Де починається столиця
Завершився конкурс на логотип Києва, причому завершився на досить позитивні ноті. Новий логотип – сучасний, яскравий, позбавлений прив'язок до стереотипів чи застарілих цінностей. Більше того – великим плюсом нового логотипу є його технічна адаптивність – легко реалізувати на будь-яких поверхнях, навіть без дотримання пропорцій та розмірів (хай вибачать дизайнери за ці слова).
Логотип направлений на майбутнє – так само, як і слоган кампанії – "місто, де все починається", і разом зі своєю іконічністю (легкістю візуального прочитання) це дозволяє говорити про те, що він легко приживеться. Такий логотип однозначно створює місту образ молодого, відкритого, теплого і світлого. Простір заповнений позитивними кольорами, при цьому немає нав'язування асоціативних рядів – кожен читає логотип по-своєму. Недаремно Інтернет-спільнота, сліпа до сірості і скучності, вже народила декілька фотожаб на логотип.
Втім, те, що в Києві досить відкрито провели конкурс, із залученням великих і поважаних рекламних агенцій – аж ніяк не означає, що столиця вийшла на принципово новий рівень комунікації із жителями чи гостями. Логотип, як і брендування міста – це лише візуальне оформлення, яке потребує тотальної зміни культурної політики міста. Звичайно, вже одне те, що було проведено відкритий конкурс – це ознака певних світоглядних змін. Важливо й те, що логотип одразу несе в собі комунікативну стратегію, яку місто отримує довіском.
Однак Київ – чи не в останніх рядах серед великих міст України в плані брендингу. Те, що вже давно зроблено у Львові, Донецьку, Одесі, в столиці тільки-тільки назріває і явно проходить з великими потугами. Навіть новий логотип, для того, щоб бути популяризованим до Євро (а саме на Євро він має бути презентований світу), потребує системної роботи – і вже сьогодні. Мова йде не стільки про розробку і виготовлення сувенірної продукції, як про створення цілого світу, де кожен знайде "свій Київ".
Чи готові чиновники віддати спільноті (читай – громадянському суспільству) – право не тільки намалювати логотип – але й визначити принципи, за якими живуть і спілкуються з людьми ті самі чиновники, органи влади; за якими зустрічають гостей міста. Це питання, яке не вирішить жоден логотип. Однак те, що він є – значний крок уперед. І мені, як киянину, він подобається.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.