3 березня 2011, 13:54

Про Мерседес і ''соціальну'' рекламу



Хотілося б продовжити тему, розпочату Сергієм Лещенком щодо показушного багатства наших депутатів. Мова не про бізнесменів у парламенті, які фігурують у щорічних списках найбагатших українців; до них запитань немає. Хочеться почути тих, хто декларує себе сучасним, прозорим політиком, з високим рівнем відповідальності перед виборцями.

Особисто в мене, після історії з Мерседесом Лесі Оробець, виникає наступне запитання – за які кошти народний депутат Олег Ляшко розвішує по всьому місту зовнішню рекламу зі своїм обличчям. Не хочу аналізувати неефективність такої реклами – врешті-решт, його консультантам теж треба з чогось жити. А от походження фінансування цієї реклами (а це не менше 200 тисяч гривень) – це запитання, на яке в Європі будь-який політик просто зобов'язаний відповідати.

Я знаю, що головний аргумент в подібній суперечці – негарно рахувати чужі гроші, це все зароблене раніше в бізнесі тощо. Плюс, звичайно ж, ми живемо не в Європі, і наші депутати не зобов'язані звітувати. Однак якщо депутат вважає себе чесним і сучасним, то він має зробити так, як зробив би будь-який депутат в Німеччині чи Угорщині. Якщо його/її помітили з ручкою Монблан за 300 доларів, і він/вона не є відомим бізнесменом, то він/вона має пояснити, звідки кошти на цю ручку. Або хто її подарував.

Адже посада депутата передбачає серйозну відповідальність – людина несе представницькі функції (тобто представляє інтереси виборців), і відповідно має бути абсолютно прозорою. Вразливість цієї посади, особливо в Україні, передбачає необхідність бути обережним із дорогими подарунками, обережним із купівлею дорогих речей і т.д.

Депутат, який заснував велику корпорацію, а потім передав управління нею стороннім консультантам, має право їздити в Бентлі та організовувати концерти в центрі міста. Депутат, який не був помічений у великому бізнесі, а тільки посилається на "успішність", однак при цьому користується благами, явно недоступними для бізнесменів навіть середнього ланки – однозначно має пояснити виборцям походження цих коштів. Або визнати, що психологічно не готовий до європейських стандартів політики.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...