Сергій Дацюк Філософ

ПРАВИЛЬНО ВИБРАНА ЕМОЦІЯ

22 серпня 2017, 12:26

Чому раптом в суспільстві з'являється те чи інше спільне емоційне налаштування, не знає ніхто.

В суспільстві зазвичай бурлять різні емоції: страждання, печаль, смуток, тривога, горе, скорбота, страх, жах, переляк, відчуження, розчарування, зневіра, неприязнь, відраза, зловтіха, огида, презирство, жалість, досада, нудьга, байдужість, прострація, незворушність, терпіння, полегшення, здивування, обережність, цікавість, безпосередність, очевидність, зосередженість, впевненість, ніжність, вдячність, задоволення, насолода, блаженство, умиротворення, скороминущість. І десь понад усім цим – любов.

Рідко, але час від часу, в суспільстві відбувається емоційна синхронізація, тобто серед різних емоцій якесь емоційне налаштування стає домінуючим і захоплює більшість цього суспільства. Чи можна цим управляти? До останнього часу здавалося, що можливості управління синхронізацією емоцій дуже обмежені – для цього потрібні спільні випробування чи спільні перемоги.

Але нинішнє літо видалося якимось дивним і незвичним в емоційному плані.

Ще навіть рік назад перспектива здавалась позитивною та переможною, а сьогодні вже перспектива невизначена, туманна, непевна, з тенденцією до негативу.

Найбільше для суспільного життя значить вибір між сподіванням та безнадійністю. Навіть прихований вибір сподівання вже важить багато.

Так сталось, що саме цього літа здійснювалися багато спроб екзистенційної синхронізації емоційного налаштування українців, перш за все, серед журналістів, блогерів та експертів, але також і вустами політиків на телебаченні, і, само собою, в соціальних мережах.

Хтось скаже, що це спецоперація російських спецслужб – маніпуляції суспільною свідомістю на рівні публічних емоційних налаштувань. Але, скоріше за все, це просто наслідок фрустрації від закінчення чергового етапу української революції. Україна зараз вибирає емоційне налаштування на наступний період своєї історії. Тому така пауза, тому таке зависання.

Не варто шукати тут злого умислу, хоча емоційна гойдалка для суспільної свідомості цього літа була задана дуже радикально і дуже послідовно.

На одному емоційному полюсі – В'ячеслав Піховшек у випусках "Субъективные итоги недели" за це літо: "революція Гідності без гідності", "США гублять Україну", "курс в НАТО це помилка", "ми маємо внутрішню громадянську війну з зовнішнім управлінням США та Росії". Коротше, все погано і буде ще гірше. Його випуски можна слухати під третю частину Sonata No. 2 in B Flat Minor, Op 35 Шопена. Можете самі пересвідчитися у загальному емоційному налаштуванні його риторики, зробивши пошук в Ютубі за запитом "Пиховшек" і часовим проміжком "літо 2017-го". Отже маємо послідовну і чітку трансляцію емоційного налаштування "все пропало".

На іншому полюсі – Юлія Мостова у статті "Не отрекаются любя" з майже дисидентською емоційною настановою – "за успіх безнадійної справи" і переконанням "Найтемніше перед світанком. А я знаю, що він почнеться ще в цьому десятилітті". Її статтю взагалі варто читати не під однойменний романс Алли Пугачової, а під відому пісню Джімі Дюранте "Did You Ever Have the Feeling". Причому стаття зовсім не містить рефлексивної відповіді на відому народну мудрість "Поки сонечко зійде, роса очі виїсть". Але втім ця стаття містить досить послідовну трансляцію емоційного налаштування "А знаешь, все еще будет..." (це якщо продовжувати цитувати Аллу Борисівну).

Десь між ними – Юрій Романенко "О реальной Украине", в якій він намагається прив'язати емоції до реальності: "поки ви будете ігнорувати реальність, ви будете чекати світанку". Його заклик – "ідіть в поля" звучить як "занурюйтесь у реальність". А читати це все можна під відому пісню Beatles "Strawberry Fields Forever". Тобто текст містить чітке емоційне налаштування на реальність, повсякденність, достовірність серед простого люду.

