Сергій Дацюк Філософ

ВІЙНА ТА МИР В УКРАЇНІ

29 квітня 2016, 11:35

Останнє засідання Ради Безпеки ООН показало, що не тільки у України чи у Росії, а й у цілого світу в репрезентації ООН, немає концепції виходу з ситуації російсько-української війни.

"Мінські домовленості" це шлях до подальшої фрагментації України

"Мінські домовленості" це фейковий мир, який неможливо імплементувати в міжнародні домовленості, тому що "мінський підхід" не дає відповідь на ряд важливих питань.

Перше питання: яким має бути кінцевий статус ДНР і ЛНР (в Україні, в Росії, окремо як незалежні держави, окремо під протекторатом Росії чи України, чи спільним). Статус "особливості самоврядування", норми яких Україну змушують прийняти на рівні Конституції, це тимчасовий статус. А отже Україну змушують приймати тимчасову Конституцію, цим самим закладаючи прецедент втручання міжнародної спільноти всередину суверенітету країни на боці сильнішого і агресивнішого.

Тимчасова українська Конституція за "Мінськими домовленостями" фіксує розпад України як процес, що розпочався і буде продовжуватися. "Мінські домовленості" це домовленості про цивілізований розпад України, на який українська олігархічна влада погодилася і тепер шукає спосіб, як найменш вразливо донести це своїй громаді.

"Мінські домовленості" це більше, ніж зрада українського правлячого класу своєї громади – це зрада міжнародної спільноти самому принципу ООН (преамбула Статуту ООН – принцип "рівності прав великих та малих націй").

Друге питання: як бути з Кримом? Чи визнавати Крим як окуповану територію не стільки політично, скільки економічно та культурно? Президент України заявив, що "Крим не продається". Але в дійсності це означало, що Крим оптом не продається (від держави до держави), а вроздріб Крим продається (про що свідчать позови українського бізнесу щодо повернення своїх кримських активів).

За час незалежності України Крим не був включений в український міф, в українську державну історіографію. Українські діти не вчили в школі, що кримська земля полита українською кров'ю, на відміну від російських дітей, яким це постійно пояснювали. Не полите власною кров'ю не мотивує до захисту.

Крим як був неукраїнським, так і лишається неукраїнським. Важко зберігати всередині ідентичності щось поєднане з нею лише умовно. Територіальна поєднаність Криму з материковою Україною не означає однак включення кримської історії всередину української історії, кримських перспектив всередину українських перспектив.

Для олігархічного дерибану – основного процесу освоєння Криму українським правлячим класом – питання державної приналежності Криму не було принциповим. А південний берег Криму виявився в сучасному висококоннективному світі не дуже сильним мотиватором, бо відпочивати можна в інших місцях світу – дешевше і якісніше.

Отже "Мінські домовленості", уникаючи питання Криму, насправді свідчать про те, що на здачу Криму українська олігархічна влада уже погодилися, і тепер вичікує лише час, щоб найменш вразливо дати зрозуміти це своїй громаді.

Третє питання: як бути з кримськотатарським народом? Всередині національної ідентичності, якої більш-менш дотримувалась попередня влада і якої позірно дотримується нинішня влада, на це відповідь знайти неможливо.

Якщо говорити про політичну націю в розумінні держави, то конституційна автономія Криму автоматично проекціюється на автономію кримськотатарського народу від українського народу. А значить будь-який український націоналіст (особливо державник і особливо інтегральний націоналіст) може сказати, що кримськотатарський народ є автономним щодо українського народу, а значить про нього можна дбати лише за залишковим принципом, тобто лише після того, як подбаємо про свій народ.

Українці можуть взяти відповідальність за кримськотатарський народ лише всередині концепту громадянської ідентичності – тобто всередині спільного процесу антиколоніальної боротьби з російським імперіалізмом за громадянські права і свободи. Але й тут є проблема – подолання російського імперіалізму зовсім не означає повернення Криму до України, бо цього направду не хоче український правлячий клас.

Тут виникає проблема національного диспаритету українців та кримських татар, тому що кримськотатарський народ не бажає розчинятися серед українського народу. Забезпечити ж місце компактного проживання кримськотатарському народу на материковій Україні це означає впустити всередину себе швидко зростаючий в демографічному плані народ. А це породжує майбутні проблеми етнічних, релігійних та територіальних конфліктів між народами. Крим в цьому сенсі був ареалом природнього життя кримських татар. Життя кримськотатарського народ на материковій Україні це по суті виокремлення материкового "Криму" як окремого ареалу.

