26 вересня 2013, 17:03

Не в рекламі справа

Вчора Асоціація безпеки дорожнього руху разом з Київським міжнародним інститутом соціології оприлюднили результати першого комплексного дослідження щодо причин аварійності в Україні. Зокрема, КМІС провів соціологічне опитування водіїв та власників автомобілів щодо того, що відволікає їхню увагу на дорозі.

Результат мене не здивував, адже абсолютно такі самі цифри показали дослідження в Росії (ROMYR, 2005), США, Німеччині, Великобританії – достатньо погуглити. Просто наводжу рейтинг суспільної значущості факторів безпеки дорожнього руху, відповідно до думки водіїв – який і презентував Володимир Паніотто, генеральний директор КМІС.



Ще в 2010 році я писав про те, що ніде в світі зовнішня реклама не є основною причиною аварій на дорогах. Вона може звертати увагу, але водій завжди спочатку дивиться на інші чинники – які мають безпосереднє відношення до водіння. Це очевидно навіть з точки логіки – в клаттерних точках, де кількість реклами зашкалює, аварій аж ніяк не більше, ніж на трасі, наприклад, в Херсонській області. Навпаки – їх менше, візьміть статистику ДАІ.

І ніде в світі з аварійністю не борються за допомогою обмежень на зовнішню рекламу. Працюють, в першу чергу, в площині "дорога – людина – машина". Другорядні елементи підтягуються автоматично – рекламний ринок теж зацікавлений в порядку та форматності. Але не тоді, коли це робиться "з кондачка".

Однак в Україні демагогія давно перемогла здоровий глузд. І замість того, щоб врегулювати основні чинники аварійності, в першу чергу, розібратися з якістю доріг, розмітки, знаками, зробити нормальні розв'язки, а також ввести освітні стандарти на водіння – депутати та чиновники пропонують знищити зовнішню рекламу. Наприклад, перенести її на 10, 15, 20 метрів вглиб (тобто в ліс, в стіну будинку тощо) – так, ніби від цього вона стане менш помітною. Логіка таких рішень може бути одна – переведення зовнішньої реклами на нелегальний стан, з тим, щоб її легше було контролювати. Наприклад, під чергові вибори. Заодно і гроші в місцевих громад забрати.

Дослідження КМІС на українському матеріалі доводить, що зовнішня реклама не є першою причиною аварій. І навіть не другою, і не третьою.

Займіться дорогами, водіями, і розміткою. Залиште зовнішню рекламу архітекторам – вони вправі вказувати, що її забагато, що вона некрасива, і що потрібні реформи. І ми готові до цих реформ, відповідно до європейських стандартів і норм. А голослівна демагогія – це лише удар по місцевих бюджетах і інвестиційному клімату країни.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Приватизація в часи війни, як тест зрілості держави й бізнесу

Конференція з відбудови України в Римі показала стійкий інтерес іноземних інвесторів до розвитку бізнесу в Україні. Попри намагання показати, що захід носив більше іміджевий характер і мав певні організаційні вади – складно піддавати критиці той факт, що як політичне, так і ділове представництво на URC було на найвищому рівні...

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...