21 січня 2016, 15:39

СТАВЛЕННЯ ДО ЕКОНОМІЧНОЇ КОНКУРЕНЦІЇ В ХРИСТИЯНСЬКОМУ ДЕМОКРАТИЧНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

В попередніх дописах були розглянуті питання економічної діяльності людини, співвідношення духовного і матеріального та праці як дару Божого в християнському демократичному суспільстві.

Сьогодні розглянемо питання економічної конкуренції в християнському демократичному суспільстві.

Одним з ключових факторів, що спричиняють розвиток сучасних демократичних країн є економічна конкуренція людей, корпорацій, регіонів, держав тощо. І все ж в основі цієї конкуренції лежить діяльність людей, які намагаються в економічній сфері показати кращі результати, порівняно з іншими людьми, котрі працюють у тій же сфері.

До яких крайнощів призводить жорстка економічна конкуренція загальновідомо. Наприклад, у виробництві продуктів харчування, коли споживач очікує якісний, здоровий і дешевий продукт, виробники ж пропонують дешевий, з мінімальною якістю продукт з довгим терміном зберігання. Плюс яскрава реклама і обгортка спонукають споживача обрати далеко не завжди кращий продукт.

Багато підприємців дотримуються гасла: "Мета виправдовує засоби її досягнення".

Такий підхід, напевно, відповідає демократичним принципам ринкової економіки, але зовсім не відповідає християнським цінностям. А самі витрати на рекламу і просування товару – чи є це ефективним витрачанням ресурсів?

Ісус Христос навчав людей так: "Тож усе, чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, те саме чиніть їм і ви" (Від Матвія 7:12).

Подивимося на успішні в економічній конкуренції підприємства, їх власників, керівників та працівників. Вони досягли значних результатів у виробництві товарів, робіт і послуг, мають високі доходи, стабільне матеріальне становище. Але чи завжди ці люди живуть повноцінним духовним життям, чи наближаються вони до Господа, чи вони "служать" іншим цінностям?

А скільки зусиль витрачається на боротьбу (в буквальному сенсі цього слова) з конкурентами? Ну добре, наприклад, підприємець переміг у цій конкурентній боротьбі і, врешті-решт, здобув монопольне становище на ринку. І що ж він робить далі? Підвищує ціни, може не дбати про якість, допускати інші зловживання? Невже це є метою економічної діяльності?

Такі "успіхи" не приносять людині користі: "Набування майна язиком неправдивим це скороминуща марнота шукаючих смерти" (Приповісті 21:6).

Виникає логічне запитання – невже в християнському демократичному суспільстві не може бути економічної конкуренції? Відповідь – конкуренція може бути, але за змістом і, навіть, за формою вона зовсім інша.

Підприємці християни ставляться до своїх конкурентів так, якби вони хотіли, щоб ставилися до них, у тому числі до осіб іншої віри. Навіть якщо конкуренти – іншої віри або зовсім не віруючі і поводяться агресивно, підприємці християни своїми діями показують приклад істинної економічної поведінки. У такому разі взагалі можна уникати непотрібної конкуренції.

Підприємці християни об'єднують свої знання, зусилля та ресурси для виробництва якісних і доступних людям товарів, робіт і послуг, уникаючи витрат на непотрібну конкуренцію. І, головне, метою такої економічної діяльності є служіння Богові: "Справедливість та правду чинити для Господа це добірніше за жертву" (Приповісті 21:3).

Таким чином, в християнському демократичному суспільстві, економічна діяльність спрямовується не на "перемогу" над конкурентами, а на служіння Богові і людям, задоволення матеріальних потреб людей, ефективне використання обмежених ресурсів.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

ЛОТ "БІЛЬШОВИК" – ПРОДАНО!

Колишній завод "Більшовик" продали на аукціоні за 1,429 млрд 17 тис. гривень. Його ціна під час торгів зросла всього на 40 млн грн. Придбала актив ТОВ "Дженерал Комерс"...

Критикувати треба не людину, а її дію, позицію або підхід

В Україні культура політичної критики розвинена слабко. Зазвичай, вона забарвлена популізмом та демагогією. Я вже зазначав якось, що політичні лідери мають бути прикладом для людей...

Партійні рейтинги. Яку ідеологію обирають українці?

Ознайомився з останніми партійними рейтингами в Україні і задумався над тим, що в нас немає класичних партій з чіткою ідеологією. Є певні мікси, де основним важелем впливу на вибір громадянами тієї чи іншої партії є проголошені соціально-економічні ініціативи та можливості політичного маркетингу...

Apple, SpaceX і Україна

​А чи знали ви, що зовсім нещодавно, на початку вересня, з космодрому ВВС США в окрузі Санта-Барбара злетіла ракета Alpha компанії Firefly Aerospace? Що дивного? – запитаєте ви...

Про християнські цінності

Прагматизм, гонитва за наживою, ставлення до інших як до товару, агресія, неповага один до одного та державних інститутів – реалії сучасного технологічно та інформаційно розвиненого суспільства...

Законопроект про скасування довічного позбавлення волі для жінок подано до Верховної Ради України

20 червня 2019 року у Верховній Раді України за реєстраційним номером 10392 було зареєстровано проект Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо скасування довічного позбавлення волі для жінок) ", автором якого я є...