Поправка 733 в проєкті 5068 про ВРП відповідає Конституції і має бути підтримана
Сьогодні зранку Рада продовжує розгляд найважливішого законопроєкту своєї каденції – N5068 про реформу корумпованої Вищої ради правосуддя.
Вчора на брифінгу голова фракції "СН" Давид Арахамія сказав, що завтра фракція підтримає ключову поправку #733, яка забезпечує реальне очищення цьго органу.
Але. АЛЕ.
Зараз деякі члени тієї самої фракції поширюють дезінформацію – нібито поправка не відповідає Конституції.
Це неправда, і ось чому.
Що передбачає поправка 733?
1) після рекомендації Етичної ради з'їзди суддів/адвокатів/науковців, конференція прокурорів мають 3 місяці, щоб відреагувати – звільнити чи прийняти рішення про залишення члена ВРП на посаді.
2) якщо ж протягом 3 місяців вони не спроможні ухвалити рішення, то c'est la vie – член ВРП вважається звільненим на підставі закону.
Що закидають противники поправки 733?
1) "вона неконституційна, бо втручається в "виключні повноваження" суб'єктів призначення членів ВРП, змушує їх звільнити члена ВРП;
2) забирає "конституційні повноваження" суб'єктів призначення і після спливу 3 місяців звільняє члена ВРП у "неконституційний спосіб" – законом.
Чому це неправда, а поправка відповідає Конституції?
1) Конституція не визначає порядку звільнення членів ВРП – взагалі. Тому суб'єкти призначення не мають "виключних конституційних повноважень" звільняти членів ВРП. Це все вирішується законом, який приймає Верховна Рада;
2) поправка не змушує з'їзди звільняти членів ВРП. Вони мають право вибору звільнити чи залишити на посаді. Але в певний строк, щоб цей процес не затягувався на роки, і щоб за відсутності рішення (дуже імовірний сценарій) член ВРП не вважався "амністованим" (а саме так можна прочитати чинну редакцію);
3) оскільки Конституція не визначає як має звільнятися член ВРП, то це повинен зробити парламент. Конституція не забороняє передбачати кілька способів звільнення. Навпаки, конкретний строк для ухвалення з'їздами рішень відповідає принципу юридичної визначеності – закон чітко визначає коли має завершитися процес очищення ВРП.
Так що жодної неконституційності тут і близько немає, шановні народні депутати.
Не дайте себе обдурити, а нас – позбавити ефективного очищення судової влади.
Ті, хто таке поширює – свідомо чи несвідомо працюють в інтересах суддівської мафії.
Проти цього закону і йго ефективного впровадження – лише ОПЗЖ, Батьківщина і Путін, які наперебій розповідають про "зовнішнє управління", а насправді дуже хочуть зберегти в Україні корумповану суддівську систему.
За – громадянське суспільство, прогресивні депутати, весь цивілізований світ.
Дуже чекаємо на прийняття поправки 733 і закону в цілому.
fb автора
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.