Наталя Соколенко журналістка, учасниця руху "Стоп Цензурі"

Референдум – це зброя Януковича. Звернення до самогубців

15 січня 2014, 19:16

Дотепер всеукраїнський рефрендум ЗА ЧИННИМ законом ініціювали політики із репутацією провокаторів – Олег Ляшко та Дмитро Корчинський, та українофобів – Віктор Медведчук та Петро Симоненко. І ще людина, яка, на мій погляд, поєднує дві ці характеристики – Геннадій Кернес, що сьогодні запропонував референдум із скасування депутатської недоторканності (напевно, щоб арештовути опозиціянтів-ватажків Єврореволюції)

Сьогодні провести референдум запропонували порядні люди, зокрема: дисидент Левко Лук'яненко, посол, в минулому член міжнародного трибунали по Югославії Володимир Василенко, Олег Березюк, голова Українського юридичного товариства.

Вони закликали провести референдум про призначення дочасних виборів президента, позаяк Янукович їм дуже недовподоби. Ну, не тільки їм. Але заклик проводити референдум виглядає як запрошення до самогубства.

Бо ЧИННИЙ закон про всеукраїнський референдум писався не для того, щоби український народ висловлював свою волю, а для того, щоби Янукович і Ко могли будь які рішення проводити через референдум, якщо не вдається через парламент.

Тим часом сьогоднішні ініціатори референдуму звертаються до лідерів опозиції з вимогою долучтися до проведення референдуму, бо, мовляв, ЄвроМайдан втрачає ерергію, а так люди будуть залучені до референдумної справи. Як на мене, дуже сумнівний спосіб розбурхати ЄвроМайдан. І ризикований. Бо врешті-решт всі ці розмови призводять до популяризації самого закону і значно підвищують ризик застосування закону самою владою. Детальніше – ІЗ ЗАЛІЗНИМИ АРГУМЕНТАМИ у ЗАЯВІ Коаліції "За чесний референдум":

Учасники Коаліції просять громадських діячв і політиків, що щиро вболівають за Україну, за ЄвроМайдан не чіпати тему референдуму до ухвалення нового закону. До речі, текст нового законопроекту учасники Коалції правники-конституціоналіст вже написали.

ЗАЯВА

Коаліції громадських організацій "За чесний референдум" щодо

відсутності демократичного механізму проведення всеукраїнських референдумів


Українські громадські діячі 15 січня 2014 року звертаються до Ради Всеукраїнського об'єднання "Майдан", лідерів парламентських і позапарламентських політичних партій, громадських організацій і рухів з закликом підтримати їхню ініціативу щодо проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України.

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум", яка була утворена 6 лютого 2013 року у відповідь на неконституційні дії влади щодо законодавчого закріплення проведення референдумів в Україні, підкреслює неможливість проведення на сьогодні в Україні чесного референдуму, тобто референдуму, результат якого буде відповідати реальному волевиявленню Українського народу, з будь-якого питання.

Так, 6 листопада 2012 року у неконституційний спосіб було прийнято Закон "Про всеукраїнський референдум", який суперечить Конституції України та європейським стандартам, а проведення всеукраїнського референдуму відповідно до норм цього Закону призведе до викривлення результату волевиявлення народу. Громадяни за новим Законом отримали формальне право прийти проголосувати на референдумі без гарантій отримати результат, який буде відображати реальне волевиявлення Українського народу. Фактично Закон встановлює ще один механізм для прийняття рішень владою через маніпулювання результатами волевиявлення громадян. Органи державної влади можуть безпосередньо впливати на кінцевий результат національного референдуму практично на всіх етапах його проведення. Так, Закон встановлює:

нереальний без підтримки влади порядок ініціювання референдуму народом;

• недемократичний порядок створення комісій з референдуму, які підраховують голоси виборців;


• нерівні можливості для прихильників та опонентів питання референдуму насамперед щодо проведення агітації, що позбавляє громадян можливості свідомого вибору при голосуванні;

• можливість винесення на референдум всупереч Конституції законопроектів (включаючи конституційні) без попереднього публічного обговорення їх текстів, автори яких також можуть бути невідомі;

прийняття рішення на референдумі незалежно від кількості громадян, що взяли у ньому участь.

