15 травня 2012, 12:50

Третій в Києві не зайвий?

Піар – це мистецтво неочікуваного. Ще тиждень тому багато хто серйозно сумнівався в можливості Віталія Кличка перемогти на виборах мера Києва. Називалися різні альтернативні сценарії і кандидати – від Олега Ляшка (а що, аналог веселого лондонського мера Бориса Джонсона) і до Єгора Соболєва (як представника реального громадянського суспільства).

Варто було Кличку натякнути, що похід в депутатське крісло його приваблює більше – і одразу почалися завивання, що рідному місту настане повний апокаліпсис. Віталія тепер мало не на колінах вмовляють – залишайся з нами, не покидай напризволяще. А він, не презентувавши жодних ідей щодо розвитку столиці, без прозорої і амбітної команди, яка буде управляти великим містом – вже може по-барськи вирішувати, в яку сторону рухатися.

Кияни явно втратили відчуття реальності, і забули, що мер для міста – це не тільки гучне ім'я та якісна реклама. Це також ідеї щодо розвитку інфраструктури, щодо адаптації світових реалій, це команда професіоналів (а не політиків чи бізнесменів). А головне – це твердий намір щось змінювати.

Адже за багато років в столиці нічого не міняється, хіба що землі стає все менше. Один господарник змінює іншого, один чесний політик – іншого, але по факту отримуємо пляму з бетону, яка потроху розповзається по периметру. Ані чіткої культурної програми, ані економічних ініціатив – нічого.

Управляти столицею – складніше, ніж державою. Тут потрібні не тільки сильні політичні кроки, потрібне стратегічне бачення – яким буде місто через рік, два, три. Що любитимуть люди, якими пристроями вони будуть користуватися, на чому будуть їздити. Мер сучасного міста має не тільки вправно зводити дебет с кредитом і опозицію з владою; необхідно ще й заряджати людей енергією, а не тільки гектарами шарової землі.

Не варто концентруватися тільки на двох варіантах – якщо не Кличко, то Попов, і навпаки. До схожої дихотомії нас часто навмисно підводять для маніпулювання. Необхідно чекати на нових лідерів, які мають не тільки бажання до влади, але й бачення того, як цю владу можна ефективно використати. Потрібні лідери, які б припинили говорити красиві фрази про розвиток, самоповагу тощо, а звертали б увагу на проблеми, пропонували б кроки до їх вирішення. Можливо, навіть радикальні кроки.

Бажання Кличка йти в депутати, а не в мери, докорінно змінює розклади в Києві. На перший погляд це вкрай вигідно Попову. Проте не варто забувати, що київський виборець – по своєму сприйняттю опозиційний. Тобто більшість киян готові підтримати кого-завгодно, аби не представника влади. Парадокс в тому, що об'єднанню "Батьківщини" і "Фронту змін", яке наразі є найпопулярнішим в столиці, просто немає кого виставити. Минулого разу БЮТ виставив Турчинова, результат був очікуваний. І видається, нині в рядах КОД немає політика, який би не тільки був популярним, заряджав би людей своєю енергію, але й справді хотів управляти столицею. Адже мало брати участь у виборах – треба бажати перемоги.

Не можна забувати і про те, що в Києві найгірше діє адмінресурс і найскладніше здійснити фальсифікації. А підкупом кияни розбещені: візьмуть гроші і подарунки, а проголосують так, як їм заманеться. Від непередбачуваного київського виборця можна чекати все, що завгодно. Чи не пора саме в Києві відкинути псевдоборотьбу між "опозицією" і "владою" і серйозно розглянути третіх кандидатів – для яких перемога буде не захистом своїх чи чужих бізнес-інтересів, а реальною амбіцією. А де є амбіція – там є надія, що почнеться робота.

Точної дати виборів міського голови і переліку кандидатів на цю посаду ми досі не знаємо. Але так чи інакше це можуть бути одні з найцікавіших виборів в новітній українській історії.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...