Сергій Дацюк Філософ

СУТЬ НИНІШНЬОГО НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ В УКРАЇНІ

17 лютого 2017, 11:00

З 15-го лютого 2017-го року в Україні введено надзвичайний стан в електроенергетиці. Хоча це називається більш розпливчато – "вжиття тимчасових надзвичайних заходів на ринку електричної енергії". Саме так говориться в назві розпорядження Кабінету міністрів.

Цей надзвичайний стан спричинила українська громада своєю блокадою торгівлі з окупованими територіями, стимулюючи владу до ініціатив щодо економічної незалежності, до означення правового стану окупованих територій, до випрацювання конкретних публічних стратегій щодо перемоги у війні, а не до компромісного її завершення.

Оцінки експертів щодо блокади, малоаргументовані і нефактологічні, мене просто обурюють. Зокрема мене обурив блог Олесі Яхно. Я не дуже люблю політичні аргументи. Але подивіться, хто сьогодні підтримує Президента та Уряд проти блокади.

Спробую поставити деякі питання щодо блокади та надзвичайного стану і дати конкретні відповіді, з фактами.

Я одразу хотів би відповісти на питання – в чому суть цього надзвичайного стану і чому це сталося з нами і, найголовніше, чому це сталося з нашою владою?

Найголовніша причина нинішнього надзвичайного стану в тому, що громаді урвався терпець від того, що бариги-олігархи продовжують заробляти на крові, а держава не просто самоусунулася від цього, а вочевидь має від цього корупційний зиск. І це не метафора.

Давайте подивимось на виставу на засіданні Кабінету міністрів, яку на двох влаштували два міністра Аваков та Насалик.

Зверніть увагу на таке місце:

"Аваков: Я, Володимире Борисовичу, публічно питаю, щоб ми присікли назавжди провокаційні інсинуації з цього питання. Наступне питання. Чи не вважаєте ви, що ми, як держава, повинні заблокувати експорт вугілля і антрацитової групи з території України.

Насалик: Це господарська діяльність тих підприємств."

Давайте спробуємо розшифрувати це місце для тих, хто не розуміє про що йдеться.

Аваков запитує чи повинна держава визначати стратегічно питання енергетичної безпеки в країні. А Насалик йому відповідає, ні, це роблять олігархи.

Оскільки наші урядовці позбавлені рефлексивного мислення, то дуже часто вони навіть не розуміють, що в публічних розмовах видають корупційні таємниці своєї політики. Можете прочитати повну редакцію цієї вистави, і ви це просто вочевидь побачите.

Друге питання, на яке я хотів би відповісти – чи справді український народ в цілому засуджує блокування торгівлі з окупованим Донбасом. Адже влада та деякі експерти про це розповідають дуже часто і галасливо.

Давайте подивимось на дуже промовисте дослідження КМІС на замовлення ГО "Детектор медіа". Зокрема зверніть увагу на такі цифри. 65,5% опитаних погодились із тезою, що "війна триває, тому що вона вигідна київському уряду і олігархам". 70,7% погодились із тезою, що "війна триває, тому що Росія не виводить свої війська з Донбасу і не припиняє підтримку "ЛНР/ДНР"".

Тобто більшість української громади вважає український уряд та олігархів майже такими ж ворогами, як і Росію. Це соціологічний факт – війна вигідна київській владі та олігархам, тому що вони не воюють, а торгують. І цей факт потрібно пам'ятати всім експертам, хто намагається знайти якусь іншу причину блокади, ніж бажання громади змусити владу припинити торгівлю на крові.

Третє питання – чи є у тих, хто блокує торгівлю з окупованим Донбасом правові підстави так робити? Чи не порушують вони бува закон, як це твердить Президент?

На це питання відповідає Суддя Конституційного Суду України у відставці Віктор Шишкін. Конкретний правовий зміст його відповіді ви можете почитати за вказаним посиланням, але коротко її можна узагальнити так: маніпуляції влади пов'язані саме з тим, що влада досі опирається правовому визначенню де-факто окупованих територій. Відтак у влади з'являється можливість маніпулювати цією обставиною – коли їй вигідно, вона вважає цю територію українською, коли їй не вигідно, вона вважає цю територію окупованою; коли владі потрібно, вона каже, що йде війна, а коли не потрібно, вона каже, що у нас АТО і ніякої війни немає. От саме ця невизначеність і ці маніпуляції довели громаду до відчаю і спротиву.

Четверте питання – які результати очікуються від блокади окупованих територій?

