Корупційні ''ями'' Януковича, коли покарають винних?
Режим Віктора Януковича призвів до згортання громадянських свобод, загибелі людей, втрати українських територій, війни та мільярдних збитків у бюджеті, але також він запустив нові схеми грабунку країни, які і сьогодні продовжують жити своїм життям.
Напевно всі чули про так звану державну "програму" Януковича по конвертації та переведенню в готівку, замість сплати до бюджету, сум, які платники податків мали б заплатити в бюджет. Діяльність цієї програми курирував особисто міністр Доходів та Зборів України Олександр Кліменко та посадові особи податкової служби в територіальних органах міністерства.
Чи не вперше в історії держави і права, організоване злочинне угрупування, діяльність якого була спрямована на фінансові махінації, ухилення від оподаткування, розвиток тіньової економіки, отримання та легалізацію злочинних надприбутків, було державним органом – Міністерством доходів і зборів України. При цьому ця діяльність міністерства була прикрита з боку Генеральної прокуратури та МВС.
Державні збитки від діяльності цих "програмних" конвертаційних центрів тільки в Одесі і тільки за 2013 рік сягали майже 1,3 млрд. грн. А збитки державі в межах всієї України є не менш ніж декілька сотень мільярдів гривень.
Після краху режиму Януковича і втечі "реформатора" Кліменка, справедливо було б чекати не тільки припинення роботи цієї "програми", а і відповідного притягнення винних у її діяльності до кримінальної відповідальності.
Початок цьому процесу в Одесі був покладений ще наприкінці березня 2014 року. Так, у відношенні 23 Одеській "програмних" фіктивних підприємств та "невстановлених" посадових осіб Державної Податкової Інспекції у Приморському р-ні м. Одеси, де на обліку і знаходились ці фіктивні підприємства, Прокуратурою області було порушено низку кримінальних проваджень:
Витяги з кримінальних проваджень N42014160000000111 та N32014160000000076
Дата внесення до ЄРДР: 21.03.2014 та 02.04.2014
Фабула 1: Правова кваліфікація: (КК України 2001) ст.364 ч.2
перевіркою встановлено, що ТОВ "Мрія – 2010" мало ризики формування податкової вигоди (відображено обсяг реалізації товарів, робіт, послуг) третім особам в значних розмірах протягом 2012-2013 років на суму 8,7 млрд. грн., у т.ч. ПДВ – 1450,0 млн. грн. (сплачено до бюджету ПДВ – 408,4 млн. грн.), проте, службовими особами ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в порушення Наказу ДПА України від 18.04.2008 N266 та Наказу Міністерства доходів і зборів України від |14.06.2013 N165, своїх посадових інструкцій не вжито дієвих заходів щодо відпрацювання ризикового підприємства ТОВ "Мрія – 2010", чим завдано істотну шкоду бюджету Україні у вигляді незаконно сформованого податкового кредиту на суму 1450,0 млн. гривень та не надходження до бюджету ПДВ – 1041,6 млн. гривень. Вказані дії призвели до виведення у тіньовий обіг грошових коштів у сумі 8,7 млрд. гривень.
Фабула 2: Правова кваліфікація: (КК України 2001) ст.364 ч.2
перевіркою встановлено, що ТОВ "Апріор Сервіс" мало ризики формування податкової вигоди (відображено обсяг реалізації товарів, робіт, послуг) третім особам в значних розмірах протягом 2012-2013 років на суму 4,2 млрд. грн., у т.ч. ПДВ – 709,8 млн. грн. (сплачено до бюджету ПДВ – 208,6 млн. грн.), проте, службовими особами ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в порушення вимог статті 76 Податкового кодексу України, Наказу ДПА України від 18.04.2008 N266 та Наказу Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 N165, своїх посадових інструкцій не вжито дієвих заходів щодо відпрацювання ризикового підприємства ТОВ "Апріор Сервіс", чим завдано істотну шкоду бюджету Україні у вигляді незаконно сформованого податкового кредиту на суму 709,8 млн. гривень та не надходження до бюджету ПДВ у сумі 501,2 млн. грн. Вказані дії призвели до виведення у тіньовий обіг грошових коштів у сумі 4,2 млрд. гривень.
Фабула 3: Правова кваліфікація: (КК України 2001) ст.364 ч.2
перевіркою встановлено, що ТОВ "Міртон" мало ризики формування податкової вигоди (відображено обсяг реалізації товарів, робіт, послуг) третім особам в значних розмірах протягом 2013 – 2014 років на суму 3, 3 млрд. грн., у т.ч. ПДВ – 550,0 млн. грн. (сплачено до бюджету ПДВ – 232,5 млн. грн.), проте, службовими особами ДПІ у Приморському районі м. Одеси ГУ Міндоходів в Одеській області в порушення вимог статті 76 Податкового кодексу України, Наказу ДПА України від 18.04.2008 N266, Наказу Міністерства доходів і зборів України від 14.06.2013 N165, своїх посадових інструкцій не вжито дієвих заходів щодо відпрацювання ризикового підприємства ТОВ "Міртон", чим завдано істотну шкоду бюджету Україні у вигляді незаконно сформованого податкового кредиту на суму 550,0 млн. гривень та не надходження до бюджету ПДВ у сумі 317,5 млн. гривень. Вказані дії призвели до виведення у тіньовий обіг грошових коштів у сумі З, З млрд. гривень.
