Відкрийте доступ
Привид "Укртелекому" блукав печерськими кабінетами ще в часи Леоніда Кучми. Не один бюджет писався оптимістично під продаж цього телекомунікаційного монстра. З часом кількість скептичних експертних голосів пересилила оптимізм чиновників, і заяви в стилі "Цього року точно приватизуємо!" згасли в полум'ї політичної боротьби.
Тож не дивно, що остаточний продаж державного підприємства в часи тотальної боротьби з кнопкодавством в ім'я свободи слова – пройшов майже непомітно. З одного боку, досить очікуваним став той факт, що СКМ домовилася про купівлю корпоративних прав на австрійську компанію EPIC, якій належать (чи вже належали) 92,79% акцій. З іншої сторони, телекомунікаційний гігант все ж таки увійшов в лоно бізнес-корпорації, а отже, мусить розпочати роботу на засадах ефективності та прибутковості. Welcome to the world of KPIs.
Навряд чи процес передачі майна затримається. Щодо антимонопольних дозволів – сумнівно, що в СКМ виникнуть проблеми. Голова Фонду держмайна Олександр Рябченко, ще два роки тому отримавши за "Укртелеком" 10 млрд грн., свою чиновницьку місію виконав, і тепер поспішатиме закріпити успіх.
Натомість болючим може виявитися процес модернізації, адже сьогодні "Укртелеком" складно назвати сучасною та технологічною компанією. І мова не про фіксовану телефонію – цей напрям давно треба було трансформувати у другорядний. Солодких шматків в телекомунікаційному бізнесі сьогодні три – це мобільний зв'язок, Інтернет, та маркетинг.
Мобільний зв'язок вимагає великих інвестицій та готовності до війни з іншими гігантами. Але він дає надприбутки. Інтернет дає право на контроль та контент, однак він вимагає швидких і агресивних рішень. Адже поки японці тестують технології передачі даних за допомогою мереж п'ятого покоління, ми лише опановуємо третє.
І зовсім мало хто говорить про нові маркетингові можливості: доступ до всіх цільових аудиторій, дослідження настроїв, можливість донесення контенту до будь-якого дому (ось тут може знадобитися фіксований зв'язок), підтримка комерційних проектів. Телефон давно став засобом передачі інформації – найціннішого, що є в нинішньому світі.
Тому можна сказати, що придбання "Укртелекому" для СКМ є більше репутаційним, ніж комерційним активом. Так, він має підсилювати телекомунікаційний бізнес групи до такого ж масштабу, який мають металургійний, електроенергетичний чи банківський. Але за якість цієї продукції доведеться відповідати частіше і публічніше, адже тепер це буде сегмент максимально публічної комунікації із реальними споживачами.
Можна поглянути на цю купівлю ще ширше: інвестиції, якщо вони будуть адекватні, потягнуть за собою весь інформаційний ринок. Конкуренти намагатимуться не відставати, постануть додаткові нішеві продукти, для рекламодавців з'явиться ще одна можливість для комунікації з аудиторією. Якісний зв'язок затягне в споживацький цикл ще більше нових людей – добре це чи погано, але це реалії сьогоднішнього світу. Тобто матимемо синергетичний ефект, не тільки інформаційного характеру але й психологічного. Зростання одного ринку невпинно потягне за собою інші.
Питання лише за одним – щоб ці інвестиції відбулися, і валіза, навіть без ручки, виконала свою історичну роль.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.