10 червня 2013, 12:30

Відкрийте доступ

Привид "Укртелекому" блукав печерськими кабінетами ще в часи Леоніда Кучми. Не один бюджет писався оптимістично під продаж цього телекомунікаційного монстра. З часом кількість скептичних експертних голосів пересилила оптимізм чиновників, і заяви в стилі "Цього року точно приватизуємо!" згасли в полум'ї політичної боротьби.

Тож не дивно, що остаточний продаж державного підприємства в часи тотальної боротьби з кнопкодавством в ім'я свободи слова – пройшов майже непомітно. З одного боку, досить очікуваним став той факт, що СКМ домовилася про купівлю корпоративних прав на австрійську компанію EPIC, якій належать (чи вже належали) 92,79% акцій. З іншої сторони, телекомунікаційний гігант все ж таки увійшов в лоно бізнес-корпорації, а отже, мусить розпочати роботу на засадах ефективності та прибутковості. Welcome to the world of KPIs.

Навряд чи процес передачі майна затримається. Щодо антимонопольних дозволів – сумнівно, що в СКМ виникнуть проблеми. Голова Фонду держмайна Олександр Рябченко, ще два роки тому отримавши за "Укртелеком" 10 млрд грн., свою чиновницьку місію виконав, і тепер поспішатиме закріпити успіх.

Натомість болючим може виявитися процес модернізації, адже сьогодні "Укртелеком" складно назвати сучасною та технологічною компанією. І мова не про фіксовану телефонію – цей напрям давно треба було трансформувати у другорядний. Солодких шматків в телекомунікаційному бізнесі сьогодні три – це мобільний зв'язок, Інтернет, та маркетинг.

Мобільний зв'язок вимагає великих інвестицій та готовності до війни з іншими гігантами. Але він дає надприбутки. Інтернет дає право на контроль та контент, однак він вимагає швидких і агресивних рішень. Адже поки японці тестують технології передачі даних за допомогою мереж п'ятого покоління, ми лише опановуємо третє.

І зовсім мало хто говорить про нові маркетингові можливості: доступ до всіх цільових аудиторій, дослідження настроїв, можливість донесення контенту до будь-якого дому (ось тут може знадобитися фіксований зв'язок), підтримка комерційних проектів. Телефон давно став засобом передачі інформації – найціннішого, що є в нинішньому світі.

Тому можна сказати, що придбання "Укртелекому" для СКМ є більше репутаційним, ніж комерційним активом. Так, він має підсилювати телекомунікаційний бізнес групи до такого ж масштабу, який мають металургійний, електроенергетичний чи банківський. Але за якість цієї продукції доведеться відповідати частіше і публічніше, адже тепер це буде сегмент максимально публічної комунікації із реальними споживачами.

Можна поглянути на цю купівлю ще ширше: інвестиції, якщо вони будуть адекватні, потягнуть за собою весь інформаційний ринок. Конкуренти намагатимуться не відставати, постануть додаткові нішеві продукти, для рекламодавців з'явиться ще одна можливість для комунікації з аудиторією. Якісний зв'язок затягне в споживацький цикл ще більше нових людей – добре це чи погано, але це реалії сьогоднішнього світу. Тобто матимемо синергетичний ефект, не тільки інформаційного характеру але й психологічного. Зростання одного ринку невпинно потягне за собою інші.

Питання лише за одним – щоб ці інвестиції відбулися, і валіза, навіть без ручки, виконала свою історичну роль.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...