По-друге, Конституційний Суд України у Рішенні від 27.03.2000 р. N3-рп висловив правову позицію щодо неконституційності проведення всеукраїнського референдуму, зокрема за народною ініціативою, з питання достроково припинення повноважень конституційних органів державної влади. Він зазначив, що "Конституція України не передбачає інституту висловлення недовіри на всеукраїнському референдумі, в тому числі проголошеному за народною ініціативою, Верховній Раді України чи будь-яким іншим конституційним органам державної влади як можливої підстави дострокового припинення їх повноважень". Тому можливість провести референдум з питання, яке ініціюється громадськістю, практично відсутня.

Наша позиція щодо неприйнятності у демократичному суспільстві Закону "Про всеукраїнський референдум" у редакції, прийнятій 2012 року, була публічно проголошена ще у лютому 2013 року. Спроби зробити цей закон "працюючим" можуть призвести лише до негативних наслідків для суспільства, оскільки посилять інструменти авторитарної влади.

Таким чином, вважаємо ініціювання проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України недоцільним, оскільки воно у принципі не може привести до позитивного результату. Ми отримаємо або марно потрачені зусилля, або проведення маніпулятивного національного референдуму, результати якого не будуть відображати реального волевиявлення народу.

Підтримка ініціювання проведення всеукраїнського референдуму про дострокові вибори Президента України опозиційними парламентськими силами призведе до фактичного визнання ними неконституційного Закону "Про всеукраїнський референдум" та розв'яже руки авторитарній владі для узурпації влади шляхом проведення своїх референдумів відповідно до цього Закону.

Закликаємо Раду Всеукраїнського об'єднання "Майдан", лідерів парламентських і позапарламентських політичних партій, громадських організацій і рухів утриматися від підтримки цієї ініціативи, а її ініціаторів – відкликати її.

Коаліція громадських організацій "За чесний референдум"

15.01.2014 р.

І коротке відео від Коаліції "За чесний референдум" про основні загрози Закону "Про всеукраїнський референдум"

Коментарі — 54
Install Install _ 16.01.2014 20:19
IP: 46.211.135.---
СКостів:
Та зберіть нині хоч і 10 мільйонів на одному майдані – НЕМАЄ він сили.

Згоден з Вашою думкою.
Однак головне те. що потрібна посвята,
у сл.п. Гірника, вона знайшлась
Свята Людина
СКостів _ 16.01.2014 18:02
IP: 37.53.114.---
Install Install:
Так, але чому б Вам не дочитати думку далі?
У людському сенсі Майдан був ще в давні часи. Памятаєте, "На майдані коло церкви революція іде..."? Питання не про "Яників сенс". Хай він собі щезає, тоя Яник.! Питання в тому, щоб Майдан був ЗНАЧИМИМ., а не гучним безпомічним криком, поки "Васька слушает да ест". Та зберіть нині хоч і 10 мільйонів на одному майдані – НЕМАЄ він сили. Тому й ведеться так влада, що знає про це. А ми, на превеликий жаль, НЕ ЗНАЄМО. Зате нам здається, що нас таки почує ця погана влада. А вона, бачте, не хоче чути...
В Італії, повторюю, 50 тисяч виборців мають право законодавчої ініціативи, а у нас Майдан у півтора мільйона (!!!) – один крик...
Install Install _ 16.01.2014 17:42
IP: 46.211.182.---
СКостів:
Чому нинішній такий гучний МАЙДАН У ПРАВОВОМУ СЕНСІ БЕЗПОМІЧНИЙ???

Я Вам, пане, скажу те, що всі інші бояться сказати.
Майдан завжди був у людському сенсі, він ніколи не був "у правовому", яниковому сенсі, і не буде

Якщо їм так муляє, то нехай перейдуть межу, а тоді буде
Install Install _ 16.01.2014 17:32
IP: 46.211.182.---
Наталко!
Референдуми в авторитарних, регресивних державах -
це омана, це завідоме ТАК на будь-яке запитання.

А от у Швайцарії – то працює
Бо там держава поважає своїх громадян, і на повному серйозі запитує громаду – чого ви хочете?
Александр Любенко _ 16.01.2014 11:35
IP: 74.125.181.---
СКостів:
Чому нинішній такий гучний МАЙДАН У ПРАВОВОМУ СЕНСІ БЕЗПОМІЧНИЙ???

Може, слід почати з того, щоб вимогою Майдану заставити Конституційну Асамблею включити зміни в Конститкцію, за якими надати право мирним зібранням чисельністю, скажімо, в 500 тисяч виборців ініціювати всеукраїнський референдум з питань, які зібрали Майдан? Може, хоча б такий результат став би "чимось серйозним і значимим", якщо по-іншому, скільки б не декларувалося-пікетувалося та скільки б КАМазів з дровами і харчами не завозилося, питання народної волі ніяк НЕ ВИРІШУЮТЬСЯ...
Подеревьянський якраз пропонував визначення як порахувати 500000 =)
СКостів _ 16.01.2014 10:13
IP: 95.133.172.---
Чому нинішній такий гучний МАЙДАН У ПРАВОВОМУ СЕНСІ БЕЗПОМІЧНИЙ???

Може, слід почати з того, щоб вимогою Майдану заставити Конституційну Асамблею включити зміни в Конститкцію, за якими надати право мирним зібранням чисельністю, скажімо, в 500 тисяч виборців ініціювати всеукраїнський референдум з питань, які зібрали Майдан? Може, хоча б такий результат став би "чимось серйозним і значимим", якщо по-іншому, скільки б не декларувалося-пікетувалося та скільки б КАМазів з дровами і харчами не завозилося, питання народної волі ніяк НЕ ВИРІШУЮТЬСЯ...
НадіяЄ _ 16.01.2014 10:13
IP: 82.207.35.---
Жодних референдумів! Не зараз, не сьогодні, не з цим законом і не з цією владою!
До того ж народ наш, в переважній своїй більшості не може адекватно оцінити сьогоднішню надскладну політичну ситуацію, оскільки не володіє інформацією. Не володіє, тому що для багатьох єдиним джерелом інформації є зомбоящик, більшість і не здогадується мабуть, що є такі газети, як "День", чи "Дзеркало тижня" та ін., а якщо здогадуються, то ліньки читати (многа букаффффффф). Які референдуми з людьми, які в змозі зняти з вух пропагандистську, провладну, кремлівську лапшу?
НадіяЄ _ 16.01.2014 10:13
IP: 82.207.35.---
Жодних референдумів! Не зараз, не сьогодні, не з цим законом і не з цією владою!
До того ж народ наш, в переважній своїй більшості не може адекватно оцінити сьогоднішню надскладну політичну ситуацію, оскільки не володіє інформацією. Не володіє, тому що для багатьох єдиним джерелом інформації є зомбоящик, більшість і не здогадується мабуть, що є такі газети, як "День", чи "Дзеркало тижня" та ін., а якщо здогадуються, то ліньки читати (многа букаффффффф). Які референдуми з людьми, які в змозі зняти з вух пропагандистську, провладну, кремлівську лапшу?
НадіяЄ _ 16.01.2014 10:13
IP: 82.207.35.---
Жодних референдумів! Не зараз, не сьогодні, не з цим законом і не з цією владою!
До того ж народ наш, в переважній своїй більшості не може адекватно оцінити сьогоднішню надскладну політичну ситуацію, оскільки не володіє інформацією. Не володіє, тому що для багатьох єдиним джерелом інформації є зомбоящик, більшість і не здогадується мабуть, що є такі газети, як "День", чи "Дзеркало тижня" та ін., а якщо здогадуються, то ліньки читати (многа букаффффффф). Які референдуми з людьми, які в змозі зняти з вух пропагандистську, провладну, кремлівську лапшу?
НадіяЄ _ 16.01.2014 10:12
IP: 82.207.35.---
Жодних референдумів! Не зараз, не сьогодні, не з цим законом і не з цією владою!
До того ж народ наш, в переважній своїй більшості не може адекватно оцінити сьогоднішню надскладну політичну ситуацію, оскільки не володіє інформацією. Не володіє, тому що для багатьох єдиним джерелом інформації є зомбоящик, більшість і не здогадується мабуть, що є такі газети, як "День", чи "Дзеркало тижня" та ін., а якщо здогадуються, то ліньки читати (многа букаффффффф). Які референдуми з людьми, які в змозі зняти з вух пропагандистську, провладну, кремлівську лапшу?
СКостів _ 16.01.2014 10:01
IP: 95.133.172.---
Шановна пані Наталіє! На превеликий жаль, немає у нас іншого закону до статей 69 і 72 Конституції, за яким здійснюється народне волевиявлення, крім того, що маємо. "Бомба" закладена в частині другій статті 72 Конституції, котра робить практично неможливим всеукраїнський референдум без участі (чи хоча би сприяння) будь-якої влади. ЯК, КОМУ та В ЯКИЙ СПОСІБ, порадьте, організувати "вимогу не менш як трьох мільйонів громадян України, які мають право голосу, за умови, що підписи щодо призначення референдуму зібрано не менш як у двох третинах областей і не менш як по сто тисяч підписів у кожній області"? ЧОМУ, скажіть, саме ТРИ МІЛЬЙОНИ? ХТО нам підкинув ТАКУ УМОВУ НАРОДНОЇ ІНІЦІАТИВИ? Чому, скажімо, в Італії, де проживає 61 млн громадян для законодавчої ініціативи достатньо 50 тисяч виборців, а референдум призначається за волею 500 тисяч виборців, а у нас із 45-ма млн законодавчої ініціативи у народу нема та аж 3 мільйони збору та ретельної перевірки підписів для ініціації референдуму?
bbibigon _ 16.01.2014 09:57
IP: 86.111.66.---
Наталя Соколенко:
не обійти ніяк норму, що комісії формують облради, а в разі якщо не встигнуть – облдержадміністрації, контролю нема за ними, ба бальше, якщо в когось із призначених владою прокинеться сумління, вища коісія може у бідь -який час – в тому числі у час підрахунку голосів, замінити цього совісного на безсовісного
Хотів написати, що можна було б попрацювати "нашим" юристам-аналітикам, -практикам, -теоретикам над тим, якими заходами нейтралізувати таку біду в законі але подумав, що владі усі закони по фігу: судова система діє як пахан скаже.
Відтак, треба ініцювати референдум і одночасно мати пакет усіх нормальних законів для нього, для прийняття ВР. Задля цього задіяти увесь потенціял протесту і жати до упору – це буде зрозуміла і бажана для усіх, ефективна мета, на відміну від шпаціру по вулицях Києва. Якщо хочемо легітимно, інакше – "пуля-дура".
Oleg Petrov _ 16.01.2014 09:43
IP: 178.95.193.---
честного голосования боится не только янукович, но и лидеры оппозиции
Radist2010 _ 16.01.2014 08:44
IP: 74.125.181.---
Референдум добре рішення, не подобається закон, добийтеся прийняття нового.
Микола Рибій _ 16.01.2014 04:12
IP: 74.125.181.---
Александр Любенко:
Референдум... Вибори... не можна обійти норму... замінять совісного на бессовісного...
ЛЮДИ!!!!!!!
Зрозумійте нарешті, що ВСЯ влада сфальшована завдяки таємним голосуванням.
Поки не буде відкритого голосування на майданах так і будемо як стадо вкидать майбутне дітей в урну для голосування.
ВІДКРИТЕ ГОЛОСУВАННЯ, якщо ви дійсно козацького Роду.
Для початку – обрати владу в Киеві, потім – в обласних центрах за допомогою автомайдану з Києва

Як саме? наприклад так:

На Хрещатику, турнікети, як в метро, наприклад, числом 10.
Напроти кожного турнікету – відеокамера та кілька дублюючих фотокамер, -
Проходячи через турнікет громадянин тримає паспорт з пропискою у розгорнутому вигляді, зупиняється, кладе паспорт на сканер, на камеру каже "так, надаю повноваження голови Київської громади " П.І.Б" терміном на 6 місяців відповідно до 5ої статті концтитуції"

Не подобається? Пропонуйте іншу технологію.
Повністю підтримую поімені голосування
Микола Рибій _ 16.01.2014 04:07
IP: 74.125.181.---
Александр Любенко:
Референдум... Вибори... не можна обійти норму... замінять совісного на бессовісного...
ЛЮДИ!!!!!!!
Зрозумійте нарешті, що ВСЯ влада сфальшована завдяки таємним голосуванням.
Поки не буде відкритого голосування на майданах так і будемо як стадо вкидать майбутне дітей в урну для голосування.
ВІДКРИТЕ ГОЛОСУВАННЯ, якщо ви дійсно козацького Роду.
Для початку – обрати владу в Киеві, потім – в обласних центрах за допомогою автомайдану з Києва

Як саме? наприклад так:

На Хрещатику, турнікети, як в метро, наприклад, числом 10.
Напроти кожного турнікету – відеокамера та кілька дублюючих фотокамер, -
Проходячи через турнікет громадянин тримає паспорт з пропискою у розгорнутому вигляді, зупиняється, кладе паспорт на сканер, на камеру каже "так, надаю повноваження голови Київської громади " П.І.Б" терміном на 6 місяців відповідно до 5ої статті концтитуції"

Не подобається? Пропонуйте іншу технологію.
Виктория Иванова _ 16.01.2014 03:09
IP: 74.125.181.---
lvm:
Насчет самостоятельного проведения выборов вы, пожалуй, загнули. Начнем с того, что бюллетени для любых выборов – защищенные от подделок бланки строгой отчетности. У нас в стране их печатает полиграфкомбинат "Радянська Украина", другие типографии (по-моему, ни одна в Украине) не имеют соответствующего оборудования. Как вы понимаете, разместить там заказ от "самих" никак не получится, предприятие государственное. А выборы, проведенные при помощи бюллетеней, написанных от руки или даже напечатанных на принтере, вряд ли хоть кто-нибудь сможет посчитать легитимными.
lvm _ 16.01.2014 01:58
IP: 74.125.181.---
69-та стаття Конституції не обмежує народ лише виборами та референдумами. Будь яка форма безспосередньої демократії є прямо дозволена Конституцією. Зареєструйте збори, створіть лічільну комісію, проведіть голосування і призначте вибори в Київраду, які потім самі і проведіть. З точки зору Конституції, Конституційного Суду, та демократичних держав, такі вибори будуть легітимними якщо права усіх киян на участь у виборах будуть дотримані.
Sergio Zubenkoni _ 16.01.2014 01:19
IP: 93.75.7.---
Александр Любенко:
Референдум... Вибори... не можна обійти норму... замінять совісного на бессовісного...
ЛЮДИ!!!!!!!
Зрозумійте нарешті, що ВСЯ влада сфальшована завдяки таємним голосуванням.
Поки не буде відкритого голосування на майданах так і будемо як стадо вкидать майбутне дітей в урну для голосування.
ВІДКРИТЕ ГОЛОСУВАННЯ, якщо ви дійсно козацького Роду.
Для початку – обрати владу в Киеві, потім – в обласних центрах за допомогою автомайдану з Києва
Цікаво!
Як саме? наприклад так:

На Хрещатику, турнікети, як в метро, наприклад, числом 10.
Напроти кожного турнікету – відеокамера та кілька дублюючих фотокамер, -
Проходячи через турнікет громадянин тримає паспорт з пропискою у розгорнутому вигляді, зупиняється, кладе паспорт на сканер, на камеру каже "так, надаю повноваження голови Київської громади " П.І.Б" терміном на 6 місяців відповідно до 5ої статті концтитуції"

Не подобається? Пропонуйте іншу технологію.
Александр Любенко _ 15.01.2014 23:29
IP: 74.125.181.---
Референдум... Вибори... не можна обійти норму... замінять совісного на бессовісного...
ЛЮДИ!!!!!!!
Зрозумійте нарешті, що ВСЯ влада сфальшована завдяки таємним голосуванням.
Поки не буде відкритого голосування на майданах так і будемо як стадо вкидать майбутне дітей в урну для голосування.
ВІДКРИТЕ ГОЛОСУВАННЯ, якщо ви дійсно козацького Роду.
Для початку – обрати владу в Киеві, потім – в обласних центрах за допомогою автомайдану з Києва

Як саме? наприклад так:

На Хрещатику, турнікети, як в метро, наприклад, числом 10.
Напроти кожного турнікету – відеокамера та кілька дублюючих фотокамер, -
Проходячи через турнікет громадянин тримає паспорт з пропискою у розгорнутому вигляді, зупиняється, кладе паспорт на сканер, на камеру каже "так, надаю повноваження голови Київської громади " П.І.Б" терміном на 6 місяців відповідно до 5ої статті концтитуції"

Не подобається? Пропонуйте іншу технологію.
Александр Любенко _ 15.01.2014 23:29
IP: 74.125.181.---
Референдум... Вибори... не можна обійти норму... замінять совісного на бессовісного...
ЛЮДИ!!!!!!!
Зрозумійте нарешті, що ВСЯ влада сфальшована завдяки таємним голосуванням.
Поки не буде відкритого голосування на майданах так і будемо як стадо вкидать майбутне дітей в урну для голосування.
ВІДКРИТЕ ГОЛОСУВАННЯ, якщо ви дійсно козацького Роду.
Для початку – обрати владу в Киеві, потім – в обласних центрах за допомогою автомайдану з Києва

Як саме? наприклад так:

На Хрещатику, турнікети, як в метро, наприклад, числом 10.
Напроти кожного турнікету – відеокамера та кілька дублюючих фотокамер, -
Проходячи через турнікет громадянин тримає паспорт з пропискою у розгорнутому вигляді, зупиняється, кладе паспорт на сканер, на камеру каже "так, надаю повноваження голови Київської громади " П.І.Б" терміном на 6 місяців відповідно до 5ої статті концтитуції"

Не подобається? Пропонуйте іншу технологію.
Lyudmyla Matyas _ 15.01.2014 23:00
IP: 74.125.181.---
Как они фальсифицировали выборы в пяти проблемных округах – так же сфальсифицируют результаты референдума... Референдум проводить только после приема закона, гарантирующего демократический путь его проведения!
Любов Антоненко _ 15.01.2014 22:59
IP: 74.125.181.---
невеличкий шторм може перейти увелике цунамі...
Yuri Kariy _ 15.01.2014 22:45
IP: 93.73.218.---
Микола Думич:
І нема серед них ЖОДНОГО, котрий не погодиться Тимошенко на вогні спалити, а рідну маму на хресті – розіп'яти.
Запросто.
То такий народ.
І такі нардепи з дисидентами...
Повні придурки! Відьом треба топити, або осиновий кілок у серце і в могилу, обличчям у низ!
Олександр Палій _ 15.01.2014 22:44
IP: 93.72.49.---
Повністю згоден. Закон про референдум повністю позбавляє сенсу саме проведення референдуму.
Aтака Путіна542 Україна та Європа582 Вибори-2014131 Корупція327 Свобода слова469
АВТОРИЗАЦІЯ І ВХІД ДЛЯ АВТОРІВ


УвійтиСкасувати
Якщо ви новий читач, будь ласка, зареєструйтесь
Забули пароль?
Ви можете увійти під своїм акаунтом у соціальних мережах:
Facebook   Twitter   Вконтакте