17 листопада 2010, 11:52

Набридли нескінчені затори?



Цього тижня в Україні стартував Тиждень безпеки дорожнього руху. Суть заходу – в об'єднанні зусиль всіх секторів суспільства (в першу чергу, державного і громадського) навколо ідеї зменшення аварійності на дорогах.

Адже не секрет, що ДТП в Україні давно входять в п'ятірку головних факторів небезпеки для людського життя – так, тільки за офіційною статистикою щодня на дорогах гине більше 17 осіб. По телебаченню постійно показують страшні автомобільні катастрофи, що відбуваються в Україні. На кожне таке повідомлення приходиться десятки менших, – як з людськими жертвами, так і без них – про які ніхто не говорить, адже вони стали звичним явищем. Проїжджаючи або проходячи повз аварію, люди автоматично констатують – і ще один "догрався"; і нікого не хвилюють реальні причини цієї національної катастрофи.

Як показує міжнародний досвід, вирішення проблеми не лежить у локальних сплесках активності. Звичайно, водіїв обурює якість розмітки та доріг і вони радо вказують на головного винуватця – Автодор. В Автодорі, натомість, вважають, що основна причина аварій – це реклама (в тому числі на трасах, де реклама відсутня). Політики із задоволенням піаряться на цій темі, експериментуючи зі штрафами та автошколами.

Однак проблема є масштабною, комплексною і системною. Корінь аварій лежить не тільки в низькій правовій культурі водіїв, корумпованості органів ДАІ чи поганих дорогах. Суть набагато глибша – наше суспільство вперто закриває очі на очевидне: це стосується кожного, це може статися з кожним. Набагато легше бути безвідповідальними: не пристібатися паском безпеки, дати хабара інспектору, взяти хабар у водія, перебігти дорогу на червоне світло і т.д.

Задача потребує системного вивчення і розробки окремої Національної програми з безпеки дорожнього руху. Тому мета організаторів Тижня – Асоціації безпеки дорожнього руху – добитися особистого контролю президента над вирішенням проблеми. Саме так свого часу відбулося у Франції, Росії, США, де сильна політична воля змогла переламати негативізм у ставленні до власної безпеки, об'єднати зусилля всіх сторін. На сайті АБДД www.roadsafety.org.ua кожен може підписати лист на підтримку розробки Національної програми.

Зі свого боку, Асоціація зовнішньої реклами України теж підключилася до процесу і розмістила в Києві соціальну рекламу, яка звертає увагу на проблему, закликає людей усвідомити свою відповідальність за безпеку дорожнього руху. Як кажуть закордоном, ДТП – це не випадковість, це вибір кожного.





Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Книги незалежної України: від 1991 до сьогодні

Проголошення незалежності у серпні 1991 року не стало чарівною паличкою для українського книговидавництва. Ще доведеться пережити непрості 90-ті, боротьбу з російськими конкурентами і законодавчі внормування...

Захоплення через усвідомлення: чи можливий перезапуск спортивного ТБ в Україні

Прочитав свіже інтерв'ю співвласника та головного голосу Maincast Віталія Волочая про запуск телеканалу Maincast Sport і вхопив себе на приємному відчутті "нарешті наші – на одній хвилі"...

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...