Ірина Федорів Голова громадської ініціативи "Голка"

Отець УПЦ КП з невідомими в балаклавах й броні проти людей

17 вересня 2014, 11:45

За 4-ри роки депутатства та 10 років роботи в загальнонаціональному ЗМІ я думала: мене вже ніщо не здивує.

У нас в селищній раді є депутат Микола Ільницький, який ходить на сесійні засідання в рясі, хоча держава відокремлена від церкви. Так принаймні записано в Конституції України.

Це не заважає йому ходити з барсеткою й в сорочці біля свого Центру та вдягати хутко рясу перед приїздом телеканалів.

За всі ці роки депутатства він найбільше вболівав, як на мене, за одне-єдине питання: як приватизувати для релігійної громади колишнє приміщення дитсадка. Приватизував зі скандалом за безцінь.

16 голосів "за". Це 50 % + 1 голос. Депутат-отець Ільницький попри те, що був конфлікт інтересів – сам голосував за це питання. Достойного наміру вийти з зали, коли голосують питання, в якому він прямо зацікавлений, не було.

Приміщення отець-депутат просив під реабілітаційний центр, а виявилось – провадить готельний бізнес.



Як з'ясували нещодавно, в Інтернеті була низка оголошень про готельні номери, конференц-зали, сауну і т д, які видалили після скандальних публікацій.

Люди просять повернути дитсадок, але отець-депутат Ільницький навіть вдові кобата Гуменюка в жалобі твердить, що вона мало не провокаторка.



Далі ще цікавіше. Інтернет рясніє оголошеннями про те, що за цією адресою можна придбати секонд-хенд. І це від імені ГО "Логос" . (Гуманітарна допомога, яка не потребує сплати мита перепродається).



І далі... продаж інвалідних візків, які теж надходять в Україну, щоб їх роздали нужденним...

Ще отець Микола фігурує як організатор семінарів з холотропного дихання і покращення карми.



Дає оголошення про приїзд Мастера, який вчить спілкуватися з Землею, Сонцем...



Запис на семінари через Колю (депутата-отця) та Лесю (очевидно Ярову, що, як йдеться в оголошеннях, пропонує придбати в Центрі секонд) – це звична справа.



Під час АТО, щоправда, готелю тут вже немає. Ільницький прихистив вимушених переселенців. І знайшов як отримати і з цього максимальний зиск.

Попри те, що 2 червня отримав 1 мільйон від Клименка – продовжував просити гроші за допомогою ЗМІ.



Біженці в цей час потребували ліків. Не було навіть найелементарнішого. Допомагала громада.

При цьому почали будувати недешевий паркан з бетонною основою, яким отець Ільницький обгороджує майже 1 га території колишнього дитсадка.



На мої депутатські звернення до Інспекції архбудконтролю та прокуратури мені повідомили, що відбувається порушення українського законодавства.

"Будь-якої будівельної документації, окрім рішення N76 (рішення виконкому, яке було прийняте поспіхом, аби був хоч якийсь папір – прим. авт.) на проведення будівельних робіт не встановлено," – йдеться у відповіді за підписом заступника прокурора міста Ірпеня Івана Дутчина.

"... враховуючи відсутність акту погодження меж земельної ділянки за адресою: смт Коцюбинське, вулиця Лісова, 21 та 21-а з Коцюбинською селищною радою та КП "Святошинське лісопаркове господарство" та винесення її в натуру, а також численні скарги мешканців селища, встановлення на земельній ділянці по вул. Лісовій, 21 та 21-а, є порушенням ст. 103 Земельного кодексу України... За результатами перевірки на керівника релігійної громади Української православної церкви Київського патріархату преображення Господнього Ільницького М.Т. складено протокол про адміністративне правопорушення та надано припис про усунення вимог чинного законодавства," – наголошує правоохоронець.

Люди, що мешкають в прилеглих будинках виступили проти незаконного будівництва паркану, бо підозрюють, що таким чином громада втратить не лише два корпуси дитсадка, а лікарню, яка розміщена в 3-му корпусі цього приміщення та землю.

5 вересня у дворі селища під Києвом з'явились люди в балаклавах, броні та камуфляжі.



"Я дуже перелякалась. Ми кілька місяців тому переїхали з Донецької області. Я мешкаю в будинку Меблева 11-б. У нас там чеченці їздили на камазах у балаклавах. Я хотіла забути цей жах. У мене сльози навертались на очі. Я проти будь-якої несправедливості. Якби було на кого лишити дитину, я б сама до них пішла заступатись за правду," – говорить біженка Катерина, що з сім'єю проживає в моєму будинку.

Люди в камуфляжі, які приязно привітались з секретарем ради екс-"регіоналом" назвалися самообороною Київської області.



Виявилось, приїхали допомагати чинити екс-"регіоналам" незаконні дії. Отець Ільницький попри те, що з УПЦ КП регіоналів ніколи не цурався. З одіозним Петром Мельником відкривав озеро для купання, в якому було насправді небезпечно купатися.

Ільницький про це знав, але дітей від купання не застеріг. Не треба було зривати Петрові Мельнику піар-захід.



Під час конфлікту з незаконною забудовою паркану 5 вересня перед бетономішалкою на територію колишнього дитсадка заїхав власною персоною отець-депутат Ільницький і пішов одразу в приміщення.

Він запросив самооборону, щоб та допомогла йому чинити протиправні дії. Самооборона допомагала так, що сама порушила закон України і застосувала силу до юриста, який показував відповідні документи й наголошував на незаконності робіт.



Ще один їхній представник, що назвався Ігорем Постановським, замахнувся, аби вдарити коцюбинчанина, але той, на щастя, ухилився.

Перевірка правоохоронних органів, яка вже засвідчила порушення закону під час будівництва паркану, триває, але екс-"регіоналам" та їхньому сподвижнику Ільницькому все одно. Вони далі провокують конфлікт громади у час соціальної нестабільності.

Після насильницьких дій потерпілий не лише написав заяву до міліції, він пішов на зустріч до владики Єпіфанія до Михайлівського собору, аби розповісти про те, що відбувається у селищі.

"Владика Єпіфаній все знав про семінари холотропного дихання, про секунд-хенд. Цю тему вони відслідковують. Очевидно, читають те, що пише громада. Обіцяв втрутитися й переговорити, щоб не провокували громаду. Але я вважаю, що це повна дискредитація образу УПЦ КП в селищі. На жаль," – говорить правник Андрій.

Але за кілька тижнів ми не те що не дочекалися належної реакції на провокацію силового конфлікту отцем-депутатом, у нас ситуація навіть загострилась.

Лопати в руки 12 вересня дали вимушеним переселенцям, щоб провокувати конфлікт проти них. І одному з сивих чоловіків молодик запропонував іти воювати, а не перешкоджати незаконному будівництву паркану.



Сказали, щоб відступили від робіт на три метри бо тут зона... АТО. Над незаконними діями навіть помолилися...



У нашому будинку живе двоє людей, які знають про АТО не з екранів ТБ. І от для провокування силового сценарію лопати роздали біженцям, які відверто вислювлюють неповагу до тих хто був в зоні АТО та кажуть:

"Встретимся под Иловайском".

Цю людину очевидці сфотографували.



Мільйон від Клименка тепер для мене не виглядає дивним. Питання, чому стілкьи тижнів в УПЦ КП про все знають і мовчать. Правоохоронці мене переконують, що церква – це бізнес і "дійну корову" церква не чіпатиме...

Ті коцюбинчани, з якими я спілкуюся, кажуть, що зневірились в церкві, яка собі може дозволити таке поводження. Бо коли до людей застосували неправомірну силу отець-депутат навіть не вийшов їх боронити й залагоджувати конфлікт.

Ми чекаємо реакції від керівництва УПЦ КП. Офіційного коментаря про те, чому їхній настоятель-депутат дозволяє собі не лише аморальні речі (готель, торгівля секонд-хендом, інвалідними візками), а й провокує силове протистояння громади, до якого залучає людей в балаклавах, броні та камуфляжі.

"Розумієте, я був на сесії ради. Я думав, що моє уявлення про владу було більш-менш реалістичним. Воно просто перевернулось. Самі ж депутати, які це схвалюють і провокують, кажуть пафосно про фронт з його потребами," – говорить мешканець селища Дмитро.

"А що ж не загородитись банальною рабицею? Решту грошей віддати на фронт. Тут все зрозуміло з ними," – додає Дмитро.

У нас у селищі живуть працівники правоохоронних органів та силовики, які припускають, що тут не все так просто. Вони не розуміють, чому екс-міністр доходів та зборів Олександр Клименко дав саме священнику УПЦ КП.

Дивує той факт, що цей священик співпрацює тісно з екс-"регіоналами", голосував спільно з ними за частину рішень, що сприяють дерибану Біличанського лісу.

Кошти пускає на добудову дорогого паркану, в той час коли можна було б ставити дешевий і гроші пустити навіть на ту ж таки добудову церкви, яка стоїть пусткою майже 10 років.



Коцюбинчани й навіть деякі депутати кажуть, що до нього не ходять, а ходять до іншого отця в УПЦ МП.

Може, в цьому і полягає робота людини, яка є депутатом-отцем, прекрасно налагоджує бізнес-схеми й співпрацював та продовжує співпрацювати з "регіоналами". Треба просто віднадити якомога більше людей від УПЦ КП й дестабілізувати ситуацію в селищі?

Для цього порушується закон, для цього запрошується самооборона, що застосовує силу й дискредитує образ самооборони й майдану?

Наразі чекаємо на реакцію УПЦ КП. Хочеться почути відповіді на такі питання:

1) Чи поважає церква Конституцію України, де йдеться, що церва відокремлена від держави?

Якщо так (у це хочеться вірити), то чому принаймні в сесійну залу приходить депутат в рясі? Щонайменше рясу з хрестом треба знімати, якщо ти йдеш в орган місцевого самоврядування, який є системою державних органів влади, а значить відокремлений від церкви. Це маніпуляція.

Бо біля центру релігійної громади отця бачать в цивільному і з барсеткою в руках, а рясу Ільницький одягає завжди, як йде на сесію чи коли приїздить телеканал. Це якась показова (навіть більше "показушна") вистава.

Якнайлогічніше церковники мають утриматися від того, щоб іти в органи місцевого самоврядування. Вони просто відстоюють там земельні та майнові інтереси церкви.

Я розумію, що церкві це вигідно. Але ми ж говоримо про духовність.

2) Коли буде проведене внутрішнє розслідування в УПЦ КП щодо незаконних дій Ільницького, що провокують громаду, щодо готельного бізнесу, торгівлі секондом, організації семінарів з холотропного дихання та покращення карми, тощо?

Частину громади це питання направду дуже хвилює. Ми чекаємо на реакцію й результати розслідування, бо міліція вже відкрила карне провадження.

3) Як УПЦ КП оцінює факт участі священиків у передвиборчих кампаніях депутатів, коли вони виходять на сцену разом з політиками, що балотуються?

Ми не проти священиків на сцені. Але одна справа бачити Гузара, який говорить з народом на майдані Незалежності, навіть якщо поряд політики, а інша справа відкривати а сцені разом з Мельником озеро непридатне для купання.

Хіба можна дозволяти політику під час передвиборчої кампанії маніпулювати образом священика й на підсвідомості впливати на паству?

Після таких випадків починаю розуміти старших людей, які кажуть: я віруючий, але не релігійний.

© 2000-2022 "Українська правда"

Передрук матеріалів тільки за наявності гіперпосилання на www.pravda.com.ua

Засновник проекту: Георгій Гонгадзе
Головний редактор: Севгіль Мусаєва
Редактор-засновник: Олена Притула
E-mail редакції: editor@pravda.com.ua
Webmaster: webmaster@pravda.com.ua