Сергій Дацюк Філософ

ПОВЗУЧА КОНТРРЕВОЛЮЦІЯ

03 жовтня 2014, 10:57

Повзуча контрреволюція означає, що цей процес є повільним, мало осмисленим публічно, без явних героїчних фігур, які би надавали процесу драйву і пришвидшували його хоча б якщо не в упорядкованому руслі, так в стихійному.

Такий вираз став відомий, дякуючи риториці газети "Правда" по відношенню спочатку до "Празької весни" (1968), а потім до руху Солідарність в Польщі (поч. 1980-х). Сам вираз є парафразом статті Троцького в "Правді" від 23 квітня 1919 року "Повзуча революція".

В Україні в 2013-2014 роках все ще не сталося справжньої революції, хоча криваві жертви протистояння і наступна контрреволюційна війна на Сході країни були аж надто справжні.

На відміну від Термідору (державного перевороту проти революційної якобінської диктатури 27 липня 1794 р.) повзуча контрреволюція не є такою очевидною, радикальною і яскравою.

Головним підбурювачем української революції аж до лютого 2014 року були окремі олігархи, які стимулювали активність української громади до знищення владного режиму. Головною рушійною силою української революції після лютого 2014 стали широкі маси української громади, які вже не потребують олігархічного керівництва. Тобто інтереси української громади і олігархів в подальшій революції будуть мало збігатися.

На початку березня 2014 року перший етап української революції завершився першим олігархічним консенсусом: 2-го березня 2014 р. Коломойський та Тарута призначені головами Дніпропетровської та Донецької ОДА; 12 березня 2014 р. за запитом ФБР був затриманий Фірташ, а Ахметова новою українською владою було вирішено не чіпати.

Головним контрреволюціонером української революції став путінський режим, а також ті олігархи, бізнес яких безпосередньо залежав від Росії.

Водночас на початку березня 2014 року Путін розв'язав проти України контрреволюційну війну, спочатку здійснивши анексію Криму, а потім організувавши війну на Сході України через створення так званих ДНР і ЛНР.

Обраний 25 травня Президент України мав усі можливості стати локомотивом революції – оперативно започаткувати і почати здійснювати реформи, переможно завершити АТО, розпочати підготовку до революційних змін Конституції.

Однак зараз ми знаходимося в ситуації процесу завершення самовизначення Президента як контрреволюціонера.

Осередки контрреволюції – в судах, у військовому керівництві, серед орієнтованих на Росію бізнесменів, серед нелюстрованих представників місцевих влад. Всі ці контрреволюційні осередки можуть і повинні знищуватись Президентом. Але це робиться або дуже мляво, або не робиться зовсім.

Президентом укладено мир з Росією на принизливих для нас умовах під постійним обстрілом нашої території.

Реформи, розпочаті Урядом, Президент практично не підтримує, і водночас займається їх профанацією у вигляді так званої "Стратегії-2020".

Революційні зміни до Конституції відкладені на невизначений термін, натомість під тиском Президента в Парламенті приймається неконституційний закон про особливості самоврядування на Сході України, а так би мовити неконституційний закон про люстрацію, який прийнятий Парламентом під тиском вуличних протестів, все ще залишається під загрозою непідписання з боку Президента.

Більше того, Президент започаткував другий етап олігархічного консенсусу: Коломойський і Тарута залишаються при владі. При цьому на безліч незаконних оборудок Коломойського в обмін за його патріотичну позицію щодо захисту країни українська влада закриває очі. Неефективна діяльність Тарути так і не знайшла адекватної оцінки української влади. А відносно Ахметова і Фірташа, то у Президента очевидно є плани по налаштуванню через них стосунків з російською владою задля відновлення поставок газу з Росії до України. Це фактично – другий олігархічний консенсус.

Зверніть увагу на те, що якщо перший олігархічний консенсус можна було розглядати як внутрішній, патріотичний консенсус, то другий олігархічний консенсус є консенсус в інтересах зовнішньої контрреволюції Росії.

Виборча кампанія в Парламент лише унаочнила повзучу контрреволюцію в країні.

Президент фактично в порушення всіх конституційних норм, в тому числі Закону "Про вибори народних депутатів України", де є пряма заборона здійснювати агітацію посадовим особам, створив блок свого імені, куди набрав в тому числі впливових людей колишнього режиму, тим самим дозволяючи їм залишитися в стінах нового Парламенту.

Президент поставив собі завдання створити не пропрезидентську а саме президентську більшість (тобто більшість блоку його імені) в майбутньому Парламенті. Ефективність такої схеми роботи політичної системи України заперечують дві обставини – 1) порушення конституційного принципу розподілу влад; 2) власний негативний досвід подібної практики усіх попередніх президентів України.

Зрештою, якщо ці аргументи нас не переконують, тоді давайте дискутувати це питання публічно – чи потрібна і ефективна для України президентська більшість в майбутньому Парламенті.

Склалася дивна ситуація.

Уряд з останніх сил і з багатьма помилками намагається втримати економічну ситуацію в країні, водночас ведучи економічну війну з Росією, і при цьому отримує на себе весь негатив української громади.

Президент, здаючи інтереси України в принизливому мирі з Росією, здійснюючи уже другий олігархічний консенсус, профануючи реформи і перетворившись фактично на локомотив повзучої контрреволюції, отримує весь позитив української громади.

При цьому нові політичні сили, які тільки з'явилися на політичній арені, не отримують жодних шансів пройти в Парламент. Тобто для них вертикальна мобільність є нездійсненною мрією, бо соціальні ліфти в політиці лишаються заблоковані.

Принаймні про це свідчать соціологічні опити підтримки партій на виборах.

Саме на таку дивну ситуацію працюють все ще крупні олігархічні ЗМІ. Саме таку ситуацію підтримують більшість експертів. І сама така ситуація є найбільш небезпечною для України.

Контрреволюція неодмінно призведе не просто до поразки в революції, не просто до поразки Україні у війні з Росією. Вона призведе до прямої і необоротної втрати цілісності країни.

Україна може перемогти, коли в неї є зовнішній ворог, а внутрішні вороги нейтралізовані. Україна також може перемогти, коли в неї є внутрішній ворог, а зовнішні вороги нейтралізовані. Україна не може перемогти, коли внутрішній і зовнішній вороги діють проти неї разом.

Критично важливим є зупинити контрреволюцію, розпочату Президентом.

Критично важливим для України сьогодні є знищити другий олігархічний консенсус в інтересах Росії. З внутрішнім олігархічним консенсусом ми розберемося потім.

Критично важливим є знищити всі осередки контрреволюції в судах, у військовому керівництві, серед орієнтованих на Росію бізнесменів та у місцевій владі.

Критично важливим є підтримати урядові реформи в економіці.

Критично важливим є розпочати процес люстрації в легальному руслі.

Критично важливим є зменшити підтримку блоку Президента на виборах і не дати йому створити президентську більшість у Парламенті.

Критично важливим є розблокувати соціальні ліфти, надати можливість новим політичним силам пройти в Парламент.

Коментарі — 58
Anastasia Boot _ 18.02.2016 08:51
IP: 176.38.52.---
Дуже незгодна з передостанньою тезою. Варіант Ющенка – президент-реформатор без парламенту та без повноважень, тільки замість Юлі тепер Бєня. Мені теж не подобається млявість Петра в питанні реформ. Але. Верхи настільки корумповані, що змінити всіх і все зразу неможливо. Порох надто добре знає, хто, як і через що "уходить" президентів. Попри всю неповагу до багатьох конкретних парламентарів від БПП, я буду, скоріше за все, підтримувати цей блок. Саме через те, що в буремні часи здатність приймати та втілювати спільні рішення – важливіше, ніж правильний розподіл повноважень.
А ще я гадаю, нам варто трохи менше зосереджувати увагу на масштабних фігурах та подіях, і трохи більше намагатися вплинути на ситуацію на своїх виборчих округах. Це безглуздо – багато хто з нас взагалі не знає, чим займаються наші власні представники, за яких ми голосували, але всі чудово розуміються на специфіці роботи Президента.
Петро Камінь _ 05.10.2014 12:30
IP: 74.125.18.---
Респект за статтю, Сергію!!!
Valerian Grabovski _ 05.10.2014 00:35
IP: 91.236.225.---
організована конституційним шляхом територіальна громада Є власник НАЦІОНАЛЬОГО БАГАТСТВА ТЕРИТОРІЇ.а не депутат,а не місцева рада депутатів, а не олігарх, а не будь-хто

нттр-ютю.be/S_QnkKSOM9Y
Олександр Миколайович _ 04.10.2014 19:52
IP: 109.87.111.---
КОЛИ ДЕРЖАВНІ ІНСТИТУТИ НЕ ПРАЦЮЮТЬ?
ДОПОМОЖИ СОБІ САМ!
(blogs. korrespondent. net/blog/politics/3406596)
Volodymyr Shevchenko _ 04.10.2014 13:36
IP: 37.55.249.---
Про які "реформи" торочить автор? "
Уряд з останніх сил і з багатьма помилками намагається втримати економічну ситуацію в країні, водночас ведучи економічну війну з Росією, і при цьому отримує на себе весь негатив української громади."

Ось сьогоднішні питання до Яценюка – і це далеко не повний список:
До виборів Яценюк має відповісти за 8 місяців дивної бездіяльності. При здачі Криму і розпалюванні війни на Донбасі. При відсутності фактичного відродження справжньої боєздатної армії дивізійного складу з приданою авіацією, ракетними, танковими і артвійськами, силами ПВО. При відсутності закупок і виробництва зброї та відсутності постачання армії. При збереженні всіх старих схем дерибану. При відсутності будь-яких реформ. Прем"єр-міністр дивним чином всі 8 місяців робив вигляд, що він не при ділах. Хоча на сьогодні в нього найбільше повноважень в державі. То на кого працюєм, пане Яценюк?
Tatyana Sharapova _ 04.10.2014 11:13
IP: 74.125.18.---
Критично важливим для нас є зрозуміти, що:
1. Порошенко не є Президентом України з точки зору Конституції України (ст. 102), бо він не додержується норм Конституції та порушує ЗУ. Правові наслідки діяльності Президента поза межами Конституції передбачені у ст. 108 (відставка? – з області фантастики; стан здоров'я – що боров; імпічмент? – так немає закону; п.п. 4) – це вже цікаво, як єдино можливе, бо посадове становище та недоторканність використовуються для свавілля).
2. Враховучи, що Президент, відповідно до п.11) ст. 106 призначає за згодою Верховної Ради України на посаду Генерального прокурора України та звільняє його з посади, говорити про відповідальність за такі дії, які чітко передбачені КК України, мабуть марно втрачати час.
До тих пір, поки ми будемо визначати посадових осіб відповідно до їх займаних посад, а не відповідно до їх діяльності на цих посадах, для нас буде взагалі критично важливим виживання як нас самих так і держави в цілому.
Олексій Кордун _ 03.10.2014 23:16
IP: 178.94.185.---
Ніби все й правильно. Всі стратегічні цілі поставлені, нема з чим сперечатися. Питання лише у способах і механізмах досягнення цих цілей у конкретно-історичних умовах за короткий період часу. На це питання стратеги не дають відповіді. Просто як у старому анекдоті про мишей, які мають у стратегічній перспективі стати їжачками. А як – це не питання стратегії. Тому я б не поспішав кидатися звинуваченнями у президента. Він діє у конкретній ситуації, в якій зараз перебуває Україна: корупція на всіх рівнях, війна в умовах фактичної відсутності армії і продажних міліції та СБУ, недієздатний державний апарат, п'ята колона Росії в парламенті, відверто провальна страусяча політика безпосереднього попередника Турчинова щодо Криму тощо. Хіба що безпідставне звинувачення президента у порушенні чомусь Конституції при виборі назви для партії – це такий сумнівний риторичний прийом, щоб спонукати до дискусії:)?
Mihail Yalovenko _ 03.10.2014 21:23
IP: 95.111.154.---
РЕВОЛЮЦИИ – ЛОКОМОТИВЫ ИСТОРИИ! (Маркс).
ЛИДЕР НАЦИИ – человек, который видит дальше и глубже, способен повести за собой массы по пути глубинных революционных преобразований общества.
ПОБЕДУ В ВОЙНЕ – может одержать лишь более высокий общественный строй и более высокая организация общества. В том числе и в сфере обороны.
Сейчас ничего этого нет и даже не просматривается на горизонте. Недавняя политическая революция возвратилась в русло прежних порядков. Общество продолжает топтаться на месте в средневековом общественном строе. В военном плане страна не поставлена на военные рельсы. Власть своими законами отдала в плен бандформированиям свыше 4 млн. человек на востоке Украине. Бездеятельность, нерешительность, отсутствие стратегии ведет к новой политической революции, к неизбежности перерастания ее в ВЕЛИКУЮ СОЦИАЛЬНУЮ РЕВОЛЮЦИЮ – в радикальное изменение самих основ существующего общественного строя (см.мой фейсбук).
Mike_Kharkov _ 03.10.2014 20:52
IP: 37.229.161.---
Критично важливим є усвідомити кожному, що ані президент, ані уряд, ані парламент, які усі вийшли з українського середовища, не здатні нічого зробити. Більш того, народ теж не в змозі нічого зробити, і приречений бути лише сировиною. Винно саме середовище, феодальні мізки кожного, які можна морочити безкінченно, а вони все плекають надію на саме українське відродження, тобто, на те, чого у природі не існувало.
Щось змінити може тільки неукраїнське втручання, капітуляція західній цивілізації негайно, у індіанців теж були свої цінності, але спитайте сучасних – чи хотіли б вони у минуле? Таке ж питання слід адресувати й майбутньому українцю, і намагатися почути відповідь.
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 19:19
IP: 74.125.18.---
Mihal Kyryk:
Народу Украини-Ти вистрадав Штучним Голодомором-Репресиями-Крачучками-Кучмизмом-Не допускай в Парламент-перевертнив-прихвостнив-бо Вони знищать все що залишилося-мета в прилизаних Хоршковських,пихатих Пискунив-одна прикрити недоторканистю свои грабунки Украини в Особливо В.Розмирах-Боже Украини поможи-Господи помилуй НАС-биженец в Польши з 2001р.,акциями протесту Украина без КУЧМИ-КУЧМА на нари в ЗВК-58...!!!
ООН-захист,видиленой групи Людей од ГОЛОДУ-Геноциду-миротворцив в УКРАИНУ од Злодийського корита Кучмизму...!!!
dnipro _ 03.10.2014 18:47
IP: 193.93.184.---
Александр 1:
Oxano4ka:
Ви мене не так зрозуміли. Я вважаю, що Порошенко (такий як він є зараз) взагалі не повинен керувати державою.
Розумію вас. Я теж від нього не в захваті. Я б волав президента більш рішучого та мужнього. Але не популіста, типу, Ляшка чи ЮВТ. Але ж іншого президента в нас поки що немає. Тому вимушено підтримую цього, як найкращого з тих, з яких ми мали вибирати. І вважаю, що ця влада поки що не зробила великих помилок. Хоча питань можна поставити безліч, тим більш коли ми не проінформовані про справжню ситуацію та про те, що зроблено. У ВР буду підтримувати чи ВО Свобода, чи Гриценко.
Гриценко не такий же популіст? Він критикує все і вся, але це не значить, що він буде діяти. Скоріше навпаки.

Зараз у нас головна проблема – не боєздатна армія початку 2014 року. Гриценко БУВ міністром оборони довгий час. Які досягнення?
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 18:43
IP: 74.125.18.---
Народу Украини-Ти вистрадав Штучним Голодомором-Репресиями-Крачучками-Кучмизмом-Не допускай в Парламент-перевертнив-прихвостнив-бо Вони знищать все що залишилося-мета в прилизаних Хоршковських,пихатих Пискунив-одна прикрити недоторканистю свои грабунки Украини в Особливо В.Розмирах-Боже Украини поможи-Господи помилуй НАС-биженец в Польши з 2001р.,акциями протесту Украина без КУЧМИ-КУЧМА на нари в ЗВК-58...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 18:15
IP: 74.125.18.---
Mihal Kyryk:
Л.Кучма в Криму,13-23грудня 1996р.,замовив та вбив головного буг., Держ.П.З."Славне"Р.Ванду,та голову Роздольненськой РДА Л.Рябику,за фальш.,справи вбито М.Романенко,та 15р.ЗВК-58 м.Изяслава,за це видав О.ПУКАЧУ генерала,а С.Пискун Г"П"У-тепер кандидат в депутати ВРУ Контру-Кучму на нари в ЗВК-58 к?11...!!!
Кучмизм-закончено-вбивц,мародерцив-перевертнив в Изяславську ЗВК-58,довично,а все награблене в Казну з Кингенстона вилу за 80000000ф.стер.-теж...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 18:05
IP: 74.125.181.---
С.Пискун-помниш як писля катувань в СИзо,м.Херсона,Ти говорив спид-будеш сидеть та 15р.,судьи Херсон.обл.наказав видати-тай судья Годун видав 3 невинним Звк-58 м.Изяслава,а тепер ти перевертень-кандидат в ВРУ...!!!
Александр 1 _ 03.10.2014 17:58
IP: 95.134.76.---
Oxano4ka:
Ви мене не так зрозуміли. Я вважаю, що Порошенко (такий як він є зараз) взагалі не повинен керувати державою.
Розумію вас. Я теж від нього не в захваті. Я б волав президента більш рішучого та мужнього. Але не популіста, типу, Ляшка чи ЮВТ. Але ж іншого президента в нас поки що немає. Тому вимушено підтримую цього, як найкращого з тих, з яких ми мали вибирати. І вважаю, що ця влада поки що не зробила великих помилок. Хоча питань можна поставити безліч, тим більш коли ми не проінформовані про справжню ситуацію та про те, що зроблено. У ВР буду підтримувати чи ВО Свобода, чи Гриценко.
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:55
IP: 74.125.18.---
Де в який КРАИНИ щб вбити-вкрасти,та невинних в ЗВК-58, то старт Злочинам Людства Л.Кучми-а тепер поручник ОВЗлочину,С.Пискун-кандидат в депутати ВРУ...,,,
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:45
IP: 74.125.18.---
Mihal Kyryk:
Л.Кучма в Криму,13-23грудня 1996р.,замовив та вбив головного буг., Держ.П.З."Славне"Р.Ванду,та голову Роздольненськой РДА Л.Рябику,за фальш.,справи вбито М.Романенко,та 15р.ЗВК-58 м.Изяслава,за це видав О.ПУКАЧУ генерала,а С.Пискун Г"П"У-тепер кандидат в депутати ВРУ Контру-Кучму на нари в ЗВК-58 к?11...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:41
IP: 74.125.18.---
Mihal Kyryk:
Л.Кучма в Криму,13-23грудня 1996р.,замовив та вбив головного буг., Держ.П.З."Славне"Р.Ванду,та голову Роздольненськой РДА Л.Рябику,за фальш.,справи вбито М.Романенко,та 15р.ЗВК-58 м.Изяслава,за це видав О.ПУКАЧУ генерала,а С.Пискун Г"П"У-тепер кандидат в депутати ВРУ Контру-Кучму на нари в ЗВК-58 к?11...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:38
IP: 74.125.18.---
Л.Кучма в Криму,13-23грудня 1996р.,замовив та вбив головного буг., Держ.П.З."Славне"Р.Ванду,та голову Роздольненськой РДА Л.Рябику,за фальш.,справи вбито М.Романенко,та 15р.ЗВК-58 м.Изяслава,за це видав О.ПУКАЧУ генерала,а С.Пискун Г"П"У-тепер кандидат в депутати ВРУ Контру-Кучму на нари в ЗВК-58 к?11...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:28
IP: 74.125.18.---
Andriy Vilyura:
Любі мої шановні українці! Правий Сектор та інші патріоти,демонструючи небачений героїзм,проливають кров за вас на Донбасі і не мають при цьому ні офіційного статусу,ні жодної підтримки з боку держави. Тому прошу вас підтримати їх на виборах,щоб було хоч якесь політичне прикриття,бо владні структури,керовані олігархами, вже починають переслідування *воїнів світла*. Навіть якщо ви не в повній мірі поділяєте наші погляди – проголосуйте за Правий Сектор! Вони рятують вас,а ви врятуєте їх,тих самих героїв майдану,які пішли на рішучий штурм і разом з вами повалили Януковоча!!!
PS. Праий Сектор зараз бере безпосередню участь в обороні Донецького аеропорту.
Кучмизм не пройде-Украина без КУЧМИ-КУЧМА на нари...!!!
Andriy Vilyura _ 03.10.2014 17:17
IP: 213.5.193.---
Любі мої шановні українці! Правий Сектор та інші патріоти,демонструючи небачений героїзм,проливають кров за вас на Донбасі і не мають при цьому ні офіційного статусу,ні жодної підтримки з боку держави. Тому прошу вас підтримати їх на виборах,щоб було хоч якесь політичне прикриття,бо владні структури,керовані олігархами, вже починають переслідування *воїнів світла*. Навіть якщо ви не в повній мірі поділяєте наші погляди – проголосуйте за Правий Сектор! Вони рятують вас,а ви врятуєте їх,тих самих героїв майдану,які пішли на рішучий штурм і разом з вами повалили Януковоча!!!
PS. Праий Сектор зараз бере безпосередню участь в обороні Донецького аеропорту.
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 17:00
IP: 74.125.18.---
Bogdan_D:
Все описане настільки очевидне,що не помічати цього може тільки зашорений невіглас.Процес іде і зашореним розкриються очі,але буде пізно.
Лучше пизно чим николы-посадити Контру-Кучму в ЗВК-58 к.11м.Изяслава,за Наслидки Штучного Голодомору 1932-1933р.р.,та Нового Геноциду...!!!
Mihal Kyryk _ 03.10.2014 16:52
IP: 74.125.181.---
Совесть_3:
Некоторые господа "коментаторы" забывают, что у нас главный парламен, а президент у нас защитник родины. Понятно что порох не защитник, понятно что он популист и барыга было еще до выборов, не понятно зачем ему больше власти, если он и с этой справится не может?
За 10 лет власти Л.Кучми-деморализовано Законодательную,Исполнительную,Судовую власть-целю прыкривать свои РЕЗОНАСНИе,заказные Политические убийства-Ющенко,Янукович пособничеством Кучмы не раскрывали преступления Кучмизма,и продолжали извращать ветви власти,Гарантами Корупции-что получилось Все видят,тоже начал Порошенко,толкая Украину в пропасть,Контра-Кучма не наказан-безнаказаность-Преступления Человечества...!!!
Bogdan_D _ 03.10.2014 16:38
IP: 92.113.226.---
Все описане настільки очевидне,що не помічати цього може тільки зашорений невіглас.Процес іде і зашореним розкриються очі,але буде пізно.
Совесть_3 _ 03.10.2014 15:49
IP: 146.0.81.---
Некоторые господа "коментаторы" забывают, что у нас главный парламен, а президент у нас защитник родины. Понятно что порох не защитник, понятно что он популист и барыга было еще до выборов, не понятно зачем ему больше власти, если он и с этой справится не может?
Корупція754 Свобода слова526 Україна та Європа766 Aтака Путіна1008 Мовне питання162
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте