Валерій Пекар Співзасновник Громадянської Платформи Нова Країна

Хроніки Національної ради реформ. 19 квітня 2016. Перше засідання з новим урядом

25 квітня 2016, 07:37

18-е засідання Національної ради реформ, перше у 2016 році, відбулося 19 квітня після тривалої перерви: останнє попереднє засідання аж у грудні ознаменувалося киданням склянки з водою, а призначене після того було скасоване, бо якраз за день до того відставкою Айвараса Абромавичуса розпочалася урядова криза.

Як завжди, стиль цих нотаток є безстороннім, репортажним, за випадком стислих особистих коментарів, поданих [у квадратних дужках]. Хто хоче почитати мої власні оцінки та передбачення, для цього є окремі статті.

На засіданні був аншлаг: кількість віце-прем'єрів в уряді така, що стільців за круглим столом вже не було куди ставити. Однак відсутність Арсена Авакова, Павла Петренка і ще декількох міністрів врешті дозволила всім розміститися.

Відкриваючи засідання, президент Петро Порошенко, не приховуючи задоволення, відзначив, що воно ставить крапку у довгій історії політичної кризи. Він підкреслив, що новопризначений уряд водночас професійний і політично відповідальний. Тепер, наголосив президент, треба надолужити згаяний час і подолати відставання. Президент перелічив ключові реформи, які потрібно зробити (про це детальніше нижче). Він особливо підкреслив, що закон про державну службу набуває чинності 1 травня, хоча окремі речі треба доопрацювати у Верховній Раді (як ви знаєте, певні сили його хочуть відтермінувати). З огляду на обсяг роботи, потрібно пришвидшити процедуру погодження і розгляду законопроектів, підкреслив президент і повідомив, що буде активно користуватися своїм правом законодавчої ініціативи та правом визначати певні законопроекти як невідкладні.

Боротьба з корупцією, зазначив Порошенко, має вестися у тому числі шляхом дерегуляції, щоб не було за що платити хабарі. З четверга, сказав він, відбуватимуться зустрічі з підприємницькими спільнотами, і я як президент готовий стати їхнім першим союзником. Але першою проблемою бізнесу є відсутність справедливого суду, це ключовий елемент покращення інвестиційного клімату. У нас вибір не між існуючим проектом судової реформи та ненаписаним кращим, а між змінами і консервацією старої системи, підкреслив він. Позачергове питання, сказав Порошенко, – це деофшоризація, і тут у нас є шанс стати першопрохідниками.

Завершуючи розлоге вступне слово, президент зазначив: наша настільна книга – це угода про асоціацію з Євросоюзом, і всі концепції мають з нею узгоджуватися. Він повідомив про розмову із президентом Єврокомісії Юнкером, що має відбутися у четвер, та очікуваний візит єврокомісара Хана, отже, скоро з'явиться новина, що Єврокомісія передає питання затвердження безвізового режиму для України на розгляд Європарламента та Ради Європи.

Прем'єр-міністр Володимир Гройсман розпочав зі слів, що уряд усвідомлює свою відповідальність. Нам потрібно реформувати всі сфери життя. У середу перше засідання уряду, і за 30 днів маємо підготувати операційний план. Розпочати треба із внутрішньої реформи уряду [про це експерти говорять вже півтора роки], бо погодження тривають місяці. Міністерства мають активно працювати з парламентськими комітетами, громадянським суспільством, експертним середовищем. У своєму доволі стислому виступі прем'єр зупинився на трьох позиціях. (1) Митниця. Тіньові потоки це виклик всім нам, ми там наведемо порядок, але уряд не впорається без підтримки інших відповідних державних органів. (2) Контролюючі органи. Все, що стосується уряду, буде дуже жорстко. Ті, хто тероризує бізнес, відповідатимуть на засіданні уряду. (3) Бізнес-клімат. Багато питань може бути вирішено адміністративним способом [тобто без змін до законодавства].

