14 листопада 2013, 00:15

Український імператив

Європейський вибір – це не тільки вибір цінностей, які нам подобаються. Це також вибір власної поведінки. Вибір відповідальності, яку ми готові взяти на себе. Вибір не тільки слів, з якими будемо виступати з трибун, але й дій, якими підкріпимо слова.

Мій персональний вибір – однозначно європейський. Краще переживати економічні та політичні труднощі з братніми слов'янськими народами (польським, чеським, хорватським), ніж отримувати подачки від небратнього керівництва північної слов'янської держави.

Попри весь негативізм, і можливо, трагізм ситуації, необхідно припинити "скіглити" і плакати про Україну, якої ми нібито вже не побачимо. В першу чергу, це стосується журналістів та аналітиків. Сьогодні як ніколи нам потрібен оптимізм "попри все", проекція бажаного, заява – адже своїми діями та словами ми всі вливаємо на реальність. "Екзистенціалізм – це гуманізм".

Можливо, пізніше, ніж треба було (в силу різноманітних бюрократичних причин), але ми запустили кампанію "Сильніше разом!".



Такої соціальної реклами в нас мало бути значно більше, вона мала стартувати ще минулого року. Її мали б підтримати опозиціонери, європоцентристи, всі небайдужі. На фоні цієї кампанії, реклама за Митний союз виглядала б ще більш жалюгідною, ніж вона є. Зроблена "на коліні", примітивна, топорна – в рекламі "Українського вибору" втілено все, від чого ми хочемо втекти. Я називаю це "совком".

Звичайно, в Європи є свої проблеми, й Угода про асоціацію, або навіть ширше – інтеграція – не є панацеєю. Однак це цивілізаційний вибір, втеча від "совка" до нормального "людського" життя. І цей вибір, рано чи пізно, треба робити: модернізація чи консервація, свобода чи рабство, партнерство чи залежність, активність чи пасивність. І про цей вибір, однозначно, необхідно голосно заявляти, впливаючи на пластиліновий vox populi.

На жаль, наш європейський рух не відбувся в повний зріст. Ми геть все зробили пізно – не президент чи депутати, але саме всі ми – ті, хто зробили інфографіку про Угоду, ті, що почали агітувати за ЄС, ті, хто створили соціальну рекламу. І не тіштеся ілюзіями, більшість опозиціонерів теж більшу частину часу нічого не робили – з їхнім ресурсом це виглядає жалюгідно для професійних технологів.

Але наша пізня аматорська реакція – це теж крок, і теж відповідальність. І пізно – це все одно дія.



Адже навіть в часи песимізму не треба складати руки. Найтемніший час – перед світанком. І ми однозначно вплинемо на ситуацію, тому що говоримо: Україна – це європейська країна. Європейські цінності – це цінності гуманізму і реалізації прав та потреб кожного. І саме цей шлях має бути для нас магістральним.

До нашої кампанії доклало зусиль дуже багато людей – дипломатів з європейських посольств, дизайнерів, менеджерів, і навіть один політик. Ще більше зусиль докладають мої колеги-журналісти, політологи, студенти. Ця кампанія отримала назву "Сильніші разом!", і, мабуть, нічого більш пафосного я до цього блогу вже не додам.

Хоча ні.

Тест на Європу ми пройдемо не 28 листопада. Ми проходимо його зараз.

Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.

Чому деградували українські санкції?

Санкції є не менш важливим інструментом війни, ніж бойові дії. Вони допомагають скорочувати потік військових технологій або технологій подвійного призначення до російського військово-промислового комплексу та зменшувати доходи країни агресора – російської федерації...

Як стати хорошим міністром

Якось моя подруга спитала мене, що б я змінив в міністерстві культури, якби став міністром. Я відповів, що тут не вкластися у два слова, що має бути комплексна історія, і тільки тоді зміни стануть не косметичними, а реальними...

Як вийти з трикутника Карпмана

В ці дні загострилася дискусія щодо "хороших росіян", категорій "свій – чужий", і за подачі Дмитра Золотухіна – рефлексії про замкнутість українців в трикутнику Карпмана (схема "жертва-рятівник-переслідувач")...

Апологія The Gaze Media

Скоро буде рік, як я допомагаю проекту The Gaze Media – як радник Мультимедійної платформи іномовлення. Хоча сам проект публічно існує лише чотири місяці, до цього була підготовча фаза, включно зі зйомками та написанням...

Як вижити в інформаційному хаосі

Пандемія коронавірусу виявила багато неусвідомлених раніше проблем людства, держав та індивідів. Так, чи не найбільш сильний вплив на наше майбутнє матиме інформаційний вплив на людей та їхню поведінку...

Стратегічні комунікації з широко заплющеними очима

Роль інформаційних технологій давно зросла в усіх аспектах нашого буремного життя. Особливо це стосується публічної політики. Неправильна комунікація реформ, недостатність інформації для споживачів, помилкове визначення стратегічних пріоритетів – і навіть хороші ініціативи ризикують потонути в хвилях критики...