10 червня 2013, 12:30

Відкрийте доступ

Привид "Укртелекому" блукав печерськими кабінетами ще в часи Леоніда Кучми. Не один бюджет писався оптимістично під продаж цього телекомунікаційного монстра. З часом кількість скептичних експертних голосів пересилила оптимізм чиновників, і заяви в стилі "Цього року точно приватизуємо!" згасли в полум'ї політичної боротьби.

Тож не дивно, що остаточний продаж державного підприємства в часи тотальної боротьби з кнопкодавством в ім'я свободи слова – пройшов майже непомітно. З одного боку, досить очікуваним став той факт, що СКМ домовилася про купівлю корпоративних прав на австрійську компанію EPIC, якій належать (чи вже належали) 92,79% акцій. З іншої сторони, телекомунікаційний гігант все ж таки увійшов в лоно бізнес-корпорації, а отже, мусить розпочати роботу на засадах ефективності та прибутковості. Welcome to the world of KPIs.

Навряд чи процес передачі майна затримається. Щодо антимонопольних дозволів – сумнівно, що в СКМ виникнуть проблеми. Голова Фонду держмайна Олександр Рябченко, ще два роки тому отримавши за "Укртелеком" 10 млрд грн., свою чиновницьку місію виконав, і тепер поспішатиме закріпити успіх.

Натомість болючим може виявитися процес модернізації, адже сьогодні "Укртелеком" складно назвати сучасною та технологічною компанією. І мова не про фіксовану телефонію – цей напрям давно треба було трансформувати у другорядний. Солодких шматків в телекомунікаційному бізнесі сьогодні три – це мобільний зв'язок, Інтернет, та маркетинг.

Мобільний зв'язок вимагає великих інвестицій та готовності до війни з іншими гігантами. Але він дає надприбутки. Інтернет дає право на контроль та контент, однак він вимагає швидких і агресивних рішень. Адже поки японці тестують технології передачі даних за допомогою мереж п'ятого покоління, ми лише опановуємо третє.

І зовсім мало хто говорить про нові маркетингові можливості: доступ до всіх цільових аудиторій, дослідження настроїв, можливість донесення контенту до будь-якого дому (ось тут може знадобитися фіксований зв'язок), підтримка комерційних проектів. Телефон давно став засобом передачі інформації – найціннішого, що є в нинішньому світі.

Тому можна сказати, що придбання "Укртелекому" для СКМ є більше репутаційним, ніж комерційним активом. Так, він має підсилювати телекомунікаційний бізнес групи до такого ж масштабу, який мають металургійний, електроенергетичний чи банківський. Але за якість цієї продукції доведеться відповідати частіше і публічніше, адже тепер це буде сегмент максимально публічної комунікації із реальними споживачами.

Можна поглянути на цю купівлю ще ширше: інвестиції, якщо вони будуть адекватні, потягнуть за собою весь інформаційний ринок. Конкуренти намагатимуться не відставати, постануть додаткові нішеві продукти, для рекламодавців з'явиться ще одна можливість для комунікації з аудиторією. Якісний зв'язок затягне в споживацький цикл ще більше нових людей – добре це чи погано, але це реалії сьогоднішнього світу. Тобто матимемо синергетичний ефект, не тільки інформаційного характеру але й психологічного. Зростання одного ринку невпинно потягне за собою інші.

Питання лише за одним – щоб ці інвестиції відбулися, і валіза, навіть без ручки, виконала свою історичну роль.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...