Голова Верховної Ради Андрій Парубій почав із вибачення за затримку початку засідання більше ніж на годину. Парламент звільняв суддів, що порушили присягу, і ми хотіли завершити це питання, сказав він. Спікер парламенту підкреслив, що важливо налагодити комунікацію із суспільством, адже її слабкість грає на руку Путіну, що прагне дестабілізації. Ніколи в такі стислі терміни не було таких великих змін, зазначив він і навів приклади: відкриті реєстри, поліція, антикорупційна прокуратура, декларування, НАБУ, НАЗК і так далі. Відбуваються великі зміни у психології, підкреслив голова Верховної Ради, і навів приклад: поліція не бере хабарів – чи можна було таке уявити кілька років тому? В якості інших прикладів він навів декомунізацію та припинення закупок газу в окупанта. Запорука успіху, зазначив Парубій, у співпраці всіх гілок влади. В усі часи українці програвали через розбрат, і навпаки, наша сила – у консолідації. Завершуючи, спікер ще раз перелічив пріоритети реформ, наголосив на першочерговості судової і на тому, що проґавили декілька місяців, тож маємо надолужити.

Першим питанням порядку денного були результати діяльності Національної ради реформ у 2015 році та план на 2016. Дмитро Шимків зазначив: проведено 17 засідань, обговорено понад 30 тем, прийнято 209 рішень, понад 70% з них знайшли втілення у нормативних документах. За рік по пріоритетних реформах було ухвалено понад 350 нормативно-правових актів. [Від себе зазначу, що масштаб нормативно-правових змін у країні у 2015 дійсно небачений, але суспільство незадоволене через слабкі результати впровадження цих змін у реальну інституційну практику.] Звіт по моніторингу реформ можна подивитися тут: http://reforms.org.ua/report/2015/ukr.pdf. На малюнку наведена узагальнююча карта, а дуже детальні показники подивляться ті, кому потрібно [тут маю згадати із вдячністю своїх колег – експертів Громадянської Платформи Нова Країна, з якими ми розробляли рік тому цю систему показників].

Дмитро Шимків зазначив, що дві реформи – державного управління й охорони здоров'я – знаходяться у червоній зоні контролю. [На засіданні моє місце було поруч з Ніною Южаніною, і ми разом посміялися, що податкова реформа пофарбована зеленим із начебто 82% виконання, що дуже далеко від реальності, адже реформа не проведена. Це наслідок відсутності незалежного проектного менеджера, отже, й незалежної оцінки. На щастя, це єдиний виняток серед усіх реформ, але міністру фінансів Олександру Данилюку треба звернути увагу.]

Дмитро поділився результатами експертних опитувань: 5 найбільш успішних реформ включають держзакупівлі (шана Максиму Нефьодову, Олександру Стародубцеву та команді ProZorro), децентралізацію, реформу правоохоронної системи, дерегуляцію та реформу фінансового сектору. Натомість 5 найменш успішних реформ – виборче законодавство [про обіцянки просто забули], охорона здоров'я [фактично не розпочата], державне управління [гальмувалося весь рік], судова реформа і реформа енергетики. Шимків наголосив на необхідності планів із чіткими строками, визначенні чітких цілей, формуванні команд і лідерів реформ [на мій погляд, із цим у новопризначеному уряді подекуди є проблеми].

Найвищі 6 пріоритетів на 2016 рік за даними експертного опитування, підкреслив заступник глави АП, – реформа державного управління, судова, антикорупційна, дерегуляція, податкова та децентралізація. Ці реформи і стануть пріоритетами 2016 року, а також управління держвласністю та приватизація, енергетика та енергоефективність, освіта, охорона здоров'я, культура, національна безпека і оборона.

Дмитро Шимків зазначив, що у 2016 році проектні офіси реформ (на вимогу донорів) мають переміститися із секретаріату Національної ради реформ до виконавчої влади, під "дах" віце-прем'єра з європейської та євроатлантичної інтеграції Іванни Климпуш-Цинцадзе.

Другим питанням порядку денного був розгляд пропозицій щодо першочергових заходів у реформах, які Адміністрація Президента та секретаріат Національної ради реформ підготували на допомогу новопризначеному уряду (ця робота виконувалася паралельно спробам розв'язати політичну кризу, тож уряд отримав непоганий подарунок на день народження). Борис Ложкин представив два великих документи:

- Пакет пропозицій до плану дій з реформ на 2016 рік (87 сторінок формату А4 із конкретним добре структурованим переліком необхідних нормативних документів, строками, відповідальними та посиланнями на стратегічні документи),

- Пропозиції на 100 днів уряду (39 сторінок формату А3 із потижневим [!] планом роботи у формі діаграм Ганта по 13 першочерговим реформам).

Коментуючи першочергові плани, глава АП зазначив: в рамках зобов'язань по угоді з МВФ на суму 1,7 млрд доларів США (що додатково дає можливості отримати гарантії Уряду США на суму 1 млрд доларів) ми мусимо прийняти 19 законопроектів. У рамках виконання зобов'язань перед ЄС (контракт з розбудови держави, макрофінансова допомога, разом 705 млн євро) – 5 законопроектів. Це все терміново. Далі, до кінця року, наступна програма з МВФ на 1,7 млрд доларів, наступний транш макрофінансової допомоги на 600 млн євро, і так далі, а ще, окрім МВФ та ЄС, існує низка двосторонніх угод, так що сумарна ціна питання – 5 млрд. Разом у 2016 році має бути розроблено і прийнято 129 законопроектів у сфері судової реформи, фіскальної та бюджетної політики, дерегуляції та конкурентної політики, реформи інфраструктури, енергетики, сільського господарства тощо.

(Тут президент нагадав, що серед термінових зобов'язань України, окрім законів, також призначення генерального прокурора.)

На завершення Борис Ложкин запропонував заходи із підвищення ефективності роботи уряду: збільшення ролі міністрів у кадрових питаннях, надання віце-прем'єрам прав щодо контролю міністрів, підвищення ролі урядових комітетів тощо.

В обговоренні цих вагомих (у тому числі в буквальному сенсі) документів були висловлені різні думки. Дехто вважає 129 законопроектів нереалістичним планом. Ложкін заперечив: багато законопроектів вже готові, їх треба лише внести наново від імені уряду, тож все це уряду по силах. Президент підкреслив, що у переліку багато галузевих законопроектів, які мають відношення до зони вільної торгівлі, зокрема, захисту інтересів українського бізнесу. Ложкін закликав парламент голосувати не так, як минулого року, і реально підтримувати уряд. Данило Пасько нагадав, що низка законопроектів щодо покращення умов ведення бізнесу давно лежить у парламенті, і зауважив, що нічого не сказано про ринок землі. Президент відповів, що треба формувати громадську думку з цього приводу. Народний депутат Максим Бурбак поскаржився на "законодавче цунамі" (велику кількість законопроектів, що вносяться депутатами). Його підтримав прем'єр-міністр Володимир Гройсман: лише 7% законопроектів приймається, тож решта просто з'їдають ресурси парламенту. Голова Верховної Ради Андрій Парубій похвалився вилученням з профілю народного депутату кількості внесених ним законопроектів як показника ефективності роботи, тож "цунамі" буде притамовано.

Я запитав президента, чому із переліку урядових пріоритетів реформ на 2016 рік зникла податкова реформа, адже вона фактично була перенесена на перше півріччя цього року. Спочатку ми розглянемо це питання на Нац раді реформ, відповів він, і вже потім поставимо у пріоритети уряду. Володимир Гройсман підкреслив: ми не зробили податкову реформу у 2015, а ще більше дестабілізували ситуацію. Нам треба розглянути проекти, зробити один документ (а для цього кожен мусить бути готовим чимось поступитися), використати допомогу команди міжнародних радників Бальцеровича-Міклоша, завершити всю роботу до початку бюджетного процесу і встановити мораторій на зміни податкового законодавства на 3, а краще 5 років, зазначив прем'єр-міністр. Голова НБУ Валерія Гонтарева підкреслила, що у поточному році ми не можемо знижувати податки, бо маємо зобов'язання перед МВФ; вже 8 місяців немає чергового траншу, тож спочатку отримаємо його, а на наступний транш будемо передомовлятися. [Тут не можу не зазначити, що податкова реформа включає не лише зміну ставок податків, але й реформу адміністрування та зменшення тиску фіскальних органів, і це спокійно можна зробити.]

Після детального розгляду питання про першочергові заходи в реформах було відносно коротко розглянуто ще два питання: про деофшоризацію та стан судової реформи.

Народний депутат, голова парламентського комітету Ніна Южаніна у своєму виступі зазначила, що в українському законодавстві відсутні поняття "офшорна юрисдикція", "низькоподаткова юрисдикція", "офшорна країна", "офшорна зона". Необхідно імплементувати в Україні план дій, прийнятий в ОЕСР 2013 року, щодо попередження виведення прибутку з оподаткування. Це передбачає автоматичний обмін податковою інформацією, посилення контролю над трансфертним ціноутворенням тощо. Водночас треба ввести в законодавство поняття "контрольовані іноземні компанії", що загальновживане майже в усіх країнах ОЕСР. Окрім того, треба зробити ще декілька важливих кроків: унеможливити участь офшорів у держзакупівлях, отримання дотацій та преференцій. Але водночас важливо утриматися від популізму, на кшталт запропонованих окремими політичними силами офшорних податків і мит: адже, не розуміючи процесів інвестування міжнародними компаніями, можна невдалими діями відвернути їх від України. Підтримуючи пані Южаніну, президент наголосив: ми говоримо про запобігання ухилення від оподаткування кінцевим бенефіціаром, тобто фізичною особою.

Насамкінець заступник глави АП Олексій Філатов доповів про стан та перспективи судової реформи. [Значна частина суспільства вважає її реформою N1.] Стратегія реформи включає конституційні зміни, а також зміни до законів про судоустрій, статус суддів, адвокатуру, систему виконання, до процесуального законодавства, і водночас із законодавчими змінами – оновлення органів, відповідальних за суддівську кар'єру, а врешті системне оновлення суддівського корпусу в цілому. Певна частина цього вже виконана: прийнятий закон "Про забезпечення права на справедливий суд", оновлений склад Вищої ради юстиції та Вищої кваліфікаційної комісії суддів, розпочато кваліфікаційне оцінювання (правда, із затримкою, бо через опір системи довго узгоджували нормативні документи). На черзі – внесення змін до Конституції, які узгоджені як Венеціанською комісією, так й експертними спільнотами. Ці зміни включають дієві механізми оновлення суддівського корпусу через обов'язкове для всіх оцінювання та чітко прописані підстави для звільнення, а також заходи щодо деполітизації та забезпечення незалежності судів, щодо оптимізації системи та багато антикорупційних запобіжників на кшталт конкурсності набору, вимог легальності майна тощо. [На жаль, слабо віриться у можливість набрати у парламенті 300 голосів навіть за дуже правильні речі.] Отже, наступні кроки – вимагати від парламенту голосування за зміни до Конституції та законопроект 4180 про судоустрій, а водночас активно проводити кваліфікаційне оцінювання суддів. Щоб завершити на позитивній ноті, скажу, що будемо сподіватися на пришвидшення судової реформи.

Коментарі — 59
Елена Величко _ 26.04.2016 19:23
IP: 178.94.248.---
Владимир Беспалов:
Вы тоже пишете праильно, относительно ""поимеют" (((.
Относительно Шустера видим как все делается. А делается так, потому что как Вы снова пишете правильно, никому нет дела, что на самом деле делается, особенно депутатам и иже с ними.
Вот когда сами попадают, тут и к совести и т.д. Служба занятости, вернее не занятости, 25 лет вытворяет против людей, и...никому нет дела, а уже когда Шустер... И в других местах также – это и есть коруппция, когда службы не исполняют, не стараются, а издеваются, в прямом смысле.
Если нет управы, тогда Вы правы. Но в нормальном государстве должны быть правовые и ДРУГИЕ механизмы не допускать беспредела, потому что я тоже столкнулась, но одних моих сил маловато.
Основное – когда люди пишут и взывают навести порядок – никто не реагирует, или хуже сделают.
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 16:57
IP: 176.36.100.---
Елена Величко:
Вы пишите всё правильно.
Только проблема в том, что к нам все эти правильные вещи неприменимы – проблема в ментальности (посмотрите на Россию – мы такие же) и отсутствии реального опыта государственности.
Какие бы замечательные планы вы ни выдвигали, вам скажут "молодець!", погладят по головке и (простите за бестактность) поимеют во все дыры, глядя при этом честными глазами, а потом выставят за дверь и скажут "рука Кремля! Иди отсюда, пока не посадили".
Всё это из-за полной уверенности в своей безнаказанности.
Нам нужен исторический прецедент очень тяжёлой ответственности большой группы людей за свои действия.
Создать такой прецедент в легитимном поле невозможно – думаю не стоит особо об этом распинаться.
Поэтому остаётся только прямое народовластие, включая и "народный суд".
Вопрос не в гильотине, как воплощении мести, а в гильотине как в напоминании что нормы права найдут, как себя реализовать.
Елена Величко _ 26.04.2016 14:59
IP: 178.94.183.---
Елена Величко:
Продолжение... Другими словами строительство страны – это общественное дело, потому что
обустройство должно работать на развитие, учитывать ВСЕ группы населения и минимизировть КОНФЛИКТНОСТЬ. Поэтому, НЕ МОЖЕТ группка которая МОНОПОЛИЗИРОВАЛА и разбазаривает ресурсы сама себя реформировать (я пишу о реформах экономики), для этого должна быть общественная группа, которая выдвинет вначале правила и планы, методы, которые способны работать на будущее. И пойдем как в Польше – установим РЕАЛЬНЫЙ прожиточный минимум, его обеспечение ДЛЯ ВСЕХ, в том числе через налоги и развитие, сравняем доходы адекватным образом до ЗНАЧИТЕЛЬНОГО развития.
Елена Величко _ 26.04.2016 14:54
IP: 178.94.183.---
Владимир Беспалов:
"Кто может предложить другой путь?"
Чтобы решить, что делать, надо подумать, а что надо было бы делать после "гильйотины"?
Выбирать НОРМАЛЬНЫХ людей, контролировать и делать, ДЕЛАТЬ ка надо. А КАК НАДО?
А давайте посмотрим, что в Польше было. У них есть олигархия? А самые счастливые страны
(Норвегия,Дания,Германия,и т.д.),у них есть олигархия? Другими словами, чем выше уровень жизни населения, чем справедливее и гуманнее распределение, – тем лучше развивается страна, т.е. нужно еще и РАСПРЕДЕЛЕНИЕ, которое ведет к развитию. Так есть ли олигархат (тут пишу как явление) в Польше? Мир идет к обобществлению, к новым формам, мы – шагнули в прошлое, вернее нас шагнули.
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 14:07
IP: 176.36.100.---
Іван Пилипишин:
Владимир Беспалов:
Що значить показатєльно не трогать? Це ж знов прийдеться черепки всім міряти, тільки євреїв-мародерів в бік, а інших на гільйотину? А що робити з одурманеними християнськими-сектантами, які почнуть в адску істерику впадати, бо мародер пожертвував на церквочку дебілу копійчину?)
Если б все эти вопросы так обсуждались, ни одна б революция в мире не свершилась:-)
Главное начать, а там природа подскажет.
Это тот случай, когда всё должно решать активное меньшинство. Некрасиво, недемократично и не "по-христианськи", но се ля ви.
Более того, будут и невинные жертвы.
Но кто может предложить другой путь?
Уже всё испробовали.
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 13:23
IP: 176.36.100.---
Іван Пилипишин:
І що, відрубати всі євреям-мародерам нашим бошки? Так весь світ буде пищати про нацистів і антисемітів, а мє
сне необразоване бидло про нехристиянські методи, забуваючи, що саме християни-сектанти загубили сотні тисяч під час ігквізиції і не тільки. Релігія то є страшна сила, дебіли і люди без мозгів не здатні їй опиратися)
Ну евреев-мародёров можно показательно не трогать. Тут надо подумать как лучше поступить – их же завсегда можно будет кому-то за что-то продать:-) Или обменять, в т.ч. на нематериальные нисчаки.
У нас и без евреев "полна коробушка" – хватит на всех.
А в остальном мир нас, думаю, поймёт.
Мы ж в конце-то обязательно покаемся и скажем что бес попутал.
Главное чтобы новые Партия и Правительство пионерским строем ходило и был результат – тогда всё быстро изменится в лучшую сторону и все всё простят
Россия, конечно, совсем на г*вно изойдёт, но это с ней всё равно рано или поздно случится.
Miki2 _ 26.04.2016 10:22
IP: 178.94.63.---
Владимир Беспалов:
Miki2:
Ну. и зачем же вам быть нигилистом, если Вы прекрасно понимаете ситуацию. Не падайте духом, всё будет ОК несмотря ни на что)
Объясните, как оно будет ОК:-)
Ну хотя бы намекните.
То, что я вижу, так это то, что сейчас всё ещё не так плохо – реально плохо будет через год.
Т.е. я не то что не вижу перспектив, а вижу что впереди – один п*здец.
Я чувствую, ... я завсєгда чуствую...))))))))
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 09:59
IP: 176.36.100.---
mihaylenco:
Мікі. Це перманентне ОК вже остогидло. Вже хочеться крові. Блакитної.
Нажаль тут я с вами солидарен.
Хотя я не верю, что даже это произойдёт:-)
Но суд Линча – единственный способ поставить страну на правовые рельсы.
История показала что гильотины – пусть и последний, но всегда действенный метод. Пусть даже он срабатывает и не спервого раза, но срабатывает всегда.
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 09:55
IP: 176.36.100.---
Miki2:
Ну. и зачем же вам быть нигилистом, если Вы прекрасно понимаете ситуацию. Не падайте духом, всё будет ОК несмотря ни на что)
Объясните, как оно будет ОК:-)
Ну хотя бы намекните.
То, что я вижу, так это то, что сейчас всё ещё не так плохо – реально плохо будет через год.
Т.е. я не то что не вижу перспектив, а вижу что впереди – один п*здец.
mihaylenco _ 26.04.2016 09:54
IP: 37.55.146.---
Miki2
Не падайте духом, всё будет ОК несмотря ни на что)

