Сергій Дацюк Філософ

ЩО ВІДБУВАЄТЬСЯ З ТОЧКИ ЗОРУ СТРАТЕГІЇ?

15 березня 2017, 12:26

Саме зараз, коли конфлікт між владою та громадою знову загострився, потрібно бачити ситуацію стратегічно. А з точки зору стратегії ми можемо бачити фундаментальні стратегічні розриви між владою та громадою.

Давайте подивимось на ці стратегічні розриви.

Перший розрив. Мінський процес зайшов у глухий кут. Ні українська влада, ні російська влада, ні представники Заходу не бачать в ньому ані перспективи, ані альтернативи. Єдина функція мінського процесу – час від часу домовлятися про зменшення інтенсивності обстрілів та обмінюватися заручниками та арештованими. Але обстріли будуть продовжуватися Росією та керованими нею ОРДЛО з єдиною метою – постійно демонструвати українській владі та українській громаді те, що вони не контролюють цю територію і рано чи пізно змушені будуть домовляти з Росією на умовах Росії.

Український правлячий клас не здатен до жодних стратегічних інновацій в процесі війни. Український правлячий клас постійно намагається перекласти зусилля досягнення своїх стратегічних інтересів на західних партнерів. Це не подобається на Заході і тому не матиме успіху.

В Україні виокремилися і вступили в протиріччя дві взаємовиключні стратегії – 1) інтеграція мілітаризованого та антиукраїнського Донбасу в Україну та 2) сепарація мілітаризованого та антиукраїнського Донбасу з України.

Тому громада вирішила взяти інноваційний процес в свої руки. Незалежно від того, що публічно заявляли учасники блокади (номінально то було питання про українських заручників), в стратегічній дійсності блокада торгівлі з Донбасом мала стратегічну мету продавити стратегію сепарації.

Оскільки подальший конфлікт влади та громади веде до політичного хаосу, є єдиний вихід – винести це питання на референдум, як власне це раніше і пропонувалося.

Другий розрив. Олігархічний консенсус вступив в масштабне протиріччя з інтересами української громади і загрожує економіці України набагато більше, ніж навіть млява війна в так званій АТО.

Владно-олігархічна контрабанда з ОРДЛО та з Росією, завищені та абсолютно несправедливі тарифи на електроенергію та опалення, які дозволяють олігархам наживатися та вочевидь давати владі відкати є прямим результатом олігархічного консенсусу.

Єдиний вихід, який бачиться, доволі складний і дуже болючий для правлячого класу – націоналізація СКМ та всіх інфраструктурних олігархічних підприємств, які є стратегічно важливі під час війни та наступне встановлення прозорих та справедливих тарифів для населення. Пан Ахметов має бути затриманий та проти нього має бути почато відкрите судове розслідування. Далі потрібно розпочати публічну комунікацію на громадянському (неолігархічному) телебаченні щодо питань, які порушені в статті "Три круга дотаций Рината Ахметова". Тобто має початися публічний демонтаж олігархічного консенсусу в монополізованій українській економіці.

Отже в стратегічній дійсності блокада торгівлі з Донбасом мала на меті зруйнувати олігархічний консенсус.

Третій розрив. Конституційний процес в Україні заблоковано через прямі спроби українського правлячого класу торгувати конституційним суверенітетом в рамках Мінського процесу. Водночас подальший політичний розвиток без фундаментальної конституційної реформи неможливий.

Відтак єдиний вихід, який бачиться, це прийняття закону про громадянську Конституанту, яку будуть проводити не народні депутат і взагалі не політики, а ті компетентні представники Конституанти, яким український народ висловить довіру.

Отже в стратегічній дійсності блокада торгівлі з Донбасом не мала на меті вийти на питання Конституції. Але реакція на цю блокаду влади і де-факто введення поліцейського режиму в країні одразу ж ставлять це питання – ця влада за такого політичного режиму і за умов олігархічного консенсусу не здатна завершити війну у якому-завгодно вигляді.

Для поліцейського режиму в країні є всі об'єктивні підстави. Можливо хтось думав, що поліцейський режим виникає завдяки персональному бажанню когось посилити свою владу через надання виняткових повноважень силовим органам. Хоча таке персональне бажання завжди буває, але саме по собі це не спрацює. Лише наявність об'єктивних підстав породжує поліцейський режим в країні.

Конкретні провокації з боку поліції, окремих депутатів, окремих громадян завжди бувають в такі часи. В даному разі влада розробила і провела спецоперацію по блокаді блокувальників, яка призвела до прямого конфлікту. Але не ці конкретні провокації є причиною поліцейського режиму.

Головною причиною поліцейського режиму є розрив стратегічного бачення перспективи країни між владою та громадою.

Саме тому поліцейський режим, який де-факто ввела влада, має протилежні до інтересів громади цілі влади:

1) Відстояти російську стратегію інтеграції Донбасу в Україну на російських умовах, бо Росія на інші не погодиться.

2) Відстояти збереження олігархічного консенсусу, бо він нібито працює, правда за рахунок зубожіння українських громадян.

3) Продовжити блокаду конституційного процесу і зберегти корумповану українську державу.

Тобто мова йде не просто про те, що рішення РНБО про визнання блокади на державному рівні, яке влада прийняла під тиском громадськості, можна було прийняти набагато раніше. Це рішення лише пом'якшує гостроту конфлікту, але воно не вирішує ситуацію в принципі.

Мова йде про наступне – УКРАЇНСЬКА ВЛАДА В ПРИНЦИПІ ВТРАТИЛА КОНТРОЛЬ НАД СИТУАЦІЄЮ, ВОНА ПРИЙМАЄ РІШЕННЯ ЛИШЕ ПІД ТИСКОМ РОСІЇ, ЗАХОДУ ТА ВЛАСНОЇ ГРОМАДИ.

Українська активна громада не повинна вважати рішення РНБО стратегічною перемогою. Це тактична перемога. Стратегічна перемога не досягнута.

Тому проблема не вирішена. Головна стратегічна небезпека – нездатність нинішньої української влади до вчасного (на випередження) прийняття стратегічних рішень – не подолана.

Поліцейський режим політиками не усвідомлюється, стратегічно не долається.

Тому олігархічно-кримінальна диктатура все ще лишається неминучою.

