25 січня 2011, 19:07

Імідж України – погляд з Європи

Cьогодні відбулася відео-конференція Україна-Німеччина "ІМІДЖ УКРАЇНИ 2010-2011" в Інформаційній агенції "Українські Новини"



Учасники: Томас Айхеліс, Німеччина (Thomas Achelis, Germany), та Денис Богуш, Україна (Denis Bohush, Ukraine).

Теми відеоконференції:

• Імідж України в 2010 році та перспективи в 2011;

• Можливості покращення іміджу України в сучасних умовах;

• Інвестиційний імідж та клімат в України – погляд з Європи;

• Про тиждень України на CNN;

• Що чутно в Європі про ЄВРО-2012 з України?



Томас Айхеліс, Німеччина (Thomas Achelis, Germany) зазначив:

Імідж України в 2010 році та перспективи на 2011

У мене склалося враження, що Україна та її представники не зрозуміли важливість позитивного іміджу країни.

І, на жаль, сьогодні імідж України у світі – і особливо в Західній Європі – не відображає реальну ситуацію. Це означає, що ця країна виглядає гірше, ніж є насправді.

Україна – прекрасна країна з величезною кількістю природних красот, вражаючою історією, великою культурою і видатними особистостями в багатьох областях. Але зовнішній світ не знає про це.

Про що відомо в західноєвропейських країнах, так це про "війну" між політиками, поразку помаранчевої революції, підозрілої ситуації з транспортуванням газу з Росії, корупції і про деякі інші більш-менш погані історії. Висновок: жахлива нестача комунікації.

Інвестиційний імідж і клімат Україні, погляд з Європи

На жаль, закордонні інвестори не схильні робити вибір на користь України. У світі близько 200 країн шукають інвесторів. Що може спонукати інвестора зупинитися на Україні? Якщо для цього і є переваги в Україні, то про них нічого не відомо за кордоном – не дивлячись на деяку кількість сайтів.

Інвестиційний імідж – дивися вище, формується за згаданими характеристиками. Найбільша проблема, на мій погляд, це те, що міжнародні організації спостерігають зростання корупції, спричинену очевидною відсутністю політичної волі, щоб її зупинити. А це призводить до відсутності довіри, а довіра це ключовий елемент, необхідний інвесторам.

Про тиждень України на CNN

Схоже, це крок у вірному напрямку, але це всього лише крок. Хто дивиться CNN? Більшість інвесторів не дивиться. Але теми, порушені на CNN, можуть бути використані для прискорення комунікації за допомогою інших засобів масової інформації.

Що чути в Європі про ЄВРО-2012 з України?

З Польщі – багато, з України – дуже мало. Якщо порівняти інформацію в Європу з Польщі та України, то можна констатувати що 90% інформації іде з Польщі, а 10% з України.

Знову ж таки: професійні зв'язки з громадськістю це дуже вдала "зброя" для того, щоб чемпіонат Європи з футболу 2012 року став успішним для репутації України. Але Україна має сама розпочати цим займатися. Трохи більше року до чемпіонату – це дуже мало часу. Більше чотирьох років втрачено – ніхто ніяких кампаній не проводив, що ще гірше – і зараз нічого не змінилося.

Для кадинальної зміни ситуації необхідно залучити експертів з провідних PR агенцій світу і зробити круглий стіл, та обговорити що можливо зробити за 1 рік. Інформаційні кампанії для таких подій ефективно робляться протягом 4-5 років.



Денис Богуш, Україна (Denis Bohush, Ukraine):

На жаль, слід констатувати, що Україна за останній рік за більшістю показників погіршила свій імідж у світі. За методологією Bohush Communications імідж і брендініг України можна оцінювати за трьома показниками: інвестиції, туризм та міграція. По цим показникам Україна, на жаль, має стійке падіння (!).

Україна-2011:

(загальний огляд досліджень іміджу України в 12 країнах світу за період 2000-2010, Моніторинг Bohush Communications)

• Маловпливова і маловідома європейська держава, що знаходиться в пошуках свого місця в світі

• Кризова країна, політично нестабільна, з неефективною владою

• Імідж переважно негативний для бізнесу, високі інвестиційні ризики

• Корупція у всіх органах влади

• Країна поразки Помаранчевої революції

• Чорнобиль (небезпечна країна)

• Відомі українці: Кличко, Шевченко, Ющенко, Тимошенко

• Проблеми з Росією, в т.ч. з транспортуванням газу, під впливом Росії

• Красиві жінки, дешеві повії

Востаннє на перших шпальтах світових ЗМІ Україна висвітлювалась як дикунська країна, з такими ж депутатами в парламенті. Потрібно дуже багато працювати, щоб попасти на перші шпальти цих газет в позитивній тональності.

Тиждень України на CNN



Тиждень України на СNN став маленьким позитивним кроком в комунікації зі світом. І серед матеріалів СNN про Україну – на нашу думку, не всі позитивні для іміджу нашої країни.

З подібних матеріалів це – Чорнобиль та акції руху "Фемен" з неоднозначним відеороліком.



З позитивних елементів – опитувальник "Що ви знаєте про Україну" та матерали про Кличко, підготовку до ЄВРО 2012, приватну лікарню, та аграрні можливості, тощо.

Позитивним фактором є українська версія веб-сайту УЄФА (www.uefa.com). Але наповнення української частини ЄВРО 2012 досить не активне.



Україна у рейтингах

• Французька агенція Coface оцінювала на протязі 2007-2009-х років рейтинг інвестиційних ризиків України як "С" (прим.- найкращий "А", найгірший "D"). В 2010 році Україну вперше оцінено "D". Це дуже поганий показник для іноземних інвесторів.

• Україну визнали однією з найбідніших країн Європи (Global Wealth 2010 швейцарського банку Credit Suisse)

• У щорічному рейтингу свободи слова "Репортерів без кордонів" Україна впала на 42 позиції.

• Україну виключили з категорії вільних країн у рейтингу американської неурядової організації "Freedom House". Україну віднесено до категорії "частково вільних країн"

• За даними агенції Maplecroft Україна погіршила показник "Политичні ризики" (Political Risk Index) до "високі ризики".

• Україна займає 5 місце в світі серед країн з найбільшою кількістю емігрантів. Про це повідомив Світовий Банк у своїй останній доповіді "Міграція і грошові перекази". За даними на 2010 рік, за кордоном знаходиться 6,6 млн українців, що виїхали у різні роки (це майже 15% від загальної кількості нинішнього населення країни).

• Правозахисна організація Human Rights Watch відзначає зростання тиску на ЗМІ й недоліки міграційної політики в Україні. У доповіді також говориться про те, що судова реформа в Україні проводиться надто поспішно, без врахування думки й рекомендацій Венеціанської комісії.

Можливий імідж України

(версія Bohush Communications, програма на 5 років, до 2015 року)

• Цікава і красива країна з привітними та працьовитими людьми

• Країна з високими технологіями – космічними, авіаційними, військовими, IT, промисловими. Виробництво штучних алмазів, нанотехнології. Антарктичні дослідження, наукові центри.

• Країна комфортна, безпечна та стабільна для ведення бізнесу та інвестиційних та інноваційних проектів.

• Високоосвічене населення, високопрофесійні кадри.

• Сталий розвиток та стабільний ріст економіки.

• Відомі та цікаві туристичні точки, маршрути (Крим, Карпати, Дніпро, Дністер, Асканія Нова. Хортиця, тощо).

• Цікаві міста для відвідин: роботи та відпочинку (Київ, Львів, Одеса, Донецьк, Трускавець, Ялта, Кам'янець-Подільський тощо).

• Активний розвиток аграрних технологій на родючих грунтах.

• Країна вдалого проведення ЄВРО 2012.

• Смачна їжа (борщ, вареники, котлета по-київськи тощо).



Довідка:



Томас Айхеліс (Thomas Achelis), Німеччина

Всесвітньовідомий спеціаліст з PR, розробник стратегій поліпшення іміджу багатьох країн Європи і Азії.

Директор Міжнародного інституту якості PR (IQPR), який є загальним для 3-х міжнародних PR-організацій IPRA, CERP і ICCO.www.iqpr.eu

1995-1998, 2000-2005 – президент Європейської конфедерації зв'язків з громадськістю (CERP), яка налічує близько 22 тисяч PR-експертів з 23 країн Європи.

Крім того, Томас Айхеліс є членом Ради IPRA (Міжнародна асоціація паблік рілейшнз). Член Інституту PR (Велика Британія), почесний член Румунської (ARP), Російської (PACO) і Української (UPR-League) PR- асоціацій.

Член правління Німецької академії паблік рілейшнз (DAPR) і президент Європейської академії паблік рілейшнз (EAPR), яка є дочірнім підприємством DAPR.

Голова Форуму міжнародних комунікацій, Бухарест. www.praward.ro

Президент ACHELIS & PARTNER GMBH PUBLIC RELATIONS www.achelis.com

Лінки конференції

http://un.ua/rus/article/308939.html

http://un.ua/rus/article/308309.html

П'ять безпекових сценаріїв російської війни в Україні на 2024-2025 роки: наслідки та політичні рекомендації західним партнерам (GLOBSEC)

Вийшло важливе дослідження майбутніх сценаріїв цієї війни у #globsec Приймав участь в цьому дослідженні. Це дослідження організувала Юлія Осмоловська з командою GLOBSEС https://www...

VICTORY MATRIX OF UKRAINE 2023

Denys Bohush and the "8 owls" analytical group Ukraine, Kyiv, March 2023 Forecasting is still possible Looking into the future and predicting events and scenarios in our time is a very thankless business...

МАТРИЦЯ ПЕРЕМОГИ УКРАЇНИ 2023

Денис Богуш та аналітична група "8 сов" Україна, Київ, березень 2023 Прогнозування можливе Заглянути у майбутнє та прогнозувати події і сценарії в наш час, дуже невдячна справа...

Розмінування української території (слухання у Конгресі США)

130 000 кв. км української території на сьогодні забруднено вибуховими пристроями та заміновано. За даними Гельсінської комісії Конгресу США та українців, щоб її очистити, знадобиться понад 20+ років і понад 73 мільярди доларів...

ЩЕ РАЗ ПРО 9 КІЛЕЦЬ І ГАРЕМ ПУТІНА

Те, що росіян на цій війні називають орками, а росію – мордором, команда путіна вирішила зробити собі на користь. Так як у творі "Властелин колец" є єпізод, що утворилося Братство з дев'яти персонажів для боротьби зі злом, то вони вирішили це використати...

50 підземних заводів та антипутінська коаліція

Що є Перемогою України? Таке питання звучало вчора на форумі "Розвиток подій у російсько-українській війні: оцінки експертів" Який організувала Академія Фольке Бернадотта та Центр безпекових досліджень "СЕНСС"...