Десь над ними всіма – блогер Павло Казарін зі статтею "Майбутнє: свідоме і нещадне", де він виголошує рефлексивне визначення цього літа: "Битва йде не за реальність. Битва йде за опис реальності." Поряд з ним і Георгій Почепцов зі статтею "Когнитивное пространство и информационные войны". Їх взагалі варто читати під композицію "Braine Gamage" Pink Floyd з альбому "Dark Side Of The Moon". Їх тексти містять рятувальну настанову на рефлексію, хоча така настанова применшує всілякі емоції і тому дуже мало кому подобається.

Не відставали від журналістів та блогерів цього літа і політики.

Трохи збоку, в засаді, з загрозливим виглядом обличчя сидить заступник міністра з питань тимчасово окупованих територій Григорій Тука зі своїми періодичними страшилками "готується спроба дестабілізації в Україні" та чітким закликом "Україні потрібна диктатура". Тут має лунати пісня "Children of the Revolution" T.Rex. Це так би мовити хунта в реальності – артикуляція намірів влади вустами деяких представників цієї влади. Ці інвективи містять чітку емоційну настанову на домінування сили та жадання смиренності широкого загалу, проголошення перспективи диктатури як реакції на спроби дестабілізації з боку різних опозиційних сил, що звичайно є черговим планом Росії.

Ну а високо над всіма нами, з булавою і посмішкою, від якої нас усіх ковбасить, наш керманич і головний претендент на диктатора – Петро Олексійович Порошенко з хітом сезону "найскладніше вже позаду, але точка неповернення не пройдена". Я взагалі не знаю, як це розуміти. Адже якщо точка неповернення не пройдена, то може попереду ще щось більш складне? Я не знайшов для музичного фону нічого іншого, ніж відому пісню Утьосова "Все хорошо, прекрасная маркиза". Мені здалося, що пісня Висоцького "Все позади: и КПЗ и суд" тут не дуже підходить. Отже маємо чітку емоційну настанову – "найскладніше позаду, але розслаблятися рано" ("точка неповернення не пройдена").

Причому не варто плутати емоційну настанову журналістки Мостової та емоційну настанову Президента Порошенка. Юлія Мостова характеризує майбутнє і оголошує свою віру в нього, а Петро Порошенко характеризує минуле і натякає на свою роль в його успішності. Якщо Юлія Мостова солідаризується з громадою у своєму виборі надії на краще для всіх, то Петро Порошенко транслює зовсім інший підтекст: "я вам ще потрібен в якості Президента" (бо точка неповернення не пройдена).

А тепер, увага, запитання – а яка емоційна настанова найбільш вірна сьогодні?

Зрозуміло, що крайнощі є неприйнятними. В'ячеслав Піховшек, Тетяна Монтян та інші послідовники риторичного підходу Трампа часів Холодної війни "якщодоізму" транслюють емоційну настанову "все пропало". Інші дві крайності: "все добре, але через протестні дії може стати погано" (тобто "сидіть і не рипайтесь") Президента та "все погіршиться, тому потрібна диктатура" замміністра Туки – теж неприйнятні. Тут можна чітко зафіксувати – ці емоційні крайнощі розхитують усуспільнену емоційність українців.

Більш помірні романтико-патріотичне сподівання Мостової чи апеляція до реальності та походу в народ Романенка в принципі прийнятні, але вони не породжують системної і стратегічної надії в змінюваному світі. Ані патріотизм, ані народництво не дають емоційно забезпеченої відповіді на питання – як жити в світі, що постійно ускладнюється.

Мені ближче емоційні настанови Павла Казаріна та Георгія Почепцова. І неправда, що там немає емоцій. Просто ці емоції не такі прості, як зазвичай здається. Ця емоція – не проти когось і не за щось, а за більш складні комбінації наявного та конструкти нового, які применшують суперечності і продукують більше свободи.

Мені здається, що найбільш позитивною емоційною настановою можна вважати "волю до ускладнення". Нам потрібне не краще, яке завжди є суб'єктивним. Нам потрібне сладніше, зрівноваженіше, охопніше, універсальніше, бо те просте, що є, не працює.

Дуже погано і неправильно вважати, що найскладніше вже позаду, бо це реакційна емоція, яка розуміє складність як стихійне, незалежне від нас, зовні нас, з чим ми змушені мати справу. Справжня позитивна емоція є конструктивною – складність це впорядковане нами, що всередині нас, що ми самі творимо назовні себе. Складність – завжди попереду, а не позаду. Безперспективно жити в світі, де все складне уже позаду.

Я не вірю в покращення. Я вірю лише в ускладнення. Я вірю в емоцію, яка супроводжує ускладнення мислення та в дії на основі ускладнюваного мислення.

Я не вірю в прості рецепти. Я вірю лише в інтелектуальне зусилля щоразу, завжди, всюди.

Я вірю в інновації. Я вірю в те, що якщо я буду гнути цю лінію, то можливо матиму мало прибічників. Але ці прибічники справді будуть здатні міняти світ на краще в оцінці майбутнього, а не на краще з точки зору минулого чи навіть теперішнього.

Я не вірю в світанки. Я вірю в "досвітні вогні".

