Андрій Шевченко

Кортить штрафувати блогерів та ''Українську правду''? (ОНОВЛЕНО-2)

04 липня 2011, 18:34

Завтра Рада розгляне законопроект 6603 – про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення системи державної реєстрації інформаційних агентств. За безневинною назвою – ініціатива уряду Азарова, яка скоро може круто змінити життя інтернет-видань та блогерів.



Законопроект вводить штрафи для "незареєстрованих інформагентств". При цьому, за діючим законом про інформагентства, агенцією можна назвати будь-кого, в чию діяльність входять "збирання, обробка, творення, зберігання, підготовка інформації до поширення, випуск та розповсюдження інформаційної продукції".

Що це означає на практиці? Що завтра на порозі "Української правди" або блогера Олени Білозерської з'явиться людина з податкової або з Мін'юсту, яка скаже:

- Друзі, у мене для вас три новини: 1) я вас вважаю інформаційним агентством, 2) ви – незареєстроване інформагентство, 3) з вас штраф: цього разу – 2 з половиною тисячі, наступного разу готуйте 5 тисяч.

На завтра ж стоїть і законопроект 7011 – про внесення змін до Закону України "Про друковані засоби масової інформації (пресу) в Україні" щодо удосконалення державної реєстрації друкованих засобів масової інформації ". Це дітище Мін'юсту, назву якому підбирали з іронією, – він насправді не вдосконалює, а ускладнює процедуру реєстрації газет та журналів.

Закони припадали пилюкою в Раді майже рік. Хто саме підштовхує їх зараз – за 3 дні до канікул, – я встановити не зміг. Обидва законопроекти відхилені Комітетом свободи слова, і тоді – до честі депутатів – за це голосували разом і влада, і опозиція. З моїх розмов з колегами бачу, що обидві ідеї не особливо популярні навіть у Партії регіонів. Але остаточного рішення, як Чечетову завтра махати рукою, у влади, схоже, поки немає.

Ми багато говоримо про те, що Інтернет має стати "висотою, яку не можна здати". Маємо рідкісний випадок прямої, лобової атаки на Мережу. Завтра – один з тих стратегічних боїв, які не можемо проігнорувати.

P.S. На сайті ВР щойно з'явився оновлений розклад на тиждень – обидва законопроект з нього зникли:). Рідкісний прояв здорового глузду можемо вважати спільним здобутком всіх, хто впродовж дня бив на сполох – як в Раді, так і поза нею. Щоб остаточно закрити цю історію бракує наступного логічного кроку – Кабмін має відкликати ці законопроекти.

P.P.S. Зібрав тут, на Facebook і у Twitter цілу гірлянду вдячних і не дуже відгуків на цю історію-6603. Відреагую на два моменти.

1. Щодо Олени Бондаренко (ПР).

Це правда, що саме вона сьогодні обговорювала цей закон з Єфремовим і Ткаленком. І наскільки я знаю її позицію, саме вона переконувала зняти його з розгляду. Ми з нею опоненти по купі професійних і тим більше політичних питань. Що не заважає визнавати правильні кроки один одного.

2. Щодо того, що "знайшов чим перейматися, коли в країні капець".

Це тягне на окрему розмову, що треба робити, коли надворі "темна ніч". Тут є чому повчитися у поляків і у чехів, які послідовно готувалися до падіння режиму. Тому вірю, що ті закони, які реєструю в Раді (про громадські організації, про вибори за відкритими списками, про доступ до інформації), переживуть не одного Президента.

Сьогодні ж вважаю безмежно наївним заниження цінності медіа для майбутніх змін. Свобода слова, суд на Тимошенко й Луценком, громадянське суспільство, малий бізнес – це справді "висоти, які здавати не можна".

Коментарі — 36
osen4307 _ 13.08.2011 14:59
IP: 178.94.94.---
Прочитала десь тут на "Українській правді", що ви на службі Хорошковського. Не пам"ятаю, про що була стаття. І ось прочитала, що ви можете очолити список БЮТ на вибори, як це розуміти? Взагалі, у вас там в політиці взагалі таке поняття як СОВІСТЬ, хоч іноді постає перед недоторканим взором?
Andriy Zhuravlov _ 11.07.2011 20:43
IP: 212.111.203.---
А разве не Вы автор этого законопроекта? http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb_n/webproc4_1?id=&pf3511=39170
Сергій Назаревич _ 05.07.2011 11:17
IP: 195.225.52.---
Fallow:
Не вийде! Вже діють як інтернет-телебачення, так і інтернет-радіо!
Ми, Курінь Інформаційних Технологій Українського Козацтва, вже зараз маємо можливість вести пряме інтернет-мовлення з будь-якої події. Хіба що... подій вартих уваги поки що немає...
А інтернет-радіо УВО вже має інтернет-аудиторію більшу, ніж всі обласні ТВ разом узяті!
Сергій Назаревич _ 05.07.2011 11:13
IP: 195.225.52.---
Pavlo Shostak:
А інтернет видання – не преса! Навіть в Китаю це не виходить!
Інтернет був, є і буде вільним!... а як не буде вільним – створимо інтернет-2. ІМХО Фідо-НЕТ так само була досить масова штука!
Breda _ 05.07.2011 11:03
IP: 93.73.193.---
" Щодо Олени Бондаренко (ПР).
Це правда, що саме вона сьогодні обговорювала цей закон з Єфремовим і Ткаленком. І наскільки я знаю її позицію, саме вона переконувала зняти його з розгляду.
"

Та Ви шо, пан Андрій...
А як цей закон, що був запилений майже рік, попав таки на розгляд ВР?
Якісь барабашки...
Особливо, враховуючи обидку Януковича на Стоп-цензурщиків, яким він не позубам...
А Алена Бондаренко... пламінна борчиня з Стоп-цензурою...
Скільки ефірів, cкільки потуг докладено – починаючи від призів бути стриманішими – до регистрації інформ агенств...
А тепер вона там умовила Ефремова... Палач передумав. Ще не на часі.
Хай ще трохи поживуть.

PS Добре, що Ви гвалт підняли.
Сергій Назаревич _ 05.07.2011 10:27
IP: 195.225.52.---
Так звана українська влада волає "спіймати вітер". Але усі ті, хто намагався досі "спіймати вітер", розбивали собі носи. Особливо коли вітер перетворювався на ураган!
Вони рахують що вони влада? Після Путчу 1996-го року, уся їх діяльність – суцільний ЗЛОЧИН – чи то приватизація, чи то борги МВФ, чи то закони про заборону жити у незалежній вільній українській державі!
alexa71 _ 05.07.2011 08:59
IP: 95.135.67.---
Та чим цей режим відрізняється від того режиму? Бо то була своя хазяйка а зараз чужий хазяїн?
corr _ 05.07.2011 07:52
IP: 109.87.8.---
Важно, чтобы Украина не скатилась в ту пропасть, где люди перестают слышать собственный разум. Все остальное – преодолимое.
Несколько слов о желании прищучить блоггеров, спонтанно возникающем у некоторых "не в меру умных инициаторов законодательных инициатив". Любой слесарь знает, что закручивание гаек при отсутствии интеллекта – пустая трата времени плюс прямой убыток. Везде нужна мера. Особенно, когда закручиваешь гайки: дюжими руками резьбу сорвать – как два пальца об асфальт. Но потом-то, чем распадающееся держать будете?
...Мартышка с гранатой смотрится комично, конечно. Но только на картинке, а не в Раде.

Алене Бондаренко респект!
Лёвочкина и Бондаренко иногда делают то, что мужской части этой фракции самостоятельно вовек не осилить. Берегите их, ПР.уны;)
Z109 _ 05.07.2011 07:11
IP: 95.133.84.---
Ну и кто тебе мешал формировать это гражданское общество в регионах когда вы были при власти?Теперь то что лить крокодиловы слезы?Счас надо готовить вазелин, ну а потом прийдут радикальные националистические политики. Это вместо несостоящихся дерьмократов.Счас другое важно – чтобы Запад придал Украине статус Белоруссии.
taramokh _ 05.07.2011 01:53
IP: 93.74.235.---
Цитую автора статті: "...за діючим законом про інформагентства, агенцією можна назвати будь-кого, в чию діяльність входять "збирання, обробка, творення, зберігання, підготовка інформації до поширення, випуск та розповсюдження інформаційної продукції"..."
Частиною першою ст.1 ЗУ "Про інформаційні агентства" "інформаційними агентствами згідно з цим Законом є зареєстровані як юридичні особи суб'єкти інформаційної діяльності, що діють з метою надання інформаційних послуг." Тобто, дія Закону поширюється на ЗАРЕЄСТРОВАНІ ЮРИДИЧНІ ОСОБИ. Доки немає зареєстрованого суб"єкта господарювання, дія цього Закону на нього не поширюється, бо нема, на кого поширюватися. Зворотньої дії Закон теж не має (ст. 58 Конституції) – тобто, накладати штрафні санкції можна лише після реєстрації суб"єкта господарювання за результатами його конкретної діяльності вже після реєстрації.
Michael Mayevsky _ 05.07.2011 01:14
IP: 91.201.244.---
Блогерів в УП немає – є улюблені та обрані, що пишуть для піпла...
EDNAYMOSYA- BRATTYA _ 05.07.2011 00:10
IP: 77.247.181.---
Mikola-z:

Очередной звиздеж...посему почему бы и

не гавкнуть в адрес власти.
.
.
Mikola, тут непонятно чем вы не довольны.

Если еще рано по инету – не надо гавкать.

Гавкайте насчет высоких цен на продукты и жилье.

