26 вересня 2013, 17:03

Не в рекламі справа

Вчора Асоціація безпеки дорожнього руху разом з Київським міжнародним інститутом соціології оприлюднили результати першого комплексного дослідження щодо причин аварійності в Україні. Зокрема, КМІС провів соціологічне опитування водіїв та власників автомобілів щодо того, що відволікає їхню увагу на дорозі.

Результат мене не здивував, адже абсолютно такі самі цифри показали дослідження в Росії (ROMYR, 2005), США, Німеччині, Великобританії – достатньо погуглити. Просто наводжу рейтинг суспільної значущості факторів безпеки дорожнього руху, відповідно до думки водіїв – який і презентував Володимир Паніотто, генеральний директор КМІС.



Ще в 2010 році я писав про те, що ніде в світі зовнішня реклама не є основною причиною аварій на дорогах. Вона може звертати увагу, але водій завжди спочатку дивиться на інші чинники – які мають безпосереднє відношення до водіння. Це очевидно навіть з точки логіки – в клаттерних точках, де кількість реклами зашкалює, аварій аж ніяк не більше, ніж на трасі, наприклад, в Херсонській області. Навпаки – їх менше, візьміть статистику ДАІ.

І ніде в світі з аварійністю не борються за допомогою обмежень на зовнішню рекламу. Працюють, в першу чергу, в площині "дорога – людина – машина". Другорядні елементи підтягуються автоматично – рекламний ринок теж зацікавлений в порядку та форматності. Але не тоді, коли це робиться "з кондачка".

Однак в Україні демагогія давно перемогла здоровий глузд. І замість того, щоб врегулювати основні чинники аварійності, в першу чергу, розібратися з якістю доріг, розмітки, знаками, зробити нормальні розв'язки, а також ввести освітні стандарти на водіння – депутати та чиновники пропонують знищити зовнішню рекламу. Наприклад, перенести її на 10, 15, 20 метрів вглиб (тобто в ліс, в стіну будинку тощо) – так, ніби від цього вона стане менш помітною. Логіка таких рішень може бути одна – переведення зовнішньої реклами на нелегальний стан, з тим, щоб її легше було контролювати. Наприклад, під чергові вибори. Заодно і гроші в місцевих громад забрати.

Дослідження КМІС на українському матеріалі доводить, що зовнішня реклама не є першою причиною аварій. І навіть не другою, і не третьою.

Займіться дорогами, водіями, і розміткою. Залиште зовнішню рекламу архітекторам – вони вправі вказувати, що її забагато, що вона некрасива, і що потрібні реформи. І ми готові до цих реформ, відповідно до європейських стандартів і норм. А голослівна демагогія – це лише удар по місцевих бюджетах і інвестиційному клімату країни.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...