Коментарі — 63
Tim Vlasyuk _ 19.03.2017 16:27
IP: 185.11.28.---
З точки зору стратегії триває четверта світова війна:
Методи і інструменти гуманітарної війни.
телекомунікації
суспільні мережі
постправда
інформаційні спецоперації
операції впливу
телебачення, ЗМІ, чутки
міжнародні організації як легальні так і тіньові, нелегальні
наука, освіта
втручання в роботу державних і суспільних (соціальних) інститутів
зміна цінностей
...
Tim Vlasyuk _ 19.03.2017 16:11
IP: 185.11.28.---
Війна в Україні може висвітлити і бути яскравим прикладом насамперед гуманітарних військових розробок США і РФ останніх 10-20 років.
Мова, релігія, економіка, культура, світогляд – рівні впливів.
Розділ суспільства, експертного, політичного середовища і підрив суспільства зсередини як форми і методи війни. Створення кількох ворогуючих між собою угруповань, класів, верств населення.
Напад на мову, цінності, інститути, культуру нації, народу, країни і намагання їх знищити. Методи і інструменти гуманітарної війни.
Людство кілька тисяч років веде постійні війни. Розвиваються і фінансуються насамперед військові технології. Телекомунікації – побічний продукт військових технологій.
В 1970-2000 роках військові зрозуміли, що дешевше використовувати гуманітарні технології ніж зброю (інструмент) для війни. Розквіт гуманітарних воєнних технологій в 2005-2017 ми і стостерігаємо.
Людство ще не зрозуміло всю силу і
Vlad Doroshenko _ 17.03.2017 11:23
IP: 93.72.70.---
З ТОЧКИ ЗОРУ СТРАТЕГІЇ -в крані нема альтернативи корупції. Коли світ займається гонкою технологій і освіти, то у нас цим і не пахне. Значить, ми чим далі відстаємо. Тоді чим займатись пасіонарним пацанам, як на добувати гроші любим способом в міру свого світогляду постсовєцького? До того ще й голодним без мерседеса? Філософи тільки і кажуть -дайте нам гроші, ми покажемо вам майбутнє, а чим довше грошей не дають, тим лютіше критикують владу, що має ті гроші. Відчуваєте парадокс, філософи кажуть -дайте нам гроші, ми розкажемо вам, як в майбутньому ви будете жити в мирі і славі, не видираючи один у другого гроші, а заради вищих ідеалів.
Тільки філософа Сковороду світ не впіймав, як же він жив невпійманий корупцією? Ви читали у наших смислотворців обгрунтування, як добре жити, платячи великі податки, підставляти біблейські щоки тощо?
Нема в нашому світогляді бога, крім корупції. Не пропагують інший позитив, крім антикорупції- палкою її вибивати, нерідко з вигодою для вибивачів.
ViHo _ 17.03.2017 07:38
IP: 46.133.231.---
sidor:
ViHo:
нафига вы рассказуете то, о чем поверхностные знания? Лично у меня слева, справа, впереди и сзади живут соседи, которые "приехали" в Украина с Мордора в 1930 -тых годах. А точнее – 1934- 1935...Следующий "заезд" – после войны в конце 40-вых. Следующий заезд – в середине 60-тых.
Термін "етнічний" має цілком конкретне значення, це прив'язка до коріння, предків. А те, що людина пише в графі "національність" – "русский", чи народилася на території РРФСР ніяк не свідчить про те, що вона – "етнічний русскій".
lohik _ 16.03.2017 23:28
IP: 195.5.38.---
Влада ще вчора мала намір брутально силовим методом розігнати блокаду і поновити торгівлю з ОРДЛО...Але коли несподівано побачили негативну реакцію народу, де масово почались протести місцевих Рад на підтримку блокади, влада вимушена була дати задній хід і вже сама вирішила очолити цей процес блокади...Бо явно побоялись нового Майдану...Янукович також колись почав з розгону студентів...
sidor _ 16.03.2017 19:43
IP: 77.52.112.---
ViHo:
нафига вы рассказуете то, о чем поверхностные знания? Лично у меня слева, справа, впереди и сзади живут соседи, которые "приехали" в Украина с Мордора в 1930 -тых годах. А точнее – 1934- 1935...Следующий "заезд" – после войны в конце 40-вых. Следующий заезд – в середине 60-тых.
Leonid Miroshko _ 16.03.2017 19:36
IP: 91.197.145.---
"Правительство на другой планете живет, родной" – золоті слова!
ViHo _ 16.03.2017 18:38
IP: 46.133.231.---
valsh01:
ViHo:
sidor:
Починаючи з тієї, що на Донбасі більшість населення – "етніческіє русскіє".
очень много. Больше 50%
=
Тобто, по-вашому, більша частина теперішнього населення Донбасу є нащадками вихідців з московського нечорнозем'я? Не смішіть людей.
Читал украинских историков, которые с цифрами показывали, что за последние 100 лет было несколько волн по "размыванию" этнических украинцев в Донбассе выходцами из-за поребрика
Все це вибудовується на простій маніпуляції – підміною етнічного походження записом у відповідній графі анкети. Більша частина тих, хто пише в графі "національність" – "русскій" ніяких великоросських предків не має, це – вируси з числа інших етнічних груп имперії, вважати їх "етнічними русскімі" просто некоректно. Мінімум два покоління виросли в країні, де всі знали, що треба писати у п'ятій графі анкети, щоб не було проблем з кар'єрою.
ViHo _ 16.03.2017 18:01
IP: 46.133.231.---
valsh01:
Не треба ухилятися від теми. Я писав про здачу Донбасу навесні 2014 року. Те, що є там зараз, це зовсім інша ситуація, багато води утекло, багато подій сталося. І, якщо ви не зрозуміли, я писав про домовленості київських еліт з Москвою по Донбасу. Сепаратизм донецьких еліт носив суто технологічний характер, як засіб видоювання додаткових дотацій з бюджету. Ніякого ідеологічного сепаратизму у цих еліт ніколи не було (як і взагалі будь-яких ідеологічних установок).
Takozh _ 16.03.2017 16:35
IP: 176.119.78.---
valsh01:
Не на лінії розмежування пролягає кордон України. В межах міжнародно визнаних кордонів Україна в своєму праві і так потрібно діяти.
sidor _ 16.03.2017 15:42
IP: 77.52.79.---
ViHo:
sidor:
ViHo:
sidor:
ViHo:
...Як мінімум, перестати тиражувати московські пропагандистські байки про Донбас...

А какие именно "московские пропагандистские байки про донбасс"?
Починаючи з тієї, що на Донбасі більшість населення – "етніческіє русскіє".
очень много. Больше 50% Просто значительная часть "етнических русских" в упор не воспринимают нінешнюю "матушку рассею", и практически все разговаривают по русско-украински (суржик)
Тобто, по-вашому, більша частина теперішнього населення Донбасу є нащадками вихідців з московського нечорнозем'я? Не смішіть людей, шановний, вчіть матчасть.
зачем мне "вчить матчасть" если я здесь живу??? Лично мне, действительно смешно, если не "аборигены" больше знают что и как у нас.
valsh01 _ 16.03.2017 15:17
IP: 31.31.117.---
ViHo:
valsh01:
Місцева влада і еліти не рипнулися б, якби не були впевнені, що є домовленості на вищому рівні. І ніякого референдуму б не було без згоди на те з Києва. А бабульки просто звикли слухатись, вони скрізь однакові.
Вы ошибаетесь в отношении этих бабулек. Они – уже не одинаковые. Они прошли (или не смогли) через тяготы войны. И смогут рассказать своим товаркам из других регионов – а стоило ли приглашать в свой город или село войну.
По поводу договоренностей местной сепаратистской элиты Донбасса с Киевом – вы и правы, и не правы. Правы, что какие-то тайные (для украинцев) договоренности есть. И блокада это неплохо показала. Но по поводу того, что всё в ДНР-ЛНР делается по согласию с Киевом – дудки. Там есть другие более мощные игроки – московиты и местная бизнес-криминал-власть элита
valsh01 _ 16.03.2017 15:06
IP: 31.31.117.---
ViHo:
sidor:
Починаючи з тієї, що на Донбасі більшість населення – "етніческіє русскіє".
очень много. Больше 50%
=
Тобто, по-вашому, більша частина теперішнього населення Донбасу є нащадками вихідців з московського нечорнозем'я? Не смішіть людей, шановний, вчіть матчасть.
Весьма странный "финт ушами" в дискуссии – отослать кого-то (правда, культурно) учить матчасть)) Если знаете цифры и факт – огласите, пожалуйста))
Я, например, в период царствования "донецких" интересовался, как в Украине появился гордый "донецкий народ". Читал украинских историков, которые с цифрами показывали, что за последние 100 лет было несколько волн по "размыванию" этнических украинцев в Донбассе выходцами из-за поребрика – после гражданской войны, в 30-е после голодомора, после войны переселенцами на гос.стройки, в 60-70 зеками-"химиками". И эти переселения существенно повлияли на этнический состав региона.
ViHo _ 16.03.2017 14:57
IP: 46.133.231.---
valsh01:
ViHo:
valsh01:
Як мінімум, перестати тиражувати московські пропагандистські байки про Донбас. І перестати розказувати про "кормить" – вони цього не просили – це "неокупована" Україна так від них намагається відкупиться за те, що здала їх у 2014 році
Хм... Украина, говорите, сдала Донбасс в 2014. Никакого референдума об отделении там, вроде как, и не было. И донецкие менты, сбушники, местная власть и элита не поддержали российское вторжение. И не били насмерть там митинги за Украину. И бабульки не останавливали и разоружали хлопцев из ВС.
Місцева влада і еліти не рипнулися б, якби не були впевнені, що є домовленості на вищому рівні. І менти і сбушники не рипнулись без команди згори. І ніякого референдуму б не було без згоди на те з Києва. А бабульки просто звикли слухатись начальства, вони скрізь однакові.
ViHo _ 16.03.2017 14:41
IP: 46.133.231.---
sidor:
ViHo:
sidor:
ViHo:
...Як мінімум, перестати тиражувати московські пропагандистські байки про Донбас...

А какие именно "московские пропагандистские байки про донбасс"?
Починаючи з тієї, що на Донбасі більшість населення – "етніческіє русскіє".
очень много. Больше 50% Просто значительная часть "етнических русских" в упор не воспринимают нінешнюю "матушку рассею", и практически все разговаривают по русско-украински (суржик)
Тобто, по-вашому, більша частина теперішнього населення Донбасу є нащадками вихідців з московського нечорнозем'я? Не смішіть людей, шановний, вчіть матчасть.
valsh01 _ 16.03.2017 14:41
IP: 31.31.117.---
Takozh:
valsh01:
Стратегія проста, коли не вистачає військової сили, треба зупиняти на кожному кроці, вгризатися в землю.
Оці "тварі з 2 паспортами" кажуть наступне: "От приде наступна влада в Україні і все стане, як було". Вони не за росію, вони за свою проросійську владу. Ми відріжем окуповану частину Донбасу, та отримаємо опоблок на наступних виборах
По поводу стратегии с Вами согласен – нужно воевать. Всей страной. Напрягаясь. Лишаясь многого для достижения победы. И вгрызться зубами на границах "ДНР-ЛНР". Чтоб не пропустить заразу дальше. Даст Бог – вернем всё.
По второму тезису – не понял, как временное (уверен) отторжение Донбасса приведет к победе ПР на выборах? Скорее, наоборот) А если местная вата хочет иметь своих руссо-руководителей – нема питань. Они у них уже есть. Прямо сейчас) Пусть наслаждаются) Я повторю еще раз – за это удовольствие Украина не должна им платить) Уверен в этом. "Сама, сама! Не в ресторане, самообслуживание!" (с)
Takozh _ 16.03.2017 14:02
IP: 176.119.78.---
valsh01:
Стратегія дуже проста, коли не вистачає військової сили, треба зупиняти на кожному кроці, вгризатися в землю. Поки існує спірний майданчик його неможна кидати, бо більш сильний ворог піде далі, поповзе тим самим гібридом в іншому місці.
Оці "тварі з двома паспортами" кажуть наступне: "От приде наступна влада в Україні і все стане, як було". Вони не за росію, вони за свою проросійську владу. Я не бачу, що зашкодить їх очікуванням збутись. Ми відріжем окуповану частину Донбасу, та отримаємо опоблок на наступних виборах, або таких самих під іншою вивіскою. В Раді теж багато з двома паспортами і їдять вони через офшори, через схеми набагато більше.
sidor _ 16.03.2017 13:47
IP: 77.52.79.---
ViHo:
sidor:
ViHo:
...Як мінімум, перестати тиражувати московські пропагандистські байки про Донбас...

