Гідра Автомобільної Інспекції піднімає голову
Довгий час після Майдану ДАІ намагалася не муляти нам очі. Хлопці їздили з українськими прапорами, займалися порушеннями, і не створювали додаткових перешкод на дорозі (за численними дослідженнями, машини автоінспекції є сильним фактором відволікання уваги для водіїв, в першій п'ятірці). Впевнений, від того, що на кожній трасі не стояла машина із завданням перевіряти "чи все в порядку" – кількість ДТП аж ніяк не виросла.
Однак останні декілька днів спостерігаю повзучу реакцію – ДАІшники повернулися на свої прикормлені місця. Відтепер щодня зранку на бульварі Дружби народів я бачу трьох-чотирьох відгодованих молодців, які виглядають, яку б машину витягнути з потоку. До слова, через пару кілометрів – на Камєнєва стоять такі ж працьовиті міліціонери і займаються тим самим. Ефективно працюють.
Сьогодні мені пощастило – червонопикий веселий сержант (Петренко?) попросив мене зупинитися без жодної підстави з мого боку. Причина зупинки – "Ми проводимо спецоперацію". На моє прохання показати факсограмму або іншу форму наказу про проведення спецоперації – "Ми не зобов'язані нічого такого показувати". При цьому до мене жодних претензій не було – просто хотів пересвідчитися, що "у вас все в порядку", навіть документи не попросив.
При ньому дзвоню на телефон довіри ДАІ – (044) 2724659, щоб дізнатися, яка ж спецоперація проводиться в Києві. Гудок іде, але ніхто не відповідає. В результаті, сержант вислухав все, що я думаю про нього, про ДАІ, про безпеку дорожнього руху, спробував вказати мені, що я витрачаю і його і свій час. І він був явно дуже щасливий, коли я поїхав. В тому числі я попередив його, що публічно звернуся до керівництва ДАІ із запитаннями щодо ефективності такої роботи інспекторів.
Отже, звертаюся, і зокрема до першого заступника начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергія Івановича Будника із наступними запитаннями:
Який стосунок до безпеки дорожнього руху має щоденна практика безпідставного виловлювання інспекторами водіїв – на їхній персональний смак? Чому інспектори продовжують порушувати законодавство, зупиняючи машини без причин?
Чому не працює телефон довіри ДАІ, на існування якого ідуть гроші платників податків? Чому ДАІ не оголошує публічно, що відбуваються спецоперації? Можливо, тому, що їх просто не відбувається? А ДАІшники після декількох місяців "голодовки" намагаються наверстати упущене?
Із конструктивного. Безпека дорожнього руху не має жодного стосунку до інспекторів, які стоять сьогодні на вулицях. Жодного. І поки ми не розпочнемо широкий діалог щодо принципів, засад і нормативів – у відкритій формі, із звітністю та моделюванням ситуацій – доти ця сфера залишатиметься сферою корупції.
Блог автора – матеріал, який відображає винятково точку зору автора. Текст блогу не претендує на об'єктивність та всебічність висвітлення теми, яка у ньому піднімається. Редакція "Української правди" не відповідає за достовірність та тлумачення наведеної інформації і виконує винятково роль носія. Точка зору редакції УП може не збігатися з точкою зору автора блогу.