Не в рекламі справа
Вчора Асоціація безпеки дорожнього руху разом з Київським міжнародним інститутом соціології оприлюднили результати першого комплексного дослідження щодо причин аварійності в Україні. Зокрема, КМІС провів соціологічне опитування водіїв та власників автомобілів щодо того, що відволікає їхню увагу на дорозі.
Результат мене не здивував, адже абсолютно такі самі цифри показали дослідження в Росії (ROMYR, 2005), США, Німеччині, Великобританії – достатньо погуглити. Просто наводжу рейтинг суспільної значущості факторів безпеки дорожнього руху, відповідно до думки водіїв – який і презентував Володимир Паніотто, генеральний директор КМІС.
Ще в 2010 році я писав про те, що ніде в світі зовнішня реклама не є основною причиною аварій на дорогах. Вона може звертати увагу, але водій завжди спочатку дивиться на інші чинники – які мають безпосереднє відношення до водіння. Це очевидно навіть з точки логіки – в клаттерних точках, де кількість реклами зашкалює, аварій аж ніяк не більше, ніж на трасі, наприклад, в Херсонській області. Навпаки – їх менше, візьміть статистику ДАІ.
І ніде в світі з аварійністю не борються за допомогою обмежень на зовнішню рекламу. Працюють, в першу чергу, в площині "дорога – людина – машина". Другорядні елементи підтягуються автоматично – рекламний ринок теж зацікавлений в порядку та форматності. Але не тоді, коли це робиться "з кондачка".
Однак в Україні демагогія давно перемогла здоровий глузд. І замість того, щоб врегулювати основні чинники аварійності, в першу чергу, розібратися з якістю доріг, розмітки, знаками, зробити нормальні розв'язки, а також ввести освітні стандарти на водіння – депутати та чиновники пропонують знищити зовнішню рекламу. Наприклад, перенести її на 10, 15, 20 метрів вглиб (тобто в ліс, в стіну будинку тощо) – так, ніби від цього вона стане менш помітною. Логіка таких рішень може бути одна – переведення зовнішньої реклами на нелегальний стан, з тим, щоб її легше було контролювати. Наприклад, під чергові вибори. Заодно і гроші в місцевих громад забрати.
Дослідження КМІС на українському матеріалі доводить, що зовнішня реклама не є першою причиною аварій. І навіть не другою, і не третьою.
Займіться дорогами, водіями, і розміткою. Залиште зовнішню рекламу архітекторам – вони вправі вказувати, що її забагато, що вона некрасива, і що потрібні реформи. І ми готові до цих реформ, відповідно до європейських стандартів і норм. А голослівна демагогія – це лише удар по місцевих бюджетах і інвестиційному клімату країни.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.