Или за это не платят?!...:-)))))))))
.
.
drug_sergo _ 04.07.2011 23:43
IP: 188.163.23.---
Mikola-z:
Очередной звиздеж шевченка и в том же духе как и все декламации последнего времени тимошкиных клевретов типа: что то было, но его еще нет,но оно может быть,а посему почему бы и не гавкнуть в адрес власти. Не важно, что "На сайті ВР щойно з'явився оновлений розклад на тиждень – обидва законопроект з нього зникли:) ", главное, для бютоголовых придурков останется фраза такого же бютоголового шевченка о том, что -Що завтра на порозі "Української правди" або блогера Олени Білозерської з'явиться людина з податкової або з Мін'юсту, яка скаже:... и пошло и поехало насчет зашморгов
:)!!!:)!!!
Mikola-z _ 04.07.2011 23:28
IP: 80.239.242.---
Очередной звиздеж шевченка и в том же духе как и все декламации последнего времени тимошкиных клевретов типа: что то было, но его еще нет,но оно может быть,а посему почему бы и не гавкнуть в адрес власти. Не важно, что "На сайті ВР щойно з'явився оновлений розклад на тиждень – обидва законопроект з нього зникли:) ", главное, для бютоголовых придурков останется фраза такого же бютоголового шевченка о том, что -Що завтра на порозі "Української правди" або блогера Олени Білозерської з'явиться людина з податкової або з Мін'юсту, яка скаже:... и пошло и поехало насчет зашморгов
Mykyta_Voronenko _ 04.07.2011 23:03
IP: 95.158.14.---
sonyachna_r:
Падлюки!
_______________
Короче і зрозуміліше не скажеш
Pavlo Shostak _ 04.07.2011 22:52
IP: 188.163.97.---
Мурлюку кортить затягнути зашморг на шиї преси. Ні чорта не вийде. Це не Білорусь.
mongolskaja bydjonovka _ 04.07.2011 22:31
IP: 195.241.90.---
Бацька-ещё будет завидуватьUA.
вытька _ 04.07.2011 22:21
IP: 46.211.231.---
В Интернете 162 миллиона доменов, веб-сайтов будем регистрироваться в другой стороне... ох і країна
Олексій Ярославцев _ 04.07.2011 21:20
IP: 91.102.179.---
> Що завтра на порозі "Української правди" або блогера Олени Білозерської
> з'явиться людина з податкової або з Мін'юсту, яка скаже

Андрію, Олена Білозерська є головним редактором інформаційної агенції "Поряд з вами", тобто, як прийдуть, так і вийдуть. Не вперше.
sonyachna_r _ 04.07.2011 21:02
IP: 91.124.73.---
Падлюки!
benya1 _ 04.07.2011 21:00
IP: 92.113.55.---
Mibrag:
И, к стати, то, что "...На сайті ВР щойно з'явився оновлений розклад на тиждень – обидва законопроект з нього зникли:)..."

Это ни о чём не говорит. Указы Овоща всегда появлялись заполночь... и этот закон они могут запросто сунуть в другой закон, где разрешают приватизацию ГТС... А макака-Чечетов завтра будет махать своими граблями... Так что, думаю, завтра – проголосуют... Они уже слетели с катушек и им всё пофиг...
Согласен. ПРдуны слетели с катушек Беспредельничают везде, куда заведет из больное воображение. Долго мы будем разгребать после них завалы.
Marton _ 04.07.2011 20:55
IP: 77.87.33.---
Александр Щербак:

Андрію! Таке враження, що крім медіа Вас нічого більше не турбує в цій країні. Як для депутата це дуже вузька спеціалізація. Скоро вибори, тож працюйте над собою, щоб виборцям не було соромно за таке представництво.

Андрей, специализация не узка, а крайне важна. Тем более, что "завтра" работы для защитника СМИ ой как прибавится. Считаю, Вам следует усилить консолидацию всех сил способных противостоять наезду на свободу слова.
Как горько сознавать нам, прошедшим Майдан, что доведется выходить на улицы и всего лишь молча плескать в ладони. Люблю белоруссов, но зрелище жалкое. Выступление Греков ближе.
Александр Щербак _ 04.07.2011 20:26
IP: 178.133.178.---
Таки буває дим без вогню.
Андрію! Таке враження, що крім медіа Вас нічого більше не турбує в цій країні. Як для депутата це дуже вузька спеціалізація. Скоро вибори, тож працюйте над собою, щоб виборцям не було соромно за таке представництво.
Цього разу не вдалося Оленці Б. прикритися співпрацею влади з опозицією?
Александр Галас _ 04.07.2011 20:21
IP: 194.44.136.---
Хотят просто прикрыть блогеров от которых идет очень много критики подкрепленной хорошим русским матом а также организация всяких протестных мероприятий и флеш-мобов. Наверное Богословская под суетилась она на одном из эфиров у Савика возмущалась что ее на УП обзывают блямухой и грозились облить бензином.
Да и наверняка идут по стопам соседа Лукашенка который блокирует соц сети типа вконтакте и твитер за организацию протестов в стране наверное опасаются значит есть причина для такого закручивания гаек и у нас
tasha656565 _ 04.07.2011 20:15
IP: 77.121.163.---
Fiamma:
Я теж підтримую?
Aтака Путіна1090 Уряд реформ271 Корупція1010 Мовне питання176 Україна та Європа859
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте