26 квітня 2011, 13:28

Технологія праймінгу в дії



Щойно дізнався, що завтра о 17.00 в парку Шевченка біля червоного корпусу Університету відбудеться мітинг проти Харківських угод. Опозиційні політичні партії об'єдналися в цій темі і, таким чином, намагаються звернути увагу на ухвалену рік тому угоду, згідно з якою російські війська будуть знаходитися на території України до 2042 року.

Протестна комунікація цього мітингу дуже проста і доступна: російські війська фактично за безцінь окуповуватимуть 18000 гектарів кримських земель; це буде додатковий фактор зовнішньополітичного тиску на Україну; це є додаткові можливості для шпіонажу на нашій території; це є ризик додаткового забруднення потенційних туристичних зон.

Але в цій простоті криється дуже ефективна технологія праймінгу, свідоме використання якої може стати для опозиції єдиним нормальним механізмом спілкування з людьми. Праймінг – це попередня підготовка аудиторії до інформації, яка буде надаватися в ЗМІ. Так, всім відомо, що під час виборчих кампаній на громадян "звалюються" тонни інформації, ефективність якої прямує до нуля. Для посилення ефективності необхідно заздалегідь сформувати необхідний контекст та подразнювачі.

Зацікавленість глядача та його реакція на повідомлення в ЗМІ напряму залежить від його/її знання та досвіду. Праймінг – це така попередня підготовка глядача, яка дозволяє долати проблеми "білого шуму" та доносити необхідну інформацію. Це не є "погана" політтехнологія, адже її задача – зменшити рівень "білого шуму", збільшити поінформованість громадян, забезпечити соціальну та політичну підготовку.

Є багато наукових підтверджень реальності праймінгу, в тому числі в політичному житті. Як приклад, можна навести ситуацію, коли людина дивиться економічний репортаж – і саме ця інформація є для глядача базовою і первинною. Пізніше цей репортаж гратиме функцію праймінгу, і буде задавати тон подальшій рекламі, в тому числі політичній.

Праймінг є перспективною технологією, адже його спрямування є стратегічним, і носить конструктивний характер. Поки що його використовують скоріше інтуїтивно – як у випадку із завтрашнім мітингом проти Харківських угод. Але вже існують наукові студії – наприклад в рамках програми PolitPR, на яких студентів навчаються не так маніпулятивним технікам, як зваженій роботі з інформацією, плануванню та реалізації комплексних проектів.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...