Олег Рибачук Голова громадської організації "Центр UA", учасник руху ЧЕСНО

Фантомна загроза федералізації України "Виборчим кодексом Парубія"

09 листопада 2017, 11:21

Після прийняття у першому читанні законопроекту N3112-1 – Виборчого кодексу, – політолог Віктор Уколов у своєму блозі назвав запровадження відкритих регіональних списків на парламентських виборах "загрозою національній безпеці України". Його аргумент – депутати будуть об'єднуватися за регіональним принципом і тяжітимуть до сепаратизму на Закарпатті, Буковині, Одещині та звільнених територіях на Сході. Не забув автор додати про ймовірне підігрування інтересам Росії і "підозрілу" підтримку кодексу з боку "Опозиційного блоку".

Почнемо з того, що війна на Сході, окупація Криму і проросійські настрої в окремих регіонах – це проблема відсутності послідовної державної політики щодо роботи з регіонами протягом останніх двох з половиною десятиліть. Можливо, шукати джерело проблем із сепаратизмом треба там, а не у виборчий системі, яка ще не використовувался в Україні?

Дуже сумнівним з точки зору здорового глузду є також закид про походження ідеї відкритих регіональних списків "із сусідньої Росії". По-перше, проблеми з сепаратизмом у РФ дуже відмінні від наших, пов'язані зі слабко інтегрованими національними республіками, великою територією, контролем над нафтовими родовищами тощо. По-друге, якщо відкриті регіональні списки – це спланована операція проти державних інтересів України, то розпочалася вона дуже давно і реалізується за участі більшості сьогоднішніх народних депутатів і профільних міжнародних організацій:

Кодекс був написаний ще у 2008 році, зареєстрований - у 2010. Отримав позитивний відгук від Венеціанської комісії і ПАРЄ – організації, яка наклала санкції на російську делегацію після анексії Криму і окупації частини Луганської і Донецької областей.

Вдруге кодекс подали до парламенту чинний Голова Верховної Ради Андрій Парубій, народні депутати Леонід Ємець з Народного фронту і Олександр Черненко з БПП.

302 депутати коаліції "Європейська Україна" (БПП "Солідарність", "Народний фронт", Радикальна партія Ляшка, "Самопоміч" та "Батьківщина") взяли запровадження відкритих регіональних списків як зобов'язання в рамках Коаліційної угоди.

Виникає питання: на якому саме етапі "рука Москви" дотягнулася своїми пазурами до українських виборів і почала маніпулювати проєвропейськими, в більшості антипутінськи налаштованими народними депутатами?

Що ж до мотивації депутатів "Опозиційного блоку", то більш імовірно, що їхній інтерес – у забезпеченні для себе кращих результатів на наступних виборах, ніж в умисній федералізації. Опозиції завжди важче обиратися по мажоритарці, ніж партії влади, тож якщо є можливість перейти на повністю пропорційну систему, то чому б нею не скористатися, заробивши ще й додаткових символічних балів за голосування за прогресивний закон. Якщо Віктора Уколова здивувало це голосування Опоблоку, чому він не дивується, коли Оппоблок неодноразово одноголосно підтримував законодавчі ініціативи президента?

Коментарі — 48
Олександр Палій _ 16.11.2017 11:21
IP: 93.74.31.---
Партійні демагоги просувають ідею повною відмови від мажоритарної складової виборів з очевидною метою – перенести підкуп з низового рівня виборців на верхній рівень партійних вождів. Грубо кажучи, розчесала косу, сфоткалася з тигрюлею, покрутив роликів на жінчиному телеканалі, і можна вставляти небезвозмездно (у середньому за 5-10 мільйонів доларів) у список Лозінського, Портнова, Олійника, Соболєва (Зіміна), Семенченка (Грішина) та інших видатних законотворців, у тому числі протегованих ФСБ.
Пропагуючи ідею відкритих списків, партійні вожаки мають намір відібрати право обиратися в безпартійних, тобто позбавити активного виборчого права 98% населення України. Зрозуміло, що така реформа – в інтересах партійних босів, які торгуватимуть правом висуватися від рейтингових партій, та різних безпринципних аферистів, яким байдуже від якої партії і під якими гаслами торгувати своєю фізіономією. Це вже не кажучи про те, що часта зміна виборчих правил сама по собі є формою шахрайства.
Олег Чирва _ 12.11.2017 18:43
IP: 104.155.82.---
Yaroslav Yurkiv:
Олег Чирва:
Дело в том, что уже вся Европа знает – никаких российских ВОЙСК на Донбассе НЕТ
=++++++++++++
Нікакіх, окрім тих, що бєз атлічітєльних знаков:)
Ярик, со знаками или без оных – армия действует организованно – подразделениями, частями, соединениями... Которые поддерживают между собой и вышестоящими штабами связь, обмениваются разведданными, организовывается их быт, снабжение, подвоз боеприпасов и ГСМ, осуществляется управление ими в бою...

И ты думаешь, в таких условиях можно ГОДАМИ замаскировать их присутствие?! В условиях мощной спутниковой группировки США и беспилотников ОБСЕ?!
Не служил ты, Ярик в армии, не служил...
Yaroslav Yurkiv _ 12.11.2017 12:35
IP: 35.195.113.---
Олег Чирва:
Дело в том, что уже вся Европа знает – никаких российских ВОЙСК на Донбассе НЕТ
=++++++++++++
Нікакіх, окрім тих, що бєз атлічітєльних знаков:)
Олег Чирва _ 11.11.2017 16:37
IP: 35.195.70.---
_ABM_:
Олег Чирва:
_ABM_:
...
****
Да, вижу, что Вы -не юрист...
А я и не настаиваю на этом.
И еще: если Россия выведет свои войска с Донбасса – то "ДНР" и "ЛНР" развалятся.
****

Дело в том, что уже вся Европа знает – никаких российских ВОЙСК на Донбассе НЕТ, а Вы еще пребываете в блаженном неведении.

И еще "не-юристу" маленькое разъяснение: оккупация предполагает установление за захваченной территорией военно-полицейского контроля и осуществление на ней всей полноты власти ВОЕННЫМИ ОРГАНАМИ оккупанта – как правило, военными комендатурами...
Поскольку ЛНР/ДНР управляется какими ни на есть а – СВОИМИ захарченками- плотницкими – выводы уже сделайте самостоятельно...
_ABM_ _ 10.11.2017 20:14
IP: 77.123.27.---
Олег Чирва:
_ABM_:
...
****
Да, вижу, что Вы -не юрист...
А я и не настаиваю на этом.
И еще: если Россия выведет свои войска с Донбасса – то "ДНР" и "ЛНР" развалятся.
Олег Чирва _ 10.11.2017 20:08
IP: 35.196.3.---
_ABM_:
Олег Чирва:
1.Состоявшиеся юристы не просиживают штаны на УП;
******Они сбивют каблуки на свободовских сходняках, вместе с прыщавыми пэтэушниками...:))

2.Я не с Галиции и не галичанин;
**** их моральный хлоп? Бывает...
3.Галиция – это тоже Украина ****НИКОГДА ею не была...

5.Россия для себя сделала катастрофическую ошибку захватив Крым и часть Донецкой и Луганской областей. **** В Крыму и на Донбассе в ходу другое мнение...
6.Украина более федеративная, чем Россия, а Россия более унитарная, чем Украина.
****
Да, вижу, что Вы -не юрист...
_ABM_ _ 10.11.2017 19:54
IP: 77.123.27.---
Олег Чирва:
_ABM_ Ну, кто из нас – НЕСОСТОЯВШИЙСЯ юрист, да и интеллигент тоже – очевидно...
Пора уже вам, галичанам...
1.Состоявшиеся юристы не просиживают штаны на УП;
2.Я не с Галиции и не галичанин;
3.Галиция – это тоже Украина;
4.Я видел как и какими методами "интеллигентные" мальчики из Донецка захватывали предприятия в нашем регионе;
5.Россия для себя сделала катастрофическую ошибку захватив Крым и часть Донецкой и Луганской областей. Теперь извиняться поздно.
6.Украина более федеративная, чем Россия, а Россия более унитарная, чем Украина.
Олексій Логвиненко _ 10.11.2017 18:43
IP: 194.146.228.---
Grygorii Moroz:
100%
Олег Чирва _ 10.11.2017 17:04
IP: 35.195.76.---
_ABM_ Ну, кто из нас – НЕСОСТОЯВШИЙСЯ юрист, да и интеллигент тоже – очевидно...

А идиотские пассажи, что федеративное госустройство СНИЖАЕТ ОБОРОНОСПОСОБНОСТЬ СТРАНЫ –
опровергаются самим ФАКТОМ существования вполне себе мощных и обороноспособных федеративных держав – США, ФРГ, Мексики, Индии, и даже КОНфедеративной Швейцарии...

Пора уже вам, галичанам или честно признаться, что федеративное госустройство для вас неприемлемо потому, что положит конец вашим попыткам доминировать и бандеризовать настоящую Украину (а это – чистая правда!), либо – придумать уже какие-либо другие страшилки, чтобы пролонгировать унитарное устройство и этим окончательно угробить Украину... К чему, похоже, вы и стремитесь
_ABM_ _ 10.11.2017 14:37
IP: 104.155.82.---
Иван Круча:
Каждый юрист знает: НАУКА...
Ванюша, наука для каждого кацапа – это сказки про Ивана-дурака.
Для несостоявшихся юристов повторю:
По своему мировосприятию, по образу жизни Украина более федеративная, чем Россия, а Россия более унитарная, чем Украина. Вот так!!
Однако рядом дебильный сосед-убийца окруженный, по кацапской терминологии, "чухонцами, ляхами, бульбашами, хо/хлами, хачиками, чурками, косоглазыми обезьянами, сраными япошками и пиндосами", готовый разорвать на части любую соседнюю страну.
Поэтому на законодательном уровне, с целью обеспечения собственной безопасности Украина останется унитарным государством.
А свои кацапские идеи-бредни осуществляй в недофедеративной стране ПаРаше. Выезд свободен.
Иван Круча _ 10.11.2017 12:57
IP: 193.19.231.---
Каждый юрист знает: НАУКА госправа рекомендует федеративное госустройство для стран, чьи регионы имеют резкие различия в языке, вере, истории, культуре, предпочтениях... А поскольку Украина создана из кусков двух разных, веками смертельно враждовавших между собой держав – РИ и РП – у нас эти различия более, чем резкие... Черновол это прекрасно понимал, кстати.
И вот – игнорирование РЕКОМЕНДАЦИЙ НАУКИ привело уже Украину на край пропасти – потеряны Крым и Донбасс, идет гражданская война, два миллиона беженцев, упадок промышленности...
А всякие Рыбачуки при этом упорно и упоенно продолжают размахивать федерализацией, как страшилкой, путинской провокацией, медведчуковским бредом...
Что еще должно случиться с нами, чтобы керманычи начали прислушиваться к выводам науки, а не к командам из-за океана?!
Yaroslav Yurkiv _ 10.11.2017 10:12
IP: 35.195.177.---
Logic2009:
руслан49:
По цьому кодексу, якщо ти не член якоїсь партії, то тебе не виберуть депутатом.
Політика без партій як футбол без команд.
Мажоритарка у наших умовах – рудимент тоталітарної системи.
Президентсько-парламентська форма правління чи навпаки – це теж в постсовковій Україні рудимент.
З цим питанням необхідно терміново визначатися, бо знову матимемо два політичних рудименти:)
А взагалі, мажоритарка є ідеальною виборчою системою, бо передбачає персональну відповідальність політика, і можливо, для збереження такої системи варто зробити парламент 2-х кімнатним та компактним – на 250 та 50 депутатів відповідно, щоби в ньому реально працювала виключно політична еліта.
Василь Таранович _ 09.11.2017 19:40
IP: 188.163.107.---
Уколв,не лазь по чужих блогах. Лазь біля свого гімна,яке ти виклав для себе,відлючивши коментарі.
Василь Таранович _ 09.11.2017 19:37
IP: 188.163.107.---
Володимир Засанський:
Підтримую. А на писульки Уколова не треба звертати уваги. Гроші не пахнуть...
Гроші не пахнуть,зате Уколов воняє!
Василь Таранович _ 09.11.2017 19:36
IP: 188.163.107.---
Сергей Додуляк:
Уколов обычный придворный говорун, не очень умный (это мягко)...
Не говорун,а шоколадний лизун!Тому я Вам шановний заявляю протест,про не правильне визначення цього гнійного черв'яка.
meua _ 09.11.2017 18:47
IP: 35.195.91.---
Уколов долго отсутствовал: исчез после известного скандала с детьми во времена Ющенко. Теперь вот вынырнул, встав на довольствие в АП. Посмотрите на его улыбочку на его фотке... Все его "доводы" – чистая оплаченная пропаганда и не стоит ломанного гроша для обсуждения.
Orest Jj _ 09.11.2017 17:04
IP: 77.52.28.---
_ABM_:
...По своему мировосприятию, по образу жизни Украина более федеративная, чем Россия, а Россия более унитарная, чем Украина.
Николай Костомаров: "Две русские народности". 1861 год.
...В характере украинского народа преобладает личная воля, а в российском преобладает всеобщность. Для украинца коренным образом связь людей основывается на взаимном согласии и может распадаться по их взаимной воле.
Россияне стремятся закрепить необходимость и неразрывность единожды установленной связи, а саму причину установления отнести к Божьей воле и, следовательно, изъять от людской критики.
Коллектив для украинца не то, что для россиянина. Для первых – это добровольная организация людей. В Украине каждый член громады – независимая личность, самобытный собственник. Обязанность его в громаде только в сфере взаимной безопасности и выгоды каждого.
Для россиянина коллектив – выражение общей воли, поглощающей личную самобытность каждого.
Сергей Додуляк _ 09.11.2017 17:01
IP: 35.189.212.---
Уколов обычный придворный говорун, не очень умный (это мягко)...
Orest Jj _ 09.11.2017 16:50
IP: 77.52.28.---
Logic2009:
Orest Jj:
а шо це таке – свої коментарі закрив а сюди пхаєш свого носа?
Відкрий коментарі тоді й полемізуй з дописувачами
Не плутайте божий др з яєшнею.
З Вами ніхто не полемізує, він (не впевнений, що це Уколов) полемізує з автором.
А право закривати коменти цілком логічне при наявності тролів.
а де ви побачили "полемізуй зі мною"???
..."Не хочешь ли ты ободрать весь земной шар, снеся с него прочь все деревья и все живое из-за твоей фантазии наслаждаться голым светом?"...В мире, который рисует теософия, есть законное место для зла.
Logic2009 _ 09.11.2017 16:40
IP: 91.196.177.---
Orest Jj:
а шо це таке – свої коментарі закрив а сюди пхаєш свого носа?
Відкрий коментарі тоді й полемізуй з дописувачами
Не плутайте божий др з яєшнею.
З Вами ніхто не полемізує, він (не впевнений, що це Уколов) полемізує з автором.
А право закривати коменти цілком логічне при наявності тролів.
Sergey Danilyk _ 09.11.2017 16:19
IP: 35.195.91.---
Якщо майдан організував Путін, то він хотів тільки федералізації України, напевно, і європейські партнери хочуть розділу України на мовному та ментальному ознакою, інакше війна буде вічною.
Володимир Засанський _ 09.11.2017 16:18
IP: 37.73.213.---
Підтримую. А на писульки Уколова не треба звертати уваги. Гроші не пахнуть...
_ABM_ _ 09.11.2017 16:01
IP: 104.155.29.---
Sergey Bilochenko:
Україна и не может быть иной, нежели федеративной. На западе, юге и востоке люди по разному живут, говорят и думают. Зачем их приводить силком к одному знаменателю галаслывых лже-патриотов.
По своему мировосприятию, по образу жизни Украина более федеративная, чем Россия, а Россия более унитарная, чем Украина. Вот так!!
Однако рядом дебильный сосед-убийца окруженный, по кацапской терминологии, "чухонцами, ляхами, бульбашами, хо/хлами, хачиками, чурками, косоглазыми обезьянами и сраными япошками", готовый разорвать на части любую соседнюю страну.
Поэтому по закону Украина останется унитарным государством.
А свои кацапские идеи-бредни осуществляйте в своей недофедеративной стране.
Orest Pecharskyy _ 09.11.2017 15:09
IP: 35.190.207.---
Найбільш успішною структурою рабочє-крестьянской власті було ЧК. Результати діяльності цієї структури в певній мірі відчуваються і по коментарах... Люди (вірніше оця підсвідома людська, завжди існуюча тяга до почуття ненависті) не приймають до уваги, що різниця між добром і злом вже давно визначена і описана. Це Шекспір, Толстой, Тютчев, Купрін, Добролюбов, Пушкін, Достоєвський і безліч, безліч інших інструкторів по цій лінії, включно з Ісусом Христом і Махатма Ганді... Але найбільшшим "чєловєколюбієм отлічалась ЧК" І, можливо, що, власне, судячи по грамотних коментарях, прокладується "путь к лучшєй жізні" через досвід
відомої успішної рабочє-крєстьянской труктури
Orest Jj _ 09.11.2017 15:08
IP: 77.52.71.---
Віктор Уколов:
Олеже, я за пропорційну систему та відкриті списки. Але недолік, про який я писав, варто не захищати, а виправити.
Наприклад, утворити виборчі регіони, які будуть поєднувати кілька областей не об'єднаних спільним історичним минулим, або національними особливостями. Так Закарпаття можна об'єднати з Івано-Фрнаківщиною, Чернівці з Хмельницьким. Тернопіль з Рівним, Львів з Волинню.
Зараз депутати подають правки, тож замість глухого захисту, варто виправити те, що легко виправляється
а шо це таке – свої коментарі закрив а сюди пхаєш свого носа?
Відкрий коментарі тоді й полемізуй з дописувачами
Уряд реформ285 Україна та Європа879 Корупція1041 Річниця Майдану72 Рада 2014103
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter