24 травня 2011, 13:09

Жабка із Харкова



Днями німцям презентували логотип Харкова. За словами місцевих чиновників, німці були в захваті.



Зацитую заступника директора Департаменту міжнародної співпраці Харківської міської ради Олексія Понікаровського:

В работе над туристическим брендом Харькова принимали участие специалисты харьковской организации Союза дизайнеров Украины. В графической простоте и лаконичности слогана, который выбирается для характеристики города, мы стремились отобразить в этом логотипе гостеприимство и радушие харьковчан, стремление познавать себя и других. А зеленый цвет, который есть на логотипе, характерен как для города, так и для области.

Як слоган s.m.a.r.t. (social, modern, artistic, research, touristic), так і зелений колір логотипу не викликають жодних серйозних зауважень – адже розкритикувати можна все. Натомість layout елементів логотипу (розміщення один щодо одного), шрифт та центральний хрестик здивували навіть професіоналів в галузі державних тендерів та закупівель.

В самому Харкові незгодні з рішенням міської ради назвали логотип шкіркою вбитої тварини, розпластаною жабкою, проекцією викрутки. Крім того, звернули увагу на непрозорість тендеру (ще б пак!), відсутність реального обговорення з жителями міста.

На відміну від нового логотипу Донецька, який має право на життя і має під собою певну філософію, логотип Харкова є абсолютно відірваним від життя, а отже – невдалим. Якщо хотіли просто використати літеру "Х" – то зробили це помилково з багатьох причин. По-перше, логотип орієнтований на іноземців, а для них Kharkiv не має в собі такої літери. По-друге, менше всього в зеленому випуклому хресті читається якась літера. По-третє, вторинність такого підходу після Пермі є очевидною і програшною.

Можливо, жабка без голови символізує якісь інші якості міста?

Загалом логотип складає враження зробленого на коліні, без серйозного аналізу реалій сучасного Харкова, його потенціалу, його історії. Малювати логотип міста, займатися маркетингом місцевості без мінімального дослідження – це як мінімум безвідповідально. З таким же успіхом це могла бути зелена кулька, зелений квадратик, зелений додекаедр. За нинішніх чиновників навіть трохи соромно – настільки лінивими вони стали в процесі розкрадання бюджетних коштів, що аж сил немає.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...