Перший результат блокади уже отримано, що влада не дуже хоче рекламувати.

16 лютого 2017 року Президент ввів в дію своїм указом рішення РНБО "Про невідкладні заходи з нейтралізації загроз енергетичній безпеці України та посилення захисту критичної інфраструктури".

Але найважливішою обставиною є те, що залишилося за рамками змісту згаданого указу. Згідно з інформацією "Української правди" заступник секретаря РНБО Олександр Литвиненко розповів, що "за результатами обговорення увагу Кабміну звернули на невиконання рішень РНБО 2014-2015 років, якими доручалося, зокрема, затвердити Енергетичну стратегію України, забезпечити диверсифікацію джерел постачання вугілля в Україну та організувати реконструкцію енергоблоків теплових електростанцій та теплоелектроцентралей для забезпечення застосування ними вугілля газових марок вітчизняного видобутку. "Уряду доручено у повному обсязі забезпечити невідкладну реалізацію цих завдань", – сказав він."

Тобто, якби блокади не було, то ці рішення РНБО від 2014-2015 залишались би Урядом невиконаними. Це є перший важливий результат блокади.

Інакше кажучи, Уряд весь цей час в умовах війни грубо порушував рішення РНБО, які безпосередньо торкаються безпеки держави. Це фактично вирок нинішньому Уряду, якщо не сказати більше – взагалі-то в умовах війни це тягне на військовий трибунал з найвищою мірою покарання. Але Президент вирішив на цьому не акцентувати увагу.

Отже українська громада очікує від влади цілого набору інновацій – чіткої правової фіксації непідконтрольної території як окупованої, введення військового стану, припинення всієї торгівлі з окупантами. Влада може за погодженням з громадою запропонувати ще щось інше, настільки ж ефективне. Але тільки не те, що є, бо те, що є, не працює і перспективи не має.

Зрештою, які політико-економічні причини цього надзвичайного стану і чи останній це надзвичайний стан?

Давайте подивимося на оцінку міжнародних експертів економіки в Україні. У новому щорічному рейтингу країн за рівнем економічної свободи Україна впала зі 162 на 166 місце. Україна була віднесена до країн з "репресивною економікою", яку "Економічна правда" чомусь назвала "депресивною економікою".

Депресія в економіці має більш-менш об'єктивні причини, а репресії в економіці мають чисто суб'єктивні причини. Тобто Україна віднесена до країн, де здійснюються саме репресії, а не відбувається об'єктивна депресія. Інакше кажучи, "repressed" означає штучно пригнічену Урядом та олігархами економіку.

Тому це не останній надзвичайний стан в Україні, який штучно спричинений нинішньою владою. Якщо її не знести, потрібно готуватися до інших надзвичайних станів – "кризи комунальних неплатежів", "банківської кризи", "кризи зростання цін на продовольчі товари" і т.д.

Якщо влада продовжуватиме говорити, що "альтернативи мінському процесу немає", "альтернативи сепаратистському вугіллю немає", "альтернативи високим тарифам немає", то це значить, що нам потрібно шукати альтернативу цій владі.

Коментарі — 66
Егор Быстров _ 20.02.2017 13:41
IP: 130.211.91.---
Поддерживаю. Все верно.
С ув.
bigolow _ 19.02.2017 21:27
IP: 104.155.104.---
Надежда Лиман:
Повністю погоджуюсь з паном Дацюком.
Пани при владі і не помічають, як на них уже шапки горять, вважають народ за дурників. Забрехалися.
Та нічого, все спишуть на "невістку":)
+100
Надежда Лиман _ 19.02.2017 15:25
IP: 93.77.32.---
Повністю погоджуюсь з паном Дацюком.
Пани при владі і не помічають, як на них уже шапки горять, вважають народ за дурників. Забрехалися.
Та нічого, все спишуть на "невістку":)
Doroshenko Vlad _ 19.02.2017 12:59
IP: 93.72.70.---
Якщо черговий раз відроджується антинародний виснажуючий країну режим, то це закономірність для нас. Бо нема УЯВИ в українців, який може бути ПРОнародний режим. Ніякий філософ не описав, як може розвиватись країна позитивно ("Але тільки не те, що є, бо те, що є, не працює і перспективи не має"),
на прикладах інших країн, смислобудівних конструкціях і механізмах. Як бажана для народу не селекція кровосісів – ригів -рошенів (з іспанськими віллами, лондонськими квартирами і офшорками), а селекція яких персонажів повинна приходити до влади??? Як країна може прийти до успіху, вирівняти олігархів до загальнопідприємницької конкуренції з яким рівнем антимонополізму? Яу у Польщі, Ірландії, Новій Зеландії, чи як де? Де подробиці для наших умов, з нашими пизвіщами, партіями, кроками?
Чому ми в тисячний раз майстерно-глибоко описуємо, як у нас погано, а далі тільки соплі рукавом витираємо? І як же інші виходили з репресивної економіки?
lohik _ 18.02.2017 19:56
IP: 37.55.234.---
Виходить, що владі домовлятись з терористами за поставки контрабандного угля з окупованих територій можна...А чому тоді за звільнення полонених, як це зробила Надія Савченко, цією ж владою вважається державною зрадою?...
Микола Миколаєнко _ 18.02.2017 17:41
IP: 46.219.217.---
СА, респект. напалмом
LYCIV_OLGA _ 18.02.2017 17:33
IP: 104.199.9.---
Сергій Дацюк "СУТЬ НИНІШНЬОГО НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ В УКРАЇНІ" – "Ні додати, ні відняти"! Коротко, стримано, вичерпно... Браво!
Андрій Павловський _ 18.02.2017 17:32
IP: 176.36.60.---
Згоден з автором!
"Якщо влада продовжуватиме говорити, що "альтернативи мінському процесу немає", "альтернативи сепаратистському вугіллю немає", "альтернативи високим тарифам немає", то це значить, що нам потрібно шукати альтернативу цій владі"
lohik _ 18.02.2017 16:51
IP: 46.118.141.---
serg250:
Пане Дацюк ви не помітили що сьогоднішня ситуація в Україні це калька тих подій які були в часи Хмельниччини, просто на місце України поставте Річь Посполиту (олігархічний лад, слабий король і сильна шляхта) ЛНР-ДНР це Гетьманщина, а ополченці це вилиті козаки, чи не так;) Мінські угоди-Білоцерківський договор, народна міліція-реєстрове козацтво ну і так далі. Памятаєте чим все закінчилося, розподілом Речі Посполитої, олігархи як паразити, зьїли її.Тому першочергове завдання знищити класс олігархів!!!
Про те, що необхідно відсторонити олігархат від політики, вже давно говорить Юлія Тимошенко...І перша почала з ними боротись...Але зомбований олігархічними ЗМІ лохторат, щоб змінився, треба 40 років, як робив Мойей, водити іх по пустелі...
serg250 _ 18.02.2017 16:05
IP: 91.236.126.---
Пане Дацюк ви не помітили що сьогоднішня ситуація в Україні це калька тих подій які були в часи Хмельниччини, просто на місце України поставте Річь Посполиту (олігархічний лад, слабий король і сильна шляхта) ЛНР-ДНР це Гетьманщина, а ополченці це вилиті козаки, чи не так;) Мінські угоди-Білоцерківський договор, народна міліція-реєстрове козацтво ну і так далі. Памятаєте чим все закінчилося, розподілом Речі Посполитої, олігархи як паразити, зьїли її.Тому першочергове завдання знищити класс олігархів!!!
Микола Злочевський _ 18.02.2017 10:53
IP: 188.163.34.---
Олег Колиушко:
(или сколько там у нас осталось) страну.
Это все мразь кацапская неславьянская постаралась.
facebook.com/voronz.in.ua/photos/a.383677495133413.1073741830.268725043295326/704513363049823/?type=3&theater
lohik _ 18.02.2017 09:01
IP: 37.55.234.---