Мікі. Це перманентне ОК вже остогидло. Вже хочеться крові. Блакитної.
Miki2 _ 26.04.2016 09:44
IP: 178.94.63.---
Владимир Беспалов:
Miki2:
Там шото Гройсман старался біть убєдітєльним.
Актёрское мастерство – основное требование публичных топ-политиков.
Надо ж шоб лохторат поверил – чем больше оваций сорвал, тем больше профит.
Так же многие прекрасно понимают что все важные решения в укр.политике принимаются кулуарно (ака договорняки), после чего устраиваются шоу по публичной легализации этих решений.
Причём сценарии легализации могут быть очень закрученными, так шо публика офигивает от резких поворотов сюжета (напр. недавний сюжет "Гройсман – независимая фигура").
Для постановки этих шоу нужны хорошие актёры, причём они всё должны разыграть так, чтобы статисты (напр. мелкие политики) думали что они являются важной частью представления.
Ну. и зачем же вам быть нигилистом, если Вы прекрасно понимаете ситуацию. Не падайте духом, всё будет ОК несмотря ни на что)
Владимир Беспалов _ 26.04.2016 09:37
IP: 176.36.100.---
Miki2:
Там шото Гройсман старался біть убєдітєльним.
Актёрское мастерство – основное требование публичных топ-политиков.
Надо ж шоб лохторат поверил – чем больше оваций сорвал, тем больше профит.
Так же многие прекрасно понимают что все важные решения в укр.политике принимаются кулуарно (ака договорняки), после чего устраиваются шоу по публичной легализации этих решений.
Причём сценарии легализации могут быть очень закрученными, так шо публика офигивает от резких поворотов сюжета (напр. недавний сюжет "Гройсман – независимая фигура").
Для постановки этих шоу нужны хорошие актёры, причём они всё должны разыграть так, чтобы статисты (напр. мелкие политики) думали что они являются важной частью представления.
Miki2 _ 26.04.2016 08:08
IP: 178.94.63.---
meua:
Все выглядит как спектакль: в главной роли президент. Он же режиссер. Разве можно серьезно читать речь Парубия? Он это серьезно, или такова его роль, которую он старательно исполняет?
Про реформу прокуратуры уже забыли? Шокина нет, но его дело живет и работает на президента, но не на народ и страну. Чем же этот спектаклю отличается от спектакля Януковича на ту же тему.
Для чего же это спектакль?
Это соло президента для ТВ и зарубежных поездок и спонсоров.
Ця бригада багато кручє донєцкой. Безпар.донно брехливі, з прекрасною постановкою голосу і "чесно" смотрящими оченятами в обличчя 45 млн. лєхторату, який вже просто заморився офігівать від чергової підстави...
Шо таке цей Парубій, як голова ВР? Сказать -УЖОС, - це не сказать нічого... Один з головних ющенківських противсіхів, які свідомо вели Януковича до влади. І весь цей спєктакль для того, шоб продліть царствованіє. Там шото Гройсман старался біть убєдітєльним.
Miki2 _ 26.04.2016 07:47
IP: 178.94.63.---
meua:
Miki2:
и другие радетели.

Рано порадовались. ВВС уже все опровергла. А вот некоторые издания типа НОВОГО ВРЕМЕНИ (НВ) опозорились, не проверив этот фейк, который разнесли российские СМИ, и растиражировало даже без ссылки на источник на "желтые" издания Великобритании.
Так я вродє нє то шо радовався, а скорєй навпаки
meua _ 26.04.2016 02:15
IP: 93.74.11.---
Miki2:
и другие радетели.

Рано порадовались. ВВС уже все опровергла. А вот некоторые издания типа НОВОГО ВРЕМЕНИ (НВ) опозорились, не проверив этот фейк, который разнесли российские СМИ, и растиражировало даже без ссылки на источник на "желтые" издания Великобритании.

meua _ 26.04.2016 02:05
IP: 93.74.11.---
Все выглядит как спектакль: в главной роли президент. Он же режиссер. Только вот этот сериал уже затянулся и давно никому не интересен и вызывает только раздражение. Разве можно серьезно читать речь Парубия?? Он это серьезно, или такова его роль, которую он старательно исполняет?
А Шимкив с его зеленью на реформе налогов? Про реформу прокуратуры уже забыли? Шокина нет, но его дело живет и работает на президента, но не на народ и страну. Чем же этот спектаклю отличается от спектакля Януковича на ту же тему. Он ведь тоже грозно стучал кулаком на этих заседаниях, требуя реформ.
А в это время ВР снова на отдыхе: она работает полтора-два дня два раза в месяц, а эти все составляют планы по сотням законов, не думая даже заставить депутатов работать каждый день. а не 3 дня в месяц. Кто ж поверит их планам. Для чего же это спектакль?
Это соло президента для ТВ и зарубежных поездок и спонсоров.
Pixel _ 25.04.2016 23:10
IP: 94.178.192.---
фОРУМЧАНИН -vts-m- ЗА СИСТЕМАТИЧНИЙ ХАМЬОЖ В ІГНОРІ НА ВСІХ ГІЛКАХ ФОРУМА УП
Pixel _ 25.04.2016 23:04
IP: 94.178.192.---
-vts-m-:
Pixel:
-vts-m-:
Pixel:
Ну? І?
- – - – -
Що "Ну"?
.
Баранкі гну, мудак ти філологіческій...
- – - – - – - -
фОРУМЧАНИН -vts-m-, ЗА СИСТЕМАТИЧНИЙ ХАМЬОЖ ВИ В ІГНОРІ НА ФОРУМІ УП
Pixel _ 25.04.2016 23:02
IP: 94.178.192.---
-vts-m-:
Pixel:
-vts-m-:
Pixel:
Маєш що сказати – говори...
Маю: муyyдак ти...
- – - – -
фОРУМЧАНИН -vts-m-, ЗА СИСТЕМАТИЧНИЙ ХАМЬОЖ ВИ В ІГНОРІ НА ФОРУМІ УП
Елена Величко _ 25.04.2016 22:58
IP: 178.94.183.---
Тетяна Шкуріна:
А я знаю випадки, коли людину "лікували" поки в неї були кошти та шанс на життя було втрачено.
Тобто, в ситуації, коли ігноруються права людей заради грошей – нічого чекати від цих "панів" змін,
бо в них все для себе є. Люди волають про зміни, хоч потроху, однак все йде "як по маслу" – зміни тількм для себе, бо знову підвищення цін для людей, про медицину взагалі мову, бо лікарі від усіх цих умов теж озвіріли,адаптувались...
Ви ж бачите, що про економічну складову НІЧОГО, треба щоб активісти – грандери ВИМАГАЛИ ЕКОНОМІЧНИХ ЗМІН, бо без цих змін буде все гірше та гірше, адже економіка – це одна з головних складових цих пазлів, й не та, що тільки в гаманець "фрагментарний" (за Дацюком), а продумана система, яку ще треба РОБИТИ.
Тетяна Шкуріна _ 25.04.2016 21:20
IP: 176.38.89.---
"Реформатори", всі ваші засідання і балачки, що тривають останні 2 роки, нічого не додають до якості життя українців. Медицину, охорону здоров'я загнали десь в такий глухий кут, що про неї мало говорите, бо це кожного з вас не стосується.
Уявіть собі таку ситуацію, коли у вас діагностують гострий апендицит, називають вам суму в 8 000 гривень і додатково по 500 грн. щодня за перебування в стаціонарі, бо ви не житель Києва і області, а у вас лише 100 грн. в кишені. Що людині робити – помирати? Навіть не фахівець знає, чим закінчиться не прооперований апендицит. Це нещодавній випадок з життя! І таких прикладів, коли люди, не маючи грошей, відмовляються навіть від екстреного лікування і йдуть додому помирати! Це катастрофа!!!
Коли буде введено загальнообов'язкове медичне страхування в Україні?! Це потрібно робити першочергово і негайно!!! Від цього залежить життя наших людей, їх здоров'я і майбутнє нашої країни!!!
LYCIV_OLGA _ 25.04.2016 21:06
IP: 109.251.42.---
Pixel:
LYCIV_OLGA:
...
ВСЕ ВИ ЧУДОВО РОЗУМІЄТЕ, АЛЕ ПЛЕКАЄТЕ НАДІЮ ЩЕ Й ЗІ МНОЮ ТУТ, ВИКОРИСТОВУЮЧИ *ВАШУ* І НІЧИЮ ІНШУ, НІБИ-ТО "ВВІЧЛИВУ" ЛЕКСИКУ, "CPATИСЯ". ЦЬОГО НЕ БУДЕ, ДОРОГЕНЬКА.
ЙДІТЬ ЗВІДКИ ПРИЙШЛИ. КРАПКА.
Тю, Господь з Вами, Pixel-ю, Ви мені зовсім не цікаві! Не я до Вас першою зверталася, тож не я розпочинала цей "срач-діалог". Тому – "піду звідки прйшла" – тільки після Вас! Крапка.
Pixel _ 25.04.2016 20:52
IP: 94.178.192.---
LYCIV_OLGA:
Шановний пане Pixel-ю, ні мене, ані пана vts-m – в цій темі – не було!
Навіщо Ви засмічуєте тему своїми постами, які не мають жодного (!) відношення до цієї авторської теми???
- – - – -
Та я Вам вже відповів, а Ви ніяк не відлипните. Це не є ознака чемності.

ВСЕ ВИ ЧУДОВО РОЗУМІЄТЕ, АЛЕ ПЛЕКАЄТЕ НАДІЮ ЩЕ Й ЗІ МНОЮ ТУТ, ВИКОРИСТОВУЮЧИ *ВАШУ* І НІЧИЮ ІНШУ, НІБИ-ТО "ВВІЧЛИВУ" ЛЕКСИКУ, "CPATИСЯ". ЦЬОГО НЕ БУДЕ, ДОРОГЕНЬКА.
ЙДІТЬ ЗВІДКИ ПРИЙШЛИ. КРАПКА.
LYCIV_OLGA _ 25.04.2016 19:58
IP: 109.251.42.---
Шановний пане Pixel-ю, ні мене, ані пана vts-m – в цій темі – не було!
Навіщо Ви засмічуєте тему своїми постами, які не мають жодного (!) відношення до цієї авторської теми???
Владимир Беспалов _ 25.04.2016 19:02
IP: 176.36.100.---
Владислав Волошин:
Это для хохлов,а для россиян они герой!
Крым вернул! Родину от американцев спасает!
Ну так я ж и говорю – и справка у них есть.
Уряд реформ265 Корупція964 Україна та Європа842 Aтака Путіна1076 Річниця Майдану70
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте