Влада зриває реформу КСУ, ключову для інтеграції до ЄС
Під тотальний блекаут влада, схоже, остаточно вирішила зірвати судову реформу, а з нею – і євроінтеграцію.
Щойно комітет з правової політики затвердив до другого читання текст законопроєкту про "реформу" Конституційного Суду, в якому:
- Замість представників громадськості в Дорадчій групі експертів, яка відбирає суддів КСУ – троє представників влади, що Венеційська комісія прямо називає загрозою політизації;
- Вимоги до членів Дорадчої групи – 20 (!) років юридичного стажу і вік 45 років. Тобто входити в неї можуть тільки ті, хто народилися і зростали в Совєцькому Союзі, а всім молодшим і перспективним – зась;
І найголовніше – рішення Групи експертів не обов'язкові для Президента, ВР і з'їзду суддів – вони можуть призначити туди навіть тих, кого Група експертів визначить як такого, що "не відповідає посаді".
В результаті замість "правників з визнаним рівнем компетентності" і "високими моральними якостями", як визначає Конституція, до КСУ зможуть призначити будь-яких корупціонерів, моральних банкрутів і просто, скажімо так, не дуже розумних людей – хоч чергового Тупицького, хоч "адвоката" Киву.
В другому читанні і в цілому у цей треш ВР збирається голосувати вже в цей четвер.
Найцікавіше, що, з Євросоюзом, в який ми хочемо вступати, і для вступу до якого реформа КСУ – пріоритет #1, ніхто і близько щодо цього тексту не радився.
Як ті, хто організував цю, перепрошую, спецоперацію, збираються переконувати ЄС, що ми виконали їхню вимогу #1 – для мене загадка.
Але те, що в такі часи депутати роблять таке з реформами – дуже показово.
P.S. Наперед відповім тим, хто коментуватиме, що це депутати так виконували свіжі рекомендації Венеційської комісії.
Дійсно, формально більшість із цих речей відповідає останньому висновку ВК.
При цьому сам висновок містить фактологічні помилки і, відповідно, хибні умовиводи, та ще й суперечить їхнім же попереднім рекомендаціям. Таке нечасто, але, на жаль, трапляється. Ми в деталях днями опишемо що з ним не так.
Більше того, висновок ВК і не є обов'язковим, а носить рекомендаційний характер, і навіть у його межах можна було зробити цілком нормальний текст закону.
Ну і вступати ми плануємо не в Венеційську комісію, а в ЄС. І спочатку вдавати, що наших ключових партнерів не існує, а потім сподіватися, що нам зарахують таке виконання реформи і візьмуть туди за будь-яких умов – це або тотальне невігластво, або відверте шкідництво.
fb автора
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.