19 липня 2012, 12:25

Жанр істеричної журналістики

- Іван Васильович, там сторож Петренко розбив скло в редакції. П'яний був, трохи буянив, треба б йому догану виказати.

- Ні-ні-ні, ніякої догани! Пиши новину про те, що вночі до редакції намагалися увірватися рейдери від конкурентів – ми відстояли нашу газету ціною розбитого вікна і зламаного носа.

- А ніс чий ламати будемо?

- А підійди-но ближче...


З вчорашнього дня сайт ЛБ перейшов на формат прямого обвинувачення – причому не дрібних чиновників в системі прокуратури, а перших осіб держави.



Я з великою складністю уявляю, як четверо фігурантів "процесу літа" збираються десь в пивній, позабувши про всі свої обов'язки, бізнеси, задачі, і обговорюють, яким чином можна знищити вкрай незручний сайт. Та ні, є ще й таємничий п'ятий, який навіть зі своїми колегами по нещастю скриває власне обличчя. Історія графа Монте-Крісто тьмяніє на фоні змови проти свободи слова й демократії.

Звичайно, ЗМІ властиво перебільшувати вплив тих чи інших осіб. Це називається фокусуватися. Там, де винен дрібний виконавець, зажди можна побачити прямий інтерес міністра; де свій інтерес "притулив" голова ЖЕКу, обов'язково знайдемо мотузочки, що ведуть до мера міста. Спрощувати, зводити до гучних імен – це сильний хід для будь-якого видання, адже він привертає увагу.

В результаті, всі навколо губляться в здогадках – що ж відбувається з "Лівим берегом" – і як себе поводити. Чи достатньо включити режим "у-вей", чи вже зараз іти на барикади, захищаючи останній оплот демократії. Дехто навіть проводить сумнівні паралелі з TVi... Вже прозвучали версії про майбутнє депутатство головного редактора, про зведення старих рахунків, про згортання свободи слова.

Проблема в алогічності ситуації, невпорядкованості подій, вибачень, поїздок закордон і т.д. Рівень істерії сягнув таких висот, що якби замість п'ятого фігуранта намалювати, наприклад, Фірташа – він не буде виглядати зайвим. І заодно з'явиться бізнес-версія: серйозне видання хочуть викупити задешево.

Колись давно ми з УП планували рекламну кампанію, порахували і вирішили, що витрачені гроші не окупляться, і краще інвестувати їх в роботу людей. Вже тоді виникли ідеї щодо вірусного маркетингу – недорогих, але дуже потужних акцій, які б привернули увагу до видання.

Все, що відбувається зараз навколо ЛБ, мені, як рекламісту, дуже нагадує професійну вірусну кампанію – її агентами стали всі відомі журналісти і експерти, безкоштовно вони породжують версії і раз за разом заходять на сайт видання. І коли завдяки "громадському тиску" прокуратура відмовиться від зазіхань, "Лівий берег" для багатьох залишиться сильним і небезпечним виданням.

Навіщо придумувати складні пояснення про союз Хорошковського-Кузьміна-Портнова-Льовочкіна, якщо може бути більш проста версія – дешевого і геніального піару?

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...