Фабули 4 та 5: Правова кваліфікація: (КК України 2001) ст. 27 ч.5, ст. 212 ч.3 та ст. 27 ч.3, ст. 205 ч.2
В період січня 2013 – лютого 2014 року невстановлені особи, організувавши діяльність підприємств з ознаками "фіктивності" ТОВ "Велсант", код 38226998, ТОВ "Ніктайс", код 38438682, ТОВ "Тонлесап", код 38953301 ТОВ "Аксон-Груп" код 38295684, ПП "Топ Трейдінг", код 38438310, ТОВ "Паріс-Палац", код 37296116, ГОВ "Авесбуд", код 38643497, ТОВ "Спецбілд", код 38945620, ТОВ "Левиском", код 38350912, ТОВ "Еко-Буд-Монтаж", код 38351999, ТОВ "Міртон", код 38785806, ТОВ "Апріор Сервіс", код 38438745, ПП "Еко-Срой-Град", код 38227174, ТОВ "Диссар", код 38643460, ТОВ "Топ Трейдінг", код 38967665, ТОВ "Бізнес Карго", код 38945919, ТОВ "Інкатрейд", код 38981873, ТОВ "Інтерія ЛТД", код 38018040, ТОВ "Гранд Стройгефест", код 38644030, ТОВ "Дейтрон", код 38787117, ТОВ "Навал-Груп", код 37607196, ТОВ "Мрія-2010", код 37224942, ТОВ "Енком-Юг", код 37607196, та діючи від імені службових осіб, використовуючи реєстраційні дані та реквізити вищевказаних підприємств, не маючи у своєму розпорядженні основних засобів, виробничих потужностей, транспорту, виробничих та складських приміщень, трудових ресурсів необхідних для здійснення фінансово-господарської діяльності, проводили сумнівні фінансові операції, які мають ознаки безтоварних, чим сприяли третім особам (підприємствам-покупцям реального сектору економіки) у штучному формуванні податкового кредиту з ПДВ та отриманні податкової вигоди у вигляді заниження суми ПДВ, що підлягала б сплаті до бюджету, внаслідок чого можливі втрати бюджету складають суму у розмірі понад 1,3 млрд. грн.
Але після порушень цих проваджень ніяких адекватних слідчих дій, крім відпрацювання деяких підприємств "реального сектору економіки", проведено не було. Посадові особи податкової служби в Одесі, які були відповідальними організаторами та кураторами роботи "програми", до відповідальності не притягнуті та продовжують займати ті ж самі або аналогічні посади.
Так, начальник координаційно-моніторингового управління Головного Управління Міністерства доходів та зборів в Одеській області пан Лепетюк О.В., який безпосередньо організовував та відповідав за діяльність "програми" в Одеській області та особисто керував директорами та господарями конвертаційних центрів, сьогодні перепризначений на цю ж посаду в Головне управління Державної Фіскальної Служби в Одеській області.
Заступник начальника Головного Управління Міністерства доходів та зборів в Одеській області Андрій Ткач, який курирував діяльність "програми" та особисто зустрічався з представниками великого бізнесу Одеси і переконував їх ухилятися від оподаткування та переводити гроші у готівку саме через "програму", переведений на таку ж посаду в Донецьк.
Тільки начальник Головного Управління Міністерства доходів та зборів в Одеській області Олександр Чернобай, який виконував роль загального керівника та координатора безперебійної роботи програми, на всяк випадок, виїхав до Російської Федерації, але ніякого обвинувачення чи кримінального переслідування за скоєння злочинів, які нанесли мільярдні збитки Україні у його відношенні не ведеться.
Взагалі Лепетюк і Ткач в приватних бесідах розповідають, що відкупилися від прокуратури та ніяких проблем у них немає та не буде.
За час розслідування цієї справи винних в організації роботи цієї злочинної схеми не встановлено (офіційно не встановлено), збитки державі не погашено, вже змінилось декілька груп слідчих, яки робили тільки те, що брали хабарі від бізнесменів, які працювали з "програмою", та на теперішній час приймається рішення щодо скасування цього кримінального провадження, про що господарі конвертаційних центрів вже повідомили по email своїх клієнтів, з вимогою протриматися ще трішки і все буде гаразд.
В той час, як державний бюджет потерпає від дефіциту, надходження коштів регулярно падає, соціальні програми згортаються, а зарплата держслужбовців схожа на невдалий жарт, особи які винні у завданні шкоди державі на мільярди гривень продовжують працювати на державних посадах, а конвертаційні центри успішно борються за виживання.
Схожа ситуація по всіх регіонах України, іде системний саботаж руйнування корупційних схем. ГПУ та Державна фіскальна служба мають публічно об'єднати зусилля та звітувати перед громадськістю про хід розслідування, зупинення схем та притягнення до відповідальності винних посадовців.
Підприємці сподіваються, що Державна Фіскальна Служба України вже ж таки передивиться свої кадрові рішення та не дасть "гідрі корупції" відродитися вже при новій владі.
P.S. Матеріал написано на прохання та за допомогою підприємців та податківців, які підтримували Євромайдан і хочуть чесно жити в нормальній країні.