Іван Крулько Народний депутат України

Земельне ''поле чудес''

21 квітня 2017, 20:56

Уже з наступного року влада хоче "пустити з молотка" українську сільськогосподарську землю. Більше того, вона прописала це в умовах Меморандуму із МВФ. Кому, як і за скільки? – поки що це питання з багатьма невідомими.

Долю ринку має визначити народ


Відкриття земельного ринку зараз, в умовах війни, тотальної бідності населення та високого рівня корупції, нагадує "поле чудес" з казки "Золотий ключик", коли Буратіно вирішив "посіяти" монетки за порадою Кота Базиліо і лисиці Аліси у надії помножити свої гроші, а в результаті лишився ні з чим. Його просто обікрали.



Аби так само не сталось із народом України, якому згідно Конституції, належить українська земля, ВО "Батьківщина" підтримала народну ініціативу з проведення Всеукраїнського референдуму щодо продовження існуючої заборони на продаж земель сільгосппризначення і передала в ЦВК відповідну заяву.



Якщо народ проголосує на референдумі "за" заборону продажу, це абсолютно не значить, що люди не зможуть продати свої паї та реалізувати своє право власності на землю. Зможуть!

Але лише через механізм викупу у громадян землі за справедливою ціною через державний банк чи агентство, як це роблять Канада, Ізраїль, Німеччина, Франція тощо (законопроект N5476, автор – Юлія Тимошенко).

Це дозволить нашій державі стати потужним гравцем на ринку землі і заробляти на довгостроковій оренді, виявляти ефективних власників. А головне – консолідувати землі, а не "розбазарити" їх.



Адже для України земля – це як нафта для Саудівської Аравії. Це питання продовольчої безпеки та національного багатства. Це годувальниця і наш стратегічний і безцінний ресурс, який більше ніде не виробляється. Більше того, це один із головних козирів України у геополітиці. Адже світ потребує збільшення виробництва продовольства. А тому втратити землю через відкриття ринку – це все одно, що втратити державу.

"Дика" приватизація-2


У сьогоднішніх умовах вільний обіг с/г земель – це помилкове рішення. Повне відкриття ринку і безсистемний продаж гектарів зараз, з одного боку, стане клондайком для кількох олігархічних сімей, великого бізнесу, а з іншого, повним розчаруванням для нації і українців-власників паїв. Бо це майже та сама "дика" приватизація 90-их. Але з гіршими наслідками для країни!

Тотальний продаж землі не лише не збагатить українців, а й позбавить перспектив розвитку Україну та наступні покоління. Її банально скуплять за 500-1000 доларів за гектар (при ціні у світі – 7-70 тисяч доларів), різного роду фонди (private equity funds або vulture funds), компанії з Саудівської Аравії, Японії, Китаю, Індії, Лівії, Кореї, Єгипту, транснаціональні компанії, або компанії, афільовані з ними, олігархи, громадяни з подвійним громадянством, а також підставні особи. Вони добре розуміють, що іншого шансу, ніж зараз, придбати безцінний ресурс з великим дисконтом в умовах війни – не буде.



Тим більше такої землі! В Україні – 25% (!) світового запасу чорноземів. Хтось купуватиме для продажу, хтось для здачі в оренду, а хтось і для виробництва агропродукції та експорту за кордон... Щоправда, сировини, а не готової продукції, як це вже роблять більшість агрохолдингів, які вже сьогодні обробляють шосту частину земель в Україні і внаслідок діяльності яких, з мапи України щороку зникає близько 30 сіл. Крім того, погіршується якість ґрунтів та стан екології.



До речі, Бразилія наразі "лікується" від тих самих хвороб, породжених "латифундіями". Націоналізує, або викуповує землю, і на порожньому місці створює села, поселення по 300 сімей, фермерські господарства. Лише за 5 років (з 1995 по 2000 рр.) вона націоналізувала та викупила 15 млн га і створила з нуля 285 тисяч фермерських господарств. Як то кажуть, від чого пішла країна – до того й повернулась. І на це держава виділяє шалені кошти. Лише на створення фермерських кооперативів щороку йде близько мільярда доларів.