Якщо українці не збираються відвойовувати Крим, а олігархічна влада саме не збирається, то ми фактично підставляємо кримських татар в середньостроковій перспективі. Вони змушені боротися, щоб вижити, а українці не змушені боротися, бо фактично зреклися Криму. Відтак ми отримуємо ще і пасіонарний диспаритет обох народів.

Всі ці фрагментації країни, про які не хоче думати правлячий клас, про які не хочуть думати наші експерти, саме і породжують "мінський процес" у середньостроковій перспективі.

Два консенсуси в Україні

Українська влада в особі Президента та Уряду, які представляють позицію олігархічного консенсусу всередині країни, вдавшись до цинічного контрреволюційного перевороту в Парламенті, досі не змогла і в принципі не здатна запропонувати бачення виходу з війни.

Ми маємо два консенсуси щодо війни та миру в Україні – олігархічний консенсус та громадянський консенсус. Ще до 14-го квітня 2016-го року можна було робити вигляд, що є солідарність цих консенсусів, але тепер ці консенсуси жорстко розмежовані як в економіці, так і в політиці. І особливо вони розмежовані щодо миру та війни в Україні.

Давайте коротко покажемо це на прикладі економіки.

З точки зору громадянського консенсусу – спочатку потрібно було би зменшити драконівські податки, провести деоффшоризацію, дерегулювати бізнес-діяльність середнього класу, дочекатися зменшення кризи неплатежів в сфері інфраструктурних послуг і лише потім піднімати тарифи.

З точки зору олігархічного консенсусу потрібно було зробити протилежне – підняти тарифи, податки не чіпати (щоб далі перерозподіляти їх в свою кишеню з державного бюджету через свої монополії), деоффшоризацію затягнути дуже надовго і потім провести її у вигляді фейку, потім так само зробити фейкову дерегуляцію.

Тобто ось що відбулося: олігархи, по-перше, переклали всі ризики за реформи на українську громаду, а, по-друге, знайшли спосіб як затягнути реформи і навіть повністю їх саботувати. Якщо уважно спостерігати за нинішнім так званим процесом деоффшоризації, то відсутність чіткої та змістовної позиції у лідера цього процесу, спрямованість на довгі узгодження між експертами свідчить про те, що це збираються затягнути дуже надовго. Те ж саме можна сказати і про податкову реформу – фейк і затягування процесу.

Так само і в питанні війни та миру влада все більше схиляється до олігархічного консенсусу.

Громадянський консенсус полягає в наступному:

1) не дати владі продавати суверенітет країни ні на рівні тексту Конституції, ні на рівні території, ні на рівні зовнішнього управління МВФ;

2) розвивати реальне самоврядування, зменшувати вплив центральної влади і встановлювати жорсткий контроль над діяльністю корпорацій;

3) вести економічну війну проти Криму, ставлячи за мету його повернення;

4) визнати Донбас окупованим, припинити будь-яку його підтримку з держбюджету, і так, як і проти Криму, вести економічну війну, ставлячи за мету його повернення винятково на власних умовах;

5) забезпечити повітряний щит території України і бути готовим до великої війни з Росією.

Олігархічний консенсус полягає в наступному:

1) торгівля суверенітетом (з Росією, зі світом, і навіть один з одним), торгівля Конституцією, торгівля окупованими територіально активами, отримання преференцій від кредитів МВФ;

2) замість реального самоврядування просувати децентралізацію для організації олігархічних республік, оскільки контрабандна торгівля між регіонами не менш вигідна, ніж під дахом держави чи СОТ;

3) економічна війни проти Криму зменшує ціну і можливість відшкодування вартості їх кримських активів, тому їй потрібно запобігти;

4) Донбас має залишитися в зоні впливу олігархів через українську державу в будь-якому вигляді (у вигляді протекторату Росії, України чи спільного України з Росією);

5) велику війну потрібно відвернути за будь-яку ціну, бо вона дуже заважає бізнесу та торгівлі.

Олігархічний консенсус не визнає територіальний суверенітет країни як обов'язкову умову. Олігархи впевнені, що вони виживуть за будь-якої влади, за будь-якої політичної приналежності територій їх активів. А це не так.

Вибір між миром та війною в Україні ї його наслідки

Небажання української громади політично оформлювати статус фрагментованих територій та боротися за суверенітет веде тільки до ще більшої фрагментації.

Зараз є всі підстави вважати, що починається вже внутрішня війна в Україні, війна громадянська, якої ми так хотіли уникнути.

Тобто так чи інакше небажання української громади вести війну з Росією, просто змінює спосіб цієї війни, перетворює її на війну громадянську.

Олігархічний консенсус має бути знищений. Громадянський консенсус має досягти домінування. Мирними засобами це вже навряд чи можна здійснити.

Уникнення водночас зовнішньої війни та громадянської війни дасть мир, але ціною втрати України як держави.

Отже – або війна з Росією, або громадянська війна, або поступова втрата України.

Коментарі — 134
Юлия Ягода _ 05.05.2016 12:45
IP: 94.158.95.---
Дацюк опять истерит.
цитата
Останнє засідання Ради Безпеки ООН показало, що не тільки у України чи у Росії, а й у цілого світу в репрезентації ООН, немає концепції виходу з ситуації російсько-української війни.

таки да, не имеет, а еще в Украине нет нормальной илиты! А с какого ей бодуна взяться?
Работать надо а не плакать каквсеплохо и насслили.
Кобитис Тения _ 03.05.2016 02:50
IP: 176.36.146.---
Є одне "але": "Статус "особливості самоврядування", норми яких Україну змушують прийняти на рівні Конституції, це тимчасовий статус" – тимчасовість відстоє лише українська сторона.
І друге: українці може і хочуть воювати загалом, але мало хто особисто готовий іти на фронт.
pier _ 01.05.2016 13:49
IP: 91.243.197.---
.
_yurkiv_ _ 01.05.2016 09:39
IP: 130.211.85.---
sidor:
_yurkiv_:
sidor:
Поэтому я и говорю – будущее Украины- конфедерация.
================
А у вас с варофкай?
она уже замужем.
За кєм, цього разу?
_yurkiv_ _ 01.05.2016 09:37
IP: 146.148.31.---
sidor:
_yurkiv_
Я ж писав – "зменшую кацапський budget!"
++++++++++++++++++++
та Мордор же на ваши налоги в их казну снаряжает армию и финансирует бандюков!!! Если бы там грабили банки и 85% пересичное поголовье а затем уничтожали ценности, не покупая себе с них даже пачки сигарет – тода б понял и простил. А так, вы просто стараетесь отмазаться, вовсю уплетая продукты врага еще более помогая врагу – развивая эго производство. Вот лично я даже стараюсь не покупать продукты и товары, где аннотация на русском языке.
============
Я взагалі нічого кацапського не їм, податки не плачу, а пенсію відправляю в Україну, таким чином поповнюючи її бюджет, і може, навіть, Ваш?:)
Орест Гоголь _ 30.04.2016 23:26
IP: 104.197.239.---
В цілому згоден
sidor _ 30.04.2016 22:41
IP: 77.52.77.---
_yurkiv_:
sidor:
Поэтому я и говорю – будущее Украины- конфедерация.
================
А у вас с варофкай?
она уже замужем.
sidor _ 30.04.2016 22:39
IP: 77.52.77.---
_yurkiv_:
sidor:
_yurkiv_:
...Є тільки одна проблемка – хто начинятиме ці бомби пілью з 4-го реактору?...
Какие проблемы? Например пленных бандитов с луга/н/дона, осужденных местных сепаров, взяточников, офшорников, коррупционеров...Та шушвали валом. На крайний случай – таких как вы, работающих на врага, отлавливать и ф топку. Условия – месяц отрабатывают – и по домам с чистой совестью и без исполнительных листов.
Я ж писав – "зменшую кацапський budget!"
та Мордор же на ваши налоги в их казну снаряжает армию и финансирует бандюков!!! Если бы там грабили банки и 85% пересичное поголовье а затем уничтожали ценности, не покупая себе с них даже пачки сигарет – тода б понял и простил. А так, вы просто стараетесь отмазаться, вовсю уплетая продукты врага еще более помогая врагу – развивая эго производство. Вот лично я даже стараюсь не покупать продукты и товары, где аннотация на русском языке.
_yurkiv_ _ 30.04.2016 22:25
IP: 130.211.92.---
Елена Величко:
Владимир Беспалов:
Насчет Донбасса – не все просто, потому что много упущено, много испорчено – то о чем и пишу,
про власть, которая ответственна и никогда не думала, а делала исходя из личных интересов.
Ну а рубить с плеча – думаю рановато.
Єлєна, а Ви, часом, не Оля Лиців (Лисів), бо рубітє капусту однаково?
_yurkiv_ _ 30.04.2016 22:17
IP: 23.251.143.---
Владимир Беспалов:
Елена Величко:
Поправлюсь – ТАМ есть небольшое кол-во и проукраински настроенных людей, которые может и могли бы начать какие-то действия, но они так же не доверяют киевской власти.
Т.е. их наличие всё равно ничего не меняет.
Украине де-факто на Донбассе, при нынешней власти, делать нечего.
Там є Сидір, Український Форпост!
_yurkiv_ _ 30.04.2016 22:09
IP: 192.158.29.---
karrot:
sidor:
ну фсьо, закрил твой шустрий любімчік лавочку на високой ноте – пенієм героя советского саюза Гнатюка.
можна і на боковую...
Гнатюка нє трошь!
Великий Українець!
І подивіться на сторінці Укр.правди "Життя", як Гнатюк "дер лаха" з укрокацапа Багатікова разом з азєром Магамаєвим.
_yurkiv_ _ 30.04.2016 22:00
IP: 23.251.143.---
karrot:
дальше хуже.!!!
светіло журналістікі "впервиє прізналось народу України" – ето ево слова.
шо ето Ціля спасла ево.!!!!
когда Шустрий пригал с канала на канал, отовсюду єво вигонялі.
Ціля прієхала на коляске і пріказала Пісяю ево не трогать.
когда ето Юля єзділва на коляске бум уточнять...

