробити.
З постаттю СБУшника пов'язано кілька неоднозначних історій: він був квартированій в Києві та працював у відділі фінансового забезпечення механіком-водієм, хоч його ніхто з водіїв не пам'ятає. Зараз він судиться з СБУ за неотримання додаткових виплат з 2011 по 2017 рік, а отже у Службі Безпеки чоловік таки працював.
В Інтернеті є декларація дружини СБУшника за 2016 рік. Там вказано, що її чоловік зміг придбати земельну ділянку за 100 тисяч гривень у 1.5 га. Також на нього записаний недобудований будинок на 300 квадратів. Щастить же комусь працювати водієм в СБУ!
Чому ж Олега потрібно підтримати? Бо тільки за останніх 2 роки на Вінниччині 17 швидких потрапили в ДТП, а більше половини водіїв мали оплачувати ремонт своєї автівки самостійно, навіть коли це була не їхня провина.
Щороку в Україні в ДТП потрапляє близько ста "карет швидких", а за даними Нацполіції з 2018 по 2021 рік, 321 авто "швидкої" стали учасниками аварії.
Люди, що не порушуючи правил, їдуть рятувати чиєсь життя, можуть стати жертвою неадекватного водія позашляховика, і вину свою довести не зможуть. А вся відповідальність за аварію почасти лежатиме на їхніх плечах.
За останні три роки було зареєстровано майже 2 тисячі адміністративних правопорушень за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, швидкої медичної допомоги, пожежної охорони, поліції. Проте до суду чомусь направлено тільки 209 справ, а штрафи накладено усього на 89 порушників – це лише 4,4 відсотки від всіх протоколів.
Натомість ті, хто можуть "порєшать" в суді, такі справи до суду доводять, мало того – змушують водіїв сплачувати їм ремонт.
Чомусь завжди за неуважність та компетентність державних органів, мають розплачуватися звичайні люди, які й ще мають відчувати тиск з боку місцевих "рєшал". У нашому випадку – водій вінницької "швидкої" Олег.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.