Коментарі — 192
Микола Злочевський _ 29.08.2017 06:51
IP: 188.163.34.---
LYCIV_OLGA:
Ой, пані Луців, як цікаво ви пишете! Та ви пану Чирві винні дуже і дуже багато. Бо він вам стільки реклами робить на блогах УП, що ще довго з ним не розплатитесь. А пан Чирва – це вам не хрен собачий, щоб його ображати.
Василько Кожем'яко _ 28.08.2017 19:07
IP: 35.195.231.---
ccc
LYCIV_OLGA _ 28.08.2017 14:25
IP: 35.189.215.---
Микола Злочевський:
LYCIV_OLGA:
Пані Ольга Луців, хоч Ви і вийшли заміж за пана Сидора і стали Сидоровою, це не дає вам права ображати пана Чирву у такий спосіб...
Ой-йо-йой!... І як же ж я своєчасно Вас не помітила?!... "Что ж такое?...Как же ж так?"... (с) "Тщательней надо!...Тщатильнее..." (с)
Ну, нічого – дасте час – я ще виправлюся...Мабуть...
АЛЕ:
1) Після посту – Олег Чирва _ 25.08.2017 17:09 – я йому вже нічого не винна!
2) Як і взагалі – я нікому та й нічим не зобов΄язана!
3) Тому – ПНХ – "адвокате", холуй чирвовий!... (Сподіваюся – достатньо зрозуміло?)
LYCIV_OLGA _ 28.08.2017 10:52
IP: 35.189.249.---
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
... ты получила все свои фирменные пороки именно от твоей матери, зарабатывавшей на жизнь в немецком солдатском борделе в Бережанах в 1941-44 гг...
Ой, опять никаких оснований (доказательств) мнению (галлюцинации) о моих "пороках"!...
Ну, как же так???... А, балаболка; губошлёп; пиз*дун-балалаечник; х*уйло пиз*дливое???...
LYCIV_OLGA _ 28.08.2017 10:44
IP: 35.189.208.---
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
...Я более чем уверен, что ты получила все свои фирменные пороки именно от твоей матери, зарабатывавшей на жизнь в немецком солдатском борделе в Бережанах в 1941-44 гг...
..."Более чем уверен..."???... (Смайлик "smile")
Наверноё сам родился в "в немецком солдатском борделе"?...Ну, ничего, ничего, бывает, дедуля!... (Много смайликов "smile")
wictors _ 27.08.2017 10:19
IP: 46.211.103.---
Олександр Перший:
А то ми всі такі вимогливі до "злочинної влади", такі вимогливі, аж жах. Лише до себе зовсім невимогливі і все собі пробачаємо: і ледачість, і безвідповідальність, і надання хабарів, і ігнорування виборів, і продаж за кіло гречки... Ну, а як же. У всьому винна "злочинна влада", яку, до речі, ми самі вибрали.
Надзвичайно поважаю Вас за самокритику!
Більш того порадувало, шо в кінці кінців і Ви зрозуміли, Ваші
і ледачість, і безвідповідальність, і надання хабарів...
це "заслуга" влади.
Перераховані Вами вади свого характеру не причина, а наслідок! Причина – розвал освіти, зубожіння населення (як матеріальне, так і духовне) знищення економіки, науки, культури.
У Вас не було змоги вирости іншим. Ось так діалектика. На жаль Ви навіть не знаєте, що це ознпчає.
Незнайомцям! Не варт коментувати мою нікчемну особу. Мовляв поганий.
Це рафінована брехня.
Я не просто поганий, а надзвичайно поганий. Сам про це знаю!
wictors _ 27.08.2017 09:57
IP: 46.211.121.---
kren:
На селі обклали податками не тільки житло,бо не в усіх хатини 100 м 2 +,тож треба платити і за хлів.і ха погріб.і за собачу будку,
Вас надзвичайно поважаю, але Ви балакайте але не забазікутеся.
В будь якого суспільства є святині! На них не можна зазіхати,
Додаткова площа навіть намет для сіна.За все потрібно платити податок.
Та на мій погляд бренд дорогого президента собача будка – це святе Тому повинна обкладатися потрійним податком.
По темі. Звичайно емоції дописувачів стосовно своїх колег по перу направлені на флейм, та ніскілечки не конструктивні.
Не зовсім погоджуюсь з автором блогу.
Без сумніву, потрібно вірити лише в інтелектуальне зусилля.
Біда в тому, що влада цілеспрямовано витискує з своії лав тих, хто эдатен на ці інтелектуальні зусилля.
Олег Чирва _ 26.08.2017 22:06
IP: 35.196.235.---
LYCIV_OLGA:
LYCIV_OLGA:
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
Авот Олечка Луцивосидоровочка у нас – знатная борчиха с олигархами: она в злачном бережанском борделе активно заражает их охрану и шоферов своим застарелым сифилисом... Ну разве не героиня?!
Смею заверить – очень глупо думать, что все женщины точно такие, как и твоя мать, поэтому – и зарабатывают так же, и болеют теми же болезнями!...
LYCIV_OLGA:

Ну почему же?! Я более чем уверен, что ты получила все свои фирменные пороки именно от твоей матери, зарабатывавшей на жизнь в немецком солдатском борделе в Бережанах в 1941-44 гг. Ну а то, что все женщины, слава Богу не такие, как ты с матушкой – факт для всех очевидный. Привет старушке!
Микола Злочевський _ 26.08.2017 21:13
IP: 188.163.34.---
LYCIV_OLGA:
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
Авот Олечка Луцивосидоровочка у нас – знатная борчиха с олигархами: она в злачном бережанском борделе активно заражает их охрану и шоферов своим застарелым сифилисом... Ну разве не героиня?!
Смею заверить – очень глупо думать, что все женщины точно такие, как и твоя мать, поэтому – и зарабатывают так же, и болеют теми же болезнями!...
Пані Ольга Луців, хоч Ви і вийшли заміж за пана Сидора і стали Сидоровою, це не дає вам права ображати пана Чирву у такий спосіб...
Vlad Doroshenko _ 26.08.2017 20:42
IP: 93.72.70.---
Я вірю в "досвітні вогні".
Коротше.
Ведучий укрфілософ сучасності – Дацюк вірить в епітети і метафори Лесі Українки 125-літньої давності.
LYCIV_OLGA _ 26.08.2017 08:38
IP: 35.195.10.---
Олег Чирва:
LYCIV_OLGA:
Авот Олечка Луцивосидоровочка у нас – знатная борчиха с олигархами: она в злачном бережанском борделе активно заражает их охрану и шоферов своим застарелым сифилисом... Ну разве не героиня?!
Смею заверить – очень глупо думать, что все женщины точно такие, как и твоя мать, поэтому – и зарабатывают так же, и болеют теми же болезнями!...
Олег Чирва _ 25.08.2017 17:09
IP: 35.196.235.---
LYCIV_OLGA:
О, ти диви – "лави" тих – які виглядають як чи то "політична ПОВІЯ" (оплачуваний титушка / найманець на службі у олігархів), чи то як звичайна "ШЛЬОНДРА" ("лох" який виключно "за покликом душі" – з наївності / через моральне каліцтво / розумову неповноцінність) ретранслює та поширює різну олігархічну хуцпу – більшає і більшає!...
Авот Олечка Луцивосидоровочка у нас – знатная борчиха с олигархами: она в злачном бережанском борделе активно заражает их охрану и шоферов своим застарелым сифилисом... Ну разве не героиня?!
valsh01 _ 25.08.2017 13:46
IP: 188.115.165.---
Долго не мог понять, что в этом блоге меня цепляло и не давало покоя. Пока сегодня не понял, что фраза про простые рецепты – "Я не вірю в прості рецепти". Сложность (для меня:-)) оказалась в том, что есть простота целей, а есть простота реализации их. И эти две разные простоты)) Так, для будущей успешности нашей страны есть просто офигительная простота рецептов – переосмысление на сегодняшние реалии и завтрашние перспективы главного закона Украины – Конституции, создание конкурентной и эффективной экономики, устранение влияния в политике и экономике олигархов, полное обеспечение ресурсами государства войны, коренная модернизация гос.аппарата, разрушение и потом создание с нуля правоохранительной системы, существенные изменения в социальной политике, ну и т.д. Но язык не поворачивается назвать простыми пути реализации этих простых рецептов)) Только "обрезание" всесильных олигархов до уровня простых бизнесменов попьет из украинцев еще столько крови, что мало нам не покажется))
Anatol Zubenko _ 24.08.2017 17:53
IP: 35.195.195.---
Олександр Перший:
Anatol Zubenko:
Согласен, обязан! Когда назовете войну- войной, и обьявите всеобщую мобилизацию...
Знов ви пишете якусь маячню. Захист Батьківщини зовсім не залежить від того, оголошено військовий стан чи ні. Наприклад, призив до армії може бути і в мирний час.
Однак, ви самі бажали бачити представників влади та їх дітей на війні, вважаєте це їхнім обов'язком. Як що так, то це і ваш обов'язок (за вашою логікою) бути саме там. Тому я і кажу, що так може заявляти лише балабол с ідеологією "моя хота з краю". Саме тому у вас немає морального права на подібні заяви, на відміну від учасників АТО, які, до речі, такі заяви не роб.лять, тому що знають, що кожен повинен робити справу на своєму місті.
Не переводите стрелки. У нас есть професионалы, которых мы всю жизнь для этого содержим, и они обязаны нас защищать даже ценой своей жизни! Так что надо всем выполнять свой долг и закон...
kren _ 24.08.2017 17:01
IP: 188.0.104.---
Олександр Перший:
kren:
...розмова не про те, хто і як виконує свої обов'язки...
...от про шо я завжди і говорю до таких,як Ви,що,власне,захищаєте свій статус,як засіб до покращення
своєї соціальної позиції,не замислюючись про основи,на яких стоять ваші добробути.Що в кінечно
му рез.приводить до того стану,про який ви згадуєте "де брати кошти на розвиток".
Ви,не здібні зрозуміти,що саме про те і розмова,хто і як виконує свої обв*язки,невиконання яких
і призводить до такого плачевного стану,як у нас зараз.
І діалектика,добродію,має бути в тому,що закон однаковий для всіх і для мене,ідля Вас,і для конди
тера.І тоді ніхто,нічого,нікому не винен,але кожен відповідає за вдіяне перед законом.Власне-більше
нічого і не треба.Однак тут ключова обставина,яку ваша категорія.п,Олександр 1 не здібна сприймати,
називається вона-ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ,котра,у вас (з маленької букви-узагальнення) -не така як для
"всіх".
Олександр Перший _ 24.08.2017 16:36
IP: 188.163.12.---
kren:
Обв*язок ст.65.захищати державу-для всіх один-чи тільки для певних категорій?
Безумовно для всіх. Але розмова не про те, хто і як виконує свої обов'язки. А про те, що багато дописувачів не знає, що і в них теж є обов'язки. Нічого не може бути легше, ніж вважати, що вам всі все винні. А ви – нікому нічого. Ось про що розмова, про діалектику. Яку не всі можуть второпати.
Олександр Перший _ 24.08.2017 16:26
IP: 188.163.12.---
Anatol Zubenko:
Согласен, обязан! Когда назовете войну- войной, и обьявите всеобщую мобилизацию...
Знов ви пишете якусь маячню. Захист Батьківщини зовсім не залежить від того, оголошено військовий стан чи ні. Наприклад, призив до армії може бути і в мирний час.
Однак, ви самі бажали бачити представників влади та їх дітей на війні, вважаєте це їхнім обов'язком. Як що так, то це і ваш обов'язок (за вашою логікою) бути саме там. Тому я і кажу, що так може заявляти лише балабол с ідеологією "моя хота з краю". Саме тому у вас немає морального права на подібні заяви, на відміну від учасників АТО, які, до речі, такі заяви не роб.лять, тому що знають, що кожен повинен робити справу на своєму місті.
kren _ 24.08.2017 15:33
IP: 188.0.104.---
Олександр Перший:
kren:
Не треба в одну купу ліпити всі негаразди українського суспільства. Мова йшла про ст. 65 Конституції України, яка відноситься до ВСІХ ГРОМАДЯН України. Ви це будете заперечувати? Вважаю, що ні не будете. Тож не треба змінювати предмет обговорення?

А то ми всі такі вимогливі до "злочинної влади", такі вимогливі, аж жах. Лише до себе зовсім невимогливі і все собі пробачаємо: і ледачість, і безвідповідальність, і надання хабарів, і ігнорування виборів, і продаж за кіло гречки... Ну, а як же. У всьому винна "злочинна влада", яку, до речі, ми самі вибрали. Але ми невинні, бо від нас нічого не залежить.
...приблизно шось таке я й очікував почути,тому й говорив,що на прямі запитання у таких,як Ви-відпо
віді нема.Ви нагородили тут...скрепоносного гівняного півня,між тим як запитання було простіше
нікуди;Обв*язок ст.65.захищати державу-для всіх один-чи тільки для певних категорій?
Anatol Zubenko _ 24.08.2017 15:07
IP: 104.155.40.---
Олександр Перший:
Anatol Zubenko:
Справедливо будет тогда, когда будут выполнять свои обязанности по защите Родины и борьбе с терроризмом те, кто обязан это делать...
Ви теж зобов'язані це робить. Згідно ст. 65 Конституції України захист Вітчизни – це обов'язок всіх громадян України. Тобто, ви як виконуєте свій обов'язок? Як балабол і провокатор?
Согласен, обязан! Когда назовете войну- войной, и обьявите всеобщую мобилизацию...
Олександр Перший _ 24.08.2017 14:37
IP: 188.163.12.---
kren:
Не треба в одну купу ліпити всі негаразди українського суспільства. Мова йшла про ст. 65 Конституції України, яка відноситься до ВСІХ ГРОМАДЯН України. Ви це будете заперечувати? Вважаю, що ні не будете. Тож не треба змінювати предмет обговорення?

А то ми всі такі вимогливі до "злочинної влади", такі вимогливі, аж жах. Лише до себе зовсім невимогливі і все собі пробачаємо: і ледачість, і безвідповідальність, і надання хабарів, і ігнорування виборів, і продаж за кіло гречки... Ну, а як же. У всьому винна "злочинна влада", яку, до речі, ми самі вибрали. Але ми невинні, бо від нас нічого не залежить.
kren _ 24.08.2017 14:14
IP: 188.0.104.---
Олександр Перший:
...
Згідно ст. 65 Конституції України захист Вітчизни – це обов'язок всіх громадян України...
...да чьто Ви гаваріті? і цей обов*язок він для всіх...обов*язковий чи тільки для "лохів".
Думаю Ви пам*ятає,як свого часу мінвнутрсправ звільнив скількісь сот "сотруднікав органоав",що від
мовилися йти в АТО? пам*ятаєте?але Ви і такі як Ви нізащо не пригадають,чоловіка з Чернігівсь
кої,здається,обл.чи Чернігова,засудили за відмову йти в армію? не пам*ятаєте? Думаю,також,Ви
Ви вперто не знаєте і ніколи не читали в новинах,що Україна виплачує пенсії військовим зрадникам,
що перейшли до Путіна.Безумовно ж ви не знаєте всіх отих помісних керіників,чий обов*язок за поса
дою захищати державу і з чиєї прямої співучасті зараз в Україні війна? не пам*ятаєте?
Вчора запитав такого собі Петренка,про особисту відповідальність кондитера,йому шось язика в
сраку втягло,втягне й Вам,бо таким як Ви на прямі запитання нічого сказати.
Олександр Перший _ 24.08.2017 13:03
IP: 188.163.12.---
Anatol Zubenko:
Справедливо будет тогда, когда будут выполнять свои обязанности по защите Родины и борьбе с терроризмом те, кто обязан это делать...

Ви теж зобов'язані це робить. Згідно ст. 65 Конституції України захист Вітчизни – це обов'язок всіх громадян України. Тобто, ви як виконуєте свій обов'язок? Як балабол і провокатор?
Volodymyr Kryshenyk _ 24.08.2017 12:24
IP: 46.118.179.---
Заплутав філозоф. Мабуть, щось пішло не так. Рейтинги, може, не радують?. Досвітній вогонь, на яку так чесно працював, пригасає? Та й хто їх зрозуміє, цих філософів за наймом.
LYCIV_OLGA _ 24.08.2017 10:10
IP: 35.195.231.---
О, ти диви – "лави" тих – які виглядають як чи то "політична ПОВІЯ" (оплачуваний титушка / найманець на службі у олігархів), чи то як звичайна "ШЛЬОНДРА" ("лох" який виключно "за покликом душі" – з наївності / через моральне каліцтво / розумову неповноцінність) ретранслює та поширює різну олігархічну хуцпу – більшає і більшає!...
Anatol Zubenko _ 24.08.2017 08:55
IP: 35.189.215.---
Олександр Перший:
Віктор Петренко:
що значать абстрактні фрази на мові агресора (державну мову невіглас не можеш вивчити) "взять ответственность за защиту Украины на себя,выделить необходимые средства на защиту" і т.д.порошенко і взяв відповідальність на себе,про що свідчить його низький рейтинг.і де взяти ті "необходимые средства"? і чим допоможе введення військового стану?від цього збільшиться кількість зброї чи може путін злякається?на Донбасі з самого початку діє військовий стан,навіть місцеві органи влади називаться військово-цивільними адміністраціями.
а тебе посилаю на фронт тому що ти провокатор.і хочеш щоби хтось замість тебе звільнив Донбас від російської армії.тому ти ЗАСРАНЕЦЬ!
+++ Грубо, але справедливо і аргументовано.
Справедливо, говоришь? Справедливо будет тогда, когда будут выполнять свои обязанности по защите Родины и борьбе с терроризмом те, кто обязан это делать, кого мы кормим и содержим, а не крестьянские дети...
Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Корупція1010 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter