Питання введення посади асистента дитини з інвалідністю в штатні розклади навчальних закладів має надзвичайно важливе практичне значення для дітей з особливими потребами
До мене, як до народного депутата України та ініціатора створення Національної платформи "Україна дружня до аутизму" звернулася Громадська спілка "Захисту прав осіб з розладами спектру аутизму" з ініціативою введення посади асистента дитини (тьютора, асистента дитини з інвалідністю) в штатні розклади навчальних закладів. Порушене питання має надзвичайно важливе практичне значення для дітей з особливими потребами, їх сімей та всього суспільства. Саме тому в максимально короткі терміни було організовано робочу зустріч представників Національної платформи "Україна дружня до аутизму" з міністром освіти і науки України Лілією Гриневич. На порядку денному стояло важливе питання: "Запровадження професії тьютора – асистента дитини з інвалідністю".
У ході роботи, були розглянуті наступні питання:
- Включення професії тьютора до Класифікатора професій України;
- Створення нормативної бази для введення посади "тьютор" (асистент дитини з інвалідністю) в штатні розклади навчальних закладів;
- Оплати супроводу дітей за рахунок освітніх субвенцій або оплачувати цю послугу як послугу супроводу за рахунок бюджетних призначень Міністерства соціального захисту.
- Необхідність перейменування посади асистента вчителя в спеціальний педагог з метою підвищення престижності даної посади і залучення фахівців необхідної кваліфікації для работи з дітьми з особливими освітніми потребами.
- Необхідність чіткого визначення та розподілу функціональних обов'язків спеціального педагога і асистента дитини;
- Необхідність введення посади асистента або додаткового педагога в спеціальних учбових закладах, особливо в тих класах, де навчаються діти з важкими формами порушення розвитку або в класах для дітей з аутизмом;
- Необхідність окремим документом/наказом МОН довести до відома адміністрацій шкіл та дошкільних закладів про усіляке сприяння (неприпустимість перешкоджання) допуску асистента дитини до навчальних закладів;
- Співпраця з недержавними/громадськими організаціями, що мають досвід роботи;
- Необхідність додаткової освіти у сфері перепідготовки педагогічних кадрів для роботи з дітьми з розладами спектру аутизму;
- Необхідність прийняття Державної програми підтримки дітей та дорослих з особливими потребами.
Усі пропозиції були прийняті до уваги, зафіксовані у робочому порядку та взяті в роботу відповідальними фахівцями: генеральним директором Директорату інклюзивної та позашкільної освіти Ларисою Самсоновою, керівником Департаменту загальної середньої і дошкільної освіти Кононенко Юрієм Григоровичем, начальником відділу спеціальної освіти Тетяною Симоненко за дорученням міністра освіти і науки України Лілією Гриневич.
Наступна робоча зустріч відбудеться вже 12 квітня в Директораті інклюзивної і позашкільної освіти з представниками Національної платформи "Україна дружня до аутизму". Спільними зусиллями можна зрушити з місця будь-яку справу. Я у цьому переконаний. Якщо перекладати відповідальність один на одного та чекати, що хтось зробить, бо то його обов'язок, то результат буде не скоро. Країну варто будувати разом. Нехай зміни не так відчутні одразу, але краплина за краплиною – наповнюють склянку.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.