но ето абясняєт 2-х часовиє бенефіси Юлі і сотню безмолвних статистов в студії...
Як казав Ющенко; "Варофка – то зозуля Москви!"
Тоді, Шустрик – дятєл?
Сергей Папков _ 30.04.2016 21:56
IP: 93.73.27.---
Елена Величко:
Сергей Папков:
Я вже писала, що для того,щоб зрозумітти що робити, ПРИПУСТИМО, що території звільнено – ЩО ДАЛІ?
А от тут те, про що кажу нижче – План економічний та швидке втілення, що без зацікавленної в добробуті народу владі – неможливо. До речі мова зараз йде про 2 мільярди, що ніби дає ЕБРР, так от олігархи вже готують план, щоб прибрати ці кошти, але ці гроші запишуть знову у борг нам та наступним поколінням, тобто ВЖЕ ТУТ можна починати, бо ані коштів, ані діла – не буде. Оце й йде мова про владу, тому й Самопоміч апелює – НЕ ДАВАТИ, бо розгребуть, витрачають як хочуть – собі, дітям,друзям – захмарні ЗП, а нам потім кабала.
Після того, як території будуть звільнені, НАСАМПЕРЕД МАЮТЬ ПОПРАЦЮВАТИ СПЕЦСЛУЖБИ, а потім вже все інше.
_yurkiv_ _ 30.04.2016 21:54
IP: 192.158.29.---
sidor:
Поэтому я и говорю – будущее Украины- конфедерация.
================
А у вас с варофкай?
Сергей Папков _ 30.04.2016 21:53
IP: 93.73.27.---
Елена Величко:
Сергей Папков:
"Ви не відповідаєте на питання про перетворення...владу на свою...".
Панне Сергію, я ж неможу відповідати на всі питання, тим паче є структури чи повинні бути, що повинні мати такі методи. От якщо швидко – це чере притомну партію привести якомога більше професійних
та не повністю прислужних людей, що розуміють що робити, до того вже притомний План що робити повинен бути розроблен. Партію таку чи партії та ВЖЕ ГОТОВИЙ ПЛАН рекламувати усюди.
Тут ключове – ПЛАН ТА ЛЮДИ, та підтримка дієвих сил усередені. Яа приводити до влади та на старі методи, без плану дій – нема сенсу.
Крім того й інші способи є окрім демократичних, але основне – ЩО РОБИТИ, для чого та як.
Ось бачите, і Ви погоджуєтеся, що є інші способи, крім демократичних... А щодо партійного будівництва, то щоб з'явилася така притомна партія треба міняти виборче законодавство, яке ніколи не змінять старі олігархічні партії. Тож маємо замкнуте коло?
_yurkiv_ _ 30.04.2016 21:51
IP: 146.148.31.---
Константин Державин:
Встречаются как-то Порошенко и Кэмерон. Порошенко спрашивает: – Дэвид, как вам удаётся удержать Шотландию? – Очень просто, Петя, мы её НЕ БОМБИМ!
Зустрічаються якось Порощенко та) (уйло. Порошенко питає:
- Ваван, как вам удайотца удержать данбасс?
- Очень проста, Петя, ми єво КОРМИМ!
- Ой, не вдавіть та не вдавіться!
_yurkiv_ _ 30.04.2016 21:44
IP: 130.211.85.---
sidor:
_yurkiv_:
...Є тільки одна проблемка – хто начинятиме ці бомби пілью з 4-го реактору?...
Какие проблемы? Например пленных бандитов с луга/н/дона, осужденных местных сепаров, взяточников, офшорников, коррупционеров...Та шушвали валом. На крайний случай – таких как вы, работающих на врага, отлавливать и ф топку. Условия – месяц отрабатывают – и по домам с чистой совестью и без исполнительных листов.
Я ж писав – "зменшую кацапський budget!"
_yurkiv_ _ 30.04.2016 21:41
IP: 23.251.128.---
sidor:
Александр 1:
sidor:
Есть мнение, что такие меры приведут к потере около миллиона бывших граждан Украины. но на это надо идти, дабы не оставлять причин продолжения кровавой бойни...
Я вже писав, пане Сидір, що де які пропозиції (ваші чи то ви когось цитуєте?) щодо окремих областей Донбасу мало чим відрізняються від планів Сталіна чи Гітлера. Тому я вважаю доречнішим та у 1000 разів розумнішим та виваженішим те, що роб.лють наші дипломати, президент та РНБО.
как только ваши дипломаты, президент та РНБО "имплементируют" Минские "угоды" (а вашим деваться некуда) – считайте что это начало гражданской войны.
В феврале 2014 года я спрогнозировал, что к концу лета на нас нападет Мордор. Даже поспорили на пачку хороших сигарет со знакомым... Я выиграл спор. Как мы помним, Мордор вторгся на нашу территорию именно в конце лета.
"Путя, прідііі!", а потім ще й пачку па'піросів виграв?
_yurkiv_ _ 30.04.2016 21:36
IP: 130.211.85.---
Константин Державин:
_yurkiv_:
Хохлам жопу теперь не отмыть,они так перед американцами свою жопу салом смазали,что и дегтярное мыло не возьмёт.
А вєлікім і магучім, нє пробавалі?
Микола Злочевський _ 30.04.2016 19:37
IP: 176.8.116.---
Микола Злочевський:
Це не Елене, Це для Ввітька Велічко...
Микола Злочевський _ 30.04.2016 19:35
IP: 176.8.116.---
Елена Величко:
Посмотри, твоего папаню твой дедушка, папаня твоего папы, держит на коленках

nazlo-vsemu.livejournal.com/1151575.html
Michal Karpi _ 30.04.2016 15:03
IP: 146.148.21.---
Кучма це вийна в УКРАИНУ:-):-):-)
kren _ 30.04.2016 13:34
IP: 37.52.241.---
Елена Величко:...так от споатку ТАКА ВЛАДА була встановлена, а вже потім
пішов ДЕРЕБАН – й не інакше.
... десь так.З тією різницею,що я завжди зазначав,що влада була встановлена в 1917 р.в рез.
перевороту і захоплення вихищих посад організованою групою раніше судимих...а в 1991р.та ж
влада повним складом,без особливих внутрішніх втрат,перйшла нам у спадок вір РС.І весь цей час
нічого нового не встановлювалося,а тільки підтримувалися і вдосконалювалися; прийоми,способи
і засоби,керівництва і влодіння масами,що їх мала в своєму асеналі совецька комуно-нациська
влада,що не розпочала дерибан,а продовжувала в нових політекономічних умовах,більшовиць
ку практику переділу суспільно створеного продукту.Що було можливим,як обмовлено вище,ч-з
звичні форми традиційного конформізму в фомуванні соціуму і філософським визначеням
Н.Нікуліна-...КОГДА ОТБРАННЯ И ВЗЛЕЛЕЯННАЯ БОЛЬ ШЕВИКАМИ МАССА ПОДОНКОВ-РОДИТ
СЕБЕ ПОДОБНЫХ...-
Елена Величко _ 30.04.2016 13:25
IP: 95.133.235.---
Елена Величко:
продож.
Й ОСНОВНІ – це ЕКОНОМІНІ зміни та перетворення, а для цього треба мати дуже хороший розрахунок.
Хоча б з 70-80% результатом від запланованого.
Елена Величко _ 30.04.2016 13:21
IP: 95.133.235.---
Сергей Папков:
"Ви не відповідаєте на питання про перетворення...владу на свою...".
Панне Сергію, я ж неможу відповідати на всі питання, тим паче є структури чи повинні бути, що повинні мати такі методи. От якщо швидко – це чере притомну партію привести якомога більше професійних
та не повністю прислужних людей, що розуміють що робити, до того вже притомний План що робити повинен бути розроблен. Партію таку чи партії та ВЖЕ ГОТОВИЙ ПЛАН рекламувати усюди.
Тут ключове – ПЛАН ТА ЛЮДИ, та підтримка дієвих сил усередені. Яа приводити до влади та на старі методи, без плану дій – нема сенсу.
Крім того й інші способи є окрім демократичних, але основне – ЩО РОБИТИ, для чого та як.
ONLINE
Aтака Путіна1099 Свобода слова541 Уряд реформ291 Корупція1052 Україна та Європа882
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте