12 травня 2011, 12:46

До десятиліття безпеки дорожнього руху



Вчора розпочалася реалізація масштабної програми ООН – Десятиліття безпеки дорожнього руху. В Україні, як і в інших країнах-учасницях програми, було озвучено проблематику на найвищому рівні – президент виступив на цю тему, визнавши, що аварійність на дорогах є загрозою для національної безпеки. Однак, окрім гучних заяв, існує необхідність в конкретних діях, яких в Україні практично не помітно.

Зараз коментатори почнуть закидати мені, що достатньо просто зрізати всі щити вздовж доріг, і аварійність впаде сама по собі. І справді, є декілька відповідних законопроектів, але мені не хотілося б переключатися на мізерний аспект проблеми. Справа то в тому, що в рамках програми ООН існують чіткі рекомендації, як саме країна-учасниця може зменшити аварійність. Не поглиблюючись в деталі, зазначу, що питання є системним і вирішувати його необхідно на декількох рівнях – як мінімум, розробивши стратегію на декілька років. В Росії, наприклад, це давно зрозуміли, і за дорученням Путіна, в "Єдиній Росії" свого часу було розроблено програму "Цель – ноль". Можна багато говорити про популізм і демагогію, однак сумнівів немає – замість протискування простих і зрозумілих гасел "зрізати всі щити", "збільшити штрафи" – в РФ розробили цілісний і комплексний підхід, без якого вирішення проблеми не існує.

В Україні, незважаючи на суспільний запит в такій програмі, державні органи та депутати відмахуються – на їхню думку, все можна вирішити швидше і простіше. Особисто для мене це давно стало діагнозом по дуже багатьох сферах – загальна лінь, небажання щось робити. Українські чиновники і громадські діячі навіть "розпилюють" бюджети примітивно, без докладання зусиль. Складається враження, що ми нація лінивих людей, для яких простіше провести мітинг або написати прес-реліз. В крайньому випадку, стрільнути в когось.

Проблема безпеки дорожнього руху неможлива без інформаційних кампаній, без освітніх програм. Восени минулого року ми брали участь в Тижні безпеки дорожнього руху, розміщали соціальну рекламу, пропонували реалізувати лазерну проекцію, провести інші проекти. На жаль, спонсори – як комерційні структури, так і державні органи – виявилися досить обмеженими, намагаючись реалізувати лише ті проекти, які "лежали в їхній комунікації" або ж дозволяли добре попіаритися. А вже сьогодні, на відкриття Десятиліття, тему успішно забули.

Між тим, наші партнери у Москві змогли реалізувати ту саму лазерну проекцію:



Проводяться й інші заходи. Проблема безпеки дорожнього руху в сусідній країні справді знаходиться на порядку денному, і окрім гучних заяв, відбуваються поступові зміни.

Я не намагаюся перетягнути ковдру – нібито від соціальної реклами залежить ситуація з аварійністю. Просто я експерт в цій сфері. Є багато інших експертів, які скажуть: також треба ввести стандарти по водійських школах, побудувати автодроми, врешті-решт справді зменшити кількість реклами і т.д... Однак всіх цих експертів треба об'єднати, необхідно створити цілісну програму, яка б дозволила досягнути чіткої і зрозумілої цілі – звести до нуля кількість жертв на дорогах. Так, це значний шматок роботи, але треба нарешті відірватися від насиджених крісел.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...