Жареним явно запахло за дармові грошики, що зароблялись на контрабанді дешевого вугілля із окупованих територій ОРДЛО і різниці з офіціальною ціною Роттердам+, заложеною в тарифи на електроенергію...Про це обмовився Вовк з НКРЕ (правда, на другий день відмовився від своіх слів)...Там явний склад злочину по офіційному грабунку Урядом свого населення через завищені тарифи і незаконнне збагачення фігурантів цього непрозорого договорняка...Цікаво, чи буде Прокуратурою відкрита кримінальна справа за цю оборудку з поставками і тарифами...
Петро Дігтяр _ 18.02.2017 06:40
IP: 195.18.28.---
Таке не тільки з вугіллям. Олігархи скупили спирт, цукор та інше і тиснуть на українців. І ще. Пишуть: Задля боротьби з тіньовим ринком алкоголю повинні бути знижені акцизи і вартість спирту – І.Товкач. З нелегальним обігом спирту треба боротися шляхом запровадження електронного обігу – нардеп Якщо це буде зроблено, то й ціна цукру автоматично впаде. А це не вигідно Гройсману і К0.
Кирилл Граф _ 17.02.2017 21:57
IP: 178.94.82.---
в целом, от тов Дацюка, тД, члена бойцовского клуба Тайлера Дердена, ничего конструктивного и внятного ожидать не стоит. Типичная философия захалустных кварталов на задворках Европы. Добро пожаловать в глобализацию.
Nikolay Konovalov _ 17.02.2017 20:45
IP: 95.69.243.---
Не вперше читаю блог Дацюка, з думками якого важко не погодитись. Підсумовуючи цей та інші вражають, сумні висновки: незважаючи на патріотичну риторику нашого президента (має вплив на всі гілки влади) на ділі він робить протилежне, те що на користь тільки йому та його оточенню і дуже шкодить Україні як державі. Для цього варто тільки звернути увагу на факти його діяльності, кадрові призначення. Це без сумніву для українців більше зло ніж путінська Росія. Тому чим швидше він буде усунутий від влади, тим краще буде для України.
majorvihr _ 17.02.2017 18:37
IP: 104.155.229.---
Не знаю,чи моніторять наші бонзи життя суспільства,але в цю зимулюди заплатили нашім пюгавим олігархам+владі хмарочосно -подібні платижі за газ і електроенергію.Оце так система субсидій!Дуже схожа на аферу всеукраїнського маштабу.І тепер Петро,що буде казати всупереч Юлі:"Ви були праві Юльо".А прем'єр себе сином популізму і корупції не назве зненацька.? Біда тай годі з цими елітами азіатськими на нашу голову.
Anatol Zubenko _ 17.02.2017 17:46
IP: 94.153.158.---
lohik:
Мільйонер з Калуша Насалик сьогодні на "112" заявив, що ситуація з антрацитом не критична і запасів більше, ніж треба...І об'єднаній енергосистемі ніщо не загрожує...Виходить, що вчора на РНБО дарма кричали, про колапс системи...Напевно, почув цей вугільний дядя, що жареним запахло за дармові грошики, що зароблялись на контрабанді дешевого вугілля із ОРДЛО і різниці з офіціальною ціною, Роттердам+, заложеною в тарифи...
Не, не даром, у Путина после каждого решения нашего РНБО- пердимонокль! (Аваков)
lohik _ 17.02.2017 17:32
IP: 46.118.141.---
Мільйонер з Калуша Насалик сьогодні на "112" заявив, що ситуація з антрацитом не критична і запасів більше, ніж треба...І об'єднаній енергосистемі ніщо не загрожує...Виходить, що вчора на РНБО дарма кричали, про колапс системи...Напевно, почув цей вугільний дядя, що жареним запахло за дармові грошики, що зароблялись на контрабанді дешевого вугілля із ОРДЛО і різниці з офіціальною ціною, Роттердам+, заложеною в тарифи...
руслан49 _ 17.02.2017 17:06
IP: 95.135.212.---
lohik:
руслан49:
lohik:
руслан49:
Банди Садового?...Не варто вам вішати на украінців такі ярлики на втіху Кремлю...
А що? Блокаду підтримує Уряд? Чи є закон Верховної Ради про блокаду? Діяння семенченків і поросюків проти ФСБ, ГРУ, Путіна і ін, аналогічні діянням Махно проти Красной Армії, ЧК, Лєніна і Троцького. Як закінчила тоді Україна і сам Махно ми знаємо.
Банди Махно...Банди Садового...Цікава риторика...На кого прпцюєш?...Чи несідомий?...
А що, Махно не одержував ордена Красного Знамени від Лєніна, чи не воював проти українського уряду, а отже і проти української держави. Все під лозунгом, що при владі буржуї. Буржуй Грушевський, буржуй Винниченко, буржуй Петлюра.
Anatol Zubenko _ 17.02.2017 17:04
IP: 146.148.21.---
Олег Колиушко:
СУТЬ НИНІШНЬОГО НАДЗВИЧАЙНОГО СТАНУ В УКРАЇНІ в том, что после победы Революции гидности государство утратило монополию на применение силы, в результате чего вся страна превратилась в огромное Дикое поле. В свою очередь, в результате этого стало возможным, что 50 отморозков под прикрытием ультрапатриотических лозунгов поставили раком сорокамилионную (или сколько там у нас осталось) страну.
Если ты это о террористах, то я с тобой согласен...
lohik _ 17.02.2017 16:59
IP: 46.118.141.---
руслан49:
lohik:
руслан49:
Банди Садового?...Не варто вам вішати на украінців такі ярлики на втіху Кремлю...
А що? Блокаду підтримує Уряд? Чи є закон Верховної Ради про блокаду? Діяння семенченків і поросюків проти ФСБ, ГРУ, Путіна і ін, аналогічні діянням Махно проти Красной Армії, ЧК, Лєніна і Троцького. Як закінчила тоді Україна і сам Махно ми знаємо.
Банди Махно...Банди Садового...Цікава риторика...На кого прпцюєш?...Чи несідомий?...
wictors _ 17.02.2017 16:44
IP: 46.211.6.---
Mike_Kharkov:
Влада з "патріотами" каже, що за незалежність України, а мені здається що за ті самі маєтки з яхтами, що висіли на ялинці.
.
Доречі, майдан для мене не монолітний, і складається з 2-х фаз: єврофаза та націоналістична фаза, друга, яка перекреслила першу та ще й відкинула країну далі за Яника, Ющенко та Кучму, аж у 90-ті. Та ще й озброїла купу народу.
На мій погляд потрібне уточнення. Майдан, який організували молоді люди за євроінтеграцію, прямо заявив про своє несприйняття будь яких партій.
Друга фаза була надзвичайно вміло зрежисована. І там, окрім націоналістів, кого тільки не було.
Навіть наш дорогий президент, який обіцяв швидко відновити бруківку!
руслан49 _ 17.02.2017 16:37
IP: 95.135.212.---
valsh01:
руслан49:
valsh01:
Штурми, вооруженниє штурми. Я ж і говорю, що це банда. А кого вони хочуть посадити на цей раз на трон?
==
Странно, штурм Януковича на Майдане 2014 – героизм и патриотизм, возможный штурм ПАПы в 2017 – бандитизм и "шатун". Улыбнуло))
==
Скільки молоді ви хочете погубити, щоб дорватися до влади?
Интересно, а сколько вы молодежи уже погубили – в Иловайске-Дебальцево, в убежавших от безнадеги в эмиграцию. Не держись за власть зубами, а предлагай народу подтвердить его доверие к тебе или недоверие. На выборах.
А, вибори. Ціля хоче виборів. А я думав, до чого тут блокада.
Mike_Kharkov _ 17.02.2017 16:32
IP: 188.163.83.---
Takozh:
Mike_Kharkov:
Дивне нерозуміння:)
Лібералізм – така сама утопія західного світу, як і комунізм...Він руйнує і знищує місцеві традиційні ринки, а разом з ними уклад життя, культуру.
Ваші випади проти націоналізму беззмістовні, саме він захищає інтереси держави, як національної спільноти.
Зрозуміло.
Це метафізичне уявлення національної спільноти. Невже дві тисячі років тому "національна спільнота" жила так же? ні, бо її тоді й не було. Спільнота складається, розпадається, змінюється постійно, бо є зовнішні і внутрішні умови, спочатку природні, а зараз вже переважають соціальні. Діють закони, які потрібно вивчати.
Навіть само поняття "націоналізм" змінюється залежно від того, що розуміється під "нація". Якщо етнос, то це націоналізм феодальної доби, як український, якщо політико-економічне, то це вже доба капіталізму.
Виступаючі проти укр. нац-му я наголошую лише на тім, що час нам вже тікати з феодалізму:)
Mike_Kharkov _ 17.02.2017 16:22
IP: 188.163.83.---
wictors:
Дещо нагадаю забудькуватим.
Розгін студентів на Майдані обгрунтовували необхідністю поставити новорічну ялинку.
Пізніше ялинку поставили. Стояла вона біля фонтанів. На ялинці висіли запитяння до Януковича.
Уважно почитайте:
1.Считаете ли Вы власть в Украине узурпированной и диктаторской?...
Усі 7 пунктів можна адресувати діючій владі, згодні?:)
Але додався ще один – 8. За що вбито десятки тисяч громадян України?
Влада з "патріотами" каже, що за незалежність України, а мені здається що за ті самі маєтки з яхтами, що висіли на ялинці.
.
Доречі, майдан для мене не монолітний, і складається з 2-х фаз: єврофаза та націоналістична фаза, друга, яка перекреслила першу та ще й відкинула країну далі за Яника, Ющенко та Кучму, аж у 90-ті. Та ще й озброїла купу народу.
Уряд реформ285 Україна та Європа879 Корупція1041 Річниця Майдану72 Рада 2014103
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте