У ХРИСТИЯНСЬКОМУ ДЕМОКРАТИЧНОМУ СУСПІЛЬСТВІ БЛАГОДІЙНИЦТВО І МИЛОСТИНЯ ПЕРЕТВОРЮЮТЬ ЕКОНОМІЧНУ ДІЯЛЬНІСТЬ У ЦІННІСТЬ
В попередніх дописах були розглянуті питання економічної діяльності в християнському демократичному суспільстві.
Сьогодні пропоную докладно зупинитися на питаннях благодійництва і милостині, які перетворюють економічну діяльність у цінність християнського демократичного суспільства.
Як ми з'ясували раніше матеріальне багатство, отримане християнином, є не лише результатом його праці, а даром Божим, наслідком смиренного служіння Богові в усіх своїх думках, словах і справах.
Як же має розпоряджатися цим даром Божим християнин?
Біблія дає нам вичерпні відповіді:
"А хто має достаток на світі, і бачить брата свого в недостачі, та серце своє зачиняє від нього, то як Божа любов пробуває в такому? Діточки, любімо не словом, ані язиком, але ділом та правдою!" (1 Івана 3:17,18);
"Чиста й непорочна побожність перед Богом і Отцем оця: зглянутися над сиротами та вдовицями в утисках їхніх, себе берегти чистим від світу." (Якова 1:27);
"Хто милостивий до вбогого, той позичає для Господа, і чин його Він надолужить йому." (Приповісті 19:17).
В цих настановах розкривається істинний зміст мети економічної діяльності людини. Не надмірне споживання або накопичення багатства, а спрямування його на служіння людям і Богові. По суті йдеться про благодійництво і милостиню для ближнього як мету економічної діяльності.
Сам Ісус Христос показував приклади служіння ближньому і оцінював милостиве ставлення однієї людини до іншої як відповідне ставлення до самого Бога. У Біблії це описано дуже однозначно:
"Бо то Я вам приклада дав, щоб і ви те чинили, як Я вам учинив." (Від Івана 13:15);
"Поправді кажу вам: що тільки вчинили ви одному з найменших братів Моїх цих, те Мені ви вчинили." (Від Матвія 25:40).
Навпаки, люди, які не дотримуються наведених настанов віддаляються від Бога:
"А хто має достаток на світі, і бачить брата свого в недостачі, та серце своє зачиняє від нього, то як Божа любов пробуває в такому?" (1 Івана 3:17).
Вкрай важливо також здійснювати благодійництво і милостиню скромно, не очікуючи вдячності за добрі справи в земному житті:
"Стережіться виставляти свою милостиню перед людьми, щоб бачили вас; а як ні, то не матимете нагороди від Отця вашого, що на небі. Отож, коли чиниш ти милостиню, не сурми перед себе, як то роблять оті лицеміри по синагогах та вулицях, щоб хвалили їх люди. Поправді кажу вам: вони мають уже нагороду свою! А як ти чиниш милостиню, хай не знатиме ліва рука твоя, що робить правиця твоя, щоб таємна була твоя милостиня, а Отець твій, що бачить таємне, віддасть тобі явно." (Від Матвія 6:1-4).
Водночас, сучасна демократія ґрунтується на принципах солідарності та соціального захисту, забезпеченні високих соціальних стандартів з одного боку, але заохочує зростаюче споживання і накопичення багатства з іншого боку. Тобто використання таких досягнень демократичного суспільства як розвинута економіка, інновації, висока продуктивність праці та узгодження його принципів з християнськими цінностями дозволяє людині, задовольнивши матеріальні потреби, розвиватися духовно, присвячувати більше часу служінню Богові.
Таким чином, саме в християнському демократичному суспільстві економічна діяльність стає цінністю, результати якої дозволяють здійснювати милостиню та благодійництво у відповідності до заповідей і настанов Божих.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.