А какие именно "московские пропагандистские байки про донбасс"?
Починаючи з тієї, що на Донбасі більшість населення – "етніческіє русскіє".
очень много. Больше 50% Просто значительная часть "етнических русских" в упор не воспринимают нінешнюю "матушку рассею", и практически все разговаривают по русско-украински (суржик)
valsh01 _ 16.03.2017 13:37
IP: 31.31.117.---
Takozh:
valsh01:
Наказувати за Донбас – одна справа, зробити висновки – ще вчора треба було. Коли виходить в ефір представник служби безпеки і розповідає, що не треба хвилюватись, всі "віджаті" підприємства ахметівські, то що можна чекати від "обивателів".
Сделать выводы, хм... Вам не кажется, что сейчас не время выводов, а скорее время действий. Не пустить руссо-заразу с Донбасса во все остальные регионы Украины. Я, например, волнуюсь за свой регион. У нас, в Одессе, своих ватных почитателей московии немало. Но когда к ним на обмен опытом приедут амнистированные орки из Донбасса – быть беде. Большой и кровавой. И вряд ли СБУ с этим справится. Оно занято другим – Парасюками, Тимошенко, вторым туром Порошенко.
По поводу ахметовских предприятий – не совсем понял, что вы имеете в виду. И в Крыму, и на Донбассе уже отжаты пророссийскими боевиками сотни, если не тысячи, предприятий других бизнесменов и самой Украины. Как на это реагирует власть? Вроде, никак
valsh01 _ 16.03.2017 13:26
IP: 31.31.117.---
Takozh:
Приведу высказывания блогера Павла Поламарчук. Он сформулировал лучше меня ту мысль, которую я поддерживаю на все 100%:
"Кстати, те, кто остались в ОРДЛО и за Украину, как блокадники в Питере, переживут любые испытания, лишь бы террористы кровью умылись. И за тотальную стену. Полную. Абсолютную.
Но Порох их не слышит, и тупо манипулирует мифическими "там наши люди"? Кто это? Твари с 2 паспортами и на двух пенсиях? Где там "наши"? С какого перепугу я своим налогом должен пенсионного сталиноорка из Луганска, например, содержать?"
Georgy Tenko _ 16.03.2017 12:52
IP: 93.75.51.---
Дабы не дискутировать с автором по теме что такое тактика и что такое стратегия, просто скажу что есть более глубокие причины "конфлікта між владою та громадою". И эта причина заложена в святая святых нашей цивилизации, а именно в демократическом принципе, который позволяет покупать власть не за шапку грошей. Весь избирательный процесс это борьба технологий, а идеи всего лишь разменная монета, и тот кто имеет более совершенную технологию получает ласый шмат пирога. А так как всякая технология стоит денег, то обладателями самых совершенных технологий становятся, обладатели самых больших средств. И как же после этого надеяться, что наши избранники не имеют конфликт интересов, со своими избирателями, ведь их хозяева не избиратель, а владелец технологий который привел своих ставленников к власти.
Takozh _ 16.03.2017 12:51
IP: 176.119.78.---
valsh01:
Коли писав, то ще не бачив Вашого допису 11:55
Наказувати за Донбас – одна справа, зробити висновки – ще вчора треба було. Коли виходить в ефір представник служби безпеки і розповідає, що не треба хвилюватись, всі "віджаті" підприємства ахметівські, то що можна чекати від "обивателів".
valsh01 _ 16.03.2017 12:29
IP: 31.31.117.---
Takozh:
valsh01:
И не били насмерть там митинги за Украину.
==
Пробачте, хто ж тоді виходив на мітінги за Україну в Донецьку? Скільки людей виїхало, втратили житло, то вони навіть на добре слово від Вас не заслуговують, вони не Донбас? Ті, що народились на Донбасі, вважають його своєю колискою, тепер живуть по всій Україні і працюють, і підтримують, і шанують, як з тими бути? Україна сдала Донбас не в 2014
Вы совсем читать не умеете? Или думать не научились? Я ясно и четко написал, что Украина ОБЯЗАНА ПОМОГАТЬ тем украинцам, которые связывают свое будущее с Украиной, а не с россией. Сколько их на оккупированной территории – не знаю. Как и вы не знаете этого. Зато среди беженцев из Донбасса их должно быть большинство. И именно ИМ нужно сегодня помогать.
Как и кого наказывать за Донбасс – отдельная большая и сложная тема. Но очень удобно для обывателя не признавать никогда своей вины. Это всё – Украина виновата. Она меня сдала. А я – просто винтик
Takozh _ 16.03.2017 11:57
IP: 176.119.78.---
valsh01:
...И не били насмерть там митинги за Украину...
Пробачте, хто ж тоді виходив на мітінги за Україну в Донецьку? Скільки людей виїхало, поневіряються по кутках, втратили житло, то вони навіть на добре слово від Вас не заслуговують, вони не Донбас? Ті, що народились на Донбасі, вважають його своєю колискою, тепер живуть по всій Україні і працюють, і підтримують, і шанують, як з тими бути? Україна сдала Донбас не в 2014, раніше, коли допустила безмежну владу проросійської партії регіонів. І тепер здає, бо ці виродки не понесли покарання і сидять в Раді, і продовжують політику ненависті до всього українського безкарно.
valsh01 _ 16.03.2017 11:55
IP: 31.31.117.---
ViHo:
И еще добавлю. Украина в долгу пред теми дончанами-луганчанами, которые чувствуют себя украинцами и по крови, и по менталитету, и по жизненным ценностям (а не только по паспорту). И в силу этого не могут жить в российской оккупированной зоне ДНР-ЛНР. Вот перед ними Украина в долгу и им она обязана. Обустроить по человечески их на неоккупированной территории, укрепить армию и выгнать оккупанта, вернуть им их родной дом и имущество. И это я понимаю и поддерживаю. И затраты на это я считаю первоочередными в нашем бюджете. А помогать пересичному обывателю в Донецке, который когда-то повелся на более высокие российские зарплаты-пенсии и радостно ходил по улицам с триколором, а сейчас, продолжая нас тихо ненавидеть, что его мечта не сбылась, уже согласен и на Украину, такому "украинцу" я не считаю нужным ни сочувствовать, ни помогать материально. Он сам в 2014 году выбрал себе будущее. За этот выбор сейчас и расплачивается
Уряд реформ279 Україна та Європа871 Свобода слова538 Корупція1021 Майдан 2013523
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте