3 березня 2011, 13:54

Про Мерседес і ''соціальну'' рекламу



Хотілося б продовжити тему, розпочату Сергієм Лещенком щодо показушного багатства наших депутатів. Мова не про бізнесменів у парламенті, які фігурують у щорічних списках найбагатших українців; до них запитань немає. Хочеться почути тих, хто декларує себе сучасним, прозорим політиком, з високим рівнем відповідальності перед виборцями.

Особисто в мене, після історії з Мерседесом Лесі Оробець, виникає наступне запитання – за які кошти народний депутат Олег Ляшко розвішує по всьому місту зовнішню рекламу зі своїм обличчям. Не хочу аналізувати неефективність такої реклами – врешті-решт, його консультантам теж треба з чогось жити. А от походження фінансування цієї реклами (а це не менше 200 тисяч гривень) – це запитання, на яке в Європі будь-який політик просто зобов'язаний відповідати.

Я знаю, що головний аргумент в подібній суперечці – негарно рахувати чужі гроші, це все зароблене раніше в бізнесі тощо. Плюс, звичайно ж, ми живемо не в Європі, і наші депутати не зобов'язані звітувати. Однак якщо депутат вважає себе чесним і сучасним, то він має зробити так, як зробив би будь-який депутат в Німеччині чи Угорщині. Якщо його/її помітили з ручкою Монблан за 300 доларів, і він/вона не є відомим бізнесменом, то він/вона має пояснити, звідки кошти на цю ручку. Або хто її подарував.

Адже посада депутата передбачає серйозну відповідальність – людина несе представницькі функції (тобто представляє інтереси виборців), і відповідно має бути абсолютно прозорою. Вразливість цієї посади, особливо в Україні, передбачає необхідність бути обережним із дорогими подарунками, обережним із купівлею дорогих речей і т.д.

Депутат, який заснував велику корпорацію, а потім передав управління нею стороннім консультантам, має право їздити в Бентлі та організовувати концерти в центрі міста. Депутат, який не був помічений у великому бізнесі, а тільки посилається на "успішність", однак при цьому користується благами, явно недоступними для бізнесменів навіть середнього ланки – однозначно має пояснити виборцям походження цих коштів. Або визнати, що психологічно не готовий до європейських стандартів політики.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...