Україна має виправляти раніше допущені помилки, а не ускладнювати можливість їх вирішення.
А тому має не лише провести земельний референдум і на ньому народним голосуванням визначити долю землі, а й закрити всі наявні прогалини у цій сфері (заповнити кадастр, провести інвентаризацію і розмежування державних, комунальних та приватних с/г земель тощо). Бо коли тисячі гектарів у тіні, владі, міжнародним корпораціям, рейдерам легко "каламутити" воду і заробляти втиху на землі, вижимаючи з неї всі соки. А також треба подбати про розвиток мережі сімейних ферм, що займатимуться вирощуванням, переробкою і збутом виробленої продукції, дбатимуть про сільські території та даватимуть роботу собі, своїм сім'ям та односельчанам.

Коментарі — 51
Николай Чаварга _ 30.04.2017 17:49
IP: 188.163.73.---
Перелопатив трошки Інтернет, скидається на те, що Крулько таки не намочений в злодійсментві. Залишилося йому усвідомити, що при приватній власності Україна залишиться під владою Злодіїв. особливо міжнародної Закуліси. Не виключаю, що він скоро стане лідером в!Батьківщині", або відколеться, створившши свій рух.

Доношу до свідомості Крулька інформацію. Був колись факт "прикарманення" закулісою в особі Пінчука золотоносного підприємства "Криворіжсталь". Велика "патріотка" відбрала від закулісея вкрадений завод, але тут же продала його індійцю в 10 разів дорожче. Щоб закулісей не помер від голоду, тут же повернула йому 4 млрд гривен (це вам не 200 000 гривен, гарантованих за депозит при закритті банку!).

В чому тут фішка? – Пінчука при спробі націоналізації можна навіть посадити, але що можна зробити з циганом, який "чесно купив"? Лідерка Крулька спалювала мости, на випадок, якщо хтось спробує нацоналізувати вкрадене. А 40 мільярдів проїли і просрали...
Николай Чаварга _ 30.04.2017 14:25
IP: 188.163.73.---
Хто знає, де можна подивитися е-декларацію Крулька – може він і чесна людина, але ж нема ніякої гарантії, що не такий самий злодій, як і його керівниця? Тут є хтось з Хуста?
Николай Чаварга _ 29.04.2017 15:16
IP: 188.163.73.---
lohik:
Відомо, хто буде скуповувати землю...Той, хто моє мільярдні кошти...Цікаво, а яка зараз ціна 1га землі (...Колись так ваучери на приватизацію за безцінь скуповували...І вся державна колись власність стала приватною декількох сімей...Давайте ще ім землю подаруємо у приватну власність...
- Згоден з Вами, але тут дві проблеми. 1) Якщо би земля потрапила в руки українців-злодіїв, то це ще півбіди. Якщо потрапить в руки закуліси (а вона потрапить туди), то це повний песец.
lohik _ 28.04.2017 12:20
IP: 46.133.187.---
Відомо, хто буде скуповувати землю...Той, хто моє мільярдні кошти...Цікаво, а яка зараз ціна 1га землі (...Колись так ваучери на приватизацію за безцінь скуповували...І вся державна колись власність стала приватною декількох сімей...Давайте ще ім землю подаруємо у приватну власність...
Николай Чаварга _ 25.04.2017 22:50
IP: 188.163.73.---
Відкриття земельного ринку зараз, в умовах війни, тотальної бідності населення та високого рівня корупції, нагадує "поле чудес" з казки "Золотий ключик", коли Українець вирішив "посіяти" монетки за порадою Крулька Базиліо і лисиці Тимошенко Юлії в надії помножити свої гроші, а в результаті лишився ні з чим. Його просто обікрали.


- На фото 2 чітко продемонстровано, що доля країни залежить від стану її землі. Це чітко розуміє Крулько Базиліо і Лиса Тимошенко. Здавалось би, якщо розумієш це,, то розумієш, що українська Земля ніколи не повинна стати товаром, навіть якщо ти особисто дуже хочеш стати олігархом... Тільки буратіно-українці не розуміють, що ціна їх Землі в мільйони разів вища за нафтові, золоті і всякі алмазні родовища. Крутько Базиліо розуміє, а що пише? – пише, що тепер (коли вони не при владі) землю не можна продавати, а потім – ще й як можна буде!

Чому в конституцію не вводите заборону на продаж, і на агітацію за продаж України?
Николай Чаварга _ 24.04.2017 21:08
IP: 188.163.73.---
Виктор Савченко:
...і так село живе.точніше вимирає та занепадає.і з кожним роком все гірше.Ви хочете і далі так?Вас так влаштовує?мене як жителя села ні.
і тільки вільний продаж землі дозволить оживити села.з'явиться конкуренція.хто захоче продати СВІЙ ПАЙ продасть.хто не захоче продовжить аренду.які проблеми?
за безцінь ніхто не дозволить продавати.земля буде коштувати як має коштувати-дорого.люди отримають нормальні кошти.в село підуть інвестиції.
- Тепер ви Савченко, а раніше були Цукерман? Що таке логіка Цукермана? – читайте.
1)...і тільки вільний продаж землі дозволить оживити села...
2)...за безцінь ніхто не дозволить продавати.земля буде коштувати як має коштувати-дорого

Так "вільний", чи "ніхто не доволить"? Ви можете порівняти, що ви сказали в цих пунктах? У вас проблеми з мозгами, і ви не розумієте, що пишете, чи розумієте, а проблми є з совістю? Поховалися, блін, за українські прізвища...
Anatol Zubenko _ 24.04.2017 08:58
IP: 94.153.158.---
Ruslan Aleksandrov:
Виктор Савченко:
...і взагалі до чого тут таке недоречне порівняння?...
І то і то – товар.
Товар має один шлях – продавець- покупець – гроші.
Алє, один штучний а другий – естество.
Штучний товар "массовий" має малу ціну, єксклюзівний – велику.

Країна славиться у світі двума "речами" – працьовитим, неагресивним та торелантним людом та черноземом.
Люди, як хтось написав, вжє не ємігрують а євакуюються з країни.
Зосталося тільки "пустіть с молотка" другий, та останній сімвол.- чернозем.
Що тоді зостанеться від країни коли не буде составляючих символів?
Країна й так вжє як "чьорна діра" яка "розкрутилась" со шаленою швідкістю – всасує кошти сотнямі мільярдів а "вихлопу" пересічним ніякого – пояси почали затягувати на шії, а мільонерів усе більше та більше...
А еще Украина славится олигархами и такими неучами как вы! В результате они в ней и останутся, у олигархов чернозем, ну и на додачу, такой вот контингент...
руслан49 _ 24.04.2017 07:40
IP: 46.201.175.---
Виктор Савченко:

шановні міські балконі совки,які не мають жодної уяви про сьогодні. поїздіть по селам і подивіться що там робиться.там жах.злидні,занедбані дороги.масове безробіття.і як правило1-2 поміщика,інакше не назвеш.які за копійки орендують землю у селян.наймають зовсім небагато робітників.
Це точно. Узаконити назавжди ту систему на селі, яка зараз є – багато розуму не треба. Як проходять зараз сільгоспроботи на селі? Весною приїзджає нова техніка – сіє. Літом літаки оприскують поля. Осінню знову приїзджає прекрасна зарубіжна техніка і збирає урожай. Ні однієї людини із села до цих робіт не запрошують. Селяни без роботи і п'ють самогон. І починають якісь тьотки із Дніпра (які ні разу в житті не держали в руках сапку) піаритися на цих проблемах. Думаєте вони хочуть допомогти селянам? Їм треба ще 2% рейтингу.
Николай Чаварга _ 24.04.2017 00:18
IP: 188.163.73.---
Ruslan Aleksandrov:

Люди, як хтось написав, вжє не ємігрують а євакуюються з країни.
Зосталося тільки "пустіть с молотка" другий, та останній сімвол.- чернозем.
Що тоді зостанеться від країни коли не буде составляючих символів?
Країна й так вжє як "чьорна діра" яка "розкрутилась" со шаленою швідкістю – всасує кошти сотнямі мільярдів...
- Дуже точно Ви сказали, аж не віриться. Давайте задамо це питання Івану Крутьку – чому батьківщинці не поставлять питання, щоб продаж України був заборонений в Конституції, тобто назавжди, а агітацію за продаж Землі вважати кримінальним злочином?

Більше того, злодійсмени не повинні мати права бути парламентарями і чиновниками – нехай трудові колективи висувають перевірених людей (і то не буде гарантії, що той не стане офшорним Мегазлодієм).

То як, пане Крутько, – вперед у Верховну Зраду, – забороняйте продаж України назавжди!
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 22:11
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
...і взагалі до чого тут таке недоречне порівняння?...
І то і то – товар.
Товар має один шлях – продавець- покупець – гроші.
Алє, один штучний а другий – естество.
Штучний товар "массовий" має малу ціну, єксклюзівний – велику.
Натуральний – не має ціни, бо скільки грошей не вклав – таким як природний цей товар не буде.
Тобто, естественній – необратимій (условно) цені не имеет. Хотя й то й то товар.
Країна славиться у світі двума "речами" – працьовитим, неагресивним та торелантним людом та черноземом.
Люди, як хтось написав, вжє не ємігрують а євакуюються з країни.
Зосталося тільки "пустіть с молотка" другий, та останній сімвол.- чернозем.
Що тоді зостанеться від країни коли не буде составляючих символів?
Країна й так вжє як "чьорна діра" яка "розкрутилась" со шаленою швідкістю – всасує кошти сотнямі мільярдів а "вихлопу" пересічним ніякого – пояси почали затягувати на шії, а мільонерів усе більше та більше...
Николай Чаварга _ 23.04.2017 22:07
IP: 188.163.73.---
Олександр Перший:
Виктор Савченко:
Як що землю можна зробити товаром, то чому не зробити товаром морське узбережжя, ріки, озера, повітря?
Товаром може бути лише те, що створювалось людиною. Звісно, є виключення з цього правила, наприклад ліс чи нафта. Але ліс можна поновити, нафту замінити іншими джерелами енергії. Землю ніхто не створював і вона належить всім поколінням людей, яку на неї жили, живуть і будуть жити. Тому моя точка зору: землею, як і батьківщиною, не торгують, бо можна втратити назавжди.
Цікаво, що б вам особисто дало введення права торгувати земельними ділянками с/г призначення? Крім того, що народились би земельні олігархи.

Інша питання – право на користування, яке може бути товаром. Це можна обговорювати.
- На 100% підтримую.
А питання до савченко: що говорив ульянов про такі мізки, як у савченко? Якщо савченко українець, звичайно.
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 21:48
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
Ruslan Aleksandrov:
Виктор Савченко:
Ruslan Aleksandrov:
ой дурне.тоді давай заборонимо все продавати!бо ж "кинуть оком"! заборонити продавати квартири,будинки,автомобілі,дачі!!!правильно сідор?таких хворих я ще не бачив!
ви що, дісно впевнені що фалос та фалоімітатор – одне й теже, бо обидва товари віконують одні й тіжи рухи та приводять к одному й тому же результату?
в тебе проблеми не тільки з головою а й з цим!тому імітатор тобі не завадить) і взагалі до чого тут таке недоречне порівняння?ти хоча б свої тупі дебільні висери читаєш і аналізуєш деколи?
судя по вашему допису – ви старпер. У людини е дві "категорії" возрасту – біологічна та фізична. Судячи по вашим "вікрутасам", не кажучи те що вам далеко за п*ятдесят п*ять, ваш біологічний вік вжє під сто.
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 17:20
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
Ruslan Aleksandrov:
ой дурне.тоді давай заборонимо все продавати!бо ж "кинуть оком"! заборонити продавати квартири,будинки,автомобілі,дачі!!!правильно сідор?таких хворих я ще не бачив!
ви що, дісно впевнені що фалос та фалоімітатор – одне й теже, бо обидва товари віконують одні й тіжи рухи та приводять к одному й тому же результату?
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 17:05
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
Ruslan Aleksandrov:
за твоєю хворою логікою треба заборонити продаж квартир,машин,землі під забудову (це загальнонаціональне добро ж?) бо замордують,обмануть,кинуть,спалять?так виходить?
ні, нє треба, бо твоя хрущоба чи тридцятирічна "іномарка" чи "жигулі как с конвейера" – це ніжший рівень "кідал" "молодого пакаленія", і якщо їм вжє таке вдастся – то вжє вам нічого нє допоможе – ні Европа ні Азія.
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 16:59
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
......по перше телепню земля буде продаватися на земельних відкритих аукціонах....

1) не провокуйте мєнє що би я вам почав давати симптоми вашого діагнозу.
Бо ВИ настучіте адміну шо я чи то вас ображаю чи то що я агент Кремля та провокую до заколоту проти влади шляхом досрочних перевиборів а мєнє адмін блокує. Я вжє й так збираюсь "зав*язувати з УП, бо УП вжє як Обозреватель стало – помійка з темами та деякими коментаторами. Я продивлявся один ресурс – там багато хто з УП "перекочевал". Секта "Воинствующие мармеладнікі" меня не устраивает, гублячи час на "дзеркала" та "тунелі".Оно того не варте.
2) Ще раз для тих, хто на "бронепоезде" – якщо ваш товар комусь з "люду" "впаде в око" – вас "кинуть" 100%, бо ви – ніхто, і звуть вас – ніяк.
Через аукціон чи там Межгалактическую биржу – не має значення. Ви що, ящо мешкаетє в Україні, нікуди не виходити крім трикутника маркет – робота – дім, читаетє Уколова та дивитесь тільки п*ятий канал???
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 16:33
IP: 77.52.100.---
Виктор Савченко:
...обто сьогодні всі хто продає свій будинок,квартиру,дачу,машину і т.д (а земля це такий самий товар) підаються мордуваню,залякуванню,так?спалюють хати всім?...

На кого як попадеш...Якшо твій товар який ти забажав продати має якусь цінність в очах тих хто таким "ремеслом" займаються чи тих хто "наклав око" з "люда"- кинут технічно та грамотно.не вагаючись, бо такі як ви для них "булка с маслом".
Вже не тільки "кидають" на картиру – навіть "хазяїв тавара" цілими багатоєтажками перепродують раз зо пять та вжє є тенденция "кидалова" цілими мікрорайонамі "хазяїв тавара".
Ау! Очнітесь, таварисч! Єто же вам не Німеччина а терріторія України!
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 16:20
IP: 77.52.100.---
Олександр Перший:
....Чи те, що заяви ЮВТ про втричі безпідставно підняті тарифи на газ – це маніпуляції цифрами...

... Национальная комиссия, осуществляющая регулирование в сфере энергетики и коммунальных услуг, повысила минимальный тариф для населения на газ, используемый для отопления, в 3,3 раза до 3600 грн за 1 тыс. кубометров.
Соответствующее решение регулятор принял на заседании в Киеве во вторник, 3 марта 2015 года.
Такая цена будет действовать на объем до 200 куб. м в месяц и только в отопительный сезон (с 1 октября по 30 апреля).

Объем более 200 куб. м в месяц, а также потребленный не в отопительный сезон, газ будет оплачиваться по цене 7188 грн за 1 тыс. куб. м. Цена газа, используемого населением для приготовления пищи и подогрева воды, возрастет с 1182 грн за тыс. куб. м до 7188 грн за 1 тыс. куб м.

При отсутствии счетчиков население будет платить за газ единую цену 7188 грн за 1 тыс. куб. м.

Пи.Си. У вас якись особливий калькулятор?
lohik _ 23.04.2017 16:11
IP: 46.118.141.---
Багато небідних украінців, ховаючи своі справжні прибутки в тіні, стають фальшивими "бідняками" і також одержують субсидіі як бідняки...А чому б ім не скористатись такими можливостями та жити на халяву у своіх шикарних особняках з крутими авто у дворах, де прописані пенсіонери, оплачуючи реально менші кошти за комунальні послуги...А решту за цих "бідняків" доплачує держава з бюджету...
lohik _ 23.04.2017 15:55
IP: 46.133.36.---
Тотальні субсидіі, які мають 90% населення – це не ознака процвітання держави...Це ознака бідності населення краіни, де кілька олігархічних родин, які приватизували всю енергетику, як пилесоси, витягують кошти та набивають своі кишені за енергоносіі, які вони продають населенню...А держава повинна гасити неплатоспроможність населення і апетити олігархату (ахмєтки, бєні, піні, фірта та інших "любих друзів". синів Сіону) субсидіями з бюджету...Беручи для цього кредити в МВФ, сідаючи у боргьову прірву...
Ruslan Aleksandrov _ 23.04.2017 15:43
IP: 77.52.100.---
Alexander Vasilevsky:
Дайте право селянам продавати і купувати землю, а на державних 35% будуйте свій комунізм. Селяни вам тільки подякують.
а що, селяни на сьогодення віддають свої паї комусь безкоштовно?
Чи ви думаете, якщо зараз хтось віддав свої паї в аренду а через півроку настане базарь землі, то арендодавець зараз же розірве аренду та побіжить галасуючи "Каму тавар, хароший тавар – свежая земля! Налетай, нескупись – приобретай живописьніепаля"?
А хо йому віддасть так сразу? Замордують судами та загрузять штрафами так, що віддасть і паї безоплати тай ще хату "за края" заберуть...
Наівніе якись мальшікі...Таке відчуття, що радетелі за ринок з перечсічних мешкають десь у,Німеччині чи де там ще де земля торгуеться як товар.
Олександр Перший _ 23.04.2017 15:27
IP: 188.163.12.---
lohik:
А які та чим вам конкретно не подобаються решту поглядів Тимошенко?.
Це довго пояснювати саме вам. Наприклад, як пояснити, що обіцянка Януковича вдвічі підняти пенсії під час економічної кризи – погана? Чи те, що заяви ЮВТ про втричі безпідставно підняті тарифи на газ – це маніпуляції цифрами. Ні, вам цього не пояснити, тому що ви ВІРИТЕ, а не аналізуєте.
Олександр Перший _ 23.04.2017 15:22
IP: 188.163.12.---
Виктор Савченко:
Як що землю можна зробити товаром, то чому не зробити товаром морське узбережжя, ріки, озера, повітря?
Товаром може бути лише те, що створювалось людиною. Звісно, є виключення з цього правила, наприклад ліс чи нафта. Але ліс можна поновити, нафту замінити іншими джерелами енергії. Землю ніхто не створював і вона належить всім поколінням людей, яку на неї жили, живуть і будуть жити. Тому моя точка зору: землею, як і батьківщиною, не торгують, бо можна втратити назавжди.
Цікаво, що б вам особисто дало введення права торгувати земельними ділянками с/г призначення? Крім того, що народились би земельні олігархи.

Інша питання – право на користування, яке може бути товаром. Це можна обговорювати.
lohik _ 23.04.2017 13:30
IP: 46.118.141.---
Зараз круті виписуються зі своіх особняків і багатометражних квартир, залишають там прописаними своіх бідних родичів і також мають субсидіі...Ніхто ж не провіряє помешкань, хто і скіьки людей там фактично проживає...Тому субсидіі задовільняють і заможне населення, яке іх також одержує...Але чи бюджет видержить всіх "субсидантів"?...
lohik _ 23.04.2017 13:21
IP: 46.118.141.---
Олександр Перший:
lohik:
Тимошенко як кістка в горлі всім нашим олігархам і крутим Президентам, крім Кравчука...Але чому вам?...Ви також крутий з іхнього оточення?...
Мова ж не про Тимошенко, а про її погляди. Не треба бажане видавати за дійсне. Вона була категорично проти субсидій? Була. Все крапка. Далі – ваші фантазії.
Щодо її поглядів відносно продажу земель сільськогосподарського призначення, то я її позицію у цьому питанні поділяю.
А які та чим вам конкретно не подобаються решту поглядів Тимошенко?.
lohik _ 23.04.2017 13:19
IP: 46.118.141.---
Олександр Перший:
lohik:
Тимошенко як кістка в горлі всім нашим олігархам і крутим Президентам, крім Кравчука...Але чому вам?...Ви також крутий з іхнього оточення?...
Мова ж не про Тимошенко, а про її погляди. Не треба бажане видавати за дійсне. Вона була категорично проти субсидій? Була. Все крапка. Далі – ваші фантазії.
Щодо її поглядів відносно продажу земель сільськогосподарського призначення, то я її позицію у цьому питанні поділяю.
А які та чим вам конкретно не подобаються решту поглядів Тимошенко?.
Корупція1053 Aтака Путіна1099 Свобода слова541 Уряд реформ291 Україна та Європа882
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter