18 вересня 2017, 11:07

НЕ ГОЛОСУВАТИ за процесуальні кодекси в такій редакції!

На порядку денному Ради на завтра першим стоїть законопроект 6232 про зміни до процесуальних кодексів.

І поки ми намагаємося второпати як Генпрокурор вважає правильною процедуру добору суддів, яка оголосила переможцями конкурсу тих, хто його кілька років тому запроторив за грати, а також на пару з міжнародними партнерами намагається пояснити , що 30 недоброчесних кандидатів в фіналі конкурсу до Верховного Суду це аж ніяк не зразковий конкурс, наближається день голосування за черговий елемент "судової реформи".

"Без кодексів не буде реформи, мершій голосувати!" – кажуть нам з екранів телевізора Президент і його оточення.

Втім, у самому найдовшому в історії законопроекті є чимало речей, які не тільки не сприяють проведенню судової реформи, а значною мірою її скасовують.

Одним із головних надбань судової реформи після Революції Гідності стало право на вільний відеозапис у суді. З 2015 року воно дало старт цілому проекту "Відкритий суд", який зібрав тонни відоезаписів неетичної поведінки суддів, а ті, своєю чергою, в багатьох випадках стали підставою для визнання суддів недоброчесними.

Очевидно, така ситуація не влаштовує Президента, і в проекті кодексів його авторства тепер суд може легко заборонити відеофіксацію. Так само легко суд тепер може обмежити право на доступ до судового засідання особам, якщо в залі... "не вистачає місць".

Резонансна справа? Призначаємо слухання в найменшій залі судового засідання, виганяємо всіх, і ще й забороняємо знімати. Кому не подобається – штраф 34 000 грн прямо на місці.

Вишенька на торті – суддя зможе таємно зустрічатися із кожною зі сторін окремо, при цьому предмет розмови не може бути зафіксований навіть учасником процесу під страхом відповідальності!





Погодьтеся – це зручно.

В цілому ж проекти містять як мінімум 13 серйозних загроз (детальніше читайте в спільній заяві громадських організацій) .

1. Законопроект дає суддям значні репресивні повноваження (ч. 149 ЦПК, ст. 149 КАС, ст. 136 ГПК у редакції законопроекту);

2. Суд зможе обмежити доступ до зали судових засідань (ч. 2 ст. 7 ЦПК, ч. 3 ст. 10 КАС, ч. 3 ст. 9 ГПК у редакції законопроекту);

3. Суд на власний розсуд зможе заборонити фотофіксацію чи відеозапис відкритого судового засідання (ч. 7 ст. 7 ЦПК, ч. 8 ст. 10 КАС, ч. 8 ст. 9 ГПК у редакції законопроекту);

4. Суд не буде прилюдно проголошувати судові рішення, ухвалені за наслідками закритого судового засідання (ч. 18 ст. 7 ЦПК, ч. 17 ст. 10 КАС, ч. 18 ст. 9 ГПК у редакції законопроекту);

5. Законопроект упроваджує адвокатську монополію на представництво в судах негайно, а не поступово, як це передбачено конституційними змінами, оскільки не містить жодних перехідних положень з цього питання;

6. Законопроект дає сторонам можливість залучати якихось дивних "експертів у галузі права" для роз'яснення суду як застосовувати норми українського права (ст. 74, 115, 116 ЦПК, ст. 69, 112, 113 КАС, ст. 71, 109, 110 ГПК у редакції законопроекту);

7. Суддя зможе таємно зустрічатися із кожною зі сторін окремо, при цьому предмет розмови не може бути зафіксований навіть учасником процесу під страхом відповідальності (ч. 9 ст. 204, п. 5 ч. 1 ст. 149 ЦПК, ч. 9 ст. 186, п. 4 ч. 1 ст. 149 КАС, ч. 10 ст. 189, п. 5 ч. 1 ст. 136 ГПК у редакції законопроекту);

8. Законопроект не дає можливість свідку брати участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза приміщенням суду (ч. 6 ст. 213 ЦПК, ч. 6 ст. 195 КАС, ч. 6 ст. 198 ГПК у редакції законопроекту);

9. В адміністративному судочинстві суд отримає можливість перекласти обов'язок доказування порушення прав на позивача-громадянина (ч. 4 ст. 77, ч. 2 ст. 264 КАС у редакції законопроекту);

10. В адміністративному судочинстві буде заборонено забезпечувати позов шляхом зупинення дії рішення суб'єкта владних повноважень, яке не є предметом оскарження в адміністративній справі, (п. 5 ч. 3 ст. 151 КАС у редакції законопроекту);

11. Легалізується розгляд справ у разі, коли з вини суду учасник справи своєчасно не отримав повідомлення – навіть, якщо таке направлення відбулося за хвилину до початку судового засідання, особа вважатиметься належно повідомленою (ч. 2 ст. 268 КАС у редакції законопроекту);

12. У кримінальному процесі сторони провадження, зокрема й сторона захисту, позбавляються права самостійно обирати і залучати судового експерта (ст. 242, 243, 244, 332, 509 КПК у редакції законопроекту);

13. У кримінальному процесі строк досудового розслідування відраховуватиметься з моменту реєстрації інформації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань, а не моменту повідомлення про підозру, як тепер (ст. 219 КПК у редакції законопроекту).

Зважаючи на викладене громадськість закликає народних депутатів не приймати законопроект N6232 щодо реформи судочинства в цілому у разі невирішення зазначених проблем під час другого читання.

Якщо ж ці кодекси будуть проголосовані в такому вигляді – це буде черговим сигналом відкату надбань Революції Гідності в частині судової реформи. І відповідальні за це будуть Президент як автор проекту і ті депутати, які за нього проголосують.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Сьогодні ВРП може пустити під ніж очищення судів заради порятунку ворожої агентури

Сьогодні Вища рада правосуддя покаже чи успішно ми їх реформували, чи все треба починати заново. Прямо зараз ВРП вирішує чи звільняти суддю Інну Отрош-молодшу...

Чи обнулить ВРП кваліфікаційне оцінювання суддів?

Завтра, 19 вересня, Вища рада правосуддя планує фактично врятувати від кваліфікаційного оцінювання 180 недоброчесних суддів – зрадників і корумпантів...

Етична рада знов рекомендує до ВРП маріонетку ОАСК. Чому так і чи призначить його Президент?

Сьогодні Етична рада рекомендувала на посаду члена Вища рада правосуддя за квотою Президента двох кандидатів. Один із них – Андрій Жук, суддя Верховного Суду, який свого часу допоміг відмазати суддю, що кидала за ґрати майданівців...

Чи повинен голова Вищої кваліфкомісії суддів бути доброчесним?

Нещодавно раптово подав у відставку голова новообраної Вищої кваліфкомісії суддів – ключового органу з відбору суддів в Україні. Тривають вибори нового голови...

Вища рада правосуддя збирається зірвати очищення судів і міжнародну допомогу

Сьогодні Вища рада правосуддя може збити на злеті очищення судів, і цим поставити під загрозу життєво важливі для країни речі. Нагадаємо, з перезавантаженням Вищої кваліфікаційної комісії суддів України і формуванням третього складу Громадської ради доброчесності з новою силою і новою якістю відновилося кваліфоцінювання суддів – процес, покликаний очистити судову систему від недоброчесних елементів...

Як "оновлена" ВРП рятує вбивць і корупціонерів

"Оновлена" Вища рада правосуддя прийняла вчора два абсолютно відірвані від реальності рішення. Одним ВРП зупинила дисциплінарну справу по судді Тандиру, тому самому який п'яний вбив нацгвардійця Вадима